Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022

Ερμηνείες και σκέψεις στα Δελφικά Παραγγέλματα (2)

 



Συνέχεια από το πρώτο μέρος

Εδώ ο πλήρης κατάλογος των Δελφικών Παραγγελμάτων

33 σχόλια:

  1. «ΕΠΟΥ ΘΕΩ» (Να ακολουθείς τον Θεό) και «ΘΕΟΥΣ ΣΕΒΟΥ» (Να σέβεσαι τους Θεούς)

    Να ακολουθούμε τον Θεό και να σεβόμαστε τους θεούς:
    Διακρίνουμε κάποια διαφορά;
    Βλέπουμε ότι απουσιάζουν οι εκδηλώσεις υπερβολής, όπως υιοθετήθηκαν αργότερα στην χριστιανική θρησκεία. Δεν αναφέρονται λέξεις όπως λατρεία, προσκύνηση, πίστη, κτλ.
    Αλλά βλέπουμε και αναφορά σε έναν Θεό, στην πρώτη ρήση και σε πολλούς στην δεύτερη.
    Πως τα εξηγείτε αυτά;

    ΛΥΚΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. https://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/tools/liddell-scott/search.html?lq=%CE%B8%CE%AD%CF%89


    Θεός.

    Είτε εκ του θέω, αυτός που τρέχει γρήγορα, γι'αυτό και λέγεται κι εγρήγορος,

    είτε εκ του θεώ, θεωρώ, αυτός που βλέπει κι εποπτεύει τα πάντα.

    Ο Θεός είναι Ένας αλλά οι απεσταλμένοι του πολλοί.
    Η λέξη λοιπόν Θεός, δηλώνει ιδιότητα -και μάλιστα ιδιότητα που κατέχουν και τα δημιουργήματά Του,- κι όχι μοναδικό πρόσωπο.

    Οι αρχαίοι ήταν μονοθεϊστές και ταυτόχρονα απέτιαν τιμή στις οντότητες που συνεπικουρούσαν το θεϊκό σχέδιο. Όπως οι Χριστιανοί Πιστεύουν στον Ένα Θεό, στις αγγελικές και αρχαγγελικές δυνάμεις και στους Αγίους Του.

    Η μία εντολή επομένως δεν αναιρεί την άλλη. Αντίθετα αλληλοσυμπληρώνονται για να καταυγάσουν την Αλήθεια.

    Να ακολουθούμε τον Ζωοδότη Θεό και να σεβόμαστε αυτούς που απέστειλε για την αφύπνισή μας. Σαν κι αυτούς να γίνουμε εγρήγοροι.




    Ανατολή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευγε Ανατολή!Αυτήν την φορα μπήκες στα βαθιά.
      Θέω=τρέχω,είμαι γοργός,είμαι τάχιστος,αστραπιαίος όπως ο κεραυνός του Ζηνός-Διός και γοργοπόδαρος όπως ο φτεροπόδαρος αγγελιοφόρος των θεών,Ερμής!
      Φαντάζομαι πως αν αληθινά υπήρξαν ή ακόμα αν συνεχίζουν να υπάρχουν οι αρχαίοι θεοί έστω και στο αιθερικο πεδίο μοναχα,σίγουρα θα έχουν τελείως διαφορετική αίσθηση του χωρου-χρόνου!
      ΕΠΟΥ ΘΕΩ=ακoλούθα-επακoλούθα τον ταχύ-εγρήγορο.
      ΘΕΟΥΣ ΣΕΒΟΥ=Γοργούς-τάχιστους σεβάσου.

      ΛΕΩΝΟΡ

      Διαγραφή
  3. Όσον αφορά το θέμα της λατρείας, της πίστης και του προσκυνήματος, σαφέστατα και στην αρχαιότητα, όπως και τώρα, εκδηλώνονταν ανάλογα συναισθήματα και πρακτικές μέσα στις εστίες και τους διάφορους τόπους λατρείας. Ικεσίες, θυσίες, αναθήματα, δεισιδαιμονίες, μαγείες, λατρευτικές τελετές, μυστηριακές ιεροτελεστίες με συμβολικό περιεχόμενο, βωμοί, (προσ)ευχές, κατάρες, ευχαριστίες, πίστη, προσμονή, κτλ. Δε διέφερε και πολύ η ανάγκη των τότε ανθρώπων για ανώτερα-θεία ερείσματα στον θνητό τους βίο.

    Προσκυνώ. Προς + Κυνέω/κυνώ=φιλώ, σέβομαι. Δηλαδή προσέρχομαι για να ασπαστώ/φιλήσω κάποιον με σεβασμό.

    Η άγνοια κι ο φανατισμός που δημιουργούν άκαμπτους δογματισμούς δίνουν, έδιναν και θα δίνουν το παρών όσο υπάρχουν αφιλοσόφητοι νόες οι οποίοι ερμηνεύουν κατά το δοκούν και διαστρεβλώνουν τις Αιώνιες Αλήθειες.

    Ωστόσο, ο Αληθινός Θεός, ουδέποτε ζήτησε θυσία άλλη από τη μαθητεία στην αγάπη του εαυτού και του πλησίον. Όλα τα υπόλοιπα είναι γαρνιτούρες με τις οποίες ο άνθρωπος ανέκαθεν αντικαθιστούσε τον ιερό σκοπό γιατί του έπεφτε βαριά η σταύρωση του Εγώ του.


    Ανατολή


    Υ.Γ.: Τόσο διαφορετική αίσθηση του χωροχρόνου, Λέωνορ, που για τη δική μας αντίληψη δυσχεραίνεται η ένωση των κομματιών του παζλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Όσον αφορά το θέμα της λατρείας, της πίστης και του προσκυνήματος"

    Κυρια Ανατολή οι πρόγονοι των Ελλήνων στο μεγαλύτερο μέρος τους και μιλώ για την κλασική εποχή όπου δεν θυσίαζαν ούτε ζώα,ασπάζονταν και λάτρευαν τους πάμπολλους θεούς τους,αν και στην ουσία καταλάβαιναν πως ο κέθε ένας από αυτούς ουσιαστικά αντιπροσώπευε μια διαφορετική ποιότητα-ενέργεια!Οποιος βεβαια ήταν ικανός να προχωρήσει παραπέρα,(και όχι όπως σήμερα που ο κάθε κίναιδος μπορεί κάλλιστα να φορέσει ρασα!)αφού ελεγχόταν εξονυχιστικά μπορούσε να μυηθεί στα μυστήρια...π.χ. για να μυηθεί κάποιος στα ελευσίνια μυστήρια έπρεπε να περάσει από μια διαδικασία αξιολογήσεως και καθάρσεως που διαρκούσε 3-6 μήνες!

    Προσκυνώ=Προς + Κύνας=σκύλος.Δηλαδή προσομοιάζω με το συμπαθέστατα κατά τα αλλα κυνοειδες που ειναι υποτακτικό με δουλοπρεπή συμπεριφορά προς τον δεσπότη του,σε αντίθεση με το αιλουροειδές γάτα ας πούμε που δεν εκδηλώνει συνήθως τέτοιες συμπεριφορές!
    Ήταν υποτιμητικό για τους προγόνους ακόμα και να κλείνουν γόνατο.Οι σπονδές και οι επικλήσεις δε,γίνονταν με τα χερια τεντωμένα στα ουρανια και το κορμί λαμπάδα=ορθή δόξα=ορθοδοξία!!!
    Σήμερα βεβαια το αν-ιερατείο προτάσσει το ιερόν προσκύνημα.

    Τι σημαίνει η λέξη “προσκυνώ”; Μάθε για να μην προσκυνήσεις ξανά!
    https://www.tribune.gr/philosophy/news/article/138362/ti-simeni-i-lexi-proskino-mathe-gia-na-min-proskinisis-xana.html

    "ΟΥΚ ΕΙΘΙΣΤΑΙ ΤΟΙΣ ΕΛΛΗΣΙ ΠΡΟΣΚΥΝΕΕΙΝ" - ΔΕΝ ΣΥΝΗΘΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΝ
    https://katahthoniosdemon.blogspot.com/2014/01/blog-post_1354.html

    Δυστυχώς οι λεγόμενες αβρααμικες θρησκείες που επικρατησαν ανά τους αιώνες και τα αν-ιερατεία τους,για να συνεχίσουν να εξαπατούν τους ανθρώπους,τους θέλουν απαίδευτους και ανόητους...

    ΛΕΩΝΟΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατά τη γνώμη μου είναι λάθος όλη σας η προσέγγιση πάνω στο αρχαιοελληνικό οντολογικό ζήτημα, είναι πολύ γενικευμένη. Θα πρέπει να είναι κανείς πολύ καλά καταρτισμένος θεωρητικά για να μιλήσει γι' αυτό. Καταρχίν δεν υπήρχε μία θεώρηση του όντος στην αρχαία Ελλάδα. Τους θεούς τους αφήνω, αλλά επειδή θέλετε να μιλήσετε για τον θεό το λέω. Είναι το όντως ον αυτός ο θεός ή κάτι άλλο; Κι αν είναι το όντως ον, ποιανής σχολής είναι; Για κάποιους ήταν στατικό, για κάποιους άλλους σε αέναη κίνηση. Η αρχαιοελληνική φιλοσοφία χωρίζεται σε 3-4 περιόδους. Σε ποια περίοδο γράφτηκε το εν λόγω απόφθεγμα; Και από ποιον; Το απλοποιήσατε επικίνδυνα. Επίσης, θεωρω μέγα λάθος να κολλάτε από δίπλα την κατά πολύ μεταγενέστερη χριστιανική ορολογία για να το εξηγήσετε. Υπάρχουν τεράστιες διαφορές αναμεσα στις δυο αυτές σκέψεις. Θα πρέπει να γίνετε άνθρωποι εκείνης της εποχής, να υιοθετήσετε το μεντάλιτυ εκείνης της εποχής που γράφτηκε το απόφθεγμα για να το κατανοήσετε και μετά να το εξηγήσετε και κατ' επέκτασιν να δείτε αν μπορεί να έχει την ίδια ή άλλη χρησιμότητα στο σήμερα με το σημερινό μεντάλιτυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ - FREE WILL
    https://www.youtube.com/watch?v=oU-BgkgODyA

    ΛΕΩΝΟΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Joker

    «ΕΠΟΥ ΘΕΩ» (Να ακολουθείς τον Θεό)
    «ΘΕΟΥΣ ΣΕΒΟΥ» (Να σέβεσαι τους Θεούς)

    Να ακολουθούμε τον Θεό και να σεβόμαστε τους θεούς:
    Διακρίνουμε κάποια διαφορά;
    Βλέπουμε ότι απουσιάζουν οι εκδηλώσεις υπερβολής, όπως υιοθετήθηκαν αργότερα στην χριστιανική θρησκεία. Δεν αναφέρονται λέξεις όπως λατρεία, προσκύνηση, πίστη, κτλ.
    Αλλά βλέπουμε και αναφορά σε έναν Θεό, στην πρώτη ρήση και σε πολλούς στην δεύτερη.
    Πως τα εξηγείτε αυτά;


    Μμμ, λευκη κολλα μπροστα μας, για να προσπαθησουμε να ξεδιπλωσουμε ελευθερα την σκεψη μας, χωρις να "πρεπει" να την ενταξουμε καπου ή να την κανουμε να συμφωνησει με τα υπαρχοντα δογματα, δεν μας νοιαζει. Να προσπαθησουμε να την συγχρονισουμε με τους αρχαιους μας σοφους. Εαν δεν ακουσουμε τους αξιοτερους πατερες μας, τοτε απο ποιους θα διδαχθουμε; Απο τα τυχαρπαστα πανελ μεσημεριανων εκπομπων;


    Παμε απο το 2ο, το "ΘΕΟΥΣ ΣΕΒΟΥ" και ας αφησουμε για μετα το Νο1, το "ΕΠΟΥ ΘΕΩ".
    Πρωτη μας κινηση να ορισουμε τις εννοιες οπως μας εχει διδαξει ο Σωκρατης.
    "Θεος" ειναι η υπερτατη οντοτητα και "Θεοι" ειναι οι ανωτερες οντοτητες. Συμφωνουμε;
    Το "ΘΕΟΥΣ ΣΕΒΟΥ" αποτελει πρακτικα την αρχαια ελληνικη θρησκεια, οπως αυτην ηταν γνωστη στο λαο. "Να σεβεστε τους Θεους". Ποιά ειναι η εννοια της λεξης "σεβου" ομως; Εχει την ιδια σημασια με την σημερινη εννοια; Ας δουμε αν υπαρχουν αλλα δελφικα που χρησιμοποιουν την ιδια λεξη. Βρισκουμε το "ΑΙΣΧΥΝΗΝ ΣΕΒΟΥ". Στην φωτογραφια απο την οικουμενικη δελφικη ενωση βλεπουμε και το "ΓΟΝΕΙΣ ΣΕΒΟΥ", ωστοσο στις αλλες 2-3 πηγες, δεν αναφερεται ως "ΓΟΝΕΙΣ ΣΕΒΟΥ" παρά ως "ΓΟΝΕΙΣ ΑΙΔΟΎ", αρα θα δεχτουμε την στατιστικα πιθανοτερη λυση να εχουν κανει λαθος στο "ΓΟΝΕΙΣ ΣΕΒΟΥ" οι της δελφικης ενωσης. Περιεργη αβλεψια και λαθος, για ανθρωπους που ασχολουνται σοβαρα με τα ΔΠ, ισως θα αξιζε καποιος να το επιβεβαιωσει, ομως για εμενα μου αρκει το υπαρχον υψηλο ποσοστο (οχι ομως βεβαιοτητα) που λεει πως το σωστο ειναι "ΓΟΝΕΙΣ ΑΙΔΟΥ", οποτε το μονο συναφες ΔΠ ειναι το "ΑΙΣΧΥΝΗΝ ΣΕΒΟΥ".

    Μμ, θα χρειαστουμε και απο ενα καλο αρχαιο ελληνικο λεξικο για να κατανοησουμε με ακριβεια τις εννοιες οπως τις εννοουσαν οι αρχαιοι. Το λεξικο νεοελληνικης που εχω λεει στο "Σεβας": σεβασμος, ευλαβεια,τιμη(τα σεβη μου),αναγνωριση, κατανοηση. Εν πολλοις φαινεται να μοιαζει με την σημερινη χρηση της λεξης, ομως οι αρχαιοι χρησιμοποιουσαν διαφορετικες λεξεις για διαφορετικες χρησεις της εννοιας του σεβασμου οπως στο "αιδού" που ενεχει συστολη απο ντροπη οπως φαινεται στο "Αιδως Αργειοι". Ποιός ειναι ο τροπος που οι αρχαιοι μας σοφοι μας ελεγαν να σεβομαστε τους Θεους; Πρεπει να βρουμε αρχαιες εκφρασεις που χρησιμοποιουν την λεξη "Σεβου" ή παραγωγα της ωστε να βγαλουμε το κοινο υποσυνολο. Προς το παρον εχουμε το "ΑΙΣΧΥΝΗΝ ΣΕΒΟΥ" (να σεβεσαι την ντροπη, το ντροπιασμα, την αισχυνην, κατι επαισχυντο, αισχρο, αισχος). Οχι αρκετα μεγαλο μεγεθος, μονο 2 εκφρασεις, αλλα παμε με αυτες, αν και ανεβαινει η πιθανοτητα αστοχιας ετσι. Η αισχυνην ερχεται απο το αισχυνω, "η καταληξη -υνω χρησιμοποιειται για να δειξει πως το ρημα προσδιδει στο αντικειμενο του το χαρακτηριστικο που υποδηλωνεται απο το πρωτο συνθετικο πχ οξυς>οξυνω" αρα η αισχυνην ειναι η πραξη κατα την οποια προκαλειται ντροπιασμα, ατιμασμα, αισχος. Αρα το ΔΠ λεει να σεβομαστε την Αισχυνην. Δεν μπορουμε σε καμια περιπτωση να το αποδωσουμε "να λατρευεις την αισχυνην". Αλλα οι σοφοι μας μας λενε "να σεβεσαι του Θεους" και "να σεβεσαι την αισχυνην". Η πραξη του σεβασμου σε αυτα τα δυο πρεπει να ειναι παρομοια. Στην αισχυνην, στην πραξη κατα την οποια προκαλειται ντροπιασμα, και στους Θεους η σταση μας ειναι η ιδια, του σεβασμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Joker

    Η πραξη κατα την οποια προκαλειται ντροπιασμα, δεν ειναι κατι που ως ανθρωποι καλο ειναι να αποφευγουμε; Την σεβομαστε ως σημαντικη, αναγνωριζουμε την αξια της αλλα και την επικινδυνοτητα της, ομως προσεχουμε την σταση μας και συμπεριφορα μας απεναντι της, καθως αν κανουμε λαθος στην προσεγγιση μας θα πληρωσουμε βαρυ τιμημα. Την κατανοουμε.

    Αν δεχτουμε αυτην την ερμηνεια απεναντι και στους Θεους, ο αρχαιος μας σοφος μας λεει πως αυτην την προσεγγιση θα πρεπει να εχουμε και απεναντι στους Θεους. Της πολλης προσοχης, διοτι καθε λαθος εδω επιφερει μεγαλο κοστος, οπως γνωριζουμε αλλωστε και απο τις τραγωδιες, καθως πολλες φορες η αιτια που καποιος ηρωας ταλαιπωρειται ειναι η ασεβεια που εδειξε απεναντι σε καποιο Θεο. Βλεπουμε δηλαδη πως ο σεβασμος δεν ειναι απεναντι σε κατι ακακο ή αβλαβες αλλα απεναντι σε κατι που εχει δυναμη που μπορει να χρησιμοποιηθει καλλιστα εναντιον μας, δεν ειναι εχθρος αλλα δεν ειναι και κατι παναγαθο οπως το Υπερτατο ον, ο Θεος. Εαν τιμουμε τους Θεους, τοτε οι Θεοι δεν εχουν κανενα λογο να σταθουν απεναντι μας, δεν υπαρχει Υβρις. Εαν μαλιστα αυτη μας η προσεγγιση ειναι και ειλικρινης διοτι προκυπτει και απο κατανοηση, τοτε μπορει και να μας τιμησουν με καποιου ειδους συμπαρασταση.

    Τελος, οι Θεοι, θεωρω και εγω πως δειχνουν ιδιοτητες, που υπαρχουν αναλογικα και καθ' ομοιωσιν και στον ανθρωπο. Εμπρακτη τιμη και σεβασμος στους Θεους ειναι και οταν χρησιμοποιουμε εμεις ως ανθρωποι αυτες τις ιδιοτητες στην ζωη μας. Γιατι αλλωστε ο Οδυσσεας ηταν ο αγαπημενος ηρωας της θεας Αθηνας; Διοτι ηταν ο ηρωας που περισσοτερο και καλυτερα απο ολους στον πολεμο χρησιμοποιουσε τον νου του, ηταν επομενως εγγυτερα στην θεα Αθηνά, ως θεα της στρατηγικης σκεψης(νοηση) και Παρθένα, που σημαινει πως δεν την ειχε ακουμπησει κανείς υλικα, καθως διαβιει σε καθαρα νοητικο επιπεδο. Εκτος απο τη νοηση ομως, ειμαστε συνθετα οντα, με πολλες πλευρες, που εκφραζονται και απο τους υπολοιπους Θεους. Δεν τους εχω κατανοησει τους Θεους, πχ ο Ποσειδωνας. Φαινεται απο το συμβολισμο του με το νερο αλλα και την αντιπαλοτητα του με τη Θεα Αθηνά, που ως αγαπημενη κορη Διος βρισκεται κοντα του στο νοητο επιπεδο, πως ειναι ο αρχων του ψυχικου επιπεδου υπαρξης. Σεβασμος οποτε στους Θεους σημαινει και σεβασμο στα αντιστοιχα επιπεδα υπαρξης, και προσεκτικη μας πορεια σε αυτους τους χωρους.

    Και παμε στο Νο1 το "ΕΠΟΥ ΘΕΩ"

    Διαβασα το κατωθι αρθρο του καθηγητη Θεολογιας Νικολαου Βουλγαρη και το βρηκα ενδιαφερον. Ομως, δεν συμφωνω με την αποψη του πως "Η κατ’ ευθείαν μετάφραση του Δελφικού τούτου παραγγέλματος πρέπει να είναι: Έπου Θεώ = Συμφώνα με το Θεό." για τον βασικο λογο πως δεν βλεπω πώς προκυπτει αυτο. Νομιζω πως περισσοτερο προσπαθει να γεφυρωσει την χριστιανικη θεολογια με το ρητο και καταληγει σε ενα πορισμα που δεν ακυρωνει κανεναν απο τους δυο κοσμους. Θελει να το βγαλει. Αυτη η ταση "στρογγυλεματος των γωνιων" την οποια και εγω γνωριζω καλα, προκυπτει οταν εχουμε σε υπερβολη ενα απο τα 5 βασικα χαρακτηριστικα της προσωπικοτητας κατα την αντιστοιχη ψυχολογικη θεωρια, αυτο του "να συμφωνουμε" (agreeableness trait). Σε αντιδιαστολη προφανως βρισκεται και το αντιθετο χαρακτηριστικο, του "να μην συμφωνουμε/αρνηση" (disagreeableness trait). Και οι δυο πτυχες του ιδιου χαρακτηριστικου προσωπικοτητας εχουν καλως μελετηθει απο τη ψυχολογια. Βεβαια, η φιλοσοφια το εχει λυσει το ζητημα προ πολλου μεσω της μεσοτητας/μεσης οδου που απελευθερωνει απο τα δυο ακρα. Θεωρω λοιπον πως ο σεβαστος καθηγητης αγεται απο την επιθυμια του να συμφωνησει και να γεφυρωσει χριστιανισμο και αρχαιο ελληνικο πνευμα.

    shorturl.at/dlDPU

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Joker

    Η δουλεια του ομως ειναι καλη και θα την χρησιμοποιησουμε και εμεις, ασχετως αν συμφωνουμε ή διαφωνουμε με το πορισμα.
    Λεει πως: "Αναφέρεται ως εμπνευστής και διατυπωτής ο Χίλων, (600 – 520 π. Χ. - Λακεδαιμόνιος Σοφος)"
    Δεν βλεπω λογο να διαφωνησω, σε καποιο κειμενο θα το βρηκε γραμμενο, οποτε ειναι αρκετα πιθανον να ισχυει. Ας το δεχτουμε ως πιθανοτερο.

    Συνεχιζουμε: "Πρώτη λέξη, είναι εγκλητικός τύπος του ρήματος: «Έπομαι». Μέσης φωνής αποθετικής, αλλά ενεργητικής διαθέσεως. Ρήμα δηλαδή μέσο που απέβαλε τον ενεργητικό του τύπο. Η σημασία του είναι εκ πρώτης όψεως, ανάλογη με τη σύνταξή του. Σημαίνει: Ακολουθώ, Έρχομαι κατόπιν, Υπακούω, Υποτάσσομαι, Συμφωνώ. Το «έπου» είναι προστακτική μέσης φωνής ενεστώτος β΄ προσώπου. Εδώ συντάσσεται μετά δοτικής."

    Αρα "ΕΠΟΥ ΘΕΩ" σημαινει "Να επεσαι του Θεου", "Να ακολουθεις το Θεο"
    Το δικο μου λεξικο λεει: επομαι=ερχομαι κατοπιν, ακολουθω. ,ετοχη ως επιθ. επομενος, αυτοε που ακολουθει (με τοπικη ή χρονικη εννοια)
    Δεν αναφερει καπου πως σημαινει "συμφωνω", ωστε να βγει και το "συμφωνα με το θεο". Ισως καπου να προκυπτει, αλλα υπαρχει αλμα λογικης, τεντωμα (reaching). Δοξα τω Θεω, αυτη ειναι μια λεξη που εχει συντηρηθει στη νεολληνικη γλωσσα και ολοι την καταλαβαινουμε. Λεμε: "Επομενος" για να ζητησουμε να εμφανιστει αυτος, που ακολουθει η σειρα του. Το "Επου" ειναι προστακτικη που λεει: "Να εισαι επομενος", "Να επεσαι". Πιστευω αποδιδεται πολυ καλυτερα ετσι το νοημα απο ενα απλο "Ακολούθα". Τι θα πει "ακολούθα"; Και ο ντετεκτιβ ακολουθει αυτον που παρακολουθει αλλα δεν επιθυμει να ειναι ο επομενος, απλα θελει να βλεπει που πηγαινει και να καταγραφει. Ο σοφος δεν λεει ουτε ακολουθα ουτε παρακολουθα. Λεει: "Να επεσαι", "Να εισαι ο επομενος". Να επεσαι, τίνος ομως; "Να επεσαι του υπερτατου Οντος", Να επεσαι του Θεου του ιδιου, "Επου Θεω". Νομιζω τωρα προσεγγιζουμε καπως καλυτερα την εννοια του αρχαιου μας σοφου, Λακεδαιμονιος ετσι; Σπαρτιατης. Και σοφος και Σπαρτιατης. Σπανιος συνδυασμος. Σαν να λεμε, πως κατεβαινουν ο θεος και ο Διαβολος στην Γη και αρχιζουν να τσακωνονται και να γινεται χαμος, βαρυς αχος, και να ερχεται ο Χιλων (σοφος+λακεδαιμονιος) και να τους κανει παρατηρηση λογω φασαριας και να τους λεει: "Ναι ωραια, μπορειτε ομως να μην κανετε φασαρια γιατι μας πηρατε τα αυτια μεσημεριατικα;" Τυπος που δεν μασαει μια, ποτέ και πουθενα. Δεν το εγραψε αυτο το ρητο μοναχος στο αγιο ορος, το εγραψε σοφος σπαρτιατης. Γι αυτο αποκταει μεγαλη αξια. Να δουμε ομως και πως το εννοουσε. "Να ερχεσαι κατοπιν του Θεου", "Να επεσαι του Θεου". "Ο Θεος να ειναι μπροστα και πισω εσυ" Ναι δεν ειναι λαθος το ακολουθω αλλα δεν αποδιδει ολοκληρη την εννοια του ΔΠ.

    Οι αρχαιοι ειχαν εναν θεσμο, μαθητη-δασκαλου, οπου ο μαθητης ακολουθουσε τον δασκαλο και μαθαινε απο αυτον οτι γνωριζει ο δασκαλος να του προσφερει, ο δεσμος αυτος ειχε διαρκεια και εληγε προφανως. Και ο Μεγας Αλεξανδρος ηταν μαθητης του Αριστοτελη μικρος. Οταν ολοκληρωθηκε αυτη η σχεση, δεν ελεγε κανεις πως ειναι μαθητης του Αριστοτελη, ΗΤΑΝ μαθητης του, ΥΠΗΡΞΕ μαθητης του. Βεβαια, οταν μιλαμε για το Υπερτατο Ον αυτη η σχεση ΔΕΝ μπορει να εχει διαρκεια, ουτε ληξη, διοτι ποτέ ο μαθητης δεν θα μαθει απο τον Δασκαλο του τα απειρα.

    Υπαρχει αλλη μια ωραια ιστορια, την αντιγραφω:
    "Ο Διογένης ο Λαέρτιος μας εξιστορεί ότι κάποτε, όταν ήταν ακόμη νέος, ο Ξενοφών συνάντησε σε ένα στενό δρόμο τον Σωκράτη, ο οποίος, με τη ράβδο του, τον εμπόδισε να προχωρήσει και τον ρώτησε μεταξύ άλλων: «Πού οι άνθρωποι γίνονται καλοί και αγαθοί;». Ο Ξενοφών βρέθηκε σε αμηχανία και ο Σωκράτης του απάντησε «Έπου και μάνθανε!». Από τότε ο Ξενοφών έγινε μαθητής του Σωκράτη και τον θεωρούσε πρότυπο."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Joker

    Πού βρισκεται το προβλημα τωρα με ολα αυτα; Στο επομενο βημα, στο πώς, καθως ο Θεος ως Υπερτατο Ον δεν ειναι ανοιχτος σε διδασκαλιες, δεν δεχεται μαθητες, δεν εχει γραφειο με ωρες κοινου. Ποιος δεν θα ηθελε να τον ακολουθησει; Ολοι οι ανθρωποι ανεξαιρετως. Ο Θεος ομως μπορει να εμφανιστει μονο κατα Χαρη και με πνευματικο τροπο. Δεν υπαρχει επικοινωνια με απευθειας γραμμη με το Θεο. Αλλοι μεσιτευουν. Εμεις ως Ελληνες τιμουμε την Παναγια( βλ Θεα Αθηνά) απο τα αρχαια χρονια και της ζητουμε να μεσιτευει στον Θεο για μας τους ανθρωπους. Το ξεραμε ως Ελληνες πως ο Θεος δεν ειναι διαθεσιμος. Πώς ακολουθεις επομενως Αυτον που δεν μπορεις να βρεις ωστε να τον ακολουθησεις; Αρα τον αναζητεις. Οσο ομως και να τον αναζητησεις, δεν υπαρχει περιπτωση να τον βρεις, εαν Αυτος δεν το επιθυμει. Και δεν προκειται να συναντησεις κατι τοσο πνευματικο, σε ενα επιπεδο τοσο υλικο.

    Αρα, "Επου" σε τι; Ο Ξενοφων ειχε τον Σωκρατη που του ελεγε "Επου και μανθανε", ακολουθα με απο πισω και μαθαινε. Επου ομως, στο υπερτατο Ον; Νομιζω πως θα πρεπει να χτισουμε εμεις το προτυπο του Θεου και να το ακολουθησουμε. Ιδεες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έτσι ξεκινούν τα "Xρυσά Έπη" των Πυθαγορείων:

    "Αθανάτους μεν πρώτα θεούς, νόμω ως διάκεινται τίμα και σέβου όρκον· έπειθ’ ήρωας αγαυούς, τους τε καταχθονίους σέβε δαίμονας έννομα ρέζων τους τε γονείς τίμα τους τ’ άγχιστ’ εκγεγαώτας, των δ’ άλλων αρετή ποιού φίλον όστις άριστος."

    Έτσι ξεκινούν τα Δελφικά Παραγγέλματα:

    1.Ἕπου θεῷ (Ακολούθησε τον θεό)
    2.Νόμῳ πείθου (πειθάρχησε στον νόμο)
    3.Θεούς σέβου (σεβάσου τους θεούς)
    4.Γονεῖς αἰδοῦ (σεβάσου τους γονείς σου)

    Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που αρχίζουν με τον σεβασμό προς το Θείον, δηλαδή στην ανωτάτη Αρχή του Σύμπαντος Κόσμου και την Θεία Νομοτέλεια (κοσμική νομοτέλεια για κάποιους).

    Βλέπουμε επίσης την διακλιμάκωση του θείου, από τον Θεό και τους θεούς (ιδιότητες), τους ήρωες, τους καταχθόνιους δαίμονες (δαήμονες), μέχρι τους διδασκάλους και τους γονείς μας.

    Ο Θεός ως ανώτατη Αρχή και υπέρτατο Ον, είναι ασύλληπτος, ακατάληπτος και ακατονόμαστος. Ωστόσο η προβολή του προς την δική μας συνείδηση είναι εφικτή, μέσω αντιληπτικών εικόνων και μέσα στα περιθώρια της νοήσεώς μας. Κάθε ανωτέρα κατάσταση από εμάς, καθίσταται θέλγητρο προς την προσέγγιση του θείου. Κάθε ηθικός νόμος, αποτελεί όδευση προς το θείο.
    Οι διδάσκαλοι, οι καταχθόνιοι δαίμονες και οι ήρωες, είναι αυτοί που μας φωτίζουν τον δρόμο προς το θείο. Ακόμη και οι γονείς για τα μικρά παιδία, έχουν (δυνητικά) τον ίδιο ρόλο.
    Δεν είναι εφικτή η απευθείας διεπαφή της συνειδήσεώς μας με το υπέρτατο Ον, αν πρώτα δεν κατακτήσουμε την απόλυτη πνευματικότητα και δεν πραγματώσουμε το Καθ΄ομοίωσιν μαζί Του, με την δική μας θέωση.
    Τα νοητικά εφόδια που διαθέτουμε εγγενώς, δεν αρκούν για να κατακτήσουμε τίποτα, δίχως μαθητεία και μύηση. Τα εγγενή μας εφόδια, μας επιτρέπουν να ζούμε μηχανικά και να αντιλαμβάνόμαστε μόνο την σχέση μας με τον υλικό κόσμο και τα συναισθήματά μας.
    Ο δρόμος που μας οδηγεί στην θέωση, περνά από μύηση σοφών διδασκάλων (για άλλους αγίων, κτλ) στην εσωτερική θυσία και τον έλεγχο των παθών μας. Ταυτόχρονα όμως, δεν υπάρχει κανένας δρόμος που να μην απαιτεί τον σεβασμό (δηλαδή την γνώση και την ακολουθία) των κοσμικών νόμων.
    Ακολουθούμε λοιπόν τον Θεό, μέσω μυητικής πορείας που μας οδηγούν οι σοφοί μας διδάσκαλοι.
    Ο Σωκράτης, ο Πυθαγόρας, ο Αριστοτέλης, ο Βούδας, ο Ζωροάστρης και ο Χριστός, κτλ, είναι αυτοί που μας δείχνουν τον δρόμο προς το θείον, με τρόπο καταληπτό και βιωματικό.
    Αυτοί μεσιτεύουν προς την δική μας θέωση. Δεν είναι μεσίτες του Θεού, αλλά του δικού μας προορισμού προς την θέωση. Εκεί που τελικά θα ανακαλύψουμε τον Θεό, μέσα μας!

    "Έπου Θεώ" λοιπόν, σημαίνει να ακολουθείς τον δρόμο προς Αυτόν. Να πορεύεσαι προς την θέωσή σου.

    ΛΥΚΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ένα ακόμη Δελφικό Παράγγελμα που αξίζει να αναλυθεί, είναι το "ἩΤΤΩ ΥΠΕΡ ΔΙΚΑΙΟΥ" (Να δεχτείς να ηττηθείς από το δίκαιο).
    Ασφαλώς ο ίδιος ο Σωκράτης μας το δίδαξε με την προσωπική του θυσία, πεθαίνοντας για χάρη του Νόμου που τον καταδίκασε άδικα!
    Όμως το ΔΠ, μας μιλάει για το Δίκαιο και όχι για τον Νόμο. Κατά την νομική ορολογία, το Δίκαιο εκφράζεται μέσα από τους Νόμους, αλλά και οι Νόμοι (γραπτοί ή άγραφοι) δημιουργούν Δίκαιο.

    Εσείς τι λέτε;

    ΛΥΚΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Joker

    Ας ειναι το "Ηττω υπερ δικαιου" το επομενο που θα δουμε, ας τοο δουμε ωστοσο σε νεα αναρτηση, διοτι θεωρω πως η παρουσα δεν εχει ολοκληρωθει

    Ας παραθεσω ενα ωραιο λινκ απο το λεξικο αρχαιας ελληνικης γλωσσας Liddel and Scott, που λενε πως ειναι απο τα καλυτερα
    shorturl.at/nAKS4

    Απο εκει
    "σέβας, τό, μόνο με ονομ., αιτ. και κλητ. ενικ. (σέβομαι), I. φόβος μαζί με σεβασμό, συναίσθημα φόβου, συστολή, σε Όμηρ. κ.λπ.· γενικά, δέος, λατρεία, θαυμασμός, σε Τραγ.· με γεν. αντικ., Διὸς σέβας, σεβασμός, ευλάβεια προς τον Δία, σε Αισχύλ. II. 1. αντικείμενο ιερού φόβου, αντικείμενο σεβασμού, αγιότητα, μεγαλοπρέπεια, μεγαλείο, σε Ευρ.· περιφρ. λέγεται για πρόσωπα, σέβας κηρύκων, δηλ. ο Ερμής, σε Αισχύλ. 2. αντικείμενο θαυμασμού, θαυμασμός, σε Ομηρ. Ύμν., Σοφ.· τιμή που αποδίδεται σε κάποιον, όπως τα όπλα του Αχιλλέα στον Οδυσσέα, σε Σοφ. "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. "Όμως το ΔΠ, μας μιλάει για το Δίκαιο και όχι για τον Νόμο. Κατά την νομική ορολογία, το Δίκαιο εκφράζεται μέσα από τους Νόμους, αλλά και οι Νόμοι (γραπτοί ή άγραφοι) δημιουργούν Δίκαιο."

    Οι νομοι των τελευταίων 20-30 χρονων στο προτεκτοράτο μας δημιουργούν δίκαιο;
    Ο Σωκράτης υπάκουσε στους νομους της πόλεως του και όχι σε νομους αλλοεθνών...
    Κατά την ταπεινή μου άποψη οι νομοι εκφράζουν τις προθέσεις αυτών που νομοθετούν,καθώς και το επίπεδο συνειδητότητας στο οποιο βρίσκονται.Κατά συνέπεια,συχνά οι νομοι εξυπηρετούν τα συμφέροντα των εξουσιαστών και όχι του δικαιου.
    Οι νομοι των ατελών ανθρώπων έρχονται και παρέρχονται,ενώ οι νομοι της φύσεως είναι κανόνας!
    Το πραγματικό δίκαιο έχει να κάνει με το Αγνό,το Αγαθό και την Aνιδιοτέλεια!

    ΛΕΩΝΟΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το σέβας είναι θέμα εκτίμησης-θαυμασμού και όχι φόβου-τρόμου.

    ΛΕΩΝΟΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Joker

      Θα μπορουσε και να ειναι ετσι, ομως απο πού προκυπτει συτη η εκτιμηση σου ΛΕΩΝΟΡ; Αποτελει διαισθηση; Ετσι το ερμηνευεις στο μυαλο σου ως πιθανοτερη επεξηγηση; Θα χρειαστει καπως να την διασταυρωσουμε και με αλλες σκεψεις

      Δεν σου κρυβω πως και εγω ειχα την εκτιμηση πως ο σωστος σεβασμος δεν πρεπει να εχει μεσα του το φοβο, θα πρεπει να ειναι θεμα εκτιμησης-σεβασμου. Ομως, προσπαθουνε να βρουμε την εννοια που απεδιδαν οι αρχαιοι στο σεβας. Μπορει να συμβαινουν και τα δυο ταυτοχρονα, καθως το ενα δεν αναιρει το αλλο.

      Ας υποθεσουμε πως μας λεει καποιος: "να σεβεσαι την βαρυτητα". Σιγουρα σε αρκετους θα προκαλει θαυμασμο το φαινομενο της βαρυτητας, ως κατι σπουδαιο. (που ειναι σπουδαιο, δεν διαφωνω)
      Ομως, μαλλον αυτος που μας το λεει αλλου αποσκοπει. Στο να προσεχουμε πώς κινουναστε διοτι η βαρυτητα δεν ειναι παιξε-γελασε. Σιγουρα αν ειμαστε σε ενα χωραφι με υψομετρο μηδεν, δεν μας πολυνοιαζει. Αν ομως η δουλεια μας καθημερινα ειναι να χτιζουμε εξωτερικους τοιχους σε πολυκατοικιες και να ισορροπουμε σε δοκους, τοτε το ρητο "Να σεβεσαι τη βαρυτητα" απο ενα παλιο στο χωρο μας, αποσκοπει στο να προσεχουμε, εννοωντας πως ο τροπος που κινουμαστε οσον αφορα την βαρυτητα και το πού σκαρφαλωνουμε, πρεπει να ειναι ΑΨΟΓΟΣ, διοτι ενα και μονο λαθος μπορει να μας οδηγησει στην καταστροφη μας.

      Οταν οδηγουμε με 120χμ την ωρα, δεν αφηνουμε το τιμονι για να παμε στο πισω καθισμα μια στιγμη να παρουμε κατι. Ειμαστε συνεχως ΕΚΕΙ. Ειμαστε αψογοι ως οδηγοι, διοτι σεβομαστε την οδηγηση

      Διαγραφή
    2. Υπάρχει ο σεβασμός προς όλους τους συνανθρώπους και τις ελευθερίες τους και είναι αυτονόητος χωρίς καν να τους γνωρίζεις προσωπικά.Όταν όμως κάποιον τον γνωρίζεις και τον εκτιμάς για κάποιο μέρος της προσωπικότητας του είτε το σύνολο αυτής,τότε υπάρχει ο ουσιαστικός στοχευμενος σεβασμός επί προσωπικού!
      Πες το διαίσθηση μα δεν νομίζω πως οποιαδήποτε φοβία-φόβος δύναται να προκαλέσει σεβασμό σε ένα έλλογο oν.Το ένστικτο της αυτοσυντήρησης περιέχει μέσα του φόβο για ευνόητους λόγους και δεν μπορεί να συγκριθεί με τον φόβο γενικότερα ως έννοια.
      Η αίσθηση του κινδύνου που μπορεί να προκαλέσει φόβο,άλλοτε είναι πραγματική και άλλοτε πλασματική(βλέπε τα δυο τελευταία χρονια με το ιατροφαρμακευτικό παγκόσμιο πραξικόπημα).
      Βεβαια υπάρχει και το "Ο φόβος φιλάει τα έρμα..."

      ΛΕΩΝΟΡ

      Διαγραφή
  16. Πρέπει να δούμε λίγο τις διαφορές στις λέξεις "δίκαιο" και "δίκιο".
    Δίκαιο είναι το σύμφωνο με τον νόμο, δηλαδή με την Δικαιοσύνη και την Ηθική όπως ορίζονται επισήμως.
    Δίκιο είναι το σύμφωνο με την αλήθεια, που είναι σωστό, σύμφωνα με την κοινή αντίληψη περί ορθότητας.
    Μοιάζει κάπως με το "de facto" (αυτό που συμβαίνει στην πράξη) και το "de jure" (αυτό που λέει ο νόμος).

    Οι νόμοι λοιπόν, δημιουργούν το Δίκαιο κατά τη νομική ορολογία, αδιάφορα από την ταυτότητα, την ποιότητα και τις προθέσεις των νομοθετών.
    Οι νόμοι της φύσεως είναι κάτι τελείως διαφορετικό, που όμως δεν αρκούν για να ρυθμίσουν την λειτουργία μιας κοινωνίας.
    Οι συμπαντικοί όμως νόμοι, ως αντικείμενο της φιλοσοφικής θεωρίας, πρέπει να διέπουν την ουσία του Δικαίου και της Ηθικής, κατά την δημιουργία των ανθρώπινων νόμων.
    Γι αυτό και ο νομοθέτης θα έπρεπε να διέπεται από την φιλοσοφική σκέψη, όπου κάθε νόμος θα θεμελιώνεται σε μια σταθερή ηθική αξία, σύμφωνη προς τους κοσμικούς νόμους.

    ΛΥΚΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εγώ πάντως δεν βλέπω καμια φιλοσοφική θεωρία και σκέψη στους σημερινούς νομοθέτες,ειναι απλά εντολοδόχοι και εκτελεστές ξένων αποφάσεων.Δυστυχώς η κατάπτωση της σημερινής κοινωνίας ειναι σχεδιασμένη πολλά χρονια πριν και το νομικό-δικαστικό σύστημα της χώρας φέρει μεγάλη ευθύνη.Από την θεωρία στην πράξη μεσολαβεί το χάος.
    ’Aρα το δίκαιο(και όχι το δίκιο)είναι παραγωγο της νομοθεσίας(άσχετο αν η νομοθεσία είναι σωστή και φιλοσοφημένη)του εκάστοτε νομοθέτη.
    Και αν θέλουμε να ομιλούμε για συμπαντικους-κοσμικούς νομους θα έπρεπε να κατέχουμε ένα αδιάφθορο,αγνό,αγαθό και ανιδιοτελές Ιερατείο(και όχι το σάπιο σημερινό αν-ιερατείο).
    Η προσπάθεια που επιχειρούμε πάντως στα ΔΠ μπορεί να γίνει έναυσμα για μια στροφή από την σημερινή παρακμή σε κάτι ποιο υγιεινό!

    ΛΕΩΝΟΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μιας και το έφερε η κουβέντα...

    Το δίκαιο ορίζεται απο τον ισχυρό.
    http://zeys-elaynon.blogspot.com/2022/04/blog-post_21.html#more

    ΛΕΩΝΟΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ....και τότε δεν έχει δίκιο!

    ΛΥΚΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Το σύμπαν εξακολουθεί...
    Περί Θεού ο λόγος.

    Η έννοια του θείου στην αρχαία Ελλάδα. Ζήνων ο Κιτιεύς – Δρ. Αγγελική Κομποχόλη
    https://www.youtube.com/watch?v=_xL-Vfsj4jI

    ΛΕΩΝΟΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Την καλησπέρα μου, βασική Αρχή στα ΔΠ προσωπικά είναι :

    Επί νεκρώ μη γέλα ( Να μην περιγελάς τους νεκρούς)


    Άρα μη θανόντες τώ δοκείν ζώμεν μόνον,
    Έλληνες άνδρες, συμφορά πεπτωκότες
    όνειρον εικάζοντες είναι τόν βίον;
    ή ζώμεν ημείς, του βίου τεθνηκότος;

    Μήπως ενώ έχουμε πεθάνει, ζούμε μόνο κατά φαντασίαν,
    εμείς οι Έλληνες, που έχουμε περιπέσει σε συμφορά
    νομίζοντας ότι η ζωή είναι όνειρο;
    ή ζούμε εμείς, και έχει πεθάνει η ζωή;


    Παλλαδάς ο Αλεξανδρεύς, 4ος μ.Χ. αιών, Έλληνας ποιητής

    (θρηνεί για την εξαφάνιση του Ελληνισμού).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. "Παλλαδάς ο Αλεξανδρεύς, 4ος μ.Χ. αιών, Έλληνας ποιητής

    (θρηνεί για την εξαφάνιση του Ελληνισμού)."

    Προφανέστατα ο ποιητής θρηνεί για τα εγκλήματα που παρακινήθηκαν από το αν-ιερατείο κωνσταντινουπόλεως προς τους Έλληνες εθνικούς,επιστήμονες και φιλοσόφους,ένα μικρό παράδειγμα στην Αλεξάνδρεια:

    Υπατία η Αλεξανδρινή
    https://www.youtube.com/watch?v=cMfvWquw1J0

    Παρόλα αυτά ο Ελληνικός πολιτισμός και το πνεύμα του όχι μονο κατόρθωσαν να επιβιώσουν,μα οδήγησαν και στην επανάσταση του 1821 που η ολοκλήρωση της μέλλεται να πραγματοποιηθεί στο μέλλον...

    Γλώσσα και παιδεία στο έργο του Ρήγα Βελεστινλή – Πρότυπο Γυμνάσιο Αγίων Αναργύρων
    https://www.youtube.com/watch?v=gadFn-f1hSA

    ΛΕΩΝΟΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Με αφορμή την συζήτηση περί φόβου με το αγαπητό joker παραθέτω το εξαιρετικά ενδιαφέρον video που ακροάστικα σήμερα!

    Προσομοίωση - Όλοκληρωμένη Ιστορία | MTLStoriesPaty
    https://www.youtube.com/watch?v=J685JanlI6E

    ΛΕΩΝΟΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτε δεν κατάλαβε ο πρωταγωνιστής! Πέρασε ό,τι πέρασε στην προσομοίωση και πού πήγε όταν τελικά βγήκε με το μπαγιόκο; Στην Αυστραλία! Σε μια άλλη προσομοίωση. Ντάλε κουάλε λέμε. Παράδεισο του την παρουσίασαν την προσομοίωση και κατάπιε τον σανό, και δήθεν το δικαιολογούσε για τα φράγκα, παράδεισο και εξωτική γη της επαγγελίας παρουσιάζανε για χρόνια και την Αυστραλία και ήταν απ' τις πρώτες χώρες που έπαιξε ένα από τα πιο στενά πουσαρίσματα στο έργο με τον κόβιντ. Και τον ξανάφαγε για δεύτερη φορά τον σανό. Και ήρθε να μας πει τί και πώς για τον έλεγχο που παίζει και που θα παίξει στο μέλλον...Πολύ γέλιο λέμε! Ξέρετε τώρα αυτό το πράμα, το βλέπω συνεχώς και δω με σας το βλέπω. Διαμαρτύρονται δήθεν όλοι για όλο το πράμα που παίζει, δηλώνουν ξύπνιοι και αφυπνισμένοι κι ότι έχουν χαμπαριάσει την κατάσταση και λένε και ξαναλένε για να αφυπνίσουν λέει κι άλλους και ταυτόχρονα συναινούν σε όσα διαμαρτύρονται και τα επαναλαμβάνουν κιόλας στο διηνεκές αααχχαχα! Να ας πούμε με τον εμβολιασμό, ξέρω αρκετές περιπτώσεις ατόμων που δηλώνανε και δηλώνουν ενάντιοι και φανατικά κιόλας και τσουπ σε χρόνο ανύποπτο σου ξεφουρνίζανε ότι έχουν εμβολιαστεί! Και δώστου διαμαρτυρίες για την υποχρεωτικότητα ταυτόχρονα. ΑΧΑΧΧΑΧΑΧΑΧΑ!έχω κλάσει στα γέλια λέμε. Τα ΔΠ αλήθεια τί λένε για αυτη την περίπτωση; Υπάρχει κάποιο ηθικό δίδαγμα; Παρακαλώ δώστε μας τα φώτα σας οι αφυπνισμένες ηθικές αναμάρτητες παρθένες.

      Διαγραφή
    2. Βρε εξυπνάκια κοίταξε πρώτα την ημερομηνία του video...
      Το έδωσα εδώ μέσα λόγο τις συζητήσεως περί σεβασμού και φόβου με τον Joker.
      Οτιδήποτε θέλεις να ρωτήσεις τις οποιεσδήποτε μωρές παρθένες τραβα στο αναψυκτήριο.
      Νομίζω ψάχνεις ευκαιρία για να μπαχαλευεις την ανάρτηση για τα ΔΠ.

      ΛΕΩΝΟΡ

      Διαγραφή
    3. Ναι την κοίταξα την ημερομηνία. Και; Επειδή είναι προ-κόβιντ; Αχαχαχχαχα!Αντε καλά, θα στο πω αλλιώς, στα μέτρα σου, για να το χαμπαριάσεις. 8 χώρες λέει συμμετείχαν, μιλούσαν όλοι αγγλικά ομως κι αυτός κατάφερε να ξεχωρίσει τις 8 προφορές και τα κράτη που αντιστοιχούν. Κι αντε ναι, να δεχτώ ότι ο τύπος είναι λινγκουιστική ιδιοφυία και όντως μπορεσε να κατατάξει τις προφορές και να καταλήξει στο ότι επειδή δεν άκουσε αυστραλέζικια προφορά, εκεί θα έπρεπε να πάει να ζήσει. Εκείνοι που φτιάξανε την προσομοίωση, τα σκέφτηκαν και τα οργάνωσαν 'ολα με τόση φρικιαστική μαεστρία, αυτόν τον παράγοντα όμως δεν τον σκέφτηκαν κι ούτε υπήρχε περίπτωση να ηταν ενορχηστρωμένο το γλωσσικό κομμάτι. Αινστάιν ο δικός σου! Πού τον πέτυχες; Τέτοιους έχετε για την επανάστα; Κουβά θα πάτε! Εντωμεταξύ μία ώρα και βάλε βίδεο, για τον φόβο κάνει μια μικρή αναφορά για κανά εναμισόλεφτο. Κατάλαβες τώρα γιατί εσυ χρειάζεσαι να διαβάζεις τα ΔΠ μέχρι να πεθάνεις, ενώ εγώ τα χω κάνει κτήμα μου πριν καν γραφούν;

      Διαγραφή
    4. Δεν περίμενα τίποτα καλύτερο από εσένα που το εγώ σου είναι ο θεός σου.
      Επικεντρώσου σε αυτά που αρέσκεσαι για να κατακρίνεις το video και άσε τους άλλους να εστιάσουν στα σημεία που θέλουν.
      Πάντως έκανες καλή διαφήμιση στο video...

      ΛΕΩΝΟΡ

      Διαγραφή
    5. Α όχι! Εγώ θεό δεν αναγνωρίζω, Θεά αναγνωρίζω μόνο. Γι' αυτό την επόμενη φορά να χρησιμοποιήσεις τη σωστή κατάληξη. Τώρα για το βίντεο, ντάξει, καλούτσικη προσπάθεια δε λέω, αλλά για μενα που είμαι γενικότερα αυστηρός και απαιτητικός κριτής, μέτριο, όπως όλα πλέον. Μιντιόκρασυ ιζ δη νιου τρεντ! Καλή η φωνή, αλλά στο αποτέλεσμα του το έργο...δεν. Ήθελε πιο διευρυμένο νου.

      Διαγραφή
  24. Χαίρομαι γιατί η αλληλουχία του σύμπαντος είναι ατέλειωτη!

    Αποκωδικοποίησις Ελλήνων Θεών
    https://www.youtube.com/watch?v=emmAh87t8jo

    ΛΕΩΝΟΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας
Φίλοι του ιστολογίου, παρακαλώ να κάνετε ελεύθερα τον σχολιασμό σας, αλλά να απέχετε από ύβρεις και προσβολές προσώπων, καθώς και να χρησιμοποιείτε την Ελληνική γλώσσα και γραφή (όχι greeklish). Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται. Επίσης διαγράφονται spam και διαφημίσεις άλλων ιστολογίων, αλλά και κάθε άλλο σχόλιο που δεν συνάδει με το ύφος και το ήθος που ορίζει ο δημιουργός και διαχειριστής του ιστολογίου.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Τα σχόλια ελέγχονται πριν δημοσιευθούν.



.