Μια πολύ ενδιαφέρουσα φιλοσοφική ανάλυση περί του "ουδείς εκών κακός", από τον Γιώργο Χαραλαμπίδη.
Τετάρτη 13 Σεπτεμβρίου 2023
12 σχόλια:
Αφήστε το σχόλιό σας
Φίλοι του ιστολογίου, παρακαλώ να κάνετε ελεύθερα τον σχολιασμό σας, αλλά να απέχετε από ύβρεις και προσβολές προσώπων, καθώς και να χρησιμοποιείτε την Ελληνική γλώσσα και γραφή (όχι greeklish). Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται. Επίσης διαγράφονται spam και διαφημίσεις άλλων ιστολογίων, αλλά και κάθε άλλο σχόλιο που δεν συνάδει με το ύφος και το ήθος που ορίζει ο δημιουργός και διαχειριστής του ιστολογίου.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Τα σχόλια ελέγχονται πριν δημοσιευθούν.
.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
η ελευθερη βουληση απαγορευει την κακια !!!! φοβερο
ΑπάντησηΔιαγραφήκ.χαραλαμπιδη με μπερδεψατε λιγακι
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως μπορώ να βοηθήσω;
ΔιαγραφήΛΥΚΙΟΣ.
απο τα λιγα που ξερω ελευθερη βουληση σημαινει οτι μπροστα στο σταυροδρομι μπορω να διαλεξω ποιο δρομο θα ακολουθησω και φυσικα να υποστω τις οποιες συνεπειες .
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ λέξη κλειδί, είναι το "ελεύθερη". Βούληση έχουμε πάντοτε, αλλά για να είναι ελεύθερη, χρειάζεται να έχουμε απαλλαχθεί από κάθε πάθος, εμμονή, προσκόλληση και ενοχή και μαζί με τη γνώση, μπορούμε να βουλόμαστε ελεύθερα.
ΔιαγραφήΆρα για να είμαστε ελεύθεροι, έχουμε απαλλαχθεί από κάθε μη αγαθή σκέψη και γι αυτό η βούλησή μας θα είναι μόνο αγαθή.
Η κακία είναι ένδειξη εγκλωβισμού σε πάθη και γι αυτό αποτελεί δέσμευση και όχι ελευθερία.
ΛΥΚΙΟΣ.
η ερμηνεια που της δινετε ειναι αυθαιρετη και υποκειμενικη θα ελεγα
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας βοήθησα να κατανοήσετε τον Χαραλαμπίδη, αφού δηλώσατε ότι μπερδευτήκατε. Αυτά λέει ο Χαραλαμπίδης και βεβαίως συμφωνώ απολύτως. Αυτές βέβαια, δεν είναι ιδέες του Χαραλαμπίδη, ούτε δικές μου, αλλά των μεγάλων Ελλήνων φιλοσόφων.
ΔιαγραφήΑν θεωρείτε αυθαίρετη και υποκειμενική την φιλοσοφία, τότε μάλλον την έχετε μπερδέψει με κάτι άλλο.
Είμαι στην διάθεσή σας να την ξεμπερδέψουμε μαζί.
ΛΥΚΙΟΣ.
αν ολες οι σκεψεις μας ηταν αγαθες ,σε εισαγωγικα, δεν θα υπηρχε η επιλογη και τα σταυροδρομια και τα μονοπατια των απανταχου σοφων θα ηταν ενας μονοδρομος και ο Ηρακλης απλα δεν θα ηταν ενας ηρωας .
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαφώς υπάρχει η επιλογή για αγαθές και κακές πράξεις και ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να κάνει την δική του.
ΔιαγραφήΗ ελεύθερη βούληση που αναφέρει ο Χαραλαμπίδης, μίλα για την πραγματική ελευθερία βουλήσεως, όταν δηλαδή είμαστε πραγματικά ελεύθεροι από κάθε εσωτερική δέσμευση και πάθος. Πραγματικά ελεύθερος άνθρωπος, είναι αυτός που έχει κατακτήσει την φώτιση. Είναι ο μύστης που κατάφερε να γίνει ο Ηνίοχος των δύο ίππων του, της λογικής και του συναισθήματος.
Αυτός ο ελεύθερος άνθρωπος, βούλεται ελεύθερα και πάντοτε ενάρετα.
Οι κακές σκέψεις, καταπνίγονται εν τη γενέσει τους και η επιλογή είναι αποκλειστικά η αγαθή σκέψη.
Προφανώς και δεν αναφερόμαστε στον μέσο άνθρωπο, διότι δεν είναι πραγματικά ελεύθερος.
Η ελευθερία κατακτάται μέσω της ατομικής πνευματικής και ψυχικής μας εξέλιξης. Κανείς λοιπόν δεν γεννιέται ελεύθερος.
ΛΥΚΙΟΣ.
Καλησπέρα σας κ. Λύκιε,
ΔιαγραφήΜε βάση την επεξήγηση σας για τον κ. Χαραλαμπίδη, θα διαφωνήσω στο κλείσιμο του σχολίου σας παραπάνω... "Κανείς λοιπόν δεν γεννιέται ελεύθερος.".
Όπως αντιλαμβάνομαι αυτό που εξηγήσατε, ουσιαστικά όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι καθώς πάθος, ενοχή, εμμονή, είναι άγνωστες λέξεις μέχρι κάποια ηλικία αλλά βέβαια δεν υπάρχει η γνώση...
Όπως και να έχει προσωπικά θεωρώ ότι γεννιομαστε ελεύθεροι για να βιώσουμε όλα τα ανωτέρω και να ελευθερωθούμε ξανά μέσα από την εξέλιξη μας.
Αγαπητέ Ανώνυμε, δεν διαφωνείτε λοιπόν με το κλείσιμο του σχολίου μου αλλά με ολόκληρο, διότι το κλείσιμο ήταν το επιμύθιο.
ΔιαγραφήΟυδέποτε είπα ότι γεννιόμαστε ελεύθεροι, ούτε ο κ. Χαραλαμπίδης ισχυρίσθηκε αυτό.
Αντιθέτως όλοι γεννιόμαστε με την ερπετική μας φύση, δηλαδή με τα ορμέμφυτα της ζωώδους φύσης μας και καλούμαστε να κυριαρχήσουμε σε αυτά κατά την πάροδο του χρόνου, αξιοποιώντας τις εμπειρίες, τα βιώματα και τις γνώσεις που θα αποκτήσουμε.
Γεννιόμαστε ζώα και εξανθρωπιζόμαστε στην πορεία, με πολύ απλά λόγια...
ΛΥΚΙΟΣ.
Είμαστε ελεύθεροι, μόνο όταν απαλλαχθούμε από τα πάθη μας. Συνεπώς ελεύθερος είναι αυτός που δεν έχει εσωτερικά πάθη, διότι τα έχει τιθασεύσει. Η κατάκτηση της εσωτερικής ελευθερίας, είναι η εντελέχεια του ανθρώπου. Ο άνθρωπος κατακτά πλέον την αυτογνωσία του. Όταν συμβεί αυτό, ουσιαστικά ολοκληρώνουμε τους κύκλους των μετενσαρκώσεων και αποδεσμευόμαστε τελειωτικά από την ύλη!
ΔιαγραφήΛΥΚΙΟΣ.