«Όταν λέμε ότι κάποιος γεννιέται ή πεθαίνει, εννοούμε επιστημονικά ότι χάνεται ή εμφανίζεται η δυνατότητα να τον αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας»
Πριν μερικά χρόνια, μια είδηση έκανε το γύρο του κόσμου, κάνοντας λόγο για τη μεγαλύτερη επιστημονική ανακάλυψη των τελευταίων ετών: οι ερευνητές στο Cern εντόπισαν επιτέλους το πολυδιαφημιζόμενο Σωματίδιο του Θεού ή Μποζόνιο του Χιγκς, όπως είναι η επίσημη ονομασία του.
Σύμφωνα με τους επιστήμονες, πρόκειται για το πρωταρχικό στοιχείο ύλης που θα μας αποκαλύψει ότι δεν γνωρίζουμε για τη φύση της πραγματικότητας και το σύμπαν, από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του έως τώρα. Μια ανακάλυψη που αναμένεται να φέρει τα πάνω- κάτω στην εικόνα που έχουμε για τον κόσμο…
Καθώς λοιπόν τα διθυραμβικά σχόλια για τη σπουδαία αυτή ανακάλυψη έδιναν και έπαιρναν, αποφασίσαμε να ζητήσουμε την άποψη ενός ειδικού, παλιού γνώριμου του ΑΒΑΤΟΝ, του επίκουρου καθηγητή αστροφυσικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μάνου Δανέζη.
Στη συζήτηση που ακολουθεί, ο Δρ. Δανέζης μας λέει ότι το μοντέλο της ύλης που ξέραμε έχει πλέον ριζικά αλλάξει και μας αποκαλύπτει τι στην πραγματικότητα είναι η υλική υπόσταση του ανθρώπου. Στο πλαίσιο αυτής της «νέας πραγματικότητας» ακόμα και ο θάνατος θα μπορούσε να ξεπεραστεί!
Χρήστος Ελμάζης
Καθηγητά Δανέζη ξέρω ότι παρακολουθείτε με μεγάλο ενδιαφέρον τα τεκταινόμενα στο CERN. Πως σχολιάζεται τις τελευταίες εκκωφαντικές εξελίξεις;
Να ξεκινήσω λέγοντας ότι σέβομαι απεριόριστα όλους τους επιστήμονες που αγωνίζονται να βρουν κάτι καινούργιο, που υπόσχεται να αλλάξει τη ζωή μας. Αυτό όμως που με βρίσκει αντίθετο είναι όλο αυτό το μάρκετινγκ που αρχίζει να απλώνεται γύρω από την επιστήμη. Επιχειρείται ένας εξευτελισμός της δηλαδή, με όρους αγοράς.
Η έρευνα για την ανεύρεση του Μποζονίου Χίγκς είναι η μόνη έρευνα που δοξάστηκε και πλασαρίστηκε ως μεγάλο γεγονός, προτού καν αυτό ανακαλυφθεί.
Μιλάμε για κάτι καθαρά αντιεπιστημονικό. Χρειάζονται πολλές επαναλήψεις ενός πειράματος, επαληθεύσεις και αξιολόγηση των δεδομένων από την υπόλοιπη επιστημονική κοινότητα για να δημοσιευτεί κάτι επίσημα. Πρέπει να έχει προηγηθεί μια «βάσανος επιστημονική» πριν αρχίσουμε τις ανακοινώσεις. Δεν στήνουμε γιορτές και πανηγύρια για κάτι το οποίο υποτίθεται ότι ΘΑ βρούμε.
Μα όλα τα ΜΜΕ παρουσίασαν ως γεγονός την ανακάλυψη του σωματιδίου…
Προσέξτε, δεν είπε κανένας ότι το βρήκαν. Είπαν ότι έχουμε μια ένδειξη ότι ίσως κάτι υπάρχει. Ο ίδιος ο διευθυντής του CERN προέτρεψε τους συναδέλφους του να έχουν υπομονή, να επιδείξουν σωφροσύνη και να είναι συγκρατημένοι στις προσδοκίες τους. Ερωτηθείς δε από δημοσιογράφους για το πώς νοιώθει για τον επικείμενο εντοπισμό του Μποζονίου, απάντησε ότι η Φυσική δεν έχει να κάνει με συναισθήματα αλλά με τη λογική. Εκτός όμως από αυτοσυγκράτηση, υπάρχουν πολλοί σοβαροί άνθρωποι που αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό το ζήτημα και αμφισβητούν το κατά πόσο το υποατομικό σωματίδιο είναι το «άγιο δισκοπότηρο» των επιστημών.
Εκφραστής αυτής της άποψης είναι και ο δημοσιογράφος της εφημερίδας Guardian, Andrew Brown ο οποίος σε άρθρο του λέει κατά λέξη: «Η ονομασία του Μποζονίου σε σωματίδιο του Θεού ήτανε μια ευφυέστατη κίνηση μάρκετινγκ γιατί αμέσως όλοι κατέγραψαν την ύπαρξή του στην μνήμη τους, χωρίς ουσιαστικά να πλουτίσουν την γνώση τους γύρω από αυτό. Σε διαφορετική περίπτωση, οι επιστήμονες δε θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν τις επιχορηγήσεις που όπως φαίνεται κέρδισαν».
Όπως καταλαβαίνετε, παίζονται διάφορα παιχνίδια εδώ. Πάντως όταν το βρουν και το δημοσιεύσουν επίσημα, θα μπορεί και η υπόλοιπη επιστημονική κοινότητα να εκφέρει άποψη.
Γιατί όμως είναι τόσο σημαντική η ανακάλυψή του;
Γιατί θα μπορέσουμε να γυρίσουμε πίσω στις ρίζες αυτού που λέμε «ύλη». Παραμένει ένα άλυτο μυστήριο ακόμα τι ακριβώς είναι. Είτε όμως η ύλη προέρχεται από το Μποζόνιο του Χίγκς είτε από οτιδήποτε άλλο, δεν έχει καμία σχέση με αυτά που ξέραμε- δηλαδή αυτή η ουσία που επεξεργαζόμαστε με τα χέρια και τα όργανά μας και γίνεται αισθητή μέσω των αισθήσεών μας.
Και όλα αυτά τα σώματα και τα αντικείμενα που μας περιβάλλουν;
Εκεί έξω στο σύμπαν δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά. Εκεί υπάρχει μόνο ένας ωκεανός από κοχλάζουσα ενέργεια. Η ενέργεια αυτή προσπίπτει στα όργανά μας, αυτά παίρνουν ένα τμήμα της, το μεταφέρουν μέσω των νευρώνων στον εγκέφαλο και εκεί η ενέργεια μεταμορφώνεται σε αυτό που ονομάζουμε αισθητό κόσμο.
Άρα ο κόσμος που βλέπω και αισθάνομαι, στην ουσία κατασκευάζεται μέσα στο κεφάλι μου;
Ακριβώς!
Κι εμείς οι άνθρωποι, όμως, ανήκουμε σε αυτόν τον «κόσμο». Τι συμβαίνει με τη δική μας υπόσταση;
Ο Δημόκριτος με σαφήνεια μας λέει πως, «οτιδήποτε αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας είναι ψευδές. Το μόνο πραγματικό είναι ότι αντιλαμβάνεται η νόησή μας». Τα ίδια λέει και ο Πλάτωνας.
Με τον όρο νόηση εννοούμε τη συνείδηση, που ταυτίζεται με την έννοια του πνεύματος και της ελευθερίας. Σκέφτομαι άρα υπάρχω. Από τη στιγμή που διαθέτουμε νόηση,έχουμε ύπαρξη. Το υλικό μας υπόστρωμα ( τα σώματά μας) παρόλα αυτά είναι κομμάτι του φυσικού κόσμου.
Εφόσον δε η νέα επιστήμη έχει αλλάξει το παλιό μοντέλο για το φυσικό νόμο (ύλη, χώρος,χρόνος) καταλήγουμε στο ότι αυτό που ονομάζουμε «άνθρωπος» είναι επίσης ένα κατασκεύασμα των αισθήσεών μας.
Είμαστε δηλαδή ένα τίποτα;
Όχι,είμαστε κάτι πολύ περισσότερο, απλά στην παρούσα κατάστασή μας δεν μπορούμε να το συλλάβουμε. Ας το δούμε σε ένα άλλο επίπεδο: σύμφωνα με τη θεωρία της σχετικότητας αυτό που ονομάζουμε ύλη δεν είναι τίποτε άλλο από μια καμπύλωση του τρισδιάστατου χώρου προς την τέταρτη διάσταση (χρόνος).
Όταν προκύψει αυτή η καμπύλωση των τριών διαστάσεων προς την τέταρτη, και αν περάσει ένα ελάχιστο όριο, τότε η φυσιολογία του ανθρώπου αντιλαμβάνεται αυτή την καμπύλωση ως πυκνότητα υλοενέργειας.
Αν συνεχίσει να αυξάνεται αυτή η πυκνότητα του υλικού (το «πηγάδι» της καμπύλωσης να βαθαίνει κατά κάποιο τρόπο) και φτάσει πάλι ένα ανώτατο όριο,τότε θα χάσουμε από τα μάτια μας, δηλαδή από τις αισθήσεις μας,αυτή την πυκνότητα υλοενέργειας. Αυτό ονομάζεται Φαινόμενο των Μελανών Οπών.
Άρα αν πάρω το χώρο των τριών διαστάσεων και αρχίσω να τον καμπυλώνω προς την τέταρτη, αρχίζουμε να βλέπουμε το υλικό υπόστρωμα του ανθρώπου. Αυτό το ονομάζουμε ανάπτυξη. Αν αρχίζει να μικραίνει το «πηγάδι» της καμπύλωσης, αυτό το ονομάζουμε φθορά.
Την ανάπτυξη και τη φθορά μαζί την ονομάζουμε κύκλο της ζωής του ανθρώπου. Καταλαβαίνεται λοιπόν πως το μόνο γεγονός που δεν μπορούν να αντιληφθούν οι αισθήσεις μας είναι η αυξομείωση της τέταρτης διάστασης, που μας δίνει την αίσθηση της ύπαρξης της ζωής.
Ακούγεται σαν υπάρχει η δυνατότητα μέσα από τη συνάρτηση αυτή να ξεφύγουμε από τον κύκλο της φθοράς. Θα μπορούσαμε ίσως να αποφύγουμε το θάνατο.
Θεωρητικά, ναι. Αφού η υλική μας υπόσταση δεν είναι τίποτα άλλο από μια καμπύλωση του χώρου, το πρωτογενές στοιχείο που γεννά αυτή την ύλη και εκείνη αρχίζει να διέπεται από όρους ανάπτυξης/ φθοράς, είναι ο χώρος.
Ο χώρος, για να σας δώσω να καταλάβετε, είναι αυτό το τίποτα, το μη αντιληπτό γύρω μας- ένα κατασκεύασμα έξω από τη δυνατότητα των ανθρώπινων αισθήσεων. Ένα μαθηματικό γεγονός. Ε, αυτό δε χάνεται, υπάρχει πάντα πιθανότατα έτοιμο να ξανακαμπυλωθεί.
Τελικά, όταν λέμε ότι κάποιος γεννιέται ή πεθαίνει, εννοούμε επιστημονικά ότι χάνεται ή εμφανίζεται η δυνατότητα να τον αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας.
Όλα αυτά τα λέμε στην αστροφυσική για τα αστέρια. Δηλαδή για να πούμε ότι κάπου υπάρχει η ιδέα της δημιουργίας ενός αστεριού, πρέπει η πυκνότητα της υλοενέργειας να είναι από μια τιμή και πάνω.
«Όπως πάνω έτσι και κάτω» σύμφωνα με το γνωστό ερμητικό ρητό…
Έχουμε μια αίσθηση ατομικότητας και διαίρεσης. Εσύ είσαι εσύ και εγώ είμαι εγώ. Η διαίρεση, η τομή σε πολλά κομμάτια είναι προϊόν της δυνατότητας του εγκεφάλου μας και της φυσιολογίας μας. Εκεί έξω στο σύμπαν δεν υπάρχουν τομές, όλα είναι Ένα. Υπάρχει ένα συστατικό, θες να το πεις ενέργεια, θες να το πεις αόρατο κενό, θες να το πεις Θεό; Αυτή την ενιαία δημιουργία, αυτή τη κοχλάζουσα ενέργεια εκεί έξω, όταν την προσλάβει η φυσιολογία του ανθρώπου της δημιουργεί τομές, της δημιουργεί ατομικότητες.
Εξαιτίας της νέας αυτής οπτικής, η σύγχρονη επιστήμη καθαίρει την ύλη από το μέχρι πρότινος θρόνο της;
Ένας ολόκληρος πολιτισμός, ο δυτικός, στηριζόταν στο εννοιολογικό περιεχόμενο αυτού που λέμε ύλη. Ότι δηλαδή είναι το πρωταρχικό γεγονός του σύμπαντος. Έτσι είχε προκύψει από τις ανακαλύψεις του 16ου και 17ου αιώνα.Εφόσον λοιπόν η ύλη είναι το πρωταρχικό συμπαντικό γεγονός, αρχίσαμε στη ζωή μας να αναζητάμε την ύλη και τα παράγωγά της, θυσιάζοντας προς όφελός της το σύνολο των αξιών, των ιδεών και των «πιστεύω» μας.
Φτάσαμε σε σημείο να εξευτελιστούμε για να μπορέσουμε να αποκτήσουμε την ύλη και τα επακόλουθά της. Σύντομα όμως η ύλη θα χάσει αυτόν τον αξιακό της χαρακτήρα. Διότι δεν είμαστε ύλη πια!
Μια τέτοια δήλωση θα μπορούσε να επιφέρει τρομαχτικές αλλαγές…
Ακριβώς. Για φαντάσου όμως έναν άνθρωπο που έχει αντιληφθεί τον ανώτερο χαρακτήρα του και το ανώτερο εγώ του, μέσα σε μια ενότητα συμπαντική- τι θα ζητάει από την κοινωνία; Θα ζητάει άλλα αγαθά, τα οποία δεν είναι έτοιμα και δε μπορεί η παρούσα κοινωνική δομή να τα δώσει.
Όταν λες ότι όλα είναι ένα, χάνεται η αίσθηση της ατομικότητας, του «εγώ». Συνειδητοποιώντας κανείς ότι δεν είναι αυτό το φθαρτό σαρκίο, δεν είναι πράγμα, θα αντιληφθεί ότι αυτό που βλέπουν οι αισθήσεις είναι μια εικόνα, έναmatrix.
Και για να υπάρχει η εικόνα, θα πρέπει αναγκαστικά να υπάρχει κάπου το πρότυπό της.Αν αρχίσει να αναζητάει αυτό το πρότυπο, τότε τίποτα δε θα τον συγκρατεί πια.
Μια κοινωνία που θα βάλει το σαρκίο σε δεύτερη μοίρα, χωρίς να το παραγνωρίζει βέβαια, είναι επικίνδυνη για τον παλιό πολιτισμό.
Οπότε χρειάζεται μια μεταστροφή, μια μετά-νοια;
Ακριβώς,όμως αυτή η μεταστροφή είναι επώδυνη. Θα πρέπει να αλλάξουμε συνειδησιακό καθεστώς.
Πρακτικά ποιό θα μπορούσε να είναι το πρώτο βήμα για μια τέτοια μεταστροφή;
Το πρόβλημα μιας κοινωνίας είναι ο φόβος. Ό,τι κακό προκύπτει στον άνθρωπο είναι μέσω του φόβου. Ο φόβος δημιουργείται από την έννοια της ανάγκης. Φοβάμαι γιατί θα στερηθώ κάτι που έχω ανάγκη.
Όταν δημιουργώ πλαστές ανάγκες, δημιουργώ παραπανίσιους φόβους. Άρα το φούσκωμα των αναγκών δημιουργεί γιγάντεμα των φόβων. Και ένας φοβισμένος άνθρωπος, ποτέ δε μπορεί να είναι ελεύθερος άνθρωπος.
Να λοιπόν το πρώτο βήμα: να περιορίσουμε τις ανάγκες μας στις φυσικές μας ανάγκες,για να περιορίσουμε τους φόβους μας στους φυσικούς φόβους. Έτσι κάθε μέρα θα γινόμαστε όλο και πιο ελεύθεροι.
Από το Περιοδικό ΑΒΑΤΟΝ, Φεβρουάριος 2012, Τεύχος 114, σελ.40-43, diadrastika
αν βρουν ποτε το σωματιδιο ΤΟΥ ΘΕΟΥ θα ΓΙΝΩ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το βρουν ψάξε για άλλο επάγγελμα, διότι η θρησκεία δεν θα έχει λόγο ύπαρξης. Αυτός είναι και ο στόχος τους...
ΔιαγραφήΛΥΚΙΟΣ.
Καλημέρα Λύκιε, σέβομαι πολύ τον κο Δανέζη. Οπως και το '92 ( σαν μαθήτρια ) έτσι και τωρα " εύχομαι να μην το βρουν ποτέ". ( Είναι όμορφο όμως ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιώτα
Καλημέρα Γιώτα. Σεβαστός ο Δανέζης, όχι για σκεπτικισμό του, όσο για το ότι είναι ανθρωπιστής.
ΔιαγραφήΛΥΚΙΟΣ.
Η θρησκεία είναι βιωματική εμπειρία και όχι επιστημονική απόδειξη για να μας νοιάζει αν έχει λέπια ο Θεός ή όχι. Μου αρέσει που αναπαράγετε και εσείς αθεϊστική προπαγάνδα, λες και άμα ανακαλύψουν το σωματίδιο του Θεού ο κόσμος δεν θα χρειάζεται Βάπτιση, Εξομολόγηση συν πόσες άλλες τελετουργίες άλλων θρησκειών για να σωθεί ή να εξελιχτεί, αλλά επιστήμονες. Η κατρακύλα πήρε και εσάς βλέπω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαμία αθεϊστική προπαγάνδα δεν αναπαράγουμε αγαπητέ Ανώνυμε. Εδώ συζητούνται όλα και δεν έχουμε δογματικούς περιορισμούς.
ΔιαγραφήΟι σκεπτικιστές που αποτελούν ένα σημαντικό μέρος των επιστημόνων, έχουν μια φιλοσοφική άποψη, η οποία είναι αθεϊστική και υλιστική. Ωστόσο σήμερα αυτές οι απόψεις κυριαρχούν και γι αυτό θα πρέπει να μας απασχολούν, χωρίς να σημαίνει ότι τις ασπαζόμαστε.
Η θρησκεία απ' την άλλη, έχει τον δικό της ρόλο, εκφράζοντας κατά βάση τον ιδεαλισμό και την θεολογία, δηλαδή την φιλοσοφία της υπερανθρώπινης και ενωικής Ύπαρξης του όντως Ον. Δίδεται η μεταφυσική προσέγγιση της Αλήθειας, η οποία αμφισβητείται (όπως και η ικανότητα σκέψης) απ' τον υλικό σκεπτικισμό.
ΛΥΚΙΟΣ.
Δυο χιλιάδες χρόνια πριν, ένας από τους βασικότερους λόγους που τράβηξε το ενδιαφέρον των λόγιων και άρχισε να επικρατεί σταδιακά ο Χριστιανισμός, ήταν το γεγονός ότι γείωσε τον Θεό, τον εξανθρώπισε, τον έφερε κοντά και στον τελευταίο των τελευταίων, ως τότε ήταν απρόσιτος για τον μέσο άνθρωπο. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και σήμερα με την επιστήμη. Επιχειρείται να έρθει ακόμη πιο κοντά στον άνθρωπο το θείο, μέσα από την "απόδειξη" του. Τωρα εδώ όπως γίνεται πάντα, κάποιοι θα πεταχτούν να μας πουν για τις συνομωσίες της θρησκείας, τις ιδιοτέλειες της σατανικής επιστήμης κλπ. Δεν ασχολούμαι με αυτές τις μερίδες αμφότερων [θρησκείας-επιστήμης] αναφέρομαι στα ας πούμε υγιή κομμάτια τους και στο γενικότερο αντίκτυπο συνολικά πάνω στην ανθρωπότητα σε επίπεδο συνείδησης, το γενικό σχολιάζω όχι το μερικό. Συγκεκριμένα εγώ και κάποιες άλλες μερίδες ανθρώπων μπορεί να μην χρειαζόμαστε τις επιστημονικές αποδείξεις, αλλά το σύνολο τις χρειάζεται για να εξελιχθεί. Και δεν βρίσκω και κάτι κακό στο να γίνει πιο επιστημονική η θρησκεία και πιο θρησκευτική η επιστήμη, ίσα ίσα! Και φυσικά είναι λογικές και οι αντιδράσεις και οι επιφυλάξεις, όπως υπήρξαν δυο χιλιάδες χρόνια πριν με την τότε καινοτομία, έτσι υπάρχουν και τώρα και θα υπάρχουν κάθε φορά που εμφανίζεται κάτι νέο. Η καινοτομία πάντα δαιμονοποιείται στα πρώτα στάδια της σε όλα τα επίπεδα, ο φόβος κρύβεται πίσω από αυτό και είναι φυσική ανθρώπινη αντίδραση. Συγκεκριμένα ο Δανέζης και μενα μου ξυνίζει κάπως πλέον με τον λαϊκισμό του, βέβαια έχω μάθει πάρα πολλά από αυτόν και δεν μπορώ να μην παραδεχτώ το γεγονός ότι κάνει μεγάλο έργο. Δεν είναι μικρό πράμα το ότι σταδιακά αρχίζει και αλλάζει η συνείδηση των ανθρώπων και η κατανόηση της ύλης, του θείου, της ύπαρξης, μπορεί τώρα στα σπάργανα με έναν κάπως παιδιάστικο τρόπο, μπορεί κάποιοι να το κοροϊδεύουμε και να το απαξιώνουμε, αλλά είναι βήμα μεγάλο για το σύνολο, έχει προοπτικές μεγάλες και είτε μας αρέσει είτε όχι είναι ο επόμενος τρόπος μέσα από τον οποίο θα εξελιχθεί ο άνθρωπος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαμία ανησυχία δεν έχω, όσο η επιστήμη προσπαθεί να κατανοήσει τη φύση και να μετατρέπει το υπερφυσικό (ακατάληπτο), σε φυσικό (καταληπτό).
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι βέβαιος ότι κάποια στιγμή, θα κατανοήσει και θα αποδείξει τον Θεό, μέσα από τον τρόπο που εκδηλώνεται. Η θρησκείες δεν ενδιαφέρονται για την κατανόηση ή την απόδειξη του Θεού, αλλά ξεκινάνε από το αξίωμα (πίστη) ότι υπάρχει και προχωράνε στον ηθικό κώδικα που απορρέει εξ ονόματός Του.
Ούτε η επιστήμη, ούτε οι θρησκείες είναι σε λάθος δρόμο. Εκεί που τελειώνει η μια αρχίζει ή άλλη, αλλά κάποια στιγμή (και δεν είναι πάρα πολύ μακριά), θα συναντηθούν.
Είναι εκείνη η στιγμή που ο άνθρωπος θα ανέλθει μαζικά, σε ένα επόμενο στάδιο συλλογικής συνείδησης, αφού επιστήμη και θρησκεία θα μεταλλαχθούν σε κάτι εντελώς καινούργιο. Θα μιλάμε για κανονική επανάσταση της ανθρωπότητας.
Ωστόσο δεν φαίνεται να αρέσει αυτή η ιδέα σε όλους.
Υπάρχουν πράγματι δυνάμεις που αντιστρατεύονται μια τέτοια εξέλιξη και προσπαθούν να την υπονομεύσουν.
Δεν θα κάνω τον προφήτη, προβλέποντας αν θα πετύχουν ή όχι, αλλά το σίγουρο είναι ότι η ανθρωπότητα θα δυσκολευτεί πολύ για να κατακτήσει και αυτό το βήμα...
ΛΥΚΙΟΣ.
Εδώ τώρα τίθεται κι ένα άλλο ερώτημα: Ποιον ακριβώς Θεό θα αποδείξει (αν αποδείξει...) η επιστήμη ότι [υπ]άρχει; Γιατί ναι μεν η εξωτερική θρησκεία μιλάει για έναν Θεό, αλλά στον εσωτερισμό βρίσκουμε μια πληθώρα εμπλεκόμενων...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς αυτόν που θα μπορέσει να αποδείξει ότι υπάρχει, θα είναι αυτός που "Άρχει", δηλαδή η Δημιουργός Σκέψη που δημιούργησε ολόκληρο το Σύμπαν (ή τα Σύμπαντα).
ΔιαγραφήΗ πληθώρα των εμπλεκομένων θεών κατά τον εσωτερισμό, δεν νομίζω ότι αφορά το αντικείμενο της επιστήμης, όπως και τα διάφορα θεολογικά "σενάρια" περί δυνάμεων, οντοτήτων, μικρών και μεγάλων θεών, τα οποία ανήκουν σε άλλο πεδίο ενδιαφέροντος.
Η επιστήμη αναζητά κάτι πολύ απλό και θεμελιώδες: ο κόσμος δημιουργήθηκε ή είναι αυθύπαρκτος σε ένα άχρονο κοσμικό χυλό;
Πλείστα εμπόδια στην δεύτερη εκδοχή, όπως π.χ. οι κοσμικοί νόμοι που διέπουν το υλικό Σύμπαν, δεν την πριμοδοτούν ως ασφαλές συμπέρασμα. Αλλά και το πρώτο σενάριο, απαιτεί σημαντικές απαντήσεις που ακόμη αναζητούνται (μποζόνιο Higgs -του Θεού-, πρωταρχική ύλη).
Μια τέτοια εκδοχή απαιτεί επίσης κι άλλες απαντήσεις, σε αιτίες και αίτια, κτλ ...
ΛΥΚΙΟΣ.
Καλησπέρα Λύκιε. Δημιουργήθηκε κατ' ομοίωση του πρώτου ΕΛ.
ΔιαγραφήΤα σέβη μου.
Ποιος ήταν ο πρώτος ΕΛ;
ΔιαγραφήΛΥΚΙΟΣ.
Έχω την εντύπωση ότι αυτό που τελικά θα αποδείξει η επιστήμη θα είναι η ύπαρξη κάποιου από τους κατώτερους δημιουργούς. Κι επειδή η επιστήμη έχει την τάση να κομματιάζει ό,τι βρίσκει, τελικά θα αποδείξει ότι δεν είναι καν ένας ο δημιουργός, αλλά πολλοί περισσότεροι. Το άναρχο και άχρονο Ον στο οποίο αναφέρεσαι Λύκιε, εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να το προσεγγίσει καμιά επιστήμη, κανένας άνθρωπος, ούτε καν οι Διάνοιες και οι Δημιουργοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ επιστήμη στοχεύει στο υλικό Σύμπαν, αυτό δηλαδή που μπορεί να μετρήσει με τις μονάδες της και να κατανοήσει βάσει παρατηρήσεων, πειραμάτων, επαληθεύσεων και μαθηματικών μοντέλων. Ασχολείται με τις διαστάσεις της ύλης, αυτές που γίνονται αντιληπτές απ΄τον παρατηρητή. Καμπυλώνει τον χωροχρόνο, βρίσκει την αντιύλη (οπή του Ντιράκ) και ψάχνει το Μποζόνιο Χιγκς, αλλά παραμένει στο υλικό πεδίο, έστω και πολλαπλών συμπάντων (με διαφορετικές χρονικές καμπυλώσεις). Ασχολείται με την υλοενέργεια και τον prima materia κοσμικό χυλό.
ΔιαγραφήΔεν θα αναζητήσει όμως ποτέ, τι είναι ο δημιουργικός Αιθέρας, τι είναι οι δονήσεις της Αγάπης και ποιος είναι ο συνεκτικός δεσμός της Δημιουργίας, που καθορίζουν επίσης την φύση του Θεού. Θα βρουν δηλαδή όλα τα μουσικά όργανα που απαρτίζουν την ορχήστρα, θα βρουν τις παρτιτούρες, αλλά δεν θα μπορέσουν να βρουν τον μαέστρο, ούτε βέβαια να ακούσουν την μουσική πανδαισία της θεϊκής ορχήστρας!
Όσο διαχωρίζει κανείς την ύλη από την ηθική, την ποιότητα απ΄την ποσότητα και βοή απ΄ την αρμονία και δεν μπορεί να τα δει ενωμένα, ο θεός που θα δει, θα είναι μόνο ο εκδηλωμένος στην ύλη.
ΛΥΚΙΟΣ.
"Να γίνει πιο επιστημονική η θρησκεία και πιο θρησκευτική η επιστήμη"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά τα λόγια του kwisatz είναι η επιτομή των σχολίων. Την συνάντηση των δύο αυτών ρευμάτων προσμένει η ανθρωπότητα για να αλλάξει συνειδησιακό καθεστώς. Η γέννηση του Θεού στην Ύλη γείωσε τις ουράνιες ενέργειες για να τις κατανοήσουμε με όλες τις αισθήσεις και υπεραισθήσεις μας και προσανατόλησε την επιστημοσύνη του ανθρώπου σε ηθικότερα και πιο φιλοσοφικά μονοπάτια αναζήτησης της αλήθειας.
Δεν μπορούν όμως οι επιστήμονες να ψηλαφήσουν, πολλώ δε μάλλον να κατακτήσουν, ανώτερους κόσμους, χωρίς την αποδοχή της ενωικότητας των πάντων. Όσο τεμαχίζουν και εξετάζουν κομματιαστά(βλ. εξειδίκευση) τον ορατό κόσμο, θα τους διαφεύγει ο αόρατος. Κι αυτό θεωρώ ότι το κάνουν όχι επειδή δεν ξέρουν τον δρόμο προς το βίωμα της θέωσης αλλά επειδή δε διαθέτουν την αρετή για να τον περπατήσουν. Γι'αυτό παρακάμπτουν την Οδό και στερούνται της Αποκάλυψης, ανακαλύπτοντας μόνο μέρη της διαδρομής.
Ανατολή
ΣΤΑΣΙΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΑΣΙΣ = ἵστημι
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό Βράδυ
Ο Πλάτων έλεγε πως "πάσα επιστήμη χωριζομένη δικαιοσύνης και της άλλης αρετής, πανουργία, ου σοφία, φαίνεται".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι χαμηλές δονήσεις στις οποίες πάλλεται ο αφιλοσόφητος επιστήμονας δε θα του προσφέρουν ποτέ την έμπνευση για μεγαλύτερα άλματα στον κόσμο των ιδεών ώστε να τα αποτυπώσει στην ύλη/πείραμα.
Για να ανοίξει το κανάλι της σύνδεσης μεταξύ ορατού και αόρατου κόσμου πρέπει να τηρούνται κάποιοι νόμοι. Κι οι ανθρώπινοι νόμοι δεν επαρκούν για να εξασφαλίσουν διαβατήριο στο ταξίδι προς το θείο.
Βασικό ερώτημα σε αυτό το σημείο δεν είναι τι προσπαθεί να αποδείξει η επιστήμη ή να κοινωνήσει η θρησκεία αλλά γιατί το επιθυμεί. Ας πούμε ότι ο άνθρωπος φτάνει στην ανακάλυψη της θεανθρώπινης εξίσωσης λειτουργίας του σύμπαντος κόσμου. Μετά, τι; Ποιος είναι ο σκοπός/το τέλος, όταν φτάσει στην πηγή του Άναρχου Όντος;
Ανατολή
Αγαπητή μου Ανατολή, ο άνθρωπος εξ αρχής άνω έθρωσκεν. Η έμφυτη τάση του για αναζήτηση υψηλών εννοιών, υπαρξιακών ερωτημάτων και στοχασμού, προήλθε από την νοητική του ικανότητα και από την αντίληψη του θανάτου. Με αφορμή τον θάνατο, άρα τον μηδενισμό της προσωπικότητας (του εγώ) και του σώματος, ο άνθρωπος άρχισε να αναζητεί απαντήσεις σε υπαρξιακά θέματα, από την αγωνία του για το επέκεινα.
ΔιαγραφήΟι σκέψεις οδήγησαν στην πίστη ενός αθάνατου κόσμου, ανώτερο του φθαρτού-θνητού υλικού. Ένας αθάνατος πνευματικός κόσμος, αλλά και μια νομοτέλεια που αδυσώπητη ανάγκαζε τον άνθρωπο να την σεβαστεί, οδήγησε στην επινόηση του θείου. Μιας υπεράνθρωπης οντότητας δηλαδή, απ΄την οποία θα εκπορευόταν η φύση και ο άνθρωπος.
Η φιλοσοφία και η θρησκεία ήταν πλέον γεγονός και η αλχημεία προπομπός της επιστήμης.
Όλα επιχειρούν να δώσουν απαντήσεις, στην ακόρεστη επιθυμία του ανθρώπου για γνώση και αλήθεια.
Σκοπός λοιπόν της επιστήμης, αλλά και της θρησκείας είναι να προσεγγίσει την Γνώση και την Αλήθεια, έκαστη με το δικό της οπλοστάσιο και την δική της προσέγγιση.
ΛΥΚΙΟΣ.
Και μετά μου λέτε ότι δεν προωθείτε αθεϊσμό. Δεν ήταν ο άνθρωπος που επινόησε το θείο ψάχνοντας μεταθανάτιες απαντήσεις, αλλά το θείο ή και το δαιμονικό από την άλλη που εμφανίστηκε στον άνθρωπο κάνοντάς τον θρήσκο! Αλήθεια, εσείς εδώ πέρα διαχειριστά σε ποια θρησκεία πιστεύετε για να γράφετε τέτοια πράγματα; Δώσε μια εξήγηση για να ξέρω με ποιους έχω να κάνω τουλάχιστον.
ΔιαγραφήΑγαπητέ Ανώνυμε, εδώ είναι ένας χώρος ελεύθερου διαλόγου, που οι απόψεις όλων ακούγονται με σεβασμό. Δεν υπάρχει δογματική ταυτότητα σε αυτό το ιστολόγιο, αλλά και καμία προώθηση αθεϊσμού ή θρησκευτικού δόγματος. Ασφαλώς ο καθένας μπορεί να πιστεύει σε ότι θέλει και βεβαίως να εκφράζει τις προσωπικές του απόψεις.
ΔιαγραφήΣεβαστή λοιπόν η θεολογική σου άποψη και σε προτρέπω να την εκφράσεις εμπεριστατωμένα και όχι μονολεκτικά.
Ωστόσο θα πρέπει να χρησιμοποιείς δόκιμη ορολογία, αποφεύγοντας πιθανές παρερμηνείες όρων. Προσπάθησε επίσης να εκφράσεις δικές σου σκέψεις, χωρίς να αναπαράγεις στερεότυπους δογματισμούς.
ΛΥΚΙΟΣ.
Ερώτηση : Όταν κοπεί ( σπάσει ) η αργυρο χορδή ποιος την ραβει?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ.
Γιώτα
Εξ όσων γνωρίζω, αν κοπεί επέρχεται θάνατος. Δεν νομίζω ότι ράβεται... ΛΥΚΙΟΣ.
ΔιαγραφήΔε γνωρίζω ποια ήταν η σχέση Θεού κι ανθρώπου στην απαρχή της Δημιουργίας κι αν το κτίσμα "γνώριζε", και με ποιον τρόπο, τον Κτίστη του, πάντως σίγουρα αυτή η Γνώση περί Θεού ήρθε ο καιρός που χάθηκε και γεννήθηκε η ανάγκη στον άνθρωπο να "επινοήσει" ή καλύτερα να ξανα-ανακαλύψει την προέλευσή του, την αιτία όλων των αιτίων. Κάπως έτσι προέκυψαν τα διάφορα φιλοσοφικά ρεύματα και οι θρησκείες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ανθρώπινη τάση εξευρέσεως του θείου πάντως δε νομίζω πως υπήρξε ποτέ αυθυπόστατη. Εγγενώς φέρουμε τον Θεό μέσα μας και η λυχνία σιγοκαίει μέχρι να συνηθίσουν τα μάτια μας και σταδιακά να προσαρμόζονται στο φως της.
Η έλευση του Ι.Χ. μπορεί να έκανε ξεκάθαρη στους χριστιανούς την Πηγή και να θεωρούν αδιανόητη την αμφισβήτησή της, όπως αλλόθρησκοι καλύφθηκαν μέσα από άλλες δοξασίες, και άθρησκοι και αγνωστικιστές ικανοποιούνται από μια διαφορετική θέαση των πραγμάτων.
Κοινή διαδρομή όλων των ανθρώπων ωστόσο είναι η ανακάλυψη του Εαυτού, ακόμη κι αν αυτό συμβαίνει ακουσίως, και κοινή επιθυμία η χαρά της ύπαρξης ή αλλιώς ευδαιμονία.
Κατά βάση, όλα τα πλάσματα αποφεύγουμε τον πόνο και τη θλίψη και επιθυμούμε την πληρότητα και ευημερία. Ακόμα κι αυτοί που θυσιάζουν τις εγκόσμιες απολαύσεις και χαρές, στην πραγματικότητα στοχεύουν να αξιώσουν ή να αξιωθούν έναν μελλοντικό παράδεισο.
Ανατολή
Tα είπες όλα αγαπητή μου Ανατολή! Υπάρχει εγγενής τάση του ανθρώπου στην υπαρξιακή αναζήτηση, ακριβώς επειδή είναι σκεπτόμενο και λογικό ον. Η κατανόηση του περιβάλλοντος κόσμου, απαιτεί την επίγνωση της ταυτότητας του εαυτού μας και κατά λογική ακολουθία, την προέλευσή μας και κατ΄ επέκταση, ολόκληρης της Δημιουργίας.
ΔιαγραφήΑσφαλώς δεν διαθέτουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια εσωτερική παρόρμηση στην αναζήτηση του Θεού και γενικότερα στα υπαρξιακά θέματα. Εξαρτάται από το επίπεδο της εσωτερικής μας εξέλιξης και το στάδιο στο οποίο βρισκόμαστε στο ανώτερο συνειδητό.
Την παρουσία του θεϊκού στοιχείου μέσα μας δεν την αντιλαμβανόμαστε μόνο γνωστικά, αλλά και διαισθητικά. Παρόλα αυτά, όσοι ακόμη βρίσκονται σε νηπιακή φάση εξελικτικά, δεν θα ασχοληθούν ιδιαίτερα και κάθε διαισθητική αντίληψη, θα την μηδενίσουν.
Οι ισχυροί άνθρωποι (της εξουσίας) επινόησαν θρησκείες, εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη των ανθρώπων για πίστη σε έναν υπέρτατο και παντοδύναμο Θεό, ώστε να εξασφαλίσουν την τήρηση των νόμων τους, με τον φόβο της θεϊκής τιμωρίας (φόβο θεού).
Ασφαλώς οι θρησκείες δεν είναι τεχνητές επινοήσεις, αλλά εδράζονται στον πολιτισμό, την φιλοσοφία, την παράδοση και τις δοξασίες του κάθε λαού. Οι θρησκείες που "χάθηκαν", στην πραγματικότητα μεταφέρθηκαν μέσα στις νέες θρησκείες και τίποτα δεν έχει χαθεί.
Ο Θεός εξανθρωπίζεται και λαμβάνει εύπεπτη μορφή για τα πλήθη, ώστε να γίνεται εύληπτος και κατανοητός. Η πραγματική φύση του Θεού όμως, ομολογείται στις κλειστές μυσταγωγίες και στα μυστήρια. Οι μύστες αποτελούν μια πολύ μικρή κάστα ανθρώπων, οι οποίοι διατηρούν την γνώση και μέσα από αυτή, δημιουργούνται οι τάσεις αλλά και οι επόμενες θρησκείες.
Για τις μάζες λοιπόν θα υπάρχει πάντα μια μαζική θρησκεία, που θα συγκεντρώνει το ποίμνιό της στο μαντρί και η τυφλή Πίστη και υποταγή, θα είναι το μέσο με το οποίο ο πιστός θα εφαρμόζει τους ηθικούς νόμους και θα ικανοποιείται επαρκώς το θρησκευτικό συναίσθημα (υπαρξιακή αναζήτηση).
ΛΥΚΙΟΣ.
Καλησπέρα λύκιε. Θα ήθελα να ρωτήσω τι σημαίνει το 0 ( μηδέν ) στον Πνευματισμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ.
Δεν ξέρω αν το ερώτημά σου σχετίζεται με το άρθρο. Αν όχι, καλό θα είναι να το μεταφέρεις στο Αναψυκτήριο.
ΔιαγραφήΓια να σου απαντήσω στο ερώτημα, σου μεταφέρω απόσπασμα από την Εγκυκλοπαίδεια Εσωτερισμού και Απόκρυφου Γνώσεως, του Γράβιγγερ:
"Είναι το μεταφυσικό Μη-Ον, το Άγιν των Καββαλιστών. Το προ της Μονάδος Μηδέν. Τούτο όμως δεν σημαίνει ότι στερείται υπάρξεως, αλλά ότι την αποκρύπτει. Είναι το Μηδέν εν σχέσει προς ημάς, αφού είναι το αδιανόητο, το ακατάληπτον, το απροσπέλαστον των άρρητον. Μακράν από του να είναι η άρνησης της Υπάρξεως, είναι αντιθέτως η βεβαίωσις της πληρότητας της Ζωής. Είναι η Ουσία του Όντος της Πραγματικότητας. Το Άγιν, λέει το Ζοχάρ, είναι το "ακίνητον κινούν" αλλά και η Πηγή των Πηγών, η Εδέμ εξ ης αναβλύζει ο Ποταμός της υπάρξεως..."
ΛΥΚΙΟΣ .
Όσο για την αργυρά χορδή που ρώτησες Aya, δεν έχω δει πουθενά να μιλάει κάποιος για επανασύνδεσή της άπαξ και κοπεί. Το αιθερικό σώμα αποκόπτεται τελείως από το υλικό και του στερεί την ζωτικότητα του. Έχει την ιδιότητα να τεντώνεται και να απομακρύνεται από το σώμα σε μικρές και μεγάλες αποστάσεις για όσο αυτά τα δύο παραμένουν συνδεδεμένα αλλά μετά την αποκοπή δεν υπάρχει επιστροφή. Κάπου διάβασα πως όπως το κόψιμο του ομφάλιου λώρου σηματοδοτεί το πέρασμα του νεογέννητου στον υλικό κόσμο έτσι και το κόψιμο της αργυράς χορδής σηματοδοτεί το πέρασμα του ανθρώπου στον πνευματικό κόσμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνατολή
Καλησπέρα Ανατολή, ευχαριστώ για το μοίρασμα χρόνου. Συμφωνω μαζί σου με την έννοια οτι τόσα χρόνια αυτο γνώριζα και γω αλλά νοιώθω μιαν ;έντονη ανάγκη του - οτι πρέπει να το αμφισβητήσω-.
ΔιαγραφήΜε εκτίμηση,
Aya
Η χορδή για την οποία μιλάτε δεν ενώνει το φυσικό με το αιθερικό σώμα. Υποτίθεται ότι είναι μια χορδή που φεύγει από το ηλιακό πλέγμα, το οποίο είναι το κέντρο σύνδεσης με το αστρικό σώμα. Εδώ βεβαίως τώρα υπάρχουν πολλές ανακρίβειες. Πχ. ο όρος "αστρικό" είναι κάπως αδόκιμος. Ενας πιο σωστός ίσως όρος είναι αισθαντικό/συναισθηματικό. Επίσης και ο όρος "σώμα" δεν είναι ορθός. Το αστρικό σώμα που αναφέρεται στον εσωτερισμό, κατ' ουσίαν είναι ένα σύνολο επιθυμητικών και αισθαντικών δυνάμεων, δεν έχει μορφή σώματος όπως την ξέρουμε. Υπάρχει και κάτι άλλο όμως που αφορά το αστρικό πεδίο, το μάγια βιρούπα, το σώμα της μάγια ή πλάνης, το οποίο "φτιάχνεται", δομείται ενορατικά, είναι ένα ακριβές αντίγραφο του φυσικού σώματος, το οποίο μπορεί να κινείται με τη θέληση εκείνου που το έφτιαξε μέσα στο αστρικό πεδίο. Θα πρέπει καταρχίν να ορίσετε τί ακρίβως συνδέει αυτή η χορδή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν εκπνεύσει η ζωή από ένα σώμα, πρέπει να υπάρχει κάποια αιτία να του ξαναδώσει ζωή. Κάποιος μεσολαβεί για την ανάσταση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκτός αν υποπτεύεσαι ότι δεν είναι Ένας αλλά περισσότεροι ζωοδότες.
Ανατολή
Δεν επέρχεται ουδεις Θανατος απο την κοπη της Αέναης Αργυρος Χορδης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα Σέβη μου Λύκιε.
Δεν μου απάντησες όμως αν έχει σχέση με το θέμα μας, η απορία σου για το Μηδέν. Πίστευα ότι κάτι είχες στο νου σου να το συνδέσεις.
ΔιαγραφήΔιαφορετικά αυτή η ερώτηση, ανήκει στο Αναψυκτήριο.
Τώρα αν αποφάσισες ότι ουδείς θανάτος επέρχεται με το σπάσιμο της αργυρής χορδής, μένει να μας το τεκμηριώσεις.
ΛΥΚΙΟΣ.
Δεν είναι ερώτηση για αναψυκτήριο Λύκιε! Το να - τεκμηριώσω - απαιτεί χρόνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ.
Σουτράτμα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣούτρα=Νήμα
Άτμα=Εαυτός ή Ανώτερο Εγώ ή Ψυχή.
Εξαρτάται την πηγή. Έτσι όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ, η χορδή αυτή συνδέει το αστρικό (κι όχι το αιθερικό όπως έγραψα πιο πάνω) με το φυσικό σώμα μεταφέροντας πληροφορίες και εμπειρίες ως ενδιάμεσος δίαυλος μεταξύ των πολλαπλών "σωμάτων" με τα οποία ενδύεται ο άνθρωπος.
Η Άτροπος, μια εκ των τριών Μοιρών έκοβε αυτό το νήμα για να επέλθει ο θάνατος του σαρκίου και η ψυχή να συνεχίσει το ταξίδι της μετά των υπολοίπων μανδυών.
Πόσοι είναι συνολικά οι μανδύες;
Ανατολή
Καλησπέρα, άλλο το Ανώτερο Εγώ και άλλο η Ψυχή.
ΔιαγραφήΛύκιε σου έστειλα ένα ε-μαιλ.
Τα Σέβη μου
Aya
Καλημέρα Λύκιε, πιστεύεις οτι το -μηδέν- πρέπει να μπει σε αναψυκτήριο ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αγάπη,
Γιώτα
Θεωρώ ότι δεν σχετίζεται με το θέμα που συζητάμε εδώ.
ΔιαγραφήΑν θέλεις να το τοποθετήσεις προς συζήτηση στο Αναψυκτήριο, μπορείς να το κάνεις με κάποιο εισαγωγικό σχόλιο.
ΛΥΚΙΟΣ.
Το νέο Αναψυκτήριο παραπέμπει λόγω της φωτογραφίας σε άλλο ειδος προς συζήτηση. Νομίζω στο μεθεπόμενο να μιλήσουμε για Διάμεσους και οτι αυτό συνεπάγεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ
Λύκιε μου.
Μπααα, η εικόνα των Αναψυκτηρίων δεν οριοθετεί τα θέματα που μπορούν να τεθούν. Μπορεί να θέσει ο καθένας ότι θέλει. Εγώ απλώς βάζω μια εικόνα απ' την επικαιρότητα, γιατί κάτι πρέπει να βάζω...
ΔιαγραφήΛΥΚΙΟΣ.