Ο Καταχαθόνιος Δαίμων εύχεται σε όλες και όλους τους φίλους του,
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
με υγεία, αγάπη και φώτιση!
Το 2015 να φέρει ειρήνη, ανοχή και αλληλοκατανόηση και να μειωθεί ο ανθρώπινος πόνος, σε όλη την οικουμένη.

Ο Ηράκλειτος, παρά τα λίγα αποσπάσματά του, που σώθηκαν αποδεικνύεται μεγάλος κοσμολόγος, αστρονόμος, μαθηματικός, βιολόγος και πολιτικός, μιά τέλεια πολυμερής προσωπικότητα. Αναζητώντας τον εαυτό του ανάμεσα στη δίνη της διαρκούς κι αδιάκοπης ροής και πάλης των εξωτερικών και εσωτερικών του στοιχείων, αληθινός στοχαστής, είδε την αλήθεια κατάματα στην ολότητά της και απαλλαγμένος από κάθε πάθος και σκοπιμότητα την αποκάλυψε στους ανθρώπους λακωνικά και σιβυλλικά καθοδηγώντας τους στο δρόμο της αρετής και της σοφίας. Αλήθειες ωμές, ιδέες ελεύθερες και αυτοδύναμες συνθέτουν το ηρακλείτειο έργο, που ενωμένες σε σύνολο καλύπτουν όλους τους χώρους του επιστητού, γνωστούς και αγνώστους.
Ο χριστιανισμός εισήγαγε μια ιουδαϊκή απομίμηση του Λόγου («εν αρχή ήν ο λόγος»), την οποία προσωποποίησαν και ταύτισαν με τον Μεσσία αλλοιώνοντας τις συλλήψεις του ηρακλείτειου πνεύματος επιχειρώντας να προσδώσουν σε αυτές δογματικό χαρακτήρα.
Ο Ηράκλειτος γεννήθηκε στην πόλη της Μικράς Ασίας, Έφεσο, που βρίσκεται 60 χιλιόμετρα νότια της Σμύρνης, Οι μεταγενέστεροι συγγραφείς τοποθετούν την ακμή του περί την 69η Ολυμπιάδα (504 – 501 π.Χ., Διογένης Λαέρτιος, Σουΐδας). Από τα σωζόμενα αποσπάσματά του φαίνεται, ότι ήταν βαθύτατα επηρεασμένος από τις θεωρίες της Σχολής της Μιλήτου, ιδίως δε του Αναξίμανδρου (βλ. Θαλής, Αναξίμανδρος, Αναξιμένης). Θεωρείται πολύ πιθανό, ότι ο Ηράκλειτος άκουσε πρώτα μαθήματα στη Μίλητο και κατόπιν στην Ελέα με διδάσκαλο τον Ξενοφάνη (Διογένης Λαέρτιος, Σωτίων).
Παρά την υψηλή θέση, που του εξασφάλιζε η αριστοκρατική του καταγωγή, επειδή έβλεπε, ότι η δημοκρατία κατέληγε συχνά σε αναρχία, αποτραβήχτηκε τελείως από τα κοινά. Ο Ηράκλειτος πρέσβευε, ότι κατά τη λειτουργία μιάς Πολιτείας πρέπει να υπάρχει απόλυτος σεβασμός στους νόμους. («Μάχεσθαι χρή τον δήμον υπέρ του νόμου όκωσπερ τείχεος», δηλαδή ο λαός πρέπει να μάχεται υπέρ του νόμου, όπως όταν υπερασπίζεται τα τείχη της πόλης κατά την προσβολή από τους εχθρούς). Ήταν ο πρώτος αρχαίος φιλόσοφος, που επιχείρησε να αναμορφώσει την αρχαία πολιτική ζωή με τη βοήθεια της φιλοσοφικής γνώσης. Όπως μέσα στη φύση επικρατεί ο αιώνιος νόμος, έτσι και μέσα στην πολιτεία πρέπει να επικρατεί ο άκαμπτος ηθικός νόμος. Τόσο μεγάλη ήταν η φήμη του Ηράκλειτου, ώστε ο βασιλιάς τών Περσών Δαρείος τόν προσκάλεσε να μεταβεί στήν Αυλή του. Ο Ηράκλειτος δεν αποδέχθηκε τήν πρόταση.
Στην ακμή της ηλικίας του συνέγραψε περίφημο βιβλίο, το οποίο έφερε τον τίτλο «Περί φύσεως», όπου συγκέντρωσε τα αποτελέσματα των πολυετών ερευνών του σε όλα σχεδόν τα πεδία του επιστητού. Σύμφωνα με το Διογένη Λαέρτιο το εν λόγω σύγγραμμα περιείχε τρία μέρη: «Περί του Παντός», τον «Πολιτικό» και τον «Θεολογικό» (Λόγο). O τρόπος της διατύπωσης τών σκέψεων του Ηράκλειτου ήταν αφοριστικός. Στά διάφορα ερωτήματα και απορήματα απαντούσε με αφορισμούς. Γι΄ αυτό ήταν δύσκολο να γίνει εύκολα κατανοητός και ονομάστηκε σκοτεινός φιλόσοφος.
|


| Tρεις από τις Νηρηίδες. Η Μελίτη, η Κυματολήγη και η Γλαύκη. Γλαύκη, μην μας εγκαταλείπεις! |

(Εφημερίδα " Ο Τύπος " Μόντρεαλ 1929)
( Αλχημικαί έρευναι - PIERR PIOBB ).

![]() |
| Η Τροτσκιστική Ομάδα της Ελλάδας (ΤΟΕ), συμπαθών τμήμα της Διεθνούς Κομμουνιστικής Ένωσης (ΔΚΕ-4ο διεθνιστική) και οι απόψεις τους! |
Μερικές φορές, η τύχη τα φέρνει με τέτοιον τρόπο, ώστε να καθίσταται αυταπόδεικτος ο ισχυρισμός ότι όταν μιλάμε για την Ελλάδα, δυστυχώς δεν μιλάμε για μια «φυσιολογική» χώρα στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον. Το παράδειγμα των τελευταίων ωρών με τους περίφημους «κανόνες εμπλοκής» που αποδέσμευσε το γραφείο του Τούρκου πρωθυπουργού στην φοβερή και τρομερή τουρκική αρμάδα με τα… ναρκοθηρευτικά, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο αρχηγός του Ναυτικού τους, ο ναύαρχος Μποστάνογλου, σε συνδυασμό με το «σοκ» που επιδεικνύουν τα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα, αποκαλύπτει του λόγου το αληθές. Για να «σκαλίσουμε» όμως λίγο και τη μνήμη μας και να βοηθηθούμε μπας και κατανοήσουμε πόσο «χαβαλέδες» είμαστε, με το συγκεκριμένο θέμα είχαμε ασχοληθεί όταν συζητούσαμε για την κρίση των Ιμίων, όταν ο τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ, ναύαρχος Λυμπέρης, είχε ζητήσει αποδέσμευση των «κανόνων εμπλοκής» («rules of engagement» στη διεθνή ορολογία) και οι ευφυείς πολιτικοί μας, αναρωτιόντουσαν τι στο διάβολο είναι αυτό! Το θυμόμαστε; Αυτοί οι άνθρωποι, εκλεγμένοι, είχαν κληθεί υποτίθεται να διαχειριστούν διεθνή κρίση, χωρίς να γνωρίζουν τα στοιχειώδη. Τα ονόματα τα ξέρουμε όλοι, δεν υπάρχει λόγος να τα συζητάμε ξανά. Δυο δεκαετίες μετά, η χώρα εμφανίζεται να συζητά τα ίδια ακριβώς πράγματα και πάλι σχεδόν όλοι δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται. Με αποτέλεσμα, οι πονηροί ανατολίτες να εξαπολύουν χονδροειδείς ψυχολογικές επιχειρήσεις σε βάρος μας κι εμείς να «τσιμπάμε» σταθερά, ίσως και για να μη χαλάσουμε την… παράδοση. Πως αλλιώς να το εξηγήσεις; Τι έγινε δηλαδή, ποιο είναι το παράξενο που τόσο μας μπέρδεψε; Ας το δούμε ψύχραιμα.