Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

Οι αποκαλύψεις των μύθων στις μυητικές τελετές


« Φαίνεται ότι αυτοί που καθιέρωσαν τα Μυστήρια για εμάς, δεν ήταν αδιαφώτιστοι . Για πολύ χρόνο αυτοί μας αποκάλυψαν ότι οτιδήποτε φτάσει στον κάτω κόσμο χωρίς να έχει μυηθεί και επιδοκιμαστεί, πέφτει στον βούρκο. Εκείνος όμως που φτάνει εκεί εξαγνισμένος και καθαγιασμένος, θα συγκατοικήσει με τους Θεούς..».

ΠΛΑΤΩΝΑΣ

  



Μυστήρια (εκ του μύω, που σημαίνει είμαι κλειστός, κλείνω τα μάτια και τα χείλη), ονομάζονταν στην αρχαιότητα οι ιερατικές εκείνες σχολές που  λειτουργούσαν σε κλειστούς χώρους, και ισχυρίζονταν ότι κατείχαν γνώσεις από υπέρτερες του ανθρώπου συνειδήσεις. Οι περισσότεροι -αν όχι- όλοι οι Φιλόσοφοι ήταν μυημένοι στα Αρχαία Μυστήρια.. H ψυχή - λέει ο Πλάτωνας στον Θεαίτητο, αν δεν έχει γνωρίσει την αλήθεια δεν μπορεί να αποκτήσει τη μορφή του ανθρώπου.



Πρόκειται για μία ανάμνηση όσων η ψυχή μας γνώριζε παλαιότερα, όταν ταξίδευε με την θεότητα, περιφρονώντας εκείνα που θεωρούμε ότι υπάρχουν και ατενίζοντας αυτό που πραγματικά είναι. Για αυτό μόνον ο νους ή πνεύμα του φιλοσόφου είναι εξοπλισμένος με φτερά. Αυτός όσο μπορεί καλύτερα διατηρεί στον νου του αυτές τις αναμνήσεις, η ενατένιση των οποίων καθιστά θεία ακόμη και την ίδια την  θεότητα. Χρησιμοποιώντας διαρκώς τον εαυτό του στα μυστήρια, ο άνθρωπος γίνεται πραγματικά τέλειος- ένας μυημένος στη θεία σοφία. Ο Πίνδαρος αναφέρει :



«Ευτυχής είναι εκείνος που είδε τα Ελευσίνια  μυστήρια, γιατί γνωρίζει το τέλος της ζωής του και τις αρχές που δόθηκαν στον άνθρωπο από τον Θεό», ενώ ο Αριστείδης  για την μύηση του είπε: «Νόμισα ότι ήρθα σε επαφή με τον Θεό, και τον ένοιωσα να πλησιάζει  εγγύτερα,  και ήμουν τότε ανάμεσα σε εγρήγορση και ύπνο. Το πνεύμα μου ήταν ανάλαφρο,  ώστε κανείς που δεν έχει μυηθεί δεν μπορεί να μιλήσει για αυτό ή να το κατανοήσει». 

Το Αναψυκτήριο της Εβδομάδας (28-11-2014)

Pentheus torn apart by Agave and Ino. Attic red-figure lekanis (cosmetics bowl) lid, c. 450-425 BCE (Louvre) - Dionysus

Εδώ μπορείτε να σχολιάζετε ελεύθερα, αλλά με σεβασμό στον συνομιλητή σας.

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2014

Απολύμανση Νερού με την Μέθοδο SODIS

Η μέθοδος SODIS (Solar Disinfection) χρησιμοποιεί την ηλιακή ακτινοβολία για να απολυμάνει νερό που τοποθετείται στον ήλιο κλεισμένο σε πλαστικά μπουκάλια.
Προωθείται ως μια ασφαλής μέθοδος απολύμανσης του νερού στις χώρες του τρίτου κόσμου από διάφορους οργανισμούς, καθώς το μολυσμένο νερό είναι η κυριότερη αιτία νοσηλείας παγκοσμίως.

 

Η μέθοδος βασίζεται την συνδυασμένη δράση της υπεριώδους-Α ακτινοβολίας και της θέρμανσης του νερού από τον ήλιο. Τα πλαστικά μπουκάλια γεμίζονται και τοποθετούνται στις κυματοειδείς λαμαρίνες των σκεπών και αφήνονται εκεί για τουλάχιστον έξι ώρες.
Στο διάστημα αυτό εκτίθενται στην ακτινοβολία UV-A του ηλιακού φωτός αλλά και το νερό φτάνει και παραμένει για πολύ ώρα σε θερμοκρασίες παστερίωσης (63ºC για πάνω από 30 λεπτά).

 
Οδηγίες εφαρμογής της μεθόδου SODIS σε σκίτσα

Η μέθοδος είναι τόση απλή που φαντάζει μαγική αλλά αντιλαμβάνεστε ότι έχει περιορισμούς. Εξαρτάται από την ένταση του ήλιου (άρα και το γεωγραφικό πλάτος0 την διάρκεια της ηλιοφάνειας και την ατμοσφαιρική θερμοκρασία. Για παράδειγμα η καλύτερη ζώνη εφαρμογής της είναι μεταξύ 15 και 35 μοιρών γ.πλάτους, ακριβώς στο ύψος της Κρήτης. Είναι ανάγκη λοιπόν –να θέλετε να την δοκιμάσετε στην Ελλάδα- να συμβουλευτείτε το τεχνικό εγχειρίδιο της SODIS για τον χρόνο που θα πρέπει να αφήσετε σε έκθεση το νερό στις δικές σας συνθήκες τόπου και καιρού.

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2014

ΦΥΛΗ, ΦΡΑΤΡΙΑ, ΔΗΜΟΣ ΚΑΙ Η ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ

Αποτελεί διαπίστωση, ότι η ιδιότητα του πολίτη στην αρχαιότητα ήταν το μέσον απόκτησης δικαιωμάτων και υποχρεώσεων στην οργάνωση της πόλης-κράτους. Πολυπόθητα οφέλη, πως η ατομική ελευθερία, η απόκτηση γης και ακίνητης περιουσίας, η δυνατότητα του «εκλέγειν και εκλέγεσθαι», η συμμετοχή σε εκδηλώσεις αλλά και παροχές από την πλευρά της πόλης, συνδέονται άμεσα με την ιδιότητα του πολίτη, την οποία προασπίζονταν αρχέγονες κοινωνικές ομάδες. Η φρατρία, η φυλή και ο δήμος υπήρξαν οι κυρίαρχες αφετηρίες, για την απόκτηση ή την άσκηση της ιδιότητας αυτής, και αποτελούν αντικείμενο της συγκεκριμένης μελέτης.
Στην πρώτη ενότητα, θα αναφερθούμε στο ρόλο της φυλής και της φρατρίας, κατά την αρχαϊκή περίοδο, σε σχέση με το αριστοκρατικό καθεστώς που επικρατούσε στην Αττική και στη δεύτερη στο ρόλο του δήμου. Καθώς ο δήμος αποκτά πολιτική ισχύ με τις μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη, η ιδιότητα του πολίτη επεκτείνεται και συνδέεται άμεσα

με την εγκαθίδρυση της δημοκρατίας. Ακολούθως, εφόσον οι πολίτες αποτελούσαν μειοψηφία, ανάμεσα στις γυναίκες, τους δούλους και τους μέτοικους, θα περιγράψουμε πώς διατήρησαν την ομοιογένεια και τη συνοχή τους ως πολιτικό σώμα.

1.1. Ο ρόλος της φυλής

Τα φυλετικά κράτη, με ασαφή στην αρχή

εδαφικά όρια λόγω συχνών μετακινήσεων, δημιουργούνται από τη διάσπαση ενός φύλου σε περισσότερα τμήματα ή από ένωση φυλών της ίδιας προέλευσης Το φύλο διαιρείται σε φυλές, φρατρίες και γένη που αντιστοιχούν σε δεσμούς αίματος ή ενδεχόμενης κατασκευασμένης καταγωγής[1]. Οι δυο επικρατέστερες φυλές, στον ελλαδικό χώρο, η Δωρική και Ιωνική, με δικούς τους οργανωτικούς μηχανισμούς, ορίζουν την πολιτική, την οικονομία και την οργάνωση του στρατού της επικράτειάς τους, στηριζόμενες στη συνοχή της φυλετικής ομάδας. Της φυλής ο αρχηγός (Φυλοβασιλέας[2]*) συγκεντρώνει διοικητικές, στρατιωτικές και θρησκευτικές αρμοδιότητες και συνεργάζεται με το συμβούλιο, το οποίο αποτελούν οι αρχηγοί των γενών και των φρατριών.

Τέλος, η συνέλευση των πολεμιστών απορρίπτει ή εγκρίνει τις αποφάσεις τους. Η έννοια του πολίτη είναι ταυτόσημη με του πολεμιστή, καθώς πολίτης είναι αυτός που δύναται να εξοπλίζεται και να υπερασπίζεται την πόλη. Ο σημαντικός ρόλος της υπεράσπισης της πόλης διαπιστώνεται κι από το γεγονός ότι οι πολίτες χωρίζονταν σε τάξεις, ανάλογα με την ικανότητά τους να εξοπλίζονται, έως τον 5ο αι. π.Χ ώσπου οι ανάγκες για οπλίτες ή κωπηλάτες επιβάλουν τη χρήση ξένων ή δούλων.

Στην Αθήνα οι αριστοκρατικές οικογένειες της Ιωνικής φυλής, παρουσιάζονται διαιρεμένες σε τέσσερις φυλές, (Γελέοντες, Όπλητες, Αιγικορείς, Αργαδείς),[3] οι οποίες με γενεαλογικά κατασκευάσματα διασφάλιζαν την εδαφική και πολιτική κυριαρχία περιοχών καθώς αποτελούσαν οι ίδιες τμήμα στρατού. Έτσι κατέχουν πλούτο, δύναμη, επιβάλουν ένα εθιμικό δίκαιο, αποδίδουν τον τίτλο του πολίτη μόνον στους κατέχοντες έγγειο ιδιοκτησία[4], μέχρις ότου απαιτείται η ανάγκη διεύρυνσης ένεκα της κοινωνικοοικονομικής δυσαρέσκειας, που εκδηλώνεται από τους απλούς πολίτες της περιόδου αυτής, οι οποίοι, σύμφωνα με τις ασαφείς πληροφορίες που έχουμε, αποκτούν δικαιώματα κάτω από ευνοϊκές συγκυρίες.

Το Αναψυκτήριο της Εβδομάδας (19-11-2014)

Η Τροτσκιστική Ομάδα της Ελλάδας (ΤΟΕ), συμπαθών τμήμα
 της Διεθνούς Κομμουνιστικής Ένωσης
 (ΔΚΕ-4ο διεθνιστική) και οι απόψεις τους!
Εδώ μπορείτε να σχολιάζετε ελεύθερα, αλλά με σεβασμό στον συνομιλητή σας.

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Και ένα μικρό παραμυθάκι...

elas-lyste_blogspot

Μια γιαγιά μπήκε ξυπόλητη στο λεωφορείο και βρήκε βοήθεια εκει που κανείς δεν περίμενε.

Με την πρώτη ματιά έβλεπε κανείς απλώς μια γριούλα…Έσερνε τα βήματά της στο χιόνι, μόνη, παρατημένη, με σκυμμένο κεφάλι.

Όσοι περνούσαν από το πεζοδρόμιο της πόλης αποτραβούσαν το βλέμμα τους, για να μη… θυμηθούν ότι τα βάσανα και οι πόνοι δε σταματούν όταν γιορτάζουμε Χριστούγεννα.

Ένα νέο ζευγάρι μιλούσε και γελούσε με τα χέρια γεμάτα από ψώνια και δώρα και δεν πρόσεξαν τη γριούλα. Μια μητέρα με δυο παιδιά βιάζονταν να πάνε στο σπίτι της γιαγιάς. Δεν έδωσαν προσοχή.

Ένας παπάς είχε το νου του σε ουράνια θέματα και δεν την πρόσεξε.

Αν πρόσεχαν όλοι αυτοί, θα έβλεπαν ότι η γριά δε φορούσε παπούτσια. Περπατούσε ξυπόλητη στον πάγο και το χιόνι. Με τα δυο της χέρια η γριούλα μάζεψε το χωρίς κουμπιά παλτό της στο λαιμό.

Φορούσε ένα χρωματιστό φουλάρι στο κεφάλι· σταμάτησε στη στάση σκυφτή και περίμενε το λεωφορείο.

Ένας κύριος που κρατούσε μια σοβαρή τσάντα περίμενε κι αυτός στη στάση, αλλά κρατούσε μια απόσταση. Μια κοπέλα περίμενε κι αυτή, κοίταξε πολλές φορές τα πόδια της γριούλας, δε μίλησε.

Ήρθε το λεωφορείο και η γριούλα ανέβηκε αργά και με δυσκολία. Κάθισε στο πλαϊνό κάθισμα, αμέσως πίσω από τον οδηγό.

Ο κύριος και η κοπέλα πήγαν βιαστικά προς τα πίσω καθίσματα.

Ο άντρας που καθόταν δίπλα στη γριούλα στριφογύριζε στο κάθισμα κι έπαιζε με τα δάχτυλά του. «Γεροντική άνοια», σκέφτηκε.

Ο οδηγός είδε τα γυμνά πόδια και σκέφτηκε: «Αυτή η γειτονιά βυθίζεται όλο και πιο πολύ στη φτώχεια. Καλύτερα να με βάλουν στην άλλη γραμμή, της λεωφόρου».

Ένα αγοράκι έδειξε τη γριά. «Κοίταξε, μαμά, αυτή η γριούλα είναι ξυπόλυτη». Η μαμά ταράχτηκε και του χτύπησε το χέρι.

«Μη δείχνεις τους ανθρώπους, Αντρέα! Δεν είναι ευγενικό να δείχνεις». «Αυτή θα έχει μεγάλα παιδιά», είπε μια κυρία που φορούσε γούνα. «Τα παιδιά της πρέπει να ντρέπονται».

Αισθάνθηκε ανώτερη, αφού αυτή φρόντισε τη μητέρα της.

Μια δασκάλα στη μέση του λεωφορείου στερέωσε τα δώρα που είχε στα πόδια της. «Δεν πληρώνουμε αρκετούς φόρους, για να αντιμετωπίζονται καταστάσεις σαν αυτές;» είπε σε μια φίλη της που ήταν δίπλα της. «Φταίνε οι δεξιοί», απάντησε η φίλη της.

«Παίρνουν από τους φτωχούς και δίνουν στους πλούσιους».
«Όχι, φταίνε οι άλλοι», μπήκε στη συζήτηση ένας ασπρομάλλης. «Με τα προγράμματα πρόνοιας κάνουν τους πολίτες τεμπέληδες και φτωχούς». «Οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν ν’ αποταμιεύουν», είπε ένας άλλος που έμοιαζε μορφωμένος.

«Αν αυτή η γριά αποταμίευε όταν ήταν νέα, δε θα υπέφερε σήμερα». Και όλοι αυτοί ήταν ικανοποιημένοι για την οξύνοια τους που έβγαλε τέτοια βαθιά ανάλυση.

Άπιστοι, αδίστακτοι, ανώμαλοι, ανιστόρητοι και βάρβαροι πάντα υπήρχαν στον κόσμο αλλά τόσο ηλίθιοι μόνον στη σύγχρονη Γερμανία τολμούν να εμφανιστούν.


Σήμερα αυτήν τη Γερμανία την κυβερνά η γενιά της "λοβοτομής", η οποία παίζει με τα πάντα, γιατί απλούστατα αγνοεί τα πάντα. Όταν μαθαίνεις να ζεις χωρίς "ρίζες", επειδή αυτό σου επέβαλαν οι Εβραίοι δυνάστες σου, ευνόητο είναι ότι αντιλαμβάνεσαι τα πάντα με τον ίδιο τρόπο ...Αντιλαμβάνεσαι τα πάντα χωρίς "ρίζες". Όταν τα πάντα για σένα ξεκινάνε κάπου το 1945, ευνόητο είναι ότι πρέπει να τα "χτίσεις" από την αρχή. Πρέπει να αρχίσεις να χτίζεις τον "κόσμο" σου και αυτό δεν είναι μόνον επικίνδυνο, αλλά πολλές φορές και γελοίο. Όταν απαρνείσαι τις "ρίζες" της θρησκείας, του πολιτισμού και της ιστορίας σου, είναι βέβαιο ότι θα αρχίσουν τα λάθη. Το αποτέλεσμα δεν είναι απλά να σκέφτεσαι σαν ηλίθιος, αλλά να φέρεσαι και ως τέτοιος.
Αυτό ακριβώς συμβαίνει σήμερα στη Γερμανία. Την ηγεσία της την έχουν αναλάβει τα "γεννήματα" της μεταπολεμικής εβραϊκής "χαβούζας" ...Τα "γεννήματα" του "σωλήνα" τού πολιτικώς "ορθού" ...Τα "ορφανά" του ναζισμού, που τα πήραν οι Εβραίοι και από τις πολλές "μετάνοιες" και "συγνώμες" τα έκαναν και ηλίθια. Αυτοί οι άθεοι, ανιστόρητοι και ανεκδιήγητοι άνθρωποι προσπαθούν να "χτίσουν" τα πάντα από την αρχή, γιατί στον τεχνητό κόσμο που ζούνε τα πάντα είναι ένα ισοπεδωμένο "οικόπεδο". Προκειμένου να μην απειλήσουν τα αφεντικά τους και ταυτόχρονα να "υψώσουν" τους εαυτούς τους, "χτίζουν" το απόλυτο "κενό". Προσπαθούν να καλύψουν το "κενό" αιώνων και να "χτίσουν" από την αρχή τη θρησκεία, τον πολιτισμό και την ανθρώπινη φύση. Τέτοιοι τυχάρπαστοι λοβοτομημένοι "χτίστες" είναι αυτοί, οι οποίοι σήμερα κυβερνούν τη Γερμανία.
...Παρεμβαίνουν αυθαίρετα όπου μπορούν και με όποιον τρόπο θεωρούν ότι εξασφαλίζουν προσωπική προβολή και πολιτικό κέρδος ...Παρεμβαίνουν σε όλα τα θέματα χωρίς τον παραμικρό ενδοιασμό. Θεωρώντας λοιπόν ότι και ο Θεός - μαζί με τη Γερμανία - "φύτρωσε" το 1945 σαν "μανιτάρι", αποφάσισαν να του προσδιορίσουν μόνοι τους το "φύλο" Του. Εφόσον μετά το 1945 δεν έχει δηλώσει ο Υιός τη σχέση Του με τον Πατέρα Του, άνθρωποι σαν την Κριστίνα Σρέντερ θεώρησαν ότι μπορούν να τον "μανιταροποιήσουν" και να Του αφαιρέσουν το "φύλο" Του.
Με τη "σιγουριά" ενός ασθενούς, ο οποίος έχει γενική απώλεια μνήμης μετά από ένα τρομερό ατύχημα, "αποφασίζουν" για τα πάντα σε λευκό "χαρτί". Θεωρούν ότι αρκεί μια απόφαση της γερμανικής Βουλής, για να υπάρξει αλλαγή σε ένα τέτοιο μεγάλο θρησκευτικό θέμα. Δισεκατομμύρια άνθρωποι διαχωρίστηκαν σε αντιμαχόμενα δόγματα, εξαιτίας της διαφωνίας τους στο θέμα της "εκπόρευσης" του Αγίου Πνεύματος και κάποιοι αφελείς Γερμανοί θέλησαν με μια ψηφοφορία στη Βουλή να αλλάξουν το "φύλο" του Θεού ...Άπιστοι υπήρχαν πάντα στον κόσμο, αλλά τόσο ηλίθιοι άπιστοι μόνον στη σύγχρονη Γερμανία τολμούν να εμφανιστούν.

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

Το Αναψυκτήριο της Εβδομάδας (12-11-2014)


Εδώ μπορείτε να σχολιάζετε ελεύθερα, αλλά με σεβασμό στον συνομιλητή σας.

Έπαθαν… ταραχή οι Νεοέλληνες με τους «κανόνες εμπλοκής»!


Μερικές φορές, η τύχη τα φέρνει με τέτοιον τρόπο, ώστε να καθίσταται αυταπόδεικτος ο ισχυρισμός ότι όταν μιλάμε για την Ελλάδα, δυστυχώς δεν μιλάμε για μια «φυσιολογική» χώρα στο σύγχρονο διεθνές περιβάλλον. Το παράδειγμα των τελευταίων ωρών με τους περίφημους «κανόνες εμπλοκής» που αποδέσμευσε το γραφείο του Τούρκου πρωθυπουργού στην φοβερή και τρομερή τουρκική αρμάδα με τα… ναρκοθηρευτικά, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο αρχηγός του Ναυτικού τους, ο ναύαρχος Μποστάνογλου, σε συνδυασμό με το «σοκ» που επιδεικνύουν τα μέσα ενημέρωσης στην Ελλάδα, αποκαλύπτει του λόγου το αληθές. Για να «σκαλίσουμε» όμως λίγο και τη μνήμη μας και να βοηθηθούμε μπας και κατανοήσουμε πόσο «χαβαλέδες» είμαστε, με το συγκεκριμένο θέμα είχαμε ασχοληθεί όταν συζητούσαμε για την κρίση των Ιμίων, όταν ο τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ, ναύαρχος Λυμπέρης, είχε ζητήσει αποδέσμευση των «κανόνων εμπλοκής» («rules of engagement» στη διεθνή ορολογία) και οι ευφυείς πολιτικοί μας, αναρωτιόντουσαν τι στο διάβολο είναι αυτό! Το θυμόμαστε; Αυτοί οι άνθρωποι, εκλεγμένοι, είχαν κληθεί υποτίθεται να διαχειριστούν διεθνή κρίση, χωρίς να γνωρίζουν τα στοιχειώδη. Τα ονόματα τα ξέρουμε όλοι, δεν υπάρχει λόγος να τα συζητάμε ξανά. Δυο δεκαετίες μετά, η χώρα εμφανίζεται να συζητά τα ίδια ακριβώς πράγματα και πάλι σχεδόν όλοι δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται. Με αποτέλεσμα, οι πονηροί ανατολίτες να εξαπολύουν χονδροειδείς ψυχολογικές επιχειρήσεις σε βάρος μας κι εμείς να «τσιμπάμε» σταθερά, ίσως και για να μη χαλάσουμε την… παράδοση. Πως αλλιώς να το εξηγήσεις; Τι έγινε δηλαδή, ποιο είναι το παράξενο που τόσο μας μπέρδεψε; Ας το δούμε ψύχραιμα.

Δύναμη του ΝΑΤΟ ασκείθται στις αντιναρκικές επιχειρήσεις στην ανατολική Μεσόγειο. Στη δύναμη αυτή συμμετέχει η Τουρκία με πλοία του Ναυτικού. Λογικό. Μέλος του ΝΑΤΟ είναι. Φρόντισαν βέβαια να περάσουν επικοινωνιακά τη δραστηριότητά τους ως «φιλοδυτική», για να αποκαλέσουν εμμέσως την αντίστοιχη ναυτική δραστηριότητα Ρώσων, Ισραηλινών και Κυπρίων Ελλήνων, ως… ακριβώς το αντίθετο (βλ. http://www.defence-point.gr/news/?p=115847). Στην περιοχή έχει προκληθεί πρόβλημα ασφαλείας, το οποίο βέβαια προκάλεσαν οι ίδιοι οι διεθνείς ταραξίες Τούρκοι, με τη γνωστή τους συμπεριφορά. Από τη στιγμή που στην περιοχή υπάρχει υπερσυγκέντρωση πολεμικών πλοίων και το πρόβλημα υφίσταται, ετέθη θέμα «τι κάνουμε ρε παιδιά αν τύχει και αντιμετωπίσουμε κάποιο πρόβλημα;». Θεωρητικό είναι – τονίζουμε – το ενδεχόμενο. Και για να παραστήσουν ότι είναι δημοκρατικό κράτος, οι στρατηγοί ζήτησαν «κανόνες εμπλοκής» από την πολιτική ηγεσία. Δηλαδή τον Ερντογάν και τον Νταβούτογλου (ο δεύτερος μπήκε… για ομορφιά). Δηλαδή, «τι κάνουμε» αν προκύψει πρόβλημα και υπό ποίες προϋποθέσεις χρησιμοποιούμε στρατιωτική βία. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, κανόνες εμπλοκής σε μια ναυτική δύναμη που κινείται σε κάποια απόσταση από τα χωρικά της ύδατα, πάντα υπάρχουν. Έστω και τυπικά. Να προσθέσουμε και λίγη δόση σκόπιμα καλλιεργούμενης παράνοιας στην Τουρκία για το θέμα των υδρογονανθράκων στην Ανατολική Μεσόγειο (ακόμα και συνήθως ψύχραιμες φωνές και γραφίδες στη χώρα, συναγωνίζονται και μεταξύ τους και με άλλους «σεσημασμένους», στη μπουρδολογία τις τελευταίες μέρες) και το σκηνικό είναι έτοιμο. Έστησαν κατά πάσα πιθανότητα την ερώτηση με κάποιον δημοσιογράφο και για μια άσκηση όπου στην Ελλάδα θα εξέδιδε απλώς ένα Δελτίο Τύπου το ελληνικό ΓΕΝ, στην Τουρκία ήταν παρών ο αρχηγός του Κλάδου για να απαντήσει! Και το θέμα δημιουργήθηκε από το πουθενά!

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2014

" Γιατί σε αέτωμα Θεών ... κοράκια κατοικούνε "




Έφτασε εκείνος ο καιρός ο νους να συλλογάται
γιατί σε τόπο Ιερό συμβαίνει αυτό το δράμα ;
Κι αυτοί οι κάποιοι που "βλέπανε " το τι δρομολογούνε 
σαν κωμωδίας ηθοποιούς να ρίχνουνε το κράμα .

Όχι δεν είν' το τυχερό , και μήτε είναι της μοίρας 
μα σε παιχνίδι ανίερο μας έχουν οδηγήσει ,
φίλοι που ήσανε εχθροί και τώρα διοικούνε 
με ΕΘΝΟΠΡΟΔΟΤΕΣ αυλικούς σε μοιραίο αλισβερίσι .

Μα ... σαν δεν είναι πια αέτωμα πλέον αυτήν η χώρα ,
μον' κατοικία κορακιών που σάρκες μας ξεσκίζουν ...
και εκεί που λέγαν αετοί εδώ πως διαβιούνε 
κοράκια και αλλόφρονες ωσάν θα κατοικούνε ;

Μα σαν οι αετοί πετούν ψηλά ... βλέπουν και περιμένουν
ωσάν των καιρών το ταίριασμα και πάλι να προσμένουν ,
να ορμήσουνε στα ερπετά που νεοσσούς πια κατατρώγουν ,
γιατί στων αετών φωλιά κοράκια δεν ζευγαρώνουν .


ΜΕ ΤΟΝ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΜΟΥ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΕ ΟΙ ΘΥΜΙΖΕΙ ΕΛΛΑΔΑ 

Α Ρ Μ Α Γ Ε Δ Ω Ν 

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Το στάδιο του τοτεμισμού


1. Το φαινόμενο "μουζουράκι"

Ο εικονιζόμενος κύριος με το μοιραίο ύφος θα μπορούσε ίσως να είναι το αρσενικό αντίστοιχο της κ. Αλαμουνίν Κλούνεϋ, αν δεν ήταν ένας τόσο δημοφιλής "ράπερ" [εκ του ελληνικού ραπίζω]

Ονομάζεται Πάνος Μουζουράκις και όταν δεν ραπίζει, κυνηγάει φασίστες...

Σε βίντεο που κυκλοφορεί στο γνωστό μας γιου τιουμπ (δείτε το)...


ο εν λόγω κύριος "γαμάει" αλληλοδιαδόχως, την ελληνική σημαία, την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, την εθνική μνήμη και ό,τι τέλος πάντων εκφράζει τη συλλογική συνείδηση των Ελλήνων.
Σε μια έξαρση μάλιστα πηγαίου αντιφασιστικού χιούμορ, ο κύριος Μουζουράκι, χαριεντίζεται με έτερο αντιφασίστα, ο οποίος διαφωνεί με το κάψιμο της ελληνικής σημαίας.
- Και γιατί ρε, να την καίμε? Να της βάνουμε έναν μηχανισμό αυτοανάφλεξης, να ξεμπερδεύουμε;
[Η είδηση είναι ότι εδώ, κάποιοι γελάνε...]
Σημειώνω ότι το εν λόγω βίντεο υπογράφεται από τον κ. Σταύρο Θεοδωράκη και είναι παραγωγή του protagon!

Η Ελληνικότητα, ως συλλογικός προσδιορισμός φαίνεται ότι, στον τοτεμικό και μονοδιάστατο κόσμο του κ. Μουζουράκι, ταυτίζεται με τις ομιχλώδεις δυνάμεις του Κακού, ενώ κάθε τι που την αντιμάχεται, τοποθετείται στις εξίσου απροσδιόριστες δυνάμεις του Καλού .
Όροι όπως "φασισμός", "κομμουνισμός", "εθνικισμός", "φιλελευθερισμός" κ.ο.κ. προσλαμβάνονται απογυμνωμένοι από τις ιστορικές ή κοινωνιολογικές τους σημασίες και λειτουργούν περίπου όπως τα λάβαρα των ποδοσφαιρικών ομάδων.
Από δω οι μαύροι, από κει οι κόκκινοι κι όποιον πάρει ο χάρος... 

Νέα ριζοσπαστική θεωρία. Τα παράλληλα σύμπαντα υπάρχουν και αλληλεπιδρούν


Τι υποστηρίζει νέα θεωρία επιστημόνων κβαντομηχανικής για τα παράλληλα σύμπαντα και την αλληλεπίδραση τους. Ποια φαινόμενα μπορούν να εξηγηθούν αν επιβεβαιωθεί
Ο καθηγητής φυσικής Howard Wiseman του Πανεπιστημίου Griffith στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας, μαζί με τους συνεργάτες του, Δρ. Michael Hall του ιδίου ακαδημαϊκού ιδρύματος και τον καθηγητή μαθηματικών Δρ. Dirk-Andre Deckert του Πανεπιστημίου Davis της Καλιφόρνια, εξέδωσαν την έρευνα τους με τίτλο "many interacting worlds" (MIW)" (πολλοί κόσμοι που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους) για το επιστημονικό περιοδικό Physical Review X.
Σύμφωνα με τους παραπάνω, τα σύμπαντα είναι πολλαπλά και βρίσκονται σε άμεση σχέση μεταξύ τους.
"Η ιδέα των παράλληλων "κόσμων" στην κβαντομηχανική είναι γνωστή από το 1957" λέει ο Wiseman σε μια γραπτή του δήλωση. Σύμφωνα με τη θεωρία του, κάθε σύμπαν υποδιαιρείται σε μια "δέσμη" νέων συμπάντων.
Στη γνωστή λοιπόν "ερμηνεία των πολλαπλών κόσμων", κάθε σύμπαν γίνεται η "μήτρα" για νέα σύμπαντα, κάθε φορά που πραγματοποιείται μια καινούρια μέτρηση. Έτσι, σε αυτό το πουλυσύμπαν υλοποιούνται όλα τα πιθανά σενάρια – σε κάποιους από αυτούς τους κόσμους, για παράδειγμα, η Αυστραλία αποικίστηκε από τους Πορτογάλους.
Σύμφωνα με τον Wiseman ζούμε σε έναν μόνο από τους άπειρους κόσμους που υπάρχουν, κάποιοι από τους οποίους είναι "πανομοιότυποι με τον δικό μας". "Οι περισσότεροι είναι εντελώς διαφορετικοί".
Δεύτερο εύρημα είναι ότι όλοι οι κόσμοι είναι "εξίσου πραγματικοί" που υπάρχουν συνεχώς μέσα στον χρόνο αλλά ο καθένας με τις δικές του ιδιαιτερότητες.