Γράφει ο Λύκιος.
Τα πρόσφατα γεγονότα με την σύλληψη της μητέρας που φέρεται να φόνευσε τα τρία της παιδιά, επαναφέρουν για μια ακόμη φορά το ζήτημα της θανατικής ποινής και της ισόβιας κάθειρξης. Ανεξαρτήτως της κοινής γνώμης, που συνήθως είναι επηρεασμένη από την παρόρμηση του συναισθήματος και την ένταση της παρουσίασης από τα ΜΜΕ, ο νομικός πολιτισμός μιας χώρας καθορίζει το ύψος, την έκταση και το είδος της τιμωρητικής ποινής.
Η κουλτούρα και οι ιδεολογίες που επικρατούν σε μια κοινωνία, επιδρούν στην αντίληψη του δικαίου και την απόδοση των ποινών.
Στην εποχή μας, ο νομικός χώρος στην Ελλάδα, κυριαρχείται από νεοπαγείς ιδεολογίες, που σταθμίζουν την ατομική ελευθερία και τα ατομικά δικαιώματα πάνω από τα συλλογικά, με ετεροβαρή ανοχή στην παραβατικότητα, χωρίς ευδιάκριτα όρια και χωρίς φιλοσοφική βάση.
Οι πολιτικές ιδεολογίες, ακόμη και οι ιδεοληψίες των κυβερνόντων, κατάφεραν να νομοθετήσουν προκλητικά ευεργετικές διατάξεις για τους ποινικούς εγκληματίες, υποβιβάζοντας την βαρύτητα σοβαρών εγκλημάτων και των αντίστοιχων ποινών τους. Η σχετικά πρόσφατη αλλαγή του ποινικού κώδικα και της δικονομίας, έγινε μάλιστα καθ΄ υπόδειξη των εγκλείστων βαρυποινιτών εγκληματιών, ενώ περιφρονήθηκε η αντίδραση του νομικού κόσμου της χώρας.
Ταυτόχρονα έχει καλλιεργηθεί φόβος και παθητικότητα των νομοταγών πολιτών, απέναντι σε παραβατικούς ανθρώπους ή σε παραβατικές συμπεριφορές, αφού κάθε απόπειρα καταφυγής στην Δικαιοσύνη, προσκρούσει σε αντικειμενικά εμπόδια και δυσπραγίες, που και αυτά έχουν δημιουργηθεί επί τούτου, ώστε να προστατεύεται η αυθαιρεσία και η παραβατικότητα.
Το δικανικό σύστημα λειτουργεί με υπερβολική βραδύτητα, στα όρια της αρνησιδικίας, ενώ κάθε καταφυγή σε αυτό απαιτεί μεγάλη δαπάνη, που πολλές φορές είναι αποτρεπτική για τον πολίτη.
Τίποτα από αυτά ασφαλώς δεν είναι τυχαίο, αφού εξ αρχής στόχος της πολιτείας είναι η διευκόλυνση της παραβατικότητας, ώστε να μην επαπειλείται από σοβαρές και άμεσες ποινικές συνέπειες. Υπό αυτό το πρίσμα, οι πολιτικοί διασφαλίζουν την ασυδοσία τους στην διασπάθιση του δημόσιου χρήματος και εδραιώνονται στις θέσεις εξουσίας τους.
Σε ένα κράτος δικαίου, ο ορθολογισμός και το δίκαιο αποτελούν τις υπέρτατες αξίες, στις οποίες εδράζεται σταθερά μια δημοκρατία.
Ο νομικός κόσμος απ΄την άλλη (δικαστές, εισαγγελείς και δικηγόροι) συμβιβάζονται σε αυτό το καθεστώς, αφού τους εξασφαλίζει μεγάλους μισθούς και αμοιβές, υψηλή κοινωνική καταξίωση και πολυτελή ζωή, αναπαράγοντας συνειδητά ένα κράτος αδικίας, που ο νόμος "προστατεύει" πρωτίστως τους ισχυρούς.
Μέσα σε αυτό το σκεπτικό, οι βαρύτερες ποινές θα πρέπει να είναι ανεκτές και όχι αδυσώπητες. Προβάλλονται δήθεν ανθρωπιστικοί λόγοι και αξίες όπως, ότι ο νόμος δε εκδικείται, δεν είναι τιμωρητικός και ότι οι ποινές έχουν σωφρονιστικό χαρακτήρα, ενώ η στέρηση της ατομικής ελευθερίας (στην φυλακή) είναι η σκληρότερη ποινή για τον ελεύθερο άνθρωπο.
Προβάλλεται η ρήση του Πλάτωνος "κακὸς μὲν γὰρ ἑκὼν οὐδείς", όπου ο άνθρωπος αντιμετωπίζεται ως de facto αγαθός, ο οποίος αμαρτάνει εν τη αγνοία του για το κακό και το καλό και συνεπώς η ποινή του δεν μπορεί να είναι "εκδικητική" αλλά συμορφωτική (σωφρονιστική), διότι με τον περιορισμό της ατομικής του ελευθερίας στην φυλακή, θα έχει την δυνατότητα να κατανοήσει το σφάλμα του και να μετανοήσει γι αυτό. Σύμφωνα με αυτή την θεωρία, ο σωφρονισμένος άνθρωπος επιστρέφει "καθαρός" στην κοινωνία και δεν επαναλαμβάνει το λάθος του.
Αυτή η θεώρηση χρησιμοποιείται στρεβλά, παραβλέποντας το γεγονός ότι ακόμη και αν γνωρίζει κανείς την διάκριση καλού και κακού, χρειάζεται και η βούληση για να ακολουθήσει το ένα ή το άλλο και δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι κανείς θα επιλέξει το καλό (κατά τον Καντ).
Η πράξη και η επιστήμη της εγκληματολογίας, μας έχουν δείξει ότι υπάρχουν άνθρωποι που επιλέγουν συνειδητά να πράττουν το κακό, είτε από ιδεολογία ή ιδεοληψία, είτε από ψύχωση, είτε από αρνητικά συναισθήματα, είτε από εμμονές, είτε από ψυχοσύνδρομα, αλλά σε κάθε περίπτωση γνωρίζουν ότι διαπράττουν το κακό. Εξάλλου, όλοι γνωρίζουν ότι διαπράττουν κάτι που οι ίδιοι δεν θα ήθελαν να βιώσουν και στοχεύουν στο να βλάψουν τον άλλο. Ασφαλώς εξαιρούμε τους ψυχονοητικά ασθενείς που κατά την νομική σκέψη δεν έχουν πλήρη καταλογισμό ευθυνών (ακαταλόγιστο) κατά την στιγμή της πράξης τους (νοητική υστέρηση, σχιζοφρένεια, μέθη, τοξικομανία, κτλ).
Είναι γνωστό ότι οι αντικοινωνικές ψυχοπαθητικές προσωπικότητες (sociopaths), χωρίς να έχουν καμία ψυχονοητική νόσηση, ρέπουν προς το έγκλημα από επιλογή και χωρίς να νιώθουν ενοχές ή τύψεις για τις πράξεις τους, δεν μετανιώνουν πότε γι αυτές, ούτε βεβαίως σωφρονίζονται με την φυλάκιση. Ο νόμος τους αναγνωρίζει πλήρη καταλογισμό ευθυνών και δεν τους αναγνωρίζει κανένα ελαφρυντικό.
Άλλη μια στρεβλή θεώρηση που καλλιεργήθηκε, είναι ότι η φυλακή έχει αποκλειστικά σωφρονιστικό ρόλο και όχι περιοριστικό, που να προστατεύει δηλαδή από αμετανόητους εγκληματίες, τη δημόσια ασφάλεια.
Είναι προφανές ότι αυτή η θεώρηση στηρίζεται στην προηγούμενη, που θεωρεί αυθαίρετα ότι όλοι οι εγκληματίες σωφρονίζονται στην φυλακή και επανέρχονται "υγιείς" στην κοινωνία.
Είναι γνωστό ότι όταν αποφυλακίζονται οι εγκληματίες, κατά κανόνα επανέρχονται στις ίδιες εγκληματικές πράξεις και μάλιστα αναβαθμισμένα, με καλύτερες μεθόδους ώστε να επιφέρουν μεγαλύτερο όφελος και μικρότερο κίνδυνο συλλήψεως. Η φυλακή δηλαδή αποτελεί ένα μετεκπαιδευτήριο εγκληματιών, όπου η συνάθροιση ομοίων, τους αναβαθμίζει μέσα από την μεταξύ τους διάδραση.
Η μεγάλη στρέβλωση όμως, είναι ότι το δικαίωμα στην ατομική ελευθερία είναι ιερό, ακόμη και για όλους τους εγκληματίες, ανεξαρτήτως βαρύτητας εγκλήματος. Έτσι έχουν ληφθεί μια σειρά από ευεργετικές διατάξεις, που ελαφρύνουν τις ποινές, μειώνοντας με διάφορες προφάσεις τον χρόνο φυλάκισης. Η εργασία σε αγροτική φυλακή, τα μεροκάματα μέσα στην φυλακή, η ηλικία, κτλ, προσμετρούνται ως λόγοι μείωσης του χρόνου.
Έτσι ακόμη και η ισόβια κάθειρξη, δεν είναι "ίση με τον βίο" όπως ετυμολογείται η λέξη, αλλά 20 έτη. Στην πράξη όμως, ο πραγματικός χρόνος έκτισης της ποινής, με όλες τις ευεργετικές διατάξεις, μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 10,7 έτη (ηλικία άνω των 70 ετών και προσμέτρηση των 2/3 της ποινής σε αγροτική φυλακή).
Είναι τόση η απαξία της ποινής καθείρξεως και η υπεραξία της ατομικής ελευθερίας του καταδίκου, που ακόμη και αν έχει διαπράξει με τον πλέον ειδεχθή τρόπο κατά συρροήν εγκλήματα, ακόμη και αν δηλώνει αμετανόητος, η ποινή δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υπερβεί τα 25 έτη (που είναι και η μέγιστη ποινή για κατά συρροήν εγκλήματα).
Δηλαδή αν ένας άνθρωπος διαπράξει τον φόνο ενός ανθρώπου, τιμωρείται με κάθειρξη 20 ετών (θεωρητικά).
Αν φονεύσει 10 ανθρώπους, θα καταδικαστεί σε 10φορές ισόβια κάθειρξη, αλλά θα εκτίσει μόνο την μία συν 5 έτη, δηλαδή τα 25 έτη.
Ακόμη και αν κάποιος καταδικαστεί με 1000 χρόνια καθείρξεως, θα εκτίσει μόνο 25 θεωρητικά χρόνια.
Συνεπώς δεν υπάρχει κανένα ανασχετικό ή αποτρεπτικό αποτέλεσμα στις επαπειλούμενες ποινές για όποιον θελήσει να εγκληματήσει, προκαλώντας μαζικούς φόνους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο εκτελεστής της 17Ν Κουφοντίνας, ο οποίος καταδικάστηκε σε 11 φορές ισόβια και 25 χρόνια κάθειρξη για συμμετοχή σε 11 δολοφονίες, εκρήξεις, ληστείες και συμμετοχή στη 17Ν, αλλά με τις συγχωνεύσεις θα παραμείνει 25 έτη στην φυλακή και μετά θα αφεθεί ελεύθερος, χωρίς να έχει μετανοήσει και προφανώς θα μπορέσει να επέλθει ελεύθερα στις ίδιες πράξεις.
Το αδήριτο δικαίωμα στην ελευθερία των καταδίκων και ο άκρατος δικαιωματισμός που διέπει τις διατάξεις του νόμου, δίνει το δικαίωμα ακόμη και σε αμετανόητους εγκληματίες, να λαμβάνουν άδεια εξόδου από τις φυλακές (λες και είναι φαντάροι) και βεβαίως να μην επιστρέφουν ή να την εκμεταλλεύονται ώστε να απειλήσουν, να εκδικηθούν ή να επαναλάβουν το έγκλημά τους κατά την φάση της αδείας τους. Ασφαλώς τα θύματα τέτοιων εγκληματιών δεν μπορούν να νιώθουν ασφαλή, αφού ο θύτης αφήνεται ελεύθερος πριν την ολοκλήρωση της ποινής του και δεν έχει να χάσει τίποτα αν δεν επιστρέψει σε αυτήν (ειδικά αν είναι βαρυποινίτης, η ποινή της απόδρασης που επαπειλείται είναι μόλις 6 μήνες φυλάκισης παραπάνω, οπότε μπροστά στην ελευθερία του, δεν ρισκάρει τίποτα σπουδαίο αν ξανασυλληφθεί).
Το υπάρχον ποινικό σύστημα, αν το κατηγορητήριο ευσταθεί, θα τιμωρήσει την μητέρα που φόνευσε τα τρία της παιδιά με τρις ισόβια.
Ωστόσο είναι πιθανόν στα 16,6 έτη να αποφυλακιστεί (τα 2/3 των 25 ετών) αφού όλες οι ποινές συγχωνεύονται σε μια ισόβια (25 έτη). Αν η μητέρα είναι τώρα 30 ετών, στα 46 της θα είναι ελεύθερη στην κοινωνία και "καθαρή" από οποιαδήποτε ευθύνη, χωρίς η κοινωνία να μπορεί να προστατευθεί από την επανάληψη της ίδιας εγκληματικής της δράσης (υποτροπή).
Πριν πολλά χρόνια, ο νομικός μας πολιτισμός, προέβλεπε την θανατική ποινή για τα εξόχως ειδεχθή εγκλήματα, ιδίως αν ο εγκληματίας ήταν αμετανόητος. Ο στόχος ήταν πολλαπλός, εκπέμποντας μηνύματα αποτροπής μέσω του φόβου σε επίδοξους μιμητές, ικανοποίησης του κοινού περί δικαίου αισθήματος, αλλά και προστασίας της δημοσίας ασφάλειας, από τον κίνδυνο υποτροπής του.
Ωστόσο για ανθρωπιστικούς λόγους, αλλά και για την αποφυγή του κινδύνου μιας δικαστικής πλάνης που θα οδηγούσε έναν αθώο στην εκτέλεση, η θανατική ποινή καταργήθηκε. Το σκεπτικό περιελάμβανε το γεγονός, ότι οι προφυλάξεις τις κοινωνίας διασφαλίζονται από την στέρηση της ελευθερίας του εγκληματία εφ΄όρου ζωής, αντί του θανάτου του. Ο φυσικός περιορισμός του καθιστούσε αδύνατη την υποτροπή και την απειλή για την δημόσια ασφάλεια, αλλά ικανοποιούσε και την ανθρωπιστική ιδέα του ελέους και του σεβασμού προς την ανθρώπινη ύπαρξη.
Με την υφιστάμενη ποινική πρακτική όμως, ούτε το κοινό περί δικαίου αίσθημα ικανοποιείται, ούτε η δημόσια ασφάλεια προστατεύεται.
Ακόμα δε και η ίδια η προβλεπόμενη ποινική τιμωρία, δεν εφαρμόζεται εν τέλει με τις διάφορες ευνοϊκές διατάξεις, που τελικά την καταργεί στην πράξη.
Ένα κράτος που δεν προάγει τις αξίες του δικαίου και της κοινωνικής ειρήνης (ασφάλεια και τάξη), αλλά στην θέση τους προτάσσει την ατιμωρησία και τα δικαιώματα του θύτη, έναντι των αδυνάμων θυμάτων και των αθώων πολιτών, επικαλούμενη τον "ανθρωπισμό", τότε είναι βέβαιο ότι διαρρηγνύεται η σχέση εμπιστοσύνης κράτους-πολιτών και οι δομές τις εξουσίας μοιραίως καταρρέουν.
Τότε οι αυτοδικίες μπορούν να επισκιάσουν τον ρόλο της πολιτείας και οι κοινωνικές συγκρούσεις να πάρουν μορφή κινήματος και καθολικής ρήξης της κοινωνικής συνοχής.
Ο νομικός κόσμος θα πρέπει να αξιοποιήσει την ευκαιρία με την υπερπροβεβλημένη επίκαιρη υπόθεση της μητέρας και να απαιτήσει τον εξορθολογισμό του ποινικού κώδικα. Πρέπει να επικρατήσει ο ρεαλισμός και να εφαρμόζεται ο ποινικός νόμος με τρόπο που να αποτρέπει την επανάληψη, την υποτροπή και να λειτουργεί ως πραγματική απειλή για τον παραβατικό πολίτη, πριν προβεί σε μια εγκληματική πράξη.
ΛΥΚΙΟΣ.
Joker
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραιο αρθρο με αν μη τι αλλο ενδιαφερουσες αποψεις που σηκωνουν συζητηση οπως αυτη που λεει πως οι κυβερνωντες ειναι εκεινοι που δεν επιθυμουν να φτιαχτει η ελληνικη δικαιοσυνη ωστε εκμεταλλευομενοι την γενικοτερη ανομια να χαιρουν ασυλιας για τα δικα τους εγκληματα και διαφθορα και ας κοστιζει αυτο ακριβα στην κοινωνια και στο λαο. Πραγματι, το συστημα απονονης δικαιοσυνης στην Ελλαδα εχει γινει κλειστη καστα και αυτο ειναι κακο, καθως οτι λιμναζει, επειδη δεν ανανεωνεται, "βρωμιζει".
Ομως το ζητημα της επικαιροτητας ειναι τα ατομα με αντικοινωνικη διαταραχη προσωπικοτητας
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Antisocial_personality_disorder
Σε αυτον τον ορο ομπρελλα τοποθετουνται οι ψυχοπαθεις και sociopath, καθως και πλειστες αλλες περιπτωσεις διαταραχων προσωπικοτητας οπως npd, bpd κοκ καθως παραπλησιες.
Το ερωτημα που τιθεται ειναι τι πρεπει να κανει η κοινωνια στη διαχειριση αυτων των ατομων οταν αναπτυσσουν κακουργηματικη εγκληματικη συμπεριφορα; Στον αρχαιο κοσμο η αντιμετωπιση ηταν γρηγορη, μπαμ και κατω. Ομως, θελουμε να πιστευουμε πως ο πολιτισμος μας εχει προχωρησει και μπορει να βρει καλυτερη λυση, ουτε βαρβαρη αλλα ουτε και αφελη.
Ενα χαρακτηριστικο των εν λογω ατομων ειναι πως δεν διαθετουν συνειδηση ή διαθετουν ιχνος μονο συνειδησης, επομενως καποιες συμπεριφορες δεν ειναι αυτονοητες απο μερους τους, οπως πχ πως μια μητερα δεν πρεπει να σκοτωνει τα παιδια της.
Σε ατομικο επιπεδο η αντιμετωπιση ειναι πληρης αποφυγη και οπου αυτο δεν ειναι δυνατον, ελαχιστοποιηση διαδρασης και αυτη να μενει στα απολυτως τυπικα, και ισχυρα απαραβιαστα ορια.
Στην κοινωνια ομως ειναι διαφορετικο. Η κοινωνια οφειλει να στελνει το μηνυμα πως καποιες συμπεριφορες ειναι απαραδεκτες και οι ποινες που τους αντιστοιχουν εξοντωτικες, ωστε να στελνει το μηνυμα της αποτροπης ωστε οι επομενοι να φοβουνται να το ρισκαρουν.
Δεν είναι αλήθεια ότι οι κοινωνικοπαθητικοί (sociopaths) δεν διαθέτουν συνείδηση. Αυτό που δεν διαθέτουν είναι η ενσυναίσθηση και κατά συνέπεια οι τύψεις και οι ενοχές της συνείδησης, διότι έχουν συναισθηματικά ελλείμματα και κληρονομημένα ελλαττωματικά γονίδια, που κρατούν χαμηλά τα επίπεδα σεροτονίνης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ψυχιατρική δεν μπορεί να θεραπεύσει αυτή την διαταραχή της προσωπικότητας και αυτό σημαίνει ότι αυτοί οι άνθρωποι, δεν θα αλλάξουν ποτέ την αντικοινωνική τους συμπεριφορά. Ωστόσο δεν πρόκειται για ψυχική νόσο και γι' αυτό δεν αναγνωρίζεται ελαττωμένος καταλογισμός στις εγκληματικές τους πράξεις.
Περίπου το 2% του πληθυσμού, παρουσιάζει συμπτώματα sociopath προσωπικότητας.
Μαζί με τους σεξουαλικά διαταραγμένους ανθρώπους, που ασκούν επιθετική σεξουαλικότητα και κακοποιούν ή βιάζουν ανθρώπους (ανήλικους ή ενήλικους), οι οποίοι επίσης δεν θεραπεύονται, οι sociopaths αποτελούν μια μόνιμη απειλή για την δημόσια ασφάλεια, που η οργανωμένη πολιτεία θα πρέπει να αντιμετωπίσει μέσα στα πλαίσια του πολιτισμικού της κεφαλαίου.
Εκτός της Δικαιοσύνης που θα πρέπει να αυστηροποιήσει τις στερητικές της ελευθερίας ποινές σε ανθρώπους που κρίνονται αμετανόητοι για τα ειδεχθή τους εγκλήματα, αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με ειδικό τρόπο, ώστε να μην μπορούν να αποτελούν απειλή για την δημόσια ασφάλεια, αλλά και να περιορίζουν την δράση τους με φαρμακευτικές θεραπείες (κατασταλτικά).
Αλλά και στον τομέα της πρόληψης θα πρέπει να υπάρχει έγκαιρος εντοπισμός των παιδιών που παρουσιάζουν τα σχετικά συμπτώματα, ώστε με διορθωτικές παρεμβάσεις (κοινωνικές, οικογενειακές, ιατρικές, παιδαγωγικές) να περιορίζεται ή να αποτρέπεται η διαταραχή.
Είναι πολύ σημαντικό να αναθεωρηθεί πλήρως τα παιδαγωγικό σύστημα (και όχι "εκπαιδευτικό" σύστημα), ώστε να διαμορφώνει χαρακτήρες με διαδραστικό-βιωματικό τρόπο και όχι να "εκπαιδεύει" ανθρώπους για το αυριανό τους επάγγελμα.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η συμπεριφορά του παιδιού καθοδηγείται από ηθικούς κανόνες και μαθαίνει να βιώνει συναισθήματα με ψυχοδραματικά προγράμματα, εναλλαγές ρόλων, κτλ.
Παρόλα αυτά, ο sociopath χαρακτήρας διαθέτει συνείδηση και λογική και είναι σε θέση να σταθμίσει τα ατομικά του οφέλη και τις ζημίες. Συνεπώς όταν γνωρίζει ότι οι συνέπειες μιας εγκληματικής πράξης θα επιφέρουν πολύ βαρύ πλήγμα στην ζωή και την ελευθερία του, είναι δυνατόν να περιορίσει και να μην πραγματώσει την κάθε εγκληματική του επιθυμία.
Σε κάθε περίπτωση λοιπόν, θα πρέπει η ισόβια κάθειρξη να ισοδυναμεί με χρόνο ίσο με την διάρκεια του βίου του καταδίκου, όσα χρόνια και αν είναι αυτά.
Η θανατική καταδίκη ως μέτρο παραδειγματισμού και ως μέτρο απομάκρυνσης πολύ επικίνδυνων ανθρώπων από την κοινωνία, είναι απορριπτέος από την ευρωπαϊκή κουλτούρα (όχι από την Δυτική γενικώς).
Προσωπικά θα θεωρούσα αποδεκτή αυτή την εσχάτη ποινή, κάτω από πολλές προϋποθέσεις και μόνον αν υπήρχε ένα απόλυτα ακέραιο, αδέκαστο και δίκαιο δικαστικό σύστημα στην χώρα μας.
ΛΥΚΙΟΣ.
Οταν κάποιος φθάνει σε έγκλημα προμελετημένα, αναρωτιέμαι άν έχει τον φόβο της εσχάτης των ποινών..Μήπως απλά το προμελετήσει τόσο τέλεια ώστε να την γλυτώσει;
ΔιαγραφήΔεν πιστεύω οτι ο φόβος είναι το μέσο αποτροπής. Αλλά πάλι δεν γνωρίζω τι άλλο .
Χριστίνα
Σε καλωσορίζω Χριστίνα.
ΔιαγραφήΑν προμελετά το έγκλημα ώστε να την γλυτώσει, το κάνει ακριβώς γιατί φοβάται την τιμωρία και θέλει να την αποφύγει. Ο φόβος της τιμωρίας είναι πάντοτε αποτελεσματικός στην αποτροπή μιας εγκληματικής πράξης, αρκεί ο επίδοξος δράστης να λειτουργεί συνειδητά και όχι παρορμητικά. Οι εν βρασμώ ψυχικής ορμής εγκληματικές πράξεις, δεν επιτρέπουν την λογική σκέψη την επίμαχη στιγμή.
Τα εγκλήματα πάθους όμως, που προκαλούνται από εμμονική ζήλια και εκδικητικότητα, αφήνουν περιθώρια λογικών διεργασιών και προπαρασκευάζουν ένα έγκλημα, ώστε να μην αποκαλυφθούν.
Οι βιαστές και οι sociopaths, επίσης λαμβάνουν τα μέτρα τους ώστε να μην εντοπιστούν εύκολα τις διωκτικές αρχές, επειδή γνωρίζουν τις συνέπειες της πράξης τους και κάποιες φορές θα ματαιώσουν την πράξη τους, αν κινδυνεύουν άμεσα να συλληφθούν.
ΛΥΚΙΟΣ.
Kαλώς σε βρίσκω..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕστω οτι είναι έτσι. Αυτοί οι επίδοξοι δολοφόνοι επειδή
φοβούνται δεν το κάνουν. Παραμένουν όμως εν δυνάμει δολοφόνοι..
Οπότε επιστρεφουμε στο προηγούμενο σου θέμα που έχει να κάνει με το σύστημα !
Πως δημιουργούνται οι εγκληματίες ; από την κοινωνία, το σύστημα;
H μήπως η φύση καποιες φορές ξερνάει σφάλματα τραγικά;
Χριστίνα
Με μπερδεύεις τώρα! Χριστίνα ή Καλλιρόη θα σε λέμε; :)
ΑπάντησηΔιαγραφή"Πως δημιουργούνται οι εγκληματίες ; από την κοινωνία, το σύστημα;
H μήπως η φύση καποιες φορές ξερνάει σφάλματα τραγικά;"
Και οι δυο αυτοί παράγοντες εισφέρουν στην δημιουργία εγκληματικών προσωπικοτήτων.
Ωστόσο είναι άλλο μια εγκληματική προσωπικότητα και άλλο ένας που εγκληματεί κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες για μια φορά στην ζωή του.
Η εγκληματική προσωπικότητα, έχει εγκληματική φύση από επιλογή, συνειδητά δηλαδή. Τα αίτια που τον οδηγούν εκεί, μπορεί να είναι εγγενή ή επίκτητα. Γονιδιακές καταβολές ή κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνθήκες και βιώματα, μπορεί να δομήσουν μια εγκληματική προσωπικότητα.
Η παιδική ηλικία μέχρι τα 8 έτη, είναι πολύ κρίσιμη για την αποτύπωση συμπεριφορικών προτύπων από το οικείο περιβάλλον.
Αν και η παραβατικότητα σε μια κοινωνία είναι ένα αναμενόμενο κοινωνικό φαινόμενο, είτε επειδή ένα ποσοστό ανθρώπων αδυνατεί ή αρνείται να πειθαρχήσει στους κοινωνικούς κανόνες, είτε από ιδιοτέλεια, η εγκληματική συμπεριφορά ως επιλογή, είναι μια νοσηρότητα που αφορά πολύ μικρότερο ποσοστό ανθρώπων, από τους απλά παραβατικούς.
Η κοινωνική διαστρωμάτωση που προκαλεί ανισότητες και η ταυτόχρονη έλλειψη παιδείας, δημιουργεί αντικοινωνικές συμπεριφορές και απείθεια σε νόμους και κανόνες.
Μάλιστα όσο τις δημιουργεί στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις που θεωρούν ότι μειονεκτούν έναντι των άλλων, άλλο τόσο τις δημιουργεί και στις ανώτερες τάξεις, με την αλαζονεία από την δύναμη που κατέχουν.
Ασφαλώς δεν γίνεται να ισοπεδωθεί μια κοινωνία και να γίνει αταξική, ώστε να υπάρχει ομοιομορφία των ανθρώπων.
Αυτό που χρειάζεται είναι μια κοινή παιδεία και ένα πολιτικό σύστημα, που να διασφαλίζει δικαιοσύνη και αναλογική (αξιοκρατική) κατανομή πόρων.
ΛΥΚΙΟΣ.
Ασφαλώς δεν γίνεται να ισοπεδωθεί μια κοινωνία και να γίνει αταξική, ώστε να υπάρχει ομοιομορφία των ανθρώπων. Κι' όμως το ταξικό πρόβλημα τροφοδοτεί τις ανισότητες με ότι αυτό συνεπάγεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολιτικό σύστημα , που να διασφαλίζει δικαιοσύνη και αξιοκρατία, δεν υπάρχει ,χρειάζεται να είναι εφαρμοσιμο. Πάντα θα υπάρχει αυτός ο αστάθμητος ,ανατρε πτικός παράγοντας που λέγεται 'άνθρωπος.
Χριστινα :)
Η σκανδιναβία μεταπολεμικά πλησίασε περισσότερο σε άριστα κοινωνικά μοντέλα.Σήμερα νομίζω η Νορβηγία κρατάει καλά με δεύτερη την Δανία.Στην Σουηδία που κάποτε έφτασε να έχει το καλύτερο κοινωνικό σύστημα παγκόσμιος υπάρχει θέμα.Νομίζω στην Σουηδία διαξάγεται ένα πείραμα με τους πληθυσμούς όπως και στην Ελλάδα άλλωστε,μα με διαφορετικούς ορους.Πληθυσμιακά με τους Σουηδούς έχουμε παρόμοια νούμερα και δεχόμαστε αλλογενείς πληθυσμούς με αμφίβολα αποτελέσματα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΕΩΝΟΡ
Joker
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστινα, εχει δειχτει πως δεν αποτελει λογο εγκληματικοτητας η κοινωνικη ανισοτητα οπως αυτη φαινεται απο τις κοινωνικες ταξεις. Και στην αρχαια Αθηνα στις χρυσες εποχες υπηρχαν πολλες ταξεις αναλογως του εισοδηματος των πολιτων. Η εγκληματικοτητα προκυπτει οταν οι ανθρωποι δεν μπορουν να ανελιχθουν στην κοινωνικη ιεραρχια διοτι αυτη ειναι κλειστη και κατα συνεπεια αδικη. Αυτο αφορα ως επι το πλειστον τους ανδρες, διοτι η ανοδος τους στην κοινωνικη ιεραρχια αποτελει τον κυριο τροπο που επιλεγονται απο τις γυναικες, οποτε αφορα μια βασικη τους αναγκη
Επομενως, αυτο που απαιτειται ειναι ενας δικαιος ανοιχτος τροπος αξιοκρατιας απο την κοινωνια. Σε καποιες εκφανσεις αυτο υπαρχει σε ικανο ποσοστο, οπως πχ στο εμποριο. Το μονο που χρειαζεται να συμβει ειναι να αφεθει να δουλεψει ελευθερα και να αποφασισουν οι ιδιοι οι πολιτες ποιους επιχειρηματιες να ανταμειψουν μεσω της επιλογης τους. Αυτο δεν συμβαινει πχ οταν ο πολιτης επιλεγει ΔΟΥ, υπαρχει μονοπωλιο.
Τα πραγματικα κλειστα επαγγελματα που ειναι καλο να ειναι κλειστα ειναι ελαχιστα. Ολα τα αλλα με ξεκαθαρους και απλους κανονες πρεπει να ανοιξουν. Αλλιως θα επιστρεψουμε σε εποχες που ψαχναμε γνωστο να μας περασει ΚΤΕΟ και που ο ΟΤΕ ηθελε 12 μηνες για νεα συνδρση τηλεφωνου, οταν ηταν κρατικα μονοπωλια.
"Δεν είναι αλήθεια ότι οι κοινωνικοπαθητικοί (sociopaths) δεν διαθέτουν συνείδηση. Αυτό που δεν διαθέτουν είναι η ενσυναίσθηση και κατά συνέπεια οι τύψεις και οι ενοχές της συνείδησης, διότι έχουν συναισθηματικά ελλείμματα και κληρονομημένα ελλαττωματικά γονίδια, που κρατούν χαμηλά τα επίπεδα σεροτονίνης."
Ας το ανασκευασω ελαφρως προσθετοντας τη λεξη συχνο, στο κατωθι:
Ενα ΣΥΧΝΟ χαρακτηριστικο των εν λογω ατομων ειναι πως δεν διαθετουν συνειδηση ή διαθετουν ιχνος μονο συνειδησης.
Αυτη ρηση ερχεται αν θυμαμαι καλα απο το DSM (Αμερικανικο εγχειριδιο ψυχιατρικης) και απο το αντιστοιχο εγχειριδιο του WHO.
Ωστοσο, ειναι πραγματι περιεργο να λεγεται κατι τετοιο, καθως οροι οπως συνειδηση οριζονται δυσκολα, ποσο μαλλον να τους γινεται και διαγνωση υπαρξης ή οχι. Μαλλον θα αφορα εμπειρικους τροπους.
Ας μιλησουμε ωστοσο για ενσυναισθηση που ειναι πιο ευκολος ορος. Αν η ελλειψη ενσυναισθησης οφειλεται στους λογους που ανεφερες αγαπητε Λυκιε, τοτε ειναι ιασιμη. Ακομα και για τα ελαττωματικα γονιδια, η επιστημη ειναι κοντα στο να βρει λυση. Μακαρι να ειναι ετσι.
Μια θεωρια εργασιας μου ωστοσο ειναι πως μιλαμε για χιμαιρικους ανθρωπους. Προφανως, δεν αναφερομαι στους ανθρωπους που μπορουν να βελτιωθουν, διοτι βασει ορισμου εκεινοι δεν ανηκουν σε αυτην την κατηγορια. Ο χιμαιρικος ανθρωπος ειναι αυτος που δεν εχει ψυχικο περιεχομενο. Συνηθως οι ανθρωποι δειχνουν ετσι, αλλα δεν ειναι, ειναι απλα τραυματισμενοι και επομενως δειχνουν αδειοι εσωτερικα. Θεωρω πως εχει σημασια αυτη η θεωρια κυριως σε ατομικο επιπεδο, διοτι αν δεχτουμε πως επιζουν απομυζωντας αλλους ανθρωπους, τοτε οι ανθρωποι οφειλουν να ειναι ενημεροι ωστε να μπορουν να προστατευσουν τους εαυτους τους με οποιο τροπο μπορουν.
Η αντιμετωπιση της κοινωνιας απο την αλλη παραμενει η αυστηρη τιμωρια των παραβατικων συμπεριφορων και απομονωση των ανθρωπων αυτων απο την υπολοιπη κοινωνια (φυλακη). Το ιδιο δηλ αλλα πιο αυστηρα
Δηλαδή,θέλεις να μου πείς οτι το να είσαι πληβείος ,''σώμα'' (αρχαία Σπάρτη), το δέχεσαι αδιαμαρτύρητα
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι δεν αναπτύσεις αργά αλλά σταθερά οργή, μίσος, δόλο και όλα αυτά τα συστατικά που αποτελούν την μαγιά
για το έγkλημα;;
Xριστίνα
Αγαπητή Χριστίνα (που σε λένε και Καλλιρόη), ο αστάθμητος παράγοντας που λέγεται άνθρωπος, ενέπνευσε τους αρχαίους μας προγόνους να αναζητήσουν την "ιδανική πολιτεία" και να επινοήσουν όλα τα πολιτικά συστήματα, με αυτό της "δημοκρατίας" το πιο εφαρμόσιμο και της "αξιοκρατίας" το πλέον ιδανικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοινός παρονομαστής για κάθε πολίτευμα, θα πρέπει να είναι η άριστη παιδεία. Χωρίς αυτήν κανένα πολίτευμα δεν ευδοκιμεί, διότι οι πολίτες δεν γνωρίζουν πως να συνεργάζονται και να συμβιούν αρμονικά.
Αγαπητέ Joker, αν απομονώσουμε απ΄τη συνείδηση, την ιδιότητα εκείνη που κάτοχός της γνωρίζει τον αντίκτυπο των πράξεών του, ίσως συμφωνήσω με τον ορισμό του DSM και του WHO.
Ωστόσο συνείδηση είναι η νοητική δυνατότητα για αυτεπίγνωση, μέσω της λογικής, των αισθήσεων και των συναισθημάτων μας. Οι sociopaths δεν έχουν απώλεια αυτής της δυνατότητας, αλλά την έχουν διαταραγμένη.
Έχω ιδίαν πείρα από τέτοια άτομα και δεν υποτιμώ την νοητική τους ικανότητα, ούτε την αυτεπίγνωση που διαθέτουν. Η διαταραχή τους, τους κάνει να μην συναισθάνονται τον πόνο που προκαλούν στους άλλους, αν και γνωρίζουν τον δικό τους πόνο ή τις συνέπειες των πράξεών τους στον εαυτό τους.
Στις περιπτώσεις που υπάρχουν οργανικά αίτια, η επιστήμη θα βρει την θεραπεία κάποια στιγμή.
Στις υπόλοιπες περιπτώσεις όμως, η κοινωνία θα πρέπει να προλαμβάνει (προνοιακά) και να θεραπεύει (κατασταλτικά) αυτές τις περιπτώσεις, πριν απειλήσουν αθώα θύματα.
ΛΥΚΙΟΣ.
Joker
Διαγραφή"αν απομονώσουμε απ΄τη συνείδηση, την ιδιότητα εκείνη που κάτοχός της γνωρίζει τον αντίκτυπο των πράξεών του, ίσως συμφωνήσω με τον ορισμό του DSM και του WHO."
Συμφωνω και εγω σαφως πως γνωριζουν αριστα τον αντικτυπο των πραξεων τους τα εν λογω ατομα. Απλα δεν νοιαζονται.
Με την θεωρια του χιμαιρικου ανθρωπου, η ελλειψη ικανου ψυχικου κεντρου, εξισορροπειται απο μια υπεραναπτυξη του νοητικου κεντρου με στοχους ομως καθαρα αρπακτικους και παρασιτικους. Κοινως μονη τους επιδιωξη και ασχολια ειναι πως θα "φανε" τον συνανθρωπο. Το ασχημο ειναι πως αυτη η συμπεριφορα αντιγραφεται και απο τους υπολοιπους ανθρωπους που σκεφτονται "Εμεις χαζοι ειμαστε; Γιατι να μην τα κανουμε και εμεις;" οποτε η νομοτελειακη παρακμη του συλλογικου φορεα επιταχυνεται.
Η χρηση του ορου συνειδηση-consciousness νομιζω παραπεμπει σε μια ενδειξη πως κατι λειπει εκει μεσα που να μπορει να εχει αυτεπιγνωση ή εστω εχει χαθει καπου βαθια εκει μεσα, βαθος κηπος που λεμε. Στη δευτερη περιπτωση υπαρχει δυνατοτητα ανασυρσης, στην πρωτη ομως;
Δεν νομιζω να υπαρχει αυτεπιγνωση χωρις ταυτοχρονη αναγνωριση των αλλων. Ισως μιλαμε για την αυτεπιγνωση του "εγω" και της "προσωπικοτητας" τα οποια εχουν επιφανειακη και οχι πραγματικη υπαρξη. Ειναι μαλιστα επικινδυνα, διοτι το "εγω" οταν θεωρηθει πως το πληγωνουν βγαζει νυχια και επιτιθεται με οργη και θυμο.
Ο Γκουρτζιεφ ειχε αναφερθει στο διαχωρισμο της προσωπικοτητας απο την Ουσια. Ειμαστε και τα δυο, τα οποια αναπτυσσονται παραλληλα και ξεχωριστα. Μια εντονη προσωπικοτητα μπορει να ειναι απολυτως κενη Ουσιας και περιεχομενου. Ειναι η περιπτωση οπου καποιος μιλαει και αναφερεται σε πολλα και διαφορα, ομως τα λογια τα διακρινει μια κενοτητα περιεχομενου. Λεει πολλα αλλα δεν λεει τιποτα. Εξαιρετικα δυσκολο να γινει η διακριση απο καποιον που δεν εχει την αναλογη εμπειρια
Joker
Διαγραφή"Ωστόσο συνείδηση είναι η νοητική δυνατότητα για αυτεπίγνωση, μέσω της λογικής, των αισθήσεων και των συναισθημάτων μας. Οι sociopaths δεν έχουν απώλεια αυτής της δυνατότητας, αλλά την έχουν διαταραγμένη."
Αν υποθεσουμε πως δεν εχουν την δυνατοτητα να νιωθουν συναισθηματα, απορροια ελλεψης ψυχικου περιεχομενου, τοτε γεφυρωνεται η αντιφαση. Αδυνατουν να κατανοησουν οπως πρεπει τις συνεπειες των πραξεων τους. Ο πονος ειναι απλα μια λεξη. Αν δεν τον εχεις νιωσει, πώς μπορεις να τον κατανοησεις; Καταλαβαινουν αλλα δεν τους νοιαζει και δεν ενδιαφερονται διοτι δεν μπορουν να συσχετισουν την πληροφορια. Ειναι σαν τον υπολογιστη. Καταλαβαινει αριστα τις πληροφοριες που περνανε απο εκεινον, μπορει ομως να νιωσει τις εννοιες ωστε να τιε κατανοησει πληρως; Οχι βεβαια. Εαν ερωτηθει ομως, οι απαντησεις του θα ειναι αρτιες και πιο εμπεριστατωμενες και απο τους εξυπνοτερους ανθρωπους
Joker
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ φθονος που οδηγει σε οργη,μισος,κτλ αναπτυσσεται εναντι καποιου που κατεχει κατι χωρις να το εχει κατακτησει αξιοκρατικα ενω ταυτοχρονα εμποδιζει αλλους με αδικο τροπο απο το να τα καταφερουν και εκεινοι με τη σειρα τους. Αυτο συμβαινει σε κλειστες κοινωνιες
Η αρχαια Σπαρτη οπως και η Ρωμη απο ενα σημειο και μετα, ηταν κλειστες κοινωνιες, και αυτο αποτελεσε ενα χαρακτηριστικο που τις οδηγησε στην παρακμη. Οχι μονο οι ευρισκομενοι στις κατωτερες ταξεις πρεπει να εχουν τροπο ανελιξης στην κοινωνικη ιεραρχια εφοσον φυσικα το αξιζουν αλλα αυτο πρεπει να συμβαινει και με ικανοποιητικο ρυθμο. Οι οικονομιες που το καταφερνουν αυτο πανε μπροστα
Η ελληνικη κοινωνια ειναι μιση ανοιχτη, μιση κλειστη. Ολοι οι ανθρωποι ειμαστε σε μια πορεια εξελιξης που κατακταται με κοπο και προσπαθεια. Εαν καποιος καταφερνει να παει μπροστα με αδικο τροπο, ειναι φυσιολογικο να προκαλεσει στους υπολοιπους αρνητικα συναισθηματα. Εαν καποιος κλεψει, τοτε το θυμα θα πει: "Στο λαιμο να σου κατσουν" ή "Να τα κανεις υποθετα". Τί θα πουμε; Δεν ειναι σωστο το θυμα να φωναζει και να ενοχλειται οταν αδικειται; Οχι βεβαια.
Οταν ομως ο αλλος εχει δουλεψει δικαια, τοτε τηρωντας το ΔΙΚΑΙΩΣ ΚΤΩ, μπορει να αποκτησει πολλα και διαφορα πραγματα και ΔΕΝ δικαιουται ο αλλος που τα επιθυμει επισης να αναπτυσσει οργη και ο,τι αλλο. Εαν τα επιθυμει και εκεινος, ας εργαστει και εκεινος.
Αντιστοιχα, δεν δικαιουται να διαμαρτυρεται εκεινος που βρισκεται σε μια κατωτερη ταξη για εκεινον που βρισκεται σε μια ανωτερη. Δεν μπορω να παω εγω στην Αγγλια και στον πρωτο χρονο που θα βρισκομαι και εργαζομαι εκει, να μισω εκεινους που εχουν βιλες εφοσον βεβαια εκεινες δεν αποτελουν προιον παρανομιων, καθως εκεινοι για να τις αποκτησουν μπορει να χρειαστηκαν και 2-3 γενιες ενω εγω μαλλον δεν θα τα καταφερω σε ολη μου τη ζωη. Πολλοι βεβαια οικονονικοι μεταναστες, κατα βαση μη ευρωπαιοι, εχουν αυτην την νοοτροπια πχ Πακιστανοι και καταφευγουν στην εγκληματικοτητα εκει. Εχουν δικαιο; Οχι βεβαια.
Οι ερευνες δειχνουν πως οσο ο δρομος για την ανελιξη ειναι ανοικτος, η εγκληματικοτητα μειωνεται. Οι Ελληνες που μενουν και εργαζονται στην Αγγλια, μενουν εκει επειδη βλεπουν ακριβως αυτην την ανελιξη και πως η εργασια τους τους αποκομιζει αυξανομενα οφελη που του βοηθουν στην εξελιξη τους. Προφανως δεν θα γινουν "Δουκες", παρατηρουν ομως μια αξιοκρατια καιβαυυο ειναι που κανει την οικονομια τους να πηγαινει καλα
"Αυτο συμβαινει σε κλειστες κοινωνιες"
ΑπάντησηΔιαγραφή"Open Society Foundations"
Μέτρον Aριστον!
Οι ίδιες οι κοινωνίες πρέπει να διαλέγουν ποσο ανοιχτές θέλουν να ειναι,γιατί πάντα υπάρχει και ένα αντίτιμο!
ΛΕΩΝΟΡ
Δυστυχώς δεν υπάρχουν κοινωνίες που ανοιχτές ή κλειστές, έχουν εξαλείψει την εγκληματικότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγγλία και ΗΠΑ έχουν σοβαρή και οργανωμένη εγκληματικότητα. Οι Σκανδιναβικές χώρες έχουν επίσης εγκληματικότητα.
Η εγκληματικότητα περιορίζεται περισσότερο στα απολυταρχικά καθεστώτα, απ΄ότι στα φιλελεύθερα και δημοκρατικά. Ο φόβος της τιμωρίας, της μη ανοχής και του απόλυτου ελέγχου, επιδρά ανασταλτικά στον λογικό εγκληματία. Ωστόσο εδώ έχουμε ασύμμετρο περιορισμό της ατομικής ελευθερίας, προς όφελος της ασφάλειας.
Απ΄την άλλη, η διάχυτη αίσθηση ελευθερίας, ο άκρατος δικαιωματισμός, η υπερβολική ανοχή και η παθητικότητα στους αποκλίνοντες, στους περιθωριακούς και στους παραβατικούς, ερμηνεύεται ως ελευθερία στο έγκλημα από αυτούς που το επιδιώκουν.
Όπως λέει και ο αγαπητός ΛΕΩΝΟΡ, πρέπει να τηρείται το μέτρον, ώστε να υπάρχει μια ισορροπημένη κατάσταση ελευθερίας, που θα υπηρετεί ένα Ηθικό Δίκαιο.
Επιμένω ότι η κατάλληλη παιδεία, ετοιμάζει τους ανθρώπους όλων των κοινωνικών τάξεων να αποδέχονται τον ρόλο τους μέσα στην κοινωνία και να συλλειτουργούν αρμονικά, γνωρίζοντας ότι το Δίκαιο δεν κάνει διακρίσεις και η καταφυγή σε αυτό, δικαιώνει τον αδικημένο αμερόληπτα.
ΛΥΚΙΟΣ.
Εδώ θα αναφερθώ στο ποιο κοντινό πολίτευμα άμεσης δημοκρατίας που δημιούργησε ο I. Καποδίστριας για τους ελβετούς και λειτουργεί μέχρι σήμρα!Με τακτικές συνελεύσεις και δημοψηφίσματα στις πλατιές της Ελβετίας αποφασίζουν για τα σημαντικά θέματα.Ας πούμε πως μια ομάδα αλλοδαπών που εργάζεται κάποια χρονια στην χωρα ζητα υπηκοότητα.Το θέμα περνα σε δημοψήφισμα και αν υπερψηφίσει το ποσοστό που απαιτεί ο νομος περνουν υπηκοότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚοιτάξτε κι αυτό που διάβασα σήμερα.
Οι μετανάστες θα φέρουν εμφύλιο! Σήμα κινδύνου από τον πρώην διευθυντή των γαλλικών μυστικών υπηρεσιών
https://www.pentapostagma.gr/kosmos/pagkosmiopoiisi/7081484_oi-metanastes-tha-feroyn-emfylio-sima-kindynoy-apo-ton-proin
Φαντάζομαι πως ο Κυβερνήτης θα κατασκεύαζε ακόμα καλύτερο πολίτευμα για την χωρα του αν δεν τον δολοφονούσαν...
ΛΕΩΝΟΡ
Η δημοκρατία είναι νεκρή... ζήτω η δημοκρατία
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://app.sigle.io/macedoniaisgreece.id.stx/44kYmzgRDEpBlWRfcUu2o
ΛΕΩΝΟΡ
Διάβασα το άρθρο και θα κρατήσω πολλές αποστάσεις από αυτό. Αν και αντιλαμβάνομαι το πνεύμα αμφισβήτησης της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας, με το οποίο συμφωνώ, η ανάλυση και η πρόταση που κατατίθεται, έχει τεράστιες ελλείψεις σε γνώσεις και βεβαίως δεν τεκμηριώνεται λογικά και πλήρως. Η υπεραπλούστευση και η άγνοια, είναι διάχυτες μέσα στο κείμενο.
ΔιαγραφήΗ συζήτηση περί δημοκρατίας, έχει γίνει μέσα στον ΚΔ στο παρελθόν. Είναι πολύ μεγάλη η συζήτηση και δεν υπάρχει ιδανική δημοκρατία που να εφαρμόζεται στην πράξη.
ΛΥΚΙΟΣ.
Οι μουσουλμανικοί θύλακες αυξάνονται και ενδυναμώνονται μέρα με τη μέρα και αυτοί οι πληθυσμοί ουδόλως ενδιαφέρονται για τη δημοκρατία της Δύσης. Τη χρησιμοποιούν ως ανάχωμα για διείσδυση και κατάληψη των εδαφών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δημοκρατία έχει αλωθεί προ πολλού εκ των έσω. Εφόσον ανοίξαμε την πόρτα στον εισβολέα να δρα ανενόχλητος για την εξόντωσή μας και δεν αντιδράσαμε εγκαίρως να πατάξουμε τις προδοτικές εθνοκτόνες πολιτικές, καμία παρέμβαση μιας μειοψηφίας εχεφρόνων δεν μπορεί να αντιστρέψει τις εκρηκτικές κοινωνικές και γεωπολιτικές ζυμώσεις.
Ανατολή
"...καμία παρέμβαση μιας μειοψηφίας εχεφρόνων δεν μπορεί να αντιστρέψει τις εκρηκτικές κοινωνικές και γεωπολιτικές ζυμώσεις."
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν η μειοψηφία των εχεφρόνων βρίσκεται στις κατάλληλες θέσεις, την κατάλληλη εποχή, είναι δυνατόν να συμβούν πολλές ανατροπές και υπερβάσεις, αγαπητή Ανατολή!
Η δυσκολία είναι η συγχρονικότητα που θα πρέπει να υπάρξει, για να συμβεί μια τέτοια ανατροπή.
Οι μουσουλμάνοι και οι αλλοδαποί που είναι φορείς διαφορετικού πολιτισμού, διαμετρικά αντίθετου με του ευρωπαϊκού, θα πρέπει να απωθηθούν προς τις χώρες προελεύσεώς τους. Δεν υπάρχει δυνατότητα ενσωμάτωσης και αφομοίωσής τους, καθότι πρόκειται για ασύμβατους πολιτισμούς, όπου ο δικός τους είναι επιθετικός και επεκτατικός.
Ασφαλώς η υφιστάμενη νεοκουλτούρα της πολυπολιτισμικής Ευρώπης, η οποία είναι ανεκτική και παθητική στην εισβολή των μουσουλμάνων αφροασιατών, επιδεινώνει πολύ την κατάσταση, επιτρέποντας την αθρώα συγκέντρωση πολλών εκατομμυρίων λαθρομεταναστών.
Η νεοταξική μεθόδευση της αλλοίωσης του δυτικού πολιτισμού, σε μια μετα-δικαιωματική φάση, προσκρούει στην αντίδραση των λαών που πριμοδοτούν κόμματα ακροδεξιού τύπου, νεοναζιστικά και σαφώς εθνικιστικά.
Δεν θα αποφευχθεί μια κορύφωση της έντασης μεταξύ των νεοταξικών κυβερνήσεων και των κινημάτων που αντιδρούν στην νέα τάξη πραγμάτων, με πραγματικές συγκρούσεις, που θα φέρουν νίκες και ήττες εκατέρωθεν.
Ωστόσο η διαχείρηση αυτών των αποτελεσμάτων είναι επίφοβη, γιατί οι παγκόσμιοι εξουσιαστές διαθέτουν την τέχνη της προπαγάνδας και του ελέγχου των συνειδήσεων...
ΛΥΚΙΟΣ.
Ο δαιμονόπληκτος Χαράρι εξηγεί στον Κούλη ότι η ελευθερία βούλησης των ανθρώπων έχει τελειώσει (video)
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.ksipnistere.com/2022/05/video_16.html
ΛΕΩΝΟΡ