Αγαπητέ ΛΕΩΝΟΡ, θεωρείς ότι το ερώτημά σου σχετίζεται με κάποιο τρόπο προς το αντικείμενο της ανάρτησης; Θυμίζω ότι εδώ θα μιλήσουμε για τα Δελφικά Παραγγέλματα.
Αγαπητέ οικοδεσπότη θεωρώ πως οι βασικές αρχές του Ελληνισμού είναι τα ίδια τα ΔΠ!Αν όχι μονο τα ΔΠ,σίγουρα όμως αποτελούν έναν σκληρό πυρήνα των βασικών μας αρχων!
Πολύ ωραία. Παραθέτω ενα βιντεο Τρισδιάστατης αναπαράστασης 3D του Ιερού και της αρχαίας πόλης των Δελφών ( Πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του έργου "Ψηφιακοί Δελφοί" της Εφορείας Αρχαιοτήτων Φωκίδος). Απο το τίποτα καλό είναι.
Να αποδέχεσαι το βιολογικό σου ρολόι και το γεγονός της παρακμής και της φθοράς. Να μην βαρυγκομάς, πρώτον επειδή για να γερνάς σημαίνει ότι πρόλαβες να ζήσεις και δεύτερον επειδή πλησιάζοντας στο τέλος της διαδρομής, φέρεις γεμάτες τις αποσκευές σου με τα απαραίτητα και ουχί τα περιττά.
Οφείλει ο άνθρωπος να συμφιλιώνεται με τη θνητότητα του σάρκινου φορέα του και να αποτιμά τη διαδρομή και τα ίχνη που αφήνει όπως ο χρόνος αφήνει τα δικά του σημάδια.
Οριοθετώντας με αρχή, μέση και τέλος τις ηλιακές μας περιστροφές, επιτρέπουμε στον εγκέφαλό μας να βάλει τάξη στην αταξία του χάους.
Αντιματριξιανοί μισογύνηδες αναλύουν δελφικά παραγγέλματα και ψάχνουν τρόπο να τα σπρεντάρουν ολούθε στο νετ. Τί άλλο θα δούμε! Ζούμε όντως συναρπαστικές εποχές.
Kwisatz Haderach, το σχόλιό σου δεν εισφέρει κάτι στον σκοπό της ανάρτησης (ερμηνεία και σχόλια επί των ΔΠ), παρά μόνον επίκριση για τους σχολιαστές. Αν λοιπόν δεν έχεις να εισφέρεις επί του θέματος, μην επανέλθεις με παρόμοια πρόθεση. ΛΥΚΙΟΣ.
Όχι, το σχόλιο δεν ήταν επικριτικό, ήταν κριτικό, όπως είναι πάντα τα σχόλια αυτού του τύπου που κάνω. Τόσα χρόνια κι ακόμη να καταλάβεις αυτή τη λεπτή διαφορά... Ξεκινήσατε λάθος καταρχίν. Θα πρέπει να ορίσετε την ετυμολογία των δελφών, ώστε να ξέρετε για αρχή από πού κι από τί έρχονται οι ...παραγγελιές. Γιατί δίνετε την εντύπωση οτι μάλλον δεν ξέρετε.
Το "αντιματριξιανοί μισογύνηδες" είναι επικριτικός χαρακτηρισμός ανθρώπων που σχολιάζουν και δεν τους αρμόζει. Η κριτική σου είναι καλοδεχούμενη, όταν λες ότι "Ξεκινήσατε λάθος καταρχίν. Θα πρέπει να ορίσετε την ετυμολογία των δελφών, ώστε να ξέρετε για αρχή από πού κι από τί έρχονται οι ...παραγγελιές" Αυτή είναι μια σαφής άποψη προς συζήτηση. Βέβαια το ότι λέμε "Δελφικά" τα παραγγέλματα, είναι επειδή αναγράφονταν στο Ναό των Δελφών και όχι επειδή έχουν κάποια άλλη σχέση με τους Δελφούς. Πρόκειται για ηθικά παραγγέλματα, που συνέγραψαν οι επτά σοφοί της αραιότητας. Νομίζω μάλιστα πως ο όρος "παραγγέλματα" είναι νεωτεριστικός. Ωστόσο περιμένω την δική σου άποψη περί ετυμολογήσεως των Δελφών και πως αυτή επιδρά στα παραγγέλματα.
Λύκιε τα λες τόσο καλά , αλλά , μοιάζει να στερούνται καρδιακού περιεχομένου , ή ίσως είσαι εσύ τόσο φτασμένου επιπέδου , τι συμβαίνει πες μου , πώς να προχωρήσουμε όπως εσύ , ή τουλάχιστον όπως ο Πωλ στις καλές του ;
Καλά εντάξει, ο Λύκιος είναι πολύ εγκρατής τύπος, σφίγγεται. Εγώ τον έχω τεστάρει ακραία, το τί ψυχομπινελίκι του χω ρίξει είν άλλο πράμα αχχαχαχα! Και κείνος εκεί, βράχος! Όπως πολυ σωστά έχεις καταλάβει εγώ βέβαια είμαι πολύ εξελιγμένο ον, αλλά δεν οφείλεται κάπου συγκεκριμένα, έτσι γεννήθηκα. Ενδεχομένως να έχω κάνει βήματα σε προηγούμενες ενσαρκώσεις, είναι πολλά τα σενάρια που παίζουν, ούτε γω εχω καταλήξει κάπου. Υπάρχει και η περίπτωση αυτη να είναι η πρώτη και μοναδική μου ενσάρκωση. Μικρός όταν ήμουνα, για πολλά χρόνια είχα φάει το έργο ότι έχω έρθει ως εξωγήινος πράκτορας με αποστολή να γράψω αναφορά για το τι θα δω εδώ, σοβαρά δεν κάνω πλάκα. Αν ισχύει αυτό, το σίγουρο είναι ότι όταν έρθει η ώρα να παραδώσω την αναφορά, θα εισηγηθώ εξόντωση του πλανήτη όπως και δήποτε, μη σου πω όλου του ηλιακού συστήματος, πους δε μπάττον. Θα σου πω και κάτι τελευταίο, το οποίο βέβαια υποθετω ότι είναι λίγο αργά τώρα για να στο πω. Κατά τη γνώμη μου, για την υγιή πνευματική εξέλιξη ενός ανθρώπου, το σημαντικότερο είναι να μην κάνει ό,τι κάνουν όλοι από μικροί. Δλδ να μην σπουδάσει, να μην δουλέψει, να μην κάνει παιδιά και οικογένεια, να μην έχει κεκτημένα, να μην είναι προσκολλημενος στους γονείς του, να μην έχει στόχο να αποκτήσει χρήματα, να μην ζει σε αστικό περιβάλλον. Θα μου πεις τώρα, πώς να το σκεφτεί κάποιος αυτό; Αντε ντε! Οπως σου είπα θα πρέπει να έχει γεννηθεί αλλιώς από την πλειοψηφία, όπως εγώ. Πιτσιρικάδες όταν ήμασταν εκεί στην εφηβεία μας και έλεγε ο καθένας τί θέλει να γίνει ή να κάνει όταν μεγαλώσει, όλοι λέγανε ότι θέλουν να σπουδάσουν περιεργα πραγματα, να κάνουν πολλά λεφτά, να ταξιδέψουν όλο τον κόσμο, να κάνουν μεγάλη οικογένεια κι άλλες τέτοιες κοινότυπες μπούρδες. Εγώ τους έλεγα ότι θέλω να ζήσω σε μια καλλύβα δίπλα στη θάλασσα και με κοιτούσαν με φρίκη. Και τώρα μετά από πολλά χρόνια, εγώ είμαι αυτός που τους κοιτάζω όλους αυτούς με φρίκη έτσι όπως καταντήσανε.
Αγαπητέ Ανώνυμε, ο λόγος μου πρέπει να συνδιάζει την δική μου προσωπικότητα με τον ρόλο του διαχειριστή, που πρέπει να διέπεται από κάποια σχετική αντικειμενικότητα και με τις ανάλογες αποστάσεις ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις και άλλες παρερμηνείες... Να είσαι σίγουρος ότι στις προσωπικές μου συνομιλίες είμαι πιο χύμα και βγάζω περισσότερα συναισθήματα. Αυτό και τίποτα περισσότερο δεν συμβαίνει αγαπητέ...
Τα ΔΠ είναι από μόνα τους τόσο μεστά σοφίας που οποιοσδήποτε τα διαβάσει εκκινεί αυτόματα τον μηχανισμό προβληματισμού και εγρήγορσης επί του μηνύματος που κομίζουν.
Η νεολαία είναι καλό να έρθει σε επαφή με αυτές τις σύντομες ρήσεις γιατί στην τρυφερή ηλικία απορροφούν ευκολότερα και δέχονται την κραδασμικότητα των ηθικών διδαγμάτων. Δυστυχώς αυτό το έργο δεν επιτελείται ούτε στο σχολείο ούτε στα οικογενειακά περιβάλλοντα. Θα πρέπει λοιπόν να φροντίσουμε ώστε οι νέοι να ζυμώνονται με τα ΔΠ με όποιον τρόπο είναι αυτό δυνατό. Από παραμύθια με τα ΔΠ που δε θα λείπουν από κανένα παιδικό δωμάτιο, βίντεο που θα γίνονται viral ώστε να εντυπωθούν όπως οι ήρωες της Marvel και προώθησή τους σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα όπου συχνάζουν τα νιάτα.
Οι γονείς ας βρουν τον τρόπο να μυήσουν τα παιδιά τους κι όσοι δεν έχουν δικά τους παιδιά ας παίξουν αυτόν τον ρόλο από τη θέση του θείου/θείας, νονού, οικογενειακού φίλου δημιουργώντας συνθήκες εποικοδομητικών συζητήσεων μαζί τους.
Πολύ σωστά αγαπητή μου Ανατολή! Βέβαια για να μυήσουν τα παιδιά οι γονείς και οι δάσκαλοι, θα πρέπει πρώτα να μυηθούν και οι ίδιοι. Η ανάλυση που μπορούμε να προσφέρουμε εδώ, ίσως διευκολύνει αυτούς που δεν έχουν χρόνο ή ικανότητα στοχασμού πάνω σε αυτές τις σοφίες. Ο διαδραστικός τρόπος εκμάθησης είναι ο καλύτερος, αλλά θα πρέπει να ασχοληθεί κανείς πολύ επισταμένα για να εντάξει το σύνολο των ΔΠ, σε αυτό το μοντέλο εκπαίδευσης. Ας γίνουμε κι εμείς η αφετηρία, για να παρακινήσουμε κάποιους που ειδικεύονται σε τέτοια μοντέλα. ΛΥΚΙΟΣ.
Σε αυτό το σημείο θέλω να παρακαλέσω με ευγενικό τρόπο (άλλωστε δεν ειναι και αρμοδιότητα μου) τους σχολιαστές να γραφουν επί του θέματος,διαφορετικά να γραφουν σε άλλες αναρτήσεις που δεν αφορούν τα ΔΠ. Αυτό το θέμα ένεκα που αφορά κάποιον σκληρό πυρήνα των βασικών μας αρχων ως λαου,θα τολμήσω να πω πως αγγίζει τα όρια της Ιερότητος... Λύκιε εδώ θα παρακαλέσω και εσένα να επιδείξεις τον μέγιστο βαθμό αυστηρότητας όσον αφορά τα σχόλια εκτος θέματος.Ευχαριστώ!
Μωρέ δε βαριέστε να είστε πάντα τόσο σοβαροί; Τόσο πιστοί στους τύπους και στο γράμμα; Βάλτε λίγη φρεσκάδα στις οπτικές και στις αντιδράσεις σας! Τόσες μέρες και ακόμη ασχολείστε με το νάμπερ ουάν των δπ. Έτσι όπως πάτε θα κάνετε καναν χρόνο για να τα τελειώσετε. Δεν βλέπετε ότι σ' αυτές τις παρεμβάσεις που θεωρείτε άσχετες, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να δείτε επί του πρακτέου ποια δπ μπορεί να ταιριάζουνε; Ότι ενδεχομένως να μπορείτε και να τα ομαδοποιήσετε ανα περίπτωση και να μη μείνετε μόνο στην άκαμπτη θεωρητικολογία; Δείξτε λίγη νοητική ευλυγισία ρε.
Και δυο και τρία χρονια να κάνουμε,ακόμα και πέντε αξίζει τον κόπο. Αυτό τώρα που μου κάνει εντύπωση ειναι ότι δημιουργήθηκε τελικά μια ανάρτηση ειδικά για να μην ενοχλούμε αυτούς που δεν ενδιαφέρονταν και τώρα έρχονται εδώ.Σε πρώτη φάση κάνουν άσχετα σχόλια,μα μόλις βλέπουν πως αυτό δεν θα πιάσει για πολύ,αλλάζουν τακτική.Σε δεύτερη φάση μας κάνουν υποδείξεις ενώ ήσαν πολέμιοι από την αρχή.Εντωμεταξύ μας κάνουν υποδείξεις χωρίς να έχουν μπει καν στον κόπο να συμμετάσχουν έστω και με την ποιο απλή ανάλυση. Χμμ εδώ μάλλον αποσκοπούσε το σχόλιο του Joker...
"Ανώνυμος23 Φεβρουαρίου 2022 - 6:37 π.μ.
Joker
Λυκανορα, τι λειπει τελικα απο τον ληστη που σκεφτοταν να χτυπησει την τραπεζα; Το βλεπεις;
Ας δουμε το υπο συζητηση εγχειρημα μας. Ας πουμε το τρεχω εγω και ο Λυκιος, και εσυ συμμετεχεις σε επιπεδο ιδεων οπως ζητηθηκε και προσφερεις εργο πανω σε αυτο. Πολυ πιθανον εαν αρχιζει να επιτυγχανει το εγχειρημα μετα απο πολλους κοπους και προσπαθειες, να σου ανατεθει καποιος ρολος και συμμετοχη.
Ερχεται τωρα καποιος αλλος που δεν συμμετειχε και δεν προσφερε και λεει θελω και εγω μεριδιο.
Η αξιωση αυτη ειναι δικαιολογημενη; Οχι βεβαια. Ας το δουμε και σε μια επιχειρηση. Παει ο αλλος, "Γεια σας ηρθα, θελω ποσοστο". Ο ιδιος μπορει να πιστευει πως το δικαιουται και με το παραπανω, υπαρχουν απειροι τετοιοι, ακομα και οι γυφτοι ετσι σκεφτονται, γιατι ετσι επιβιωνουν, ομως ΕΧΕΙ ΘΕΜΕΛΙΩΘΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ; Το αξιζει αυτο που ζηταει; Το εχει δουλεψει; Τι εχει θυσιασει προς αυτο τον σκοπο; Αυτο μπορει να συμβει και στο μελλον, αυτη ειναι η εννοια του συμβολαιου,ομως και παλι παρομοια ισχυουν. Τι μπορει να προσφερει; Μπορει να το επιτυχει; Πώς θα τα καταφερει; Προσφερει τελικα; Αφου αυτο το πρωτο μερος επιτευχθει και θεμελιωθει το δικαιωμα, τοτε παμε στο β μερος, στην "εισπραξη".
Θα μπορούσαμε και να τα ομαδοποιήσουμε. Γιατί δεν αποπειράσαι εσύ, Kwisatz, να το κάνεις μια και κάτι έχεις κατά νου;
Μέχρι τότε, ας κοιτάξουμε το δεύτερο ΔΠ όπως τα βλέπουμε στη φωτό που ανάρτησε ο αγαπητός Λύκιος.
ΈΧΘΡΑΣ ΔΙΆΛΥΕ
Δηλαδή να διαλύεις τις έχθρες. Να βρίσκεις πάντα τον τρόπο να εξουδετερώνεις την εχθρότητα και τα μίση. Να εξομαλύνεις τις διαφιλονικίες και να γεφυρώνεις όσα εκ πρώτης όψεως μοιάζουν ασυμβίβαστα. Να παραγκωνίζεις το Εγώ σου για να μη βρίσκει χώρο να ανθίζει η εχθρότητα. Και να εξηγείς με επιχειρήματα και καρδιά την ανωτερότητα της συμφιλίωσης. Το όφελος που αποκομίζουν όλοι, το σύνολο, στο οποίο ανήκει εις εξ ημών, όταν εκλείπει το μίσος.
Η έχθρα είναι απότοκο των παθών από τα οποία προσπαθούμε να απαλλαγούμε. Χρειάζεται πολλή εσωτερική δουλειά για να μάθει κανείς να πολεμάει δίκαια τα πάθη του.
Όπα,κυρια Aνατολή,κόψε λίγο! Εγώ κατάλαβα πως σε αυτή την ανάρτηση θα θέταμε τις βάσης και τους κανόνες για το πως θα προχωρήσουμε,το πλάνο,ο πιλότος! Όχι μονο πήρες τα ηνία του άρματος χωρίς να ρωτήσεις κανέναν,μα άρχισες να το τρέχεις λες και τα ΔΠ είναι μια "ξεπέτα". Βασικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να συζητάμε το πλάνο ακόμα και μέχρι το καλοκαίρι,παιδιά δεν μας κυνηγάει κανένας.Η πρωτοβουλία σου βάζει μια σειρά της φωτογραφίας και όχι της ανάρτησης του 2012,και αυτό είναι θέμα υπό συζήτηση.
Το μεγάλο σου λάθος πάντως κατά την ταπεινή μου άποψη ειναι το ότι προσκαλείς σε συμμετοχη τον σχολιαστή που ουσιαστικά μας έδιωξε από την προηγουμενη ανάρτηση με τον πλέον απαξιωτικό τρόπο λες και ο ΚΔ ειναι τσιφλίκι του.
Kwisatz Haderach22 Φεβρουαρίου 2022 - 7:15 μ.μ.
Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις συ ΛΥΚΑΝΟΡ, κάντο ΓΑΤΗΝΟΡ το νικ αχχαχα! Μα εξ αρχής τα σχόλια είναι εντελώς εκτός θέματος του ποστ. Εξάλλου σας παρέπεμψε ο Λύκιος σε αντίστοιχη σχετική δημοσίευση, πάντε κει να τα πείτε. Από δω εσύ περιμένεις να διαδόσεις τα δελφικά παραγγέλματα; Σε αυτή τη χρονική περίοδο κιόλας, που ήδη ξεχώρισε η ήρα απ' το στάρι; Αλλος ένας εκτός τόπου και χρόνου... Καλά εσείς για ινσταγκραμ και τικ τοκ και πινγκ πονγκ δε λέγατε; Οργανωθείτε και κάντε τις διαδόσεις σας, τί μας πρήζετε τους υπόλοιπους; Άμα οργανώσετε καμιά καλή μπίζνα που θα βγει και κανά μαρούλι, δώσε σήμα. Για τζαμπέ αφισοκολλήσεις δεν είμαστε πλέον.
Το ότι δεν συμμετέχουν η υπόλοιποι σχολιαστές που δηλωσαν συμμετοχη αισθάνομαι ότι οφείλεται στην παρουσία του συγκεκριμένου σχολιαστή.Παρακαλώ πάρτε θέση.
Όπως βλέπω μάλλον θα συζητάμε τον πιλότο για κάνα χρόνο...
Αγαπητέ ΛΕΩΝΟΡ, ο Kwisatz Haderach έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να σχολιάζει και ενίοτε γίνεται εριστικός και αρέσκεται να προκαλεί αντιδράσεις, ειδικά σε όσους ανταποκρίνονται στο "παιχνίδι" του. Ωστόσο έχει σεβαστές απόψεις που ξέρει να τις υποστηρίζει πολύ καλά. Σαφώς και ο ΚΔ δεν είναι τσιφλίκι του, όπως και κανενός άλλου. Εγώ είμαι υπεύθυνος για την τήρηση των κανόνων του ιστολογίου και όταν αυτά παραβιάζονται, επαναφέρω την κανονικότητα και την τάξη.
Εδώ ο Kwisatz Haderach, επί του συγκεκριμένου θέματος διατυπώνει κάποιες ενστάσεις, παρόλο που αρχικά ξεκίνησε με φάουλ...
Όμως κανείς δεν υποχρεώνει κάποιον να ανταποκρίνεται στα σχόλια του και όποιος θέλει, μπορεί σαφώς να τα αγνοήσει.
Η Ανατολή παρέλαβε τη σειρά που βλέπει στην εικόνα της ανάρτησης,που όντως δεν είναι η ίδια με αυτή που έχουμε στον ΚΔ. Δεν νομίζω όμως ότι είναι αναγκαίο να τηρήσουμε κάποια συγκεκριμένη σειρά, αφού μπορούμε ακόμη και να ομαδοποιήσουμε όσα κρίνουμε ότι μπορούμε να εξετάσουμε μαζί.
Νομίζω ότι μπορεί κανείς να εισάγει ελεύθερα κάποιο ή κάποια ΔΠ και να τα αναλύει με τον δικό του τρόπο, ώστε να προκαλείται ο διάλογος. Κάτι τέτοιο έκανε η Ανατολή. Αν θεωρείς ότι δεν εξαντλήθηκε η ανάλυση στο προηγούμενο ΔΠ, τότε ας επιμείνουμε σε αυτό και ταυτόχρονα εξετάζουμε και το νέο που έφερε η Ανατολή.
Αγαπητέ Λύκιε ο συγκεκριμένος σχολιαστής ενώ δείχνει σημάδια εξυπνάδας και μορφώσεως,πάσχει όμως αλλου.Όπως ευστοχότατα ανέφερε και ο μεγάλος Σωκράτης "Η μόρφωση δεν είναι θέμα γνώσεων,είναι θέμα συμπεριφοράς". Περιμένω και την άποψη των υπολοιπων ,μα κύριος του Joker που έγινε άφαντος.
Και ποιες είναι οι βάσεις τελικά, Λεωνορ; Πώς θα τα προχωρήσουμε τα ΔΠ;
Η Ανατολή πολύ καλά έκανε και προσκάλεσε τον αντιδραστικό της παρέας να συμμετέχει. Προφανώς του αναγνωρίζει ότι έχει άποψη και μπορεί να είναι και χρήσιμη. Το ΔΠ που έπιασε λέει ακριβώς αυτό: ΕΧΘΡΑΣ ΔΙΑΛΥΕ. Αν δεν εφαρμόζουμε στην πράξη τις υποδείξεις των παραγγελμάτων τότε μάλλον δεν έχουμε καταλάβει το περιεχόμενό τους και θεωρητικολογούμε χωρίς ουσία.
Φιλε μου από την θεωρία στην πράξη μεσολαβεί το Χάος. Στην συγκεκριμένη περίπτωση τίθενται αλλα θέματα και περιμένω και τις απόψεις δυο ακόμα τουλάχιστον σχολιαστών που σύμφωνα με τα γραφόμενα τους θα συμμετείχαν στο εγχείρημα. (Το περίμενα πως κάποιος θα αντιπαρέθετε ως επιχείρημα το συγκεκριμένο ΔΠ,πολύ όμορφα,αξίζουν και ξεδιπλώνονται διαφορα χαχαχα).
Ησυχάστε, ησυχάστε παρακαλώ, ησυχάστε. Σιγά μην ανοίξω και λογιστικό φύλλο για να κάνω ομαδοποίηση! Ακόμη δεν έχετε καταλάβει, ότι ο δικός μου ρόλος είναι να διεγείρω νόες, είμαι κάτι σαν πιξελικό ελεςντί. Βεβαίως, τις περισσότερες φορές το μπετόν αρμέ είναι τόσο συμπαγές, που ούτε καν εγώ δεν μπορώ να του κάνω ρωγμές. Θα έλεγα λοιπόν, να το συνεχίσουμε όπως τις καλές παλιές εποχές για να ευθυμήσουμε και λίγο. Οπότε, ανασκουμπωθείτε και αναμένω τον εξοστρακισμό μου. Τίμια πράματα όμως, έτσι; Μην κλέψει κανείς, γιατί θα το καταλάβω.
Σχετικά με την πρόταση της Ανατολής τα Δελφικά Παραγγέλματα να διαβάζονται σε όλα τα παιδικά δωμάτια, έψαξα και βρήκα για την αναδεξιμιά μου το "Ο Μάξιμος και ο θησαυρός των Δελφών" της Ελ. Ταχμαζίδου. Μόλις το παραλάβω θα σας πω τη γνώμη μου.
Αγαπητέ Λέωνορ, σκόπευα να απαντήσω στις αντιρρήσεις σου αλλά με κάλυψαν όσα εύστοχα έγραψε ο φίλος 22Αρης.
Προσωπικά δεν με ενοχλούν οι παρεμβάσεις κανενός και μάλιστα όταν γνωρίζουμε πως τα σχόλια περνούν από έλεγχο προτού δημοσιευθούν για να αποφεύγονται οι χοντροκομμένες αστοχίες που κανέναν δεν ωφελούν. Οι λοιπές "χαριτωμενιές" για να το θέσω κομψά, θα διαπιστώσεις ότι εξασκούν την υπομονή σου, την εγκράτεια και γενικά το θυμικό σου, αν δεν το έχεις ήδη αντιληφθεί.
Αν βρω χρόνο θα επιχειρήσω μια ομαδοποίηση των ΔΠ. Αν κάποιος έχει ήδη εκπονήσει αυτή την εργασία, έστω και νοητικά, ας την καταθέσει πρώτος.
Ποιος προτείνεις λοιπόν να είναι ο "πιλότος" αυτού του εγχειρήματος, φίλε Λεωνορ;
Μέχρι να τοποθετηθούν αυτοί που περιμένεις, να ακούσουμε τη δική σου πρόταση ώστε να αποφευχθούν οι "ξεπέτες".
Έγραψες το εξής για το ΓΗΡΑΣ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ:
"Γήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος!
προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!"
Αν γερός=ιερός τότε το πρώτο ΔΠ μεταφράζεται διαφορετικά και δεν έχει σχέση με το γήρας=γηρατειά. Μήπως εννοείς ότι πρέπει να ερμηνευτεί πιότερο ως "να (υπό)δέχεσαι τα ιερά; Να είσαι δεκτικός σε ότι είναι ιερό;
Κυρια Ανατολή,χρόνος=Κρόνος... Ο χρόνος όπως και το χρήμα είναι δημιουργήματα του ανθρώπου,που ενώ δημιουργήθηκαν για να τον εξυπηρετήσουν,κατέληξαν να τον σκλαβώσουν!Από την ανατολή εισέρχεται καθημερινά με τα σημερινά δεδομένα ο ζωοδότης Ήλιος!Ο Εωσφόρος!Ας δούμε τον παππου Ησίοδο!
Ηριγένεια Ηώς και Αστραίος : Ο Ζέφυρος, ο Βορέας, ο Νότος, ο Εωσφόρος
Οποιοσδήποτε ιουδαίος προφήτης,μοναχα απέχθεια μου προκαλεί σε σύγκριση με τον Ησίοδο που μαζί με τον Όμηρο αποτελούν έναν ακόμα θεμελιώδη πυρήνα των βασικών μας αρχων! Επίσης Γραία=Ιέρεια,οποτε λίγη υπομονή παρακαλώ.
Καλημερα. Εδω ειμαι και εγω, δεν θα μπορουσα να απεχω απο ενα στατιστικα σχεδον καταδικασμενο εγχειρημα. Υπαρχει ωραιοτερη μαχη απο αυτην; Υπαρχει πιο ξεκαθαρη ενδειξη μεγαλειου και ομορφιας απο την επιτυχια ενος τετοιου εγχειρηματος; Δεν αποτελει ενα εξαισιο, δικαιο και αγνο σκοπο; Ειναι το ξεκαθαρο οραμα ενος ωραιου σκοπου που θα βαλει ολα τα κομματια στην θεση τους. Οπως καθε εγχειρημα, πρωτα πρεπει να "προσφερουμε θυσια στους θεους". Τί θα ευχαριστησει τους θεους/Θεο ωστε να κανει δεκτη την θυσια μας; Να θυσιασουμε μηπως κανα αρνι και να ψησουμε παιδακια χωρις να τα φαμε; Μία ηταν πάντα η πραγματικη θυσια και αυτη ειναι να θυσιασουμε μερος των εαυτων μας. Να καταθεσουμε την δικια μας εργασια, τον δικο μας ιδρωτα αλλα προσφεροντας τον με την καρδια μας, που σημαινει να ανοιξουμε την καρδια μας, να νιωσουμε την γνωση και να την βιωσουμε (αλλα και να πονεσουμε ετσι) ως αλλοι ποιητες οπως στην ταινια που μας προτεινες Λυκανορα. Εχουμε την δυναμη και την γενναιοτητα να το πραξουμε και να αντεξουμε;
Χαιρετιζω τις προσπαθειες σας Ανατολη και Λυκανορα, ομως Λυκιε χρειαζομαστε και το βαρυ πυροβολικο. Πώς θα παμε στην Τροια ανευ Αχιλλεα και Οδυσσεα; Οπως ο Οδυσσεας καλεσε τον Αχιλλεα στην μαχη, ετσι θα καλεσω και εγω τον φιλο Λυκιο, λεγοντας πως το εγχειρημα σε χρειαζεται, και οχι ως φυλακα, αλλα ως ηρωα στην πρωτη γραμμη. Οι κεντρικοι ηρωες ειναι αυτοι που μετατρεπουν συνηθισμενο, σε χιλιοτραγουδισμενο απο ποιητες, επος.
Πρωτα ομως να συμφωνησουμε στην πηγη πανω στην οποια θα εργαστουμε. Να δεχτουμε πως μια απο τις καλυτερες πηγες ειναι το ανθολογιο του Στοβαιου απο οπου και εχουν σωθει τα περισσοτερα; https://archive.org/details/joannisstobaeian03stovuoft/page/126/mode/2up Εντυπωση εδω μου προκαλεσε το "Γυναικός άρχε" από την αποψη πως δεν το συνανταμε στις αλλες πηγες
Μια αριστη πηγη για τα δελφικα δεν βρηκα ετσι που κοιταξα καπως προχειρα και αυτο αποτελει ενα μεγαλο φαουλ. Θα πρεπει να την συνταξουμε εμεις και εδω θα χρειαστουμε καθε βοηθεια διαθεσιμη. Πιστευω παντως πως η wikipedia αποτελει μια ακομα χρησιμη πηγη(βασιστηκε στον Στοβαιο) αν και βλεπω κακες αποδοσεις νοηματων shorturl.at/ltHTU
Ωστοσο, ειναι σαφως μια χαρα, να ξεκινησουμε και με την εξαιρετικη εικονα της οικουμενικης δελφικης ενωσης, που μεταξυ αλλων δειχνει και υπεροχα. Θα ηταν ωραιο να την βρισκαμε και σε υψηλοτερη αναλυση, αν και δεν νομιζω να την προσφερουν διοτι την εμπορευονται απότι καταλαβα. Παμε λοιπον οπως ξεκινησαμε και προσαρμοζομαστε στην πορεια, δεν θα τα χαλασουμε εκει. Καθε κομματι σοφιας ειναι καλο, περιττο να κολλαμε σε μια "σειρα"
22Αρη, ωραιο φαινεται το βιβλιο που προτεινες https://www.youtube.com/watch?v=KHwsOp2B0uo Οταν ακουσα ομως κατι "Φθόνει μηδένι" δεν μπορεσα να μην σκεφτω "Ξενερωσε μας κι αλλο"
Παμε λοιπον. Μια βασικη παραμετρος στην εργασια μας ειναι η εξης. Να συμφωνησουμε πως ολα τα δελφικα παραγγελματα ειναι κομματια βαθυτερης γνωσεως απο τους αρχαιους σοφους, οποτε ενεχουν μερος της αληθειας; Τοτε, ειναι λογικο να πουμε πως δεν γινεται να αλληλοαναιρουνται. Επομενως, δεν μπορει το ενα να ερχεται σε αντιθεση με καποιο αλλο. Αρα, θα πρεπει να βρουμε την κοινη συνισταμενη, την τομη, το σημειο οπου συναντιουνται μεταξυ τους ωστε να ισχυουν ταυτοχρονως. Επομενως μια πρωτη βασικη αρχη, ειναι η αρχη της μη αλληλοαναιρεσης, πως δεν μπορουν δηλ να πανε κοντρα μεταξυ τους. Το κραταμε αυτο.
Παμε οπως ωραια ξεκινησες Ανατολη. "Γήρας προσδέχου. Το πρώτο ΔΠ. Δηλαδή να αποδέχεσαι με ευχαρίστηση τα γηρατειά."
Και Λυκανορα "Γήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος! προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!"
Αλλα δεν μπορουμε να μην βαλουμε και οποια δελφικα αναφερονται σε ιδια λεξη ωστε να βοηθησουμε τους εαυτους μας στην κατανοηση. Εχουμε το τελευταιο στην εικονα το "Καιρον προσδεχου". Δεν θα μπορουσαμε να μην αναφερθουμε ομως και στο περιφημο νεοτερο (αν και μη δελφικο) ρητο "οι καιροι ου μενετοι" (οι καταλληλοι καιροι δεν περιμενουν για πολυ)
Παμε πρωτα στο προσδεχου. Καταρχας, δεν λεει απο-δεχου ωστε να δηλωσει πληροτητα. Οι λεξεις πχ απογυμνωνω, αποτελειωνω, δειχνουν πληροτητα, ηταν γυμνος και τον απογυμνωσα να ξεμπερδευουμε εντελως, ειχε τελειωσει, αλλα τωρα αποτελειωσε μια και καλη και τελος. Εαν λοιπον ελεγε "αποδεχου", τοτε ναι, η ερμηνεια "να αποδέχεσαι με ευχαρίστηση τα γηρατειά" θα ηταν απολυτως σωστη. Λεει ομως "προσδεχου" μια λεξη που σημερα δεν την χρησιμοποιουμε. Απο το λεξικο διαβαζουμε: "Το προς σημαινει κινηση/κατευθυνση και σε συνθεση με πληθος λεξεων δηλωνει: κινηση προς (προσερχομαι,προστρεχω), προσθηκη(προσθετω,προσαυξανω), το κοντα(προσαρμοζω,προσκολληση), σχεση(προσεχω,προσποιουμαι) και άλλα."
Για να φευγει απο τη μεση, το γηρας ειναι η γεροντικη ηλικια, η μεγαλυτερη ηλικια, (old age), ο καιρος αυτος που ειμαστε μεγαλοι σε ηλικια και μας εχει βρει το γηρας. "Δεινόν το γήρας, ου γαρ έρχεται μόνον" Επομενως, αναφερομαστε σε αυτην την ηλικια οπου μας εχει βρει το γηρας, και το αντιλαμβανομαστε απο αυτα που ερχονται μαζι του, διοτι δεν ερχεται μονο του, ερχονται μαζι και διαφορες δυσκολιες και δεινα. Αν δεν μας βρισκουν αυτα τα δεινα, τοτε δεν μιλαμε για γηρας αλλα για μεγαλυτερη ηλικια. Και το γηρας παντως αποτελει εναν "καιρο", μια χρονικη εποχη της ζωης μας, πιο συγκεκριμενη. Με το "Καιρον προσδεχου" το παραγγελμα επεκτεινεται και σε αλλες εποχες/χρονικες περιοδους της ζωης μας πχ ακομα και η ζωη μας ως μαθητης του δημοτικου, συμβαινει σε εναν "καιρο", σε μια χρονικη περιοδο, στην οποια θα πρεπει παλι να δεχτουμε την θεση μας και να κανουμε αυτο που ερχεται με αυτην. Το ιδιο ισχυει για πολλους και διαφορετικους "καιρους" πχ οταν ειμαστε φανταροι ή γονεις.
Επιστρεφουμε. Προσδεχου. Νομιζω καλη η αποδοση "κινησου/κατευθυνσου προς την δεκτικοτητα". Ωστοσο, μου ερχεται στο μυαλο και η λεξη "προσευχησου". Τί διαφορα εχει το "ευχομαι" απο το "προσευχομαι"; Εδω η κινηση ειναι κατα βαση εσωτερικη, συντελειται μεσα μας, και οχι απλα εξωτερικα. Επομενως, θα μπορουσε να δηλωνει εσωτερικη δεκτικοτητα και να σημαινει ετσι "Δεξου το, μεσα σου". Σε καθε περιπτωση ομως, το ζητημα παραμενει. "Πώς καταφερνουμε ειτε να κινηθουμε προς την δεκτικοτητα ειτε να εφαρμοσουμε δεκτικοτητα και αποδοχη εσωτερικα μας; Πώς καταφερνουμε να αποδεχτουμε το γηρας;" Αυτο δεν μας το λεει το δελφικο. Μας λεει τί πρεπει να κανουμε, δεν μας λεει ομως και το πώς θα το επιτυχουμε αυτο.
Ισως η συχνοτερη αιτια για την οποια μετανιωνουν οι ανθρωποι πριν πεθανουν ειναι το οτι δεν εζησαν. Δεν εζησαν τη ζωη που θα ηθελαν. Καπου επισης γραφει ο Yalom νομιζω. "Ο φοβος για τον θανατο, ειναι αναλογος της ζωης που δεν ζησαμε." Επομενως, δεν γινεται να αποδεχτεις το γηρας χωρις να εχεις ζησει τη ζωη σου. Το γηρας θα το δεχτεις, οταν εχεις ζησει μια πληρη ζωη. Διαφορετικα, θα μετανιωνεις για τον τροπο που (δεν) εζησες τη ζωη σου. Και αυτο ειναι λαθος, διοτι μεταξυ αλλων δεν σεβεται και το δελφικο παραγγελμα 100 (βασει wikipedia) "Πραττε αμετανοητως" (να πρατεις ετσι ωστε να μην μετανιωνεις). Επομενως οταν ο σοφος λεει "Γηρας προσδεχου" μας λεει κινησου με τετοιο τροπο ωστε να αποδεχτεις/"προσδεχτεις" εσωτερικα το γηρας οταν ερθει, και φερσου με τροπο αναλογο της χρονικης περιοδου της ζωης σου στην οποια μπηκες.
"Μην παντρεύεις τους ΕΘΝΙΚΟΥΣ ( με τους οποιους ουδεμία σχέση έχω ) με τα ΔΠ."
Κυρια Aya δεν είναι στις προθέσεις μου να γίνω κουμπάρος! Τα ΔΠ πάντως παρήχθησαν εκ των προγόνων των σημερινών Ελλήνων,οι οποιοι ήσαν Εθνικοί! ’Aλλωστε και η λέξης Έθνος είναι καθαρά Ελληνική νομίζω! Δεν στέκομαι σε τι δογμα κατατάσσει τον εαυτό του ο καθένας μας,αν τον κατατάσσει.
"Αρχη ανδρα δεικνυσι" Η εξουσια αναδεικνυει τον ανδρα και το ποιον του. Ναι μεν χρηση της οταν πρεπει, οχι ομως καταχρηση της
Στα επομενα δελφικα θα αναλυθουν επισταμενως οι πρακτικες που εχεις παρατηρησει, κυριως σε οσα εμφανιζουν την λεξη "Μισει" Ας ολοκληρωσουμε το παρον, και μετα θα παμε και εκει
Και η κατάχρηση της,υποδεικνύει το ποιον του ανδρός... Το Άρχην,να μάθεις να άρχεις και να άρχεσαι!Η εξουσία νομίζω είναι άλλη λέξη. Δηλαδή η αρχηγία υποδεικνύει τις ποιότητες του άνδρα,καλές ή κακές...ουσιαστικά αποδεικνύει τι άνδρας είναι.
Λεγοντας παρον εννοω το "Γήρας προσδέχου" Και η εννοια "γηρας" και η προτροπη "προσδεχου" χρειαζονται περισσοτερη ερμηνεια. Μετα, πρεπει να μπουμε και στην ουσια της προτροπης του δελφικου, εξαγοντας το αποσταγμα που θα μας ακολουθει δια βιου στην ζωη μας.
Εφαρμοζοντας το, οταν ερθει η στιγμη του γηρατος, να μπορουμε με ελαφρυ χαμογελο και νευμα να ψιθυριζουμε στον εαυτο μας "Γήρας προσδέχου"
Αλλωστε δεν μπορει να θεωρειται ληξαν αν δεν τοποθετηθει και ο Λυκιος. Ας επιτρεψουμε λιγο χρονο, να φιλοσοφησουμε πανω σε αυτο κια να καταθεσουμε τις σκεψεις μας μετα. } Αλλωστε, Δελφικο Νο 48: "Φιλοσοφος γινου" (δεν το αναλυουμε ακομα, αυτο ηταν προσεχως (preview)
Κυριες και κύριοι η κατάπτωση μας σαν κοινωνία-ες σε όλα,μα όλα τα επίπεδα,νομίζω ότι οφείλεται στο γεγονός του ότι ξεχάσαμε τις βασικές μας τις Αρχές!(άσε που στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν τις διδαχθήκαμε ποτε).Οι παλαιότερες κοινωνίες μετέφεραν μέσο των παραδόσεων τα περισσότερα σημαντικά πράγματα,μα αυτή η μακροχρόνια αλυσίδα μετάδοσης χάθηκε με την αστικοποίηση.Σε συνάρτηση με την καλπάζουσα τεχνολογική εξέλιξη δε,χάσαμε τελείως τη μπάλα και φτάσαμε στα σημερινά χαλια. Η πρόταση του Joker να αναλύσουμε και να κοινωνήσουμε τα γνωμικά και τις ρήσεις μας,ήχησε στα αυτιά μου σαν ουρανια μελωδία.Όλοι γραφουν διαφορα,όμορφα και άσχημα,ακόμα και άσχετα,μα κανένας δεν μπαίνει στον κόπο να παράγει κάτι δημιουργικό.Ποσο μάλλον να προσπαθήσει να τα μεταδώσει στην νεολαία,στα μέσα δικτυώσεις που χρησιμοποιεί σήμερα! Το αντικείμενο που θα επιχειρήσουμε να αναλύσουμε είναι σοβαρότατο και για αυτόν τον λόγο το μονο που δεν πρέπει να μας απασχολεί είναι η χρονική του διάρκεια.Δεν μας κυνηγά κανένας.
Να αποδέχεσαι το βιολογικό σου ρολόι και το γεγονός της παρακμής και της φθοράς. Να μην βαρυγκομάς, πρώτον επειδή για να γερνάς σημαίνει ότι πρόλαβες να ζήσεις και δεύτερον επειδή πλησιάζοντας στο τέλος της διαδρομής, φέρεις γεμάτες τις αποσκευές σου με τα απαραίτητα και ουχί τα περιττά.
Οφείλει ο άνθρωπος να συμφιλιώνεται με τη θνητότητα του σάρκινου φορέα του και να αποτιμά τη διαδρομή και τα ίχνη που αφήνει όπως ο χρόνος αφήνει τα δικά του σημάδια.
Οριοθετώντας με αρχή, μέση και τέλος τις ηλιακές μας περιστροφές, επιτρέπουμε στον εγκέφαλό μας να βάλει τάξη στην αταξία του χάους.
Ανατολή
"Γήρας προσδέχου. Το πρώτο ΔΠ."
Γήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος!
προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!
Καλησπέρα.Νομίζω είναι θεμιτό πρώτα να ετυμολογούμε και κατόπιν να ερμηνεύουμε-αναλύουμε.
ΛΕΩΝΟΡ
Έγραψες το εξής για το ΓΗΡΑΣ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ:
"Γήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος!
προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!"
Αν γερός=ιερός τότε το πρώτο ΔΠ μεταφράζεται διαφορετικά και δεν έχει σχέση με το γήρας=γηρατειά. Μήπως εννοείς ότι πρέπει να ερμηνευτεί πιότερο ως "να (υπό)δέχεσαι τα ιερά; Να είσαι δεκτικός σε ότι είναι ιερό;
Παμε οπως ωραια ξεκινησες Ανατολη. "Γήρας προσδέχου. Το πρώτο ΔΠ. Δηλαδή να αποδέχεσαι με ευχαρίστηση τα γηρατειά."
Και Λυκανορα "Γήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος! προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!"
Αλλα δεν μπορουμε να μην βαλουμε και οποια δελφικα αναφερονται σε ιδια λεξη ωστε να βοηθησουμε τους εαυτους μας στην κατανοηση. Εχουμε το τελευταιο στην εικονα το "Καιρον προσδεχου". Δεν θα μπορουσαμε να μην αναφερθουμε ομως και στο περιφημο νεοτερο (αν και μη δελφικο) ρητο "οι καιροι ου μενετοι" (οι καταλληλοι καιροι δεν περιμενουν για πολυ)
Παμε πρωτα στο προσδεχου. Καταρχας, δεν λεει απο-δεχου ωστε να δηλωσει πληροτητα. Οι λεξεις πχ απογυμνωνω, αποτελειωνω, δειχνουν πληροτητα, ηταν γυμνος και τον απογυμνωσα να ξεμπερδευουμε εντελως, ειχε τελειωσει, αλλα τωρα αποτελειωσε μια και καλη και τελος. Εαν λοιπον ελεγε "αποδεχου", τοτε ναι, η ερμηνεια "να αποδέχεσαι με ευχαρίστηση τα γηρατειά" θα ηταν απολυτως σωστη. Λεει ομως "προσδεχου" μια λεξη που σημερα δεν την χρησιμοποιουμε. Απο το λεξικο διαβαζουμε: "Το προς σημαινει κινηση/κατευθυνση και σε συνθεση με πληθος λεξεων δηλωνει: κινηση προς (προσερχομαι,προστρεχω), προσθηκη(προσθετω,προσαυξανω), το κοντα(προσαρμοζω,προσκολληση), σχεση(προσεχω,προσποιουμαι) και άλλα."
Για να φευγει απο τη μεση, το γηρας ειναι η γεροντικη ηλικια, η μεγαλυτερη ηλικια, (old age), ο καιρος αυτος που ειμαστε μεγαλοι σε ηλικια και μας εχει βρει το γηρας. "Δεινόν το γήρας, ου γαρ έρχεται μόνον" Επομενως, αναφερομαστε σε αυτην την ηλικια οπου μας εχει βρει το γηρας, και το αντιλαμβανομαστε απο αυτα που ερχονται μαζι του, διοτι δεν ερχεται μονο του, ερχονται μαζι και διαφορες δυσκολιες και δεινα. Αν δεν μας βρισκουν αυτα τα δεινα, τοτε δεν μιλαμε για γηρας αλλα για μεγαλυτερη ηλικια. Και το γηρας παντως αποτελει εναν "καιρο", μια χρονικη εποχη της ζωης μας, πιο συγκεκριμενη. Με το "Καιρον προσδεχου" το παραγγελμα επεκτεινεται και σε αλλες εποχες/χρονικες περιοδους της ζωης μας πχ ακομα και η ζωη μας ως μαθητης του δημοτικου, συμβαινει σε εναν "καιρο", σε μια χρονικη περιοδο, στην οποια θα πρεπει παλι να δεχτουμε την θεση μας και να κανουμε αυτο που ερχεται με αυτην. Το ιδιο ισχυει για πολλους και διαφορετικους "καιρους" πχ οταν ειμαστε φανταροι ή γονεις.
Επιστρεφουμε. Προσδεχου. Νομιζω καλη η αποδοση "κινησου/κατευθυνσου προς την δεκτικοτητα". Ωστοσο, μου ερχεται στο μυαλο και η λεξη "προσευχησου". Τί διαφορα εχει το "ευχομαι" απο το "προσευχομαι"; Εδω η κινηση ειναι κατα βαση εσωτερικη, συντελειται μεσα μας, και οχι απλα εξωτερικα. Επομενως, θα μπορουσε να δηλωνει εσωτερικη δεκτικοτητα και να σημαινει ετσι "Δεξου το, μεσα σου". Σε καθε περιπτωση ομως, το ζητημα παραμενει. "Πώς καταφερνουμε ειτε να κινηθουμε προς την δεκτικοτητα ειτε να εφαρμοσουμε δεκτικοτητα και αποδοχη εσωτερικα μας; Πώς καταφερνουμε να αποδεχτουμε το γηρας;" Αυτο δεν μας το λεει το δελφικο. Μας λεει τί πρεπει να κανουμε, δεν μας λεει ομως και το πώς θα το επιτυχουμε αυτο.
Ισως η συχνοτερη αιτια για την οποια μετανιωνουν οι ανθρωποι πριν πεθανουν ειναι το οτι δεν εζησαν. Δεν εζησαν τη ζωη που θα ηθελαν. Καπου επισης γραφει ο Yalom νομιζω. "Ο φοβος για τον θανατο, ειναι αναλογος της ζωης που δεν ζησαμε." Επομενως, δεν γινεται να αποδεχτεις το γηρας χωρις να εχεις ζησει τη ζωη σου. Το γηρας θα το δεχτεις, οταν εχεις ζησει μια πληρη ζωη. Διαφορετικα, θα μετανιωνεις για τον τροπο που (δεν) εζησες τη ζωη σου. Και αυτο ειναι λαθος, διοτι μεταξυ αλλων δεν σεβεται και το δελφικο παραγγελμα 100 (βασει wikipedia) "Πραττε αμετανοητως" (να πρατεις ετσι ωστε να μην μετανιωνεις). Επομενως οταν ο σοφος λεει "Γηρας προσδεχου" μας λεει κινησου με τετοιο τροπο ωστε να αποδεχτεις/"προσδεχτεις" εσωτερικα το γηρας οταν ερθει, και φερσου με τροπο αναλογο της χρονικης περιοδου της ζωης σου στην οποια μπηκες. (Joker)
Συνεχίζω... Εδώ θέλω να τονίσω την τεραστια σημασία της ορθογραφίας που άριστα μας υποδεικνύει και σηματοδοτεί.Όμως κάποιες φορες δεν πρέπει να εγκλωβιζόμαστε σε αυτή γιατί ο ήχος προηγείται της γραφής!
-Γήρας=πέρας=οδεύεις εις τo πέρας της αποστολής-ενσάρκωσης σου! -πέρας=πείρα=η γνώση που αποκτάται μέσο του πρακτέου της ζωής! -πήρα=εμπειρία=η γνώση σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο που σε κάποιες περιπτώσεις είναι μοναδική! -Γηραιός=Ιερός=λόγο της πολυτιμης εμπειρίας του,ειδικά στα παλαιά χρονια που τα βιβλία σπάνιζαν και η τεχνολογία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη!
Και ναι Ανατολή,σαφώς πρέπει να είμαστε δεκτικοί σε οτιδήποτε Ιερό!
Μάλιστα. Ένα μάτσο εντολές λοιπόν, οι οποίες ουσιαστικά αφορούν ένα σύστημα προσαρμογής του χειρότερου γένους στην εδώ αθλιότητα. Οι οποίες μάλιστα υποτίθεται από δόθηκαν από σοφούς. Για μενα που δεν ανήκω στο δικό σας γένος, είναι πραγματικά εκτός από αστείες και βαθιά προσβλητικές κάποιες έως και ανίερες. πΧ. αυτό το γήρας προσδέχου. Δεν υπάρχει κάτι πιο ατιμωτικό και υβριστικό της ύπαρξης από τα γηρατειά. Μόνο ένας βαθιά διαστροφικός δημιουργός θα έδινε τέτοια πορεία στα παιδιά του κι ένα βαθιά διαστροφικό ιερατείο θα την εξυμνούσε. Η παρακμή, η φθορά που βιώνει ένα σώμα κι ένας νους, η ξεφτίλα που φτάνει να ζει ένας άνθρωπος στη δύση του όταν χέζεται και κατουριέται πάνω, είναι χαρακτηριστικά που μόνο κατώτερα όντα και υπήκοοι ατελών δημιουργών όχι μόνο θα δέχονταν, αλλά θα έψαχναν και τρόπους για να τα εξυμνήσουν. Πολύ λυπάμαι αλλά και νά θελα δε θα μπορούσα να σας ακολουθήσω σ' αυτήν την υβριστική πορεία. Κι ο λόγος είναι ότι μέσα στην καρδιά μου διατηρώ ακόμη τις μνήμες των εποχών εκείνων που μαζί με τα αδερφια μου, τους ΘΕΟΥΣ, ζούσαμε την αιώνια νεότητα. Οι υπόλοιποι μπορείτε να συνεχίσετε την προσπάθεια της προσδοχής και της αποδοχής όλων των διαστροφών που σας μάθανε. Καλημέρα σας.
Το δικαίωμα της άποψης παράγεται από το ελευθέριο της βούλησης... Σε αυτό το σημείο θα τολμήσω να σου κάνω ευθέως μια ερώτηση: Στο δικό σου γένος,στην δικη σου φυλή,πως γράφετε πως ετυμολογείται και πως ηχεί η λέξη AΝΘΡΩΠΟΣ;
Στο δικό μου γένος και στη δική μου φυλή, δεν υπήρχε κάν ο άνθρωπος! Θα ήταν προσβολή προς τον πυρήνα της ύπαρξης να υπάρχει ένα τέτοιο υποτακτικό ον για το δικό μου γένος και τη δική μου φυλή. Τα υπόλοιπα για γραφές και ετυμολογίες κλπ. ήταν επίσης κατα πολύ μεταγενέστερα από το δικό μου γένος, δημιουργήματα της κατωτερότητας των ανθρώπων ηταν αυτά, ακριβώς γιατί δεν είχανε την ικανότητα να επικοινωνούν τηλεπαθητικά μέσω δονήσεων.
Ναι, τώρα με το συμπάθιο κιόλας, αλλά εσείς εδώ ας πούμε, με τί προσόντα νομίζετε ότι είστε σε θέση να κρίνετε κάποιον άλλον; Εσείς δεν ξέρετε εσείς ποιοι είστε, περιμένετε από τις 49 εντολές του δελφομωυσή να αυτοπροσδιοριστείτε. Και μάλιστα όχι μόνον αυτό, αλλά έχετε ως δήθεν ευγενές κίνητρο να τις μεταλαμπαδεύσετε στους νέους, κατ' ουσίαν να ικανοποιήσετε το δικό σας καταπιεσμένο πατρικό ένστικτο, που χρειάζεται εκτόνωση μιας και δεν έχετε καταφέρει να κάνετε δικά σας παιδιά. Συστηματικά επίσης ασχολείστε με αυτό το δήθεν μέγα συμπαντικό μυστήριο, το δίπολο του άνδρα και της γυναίκας, το μεταφέρατε και δω, αλίμονο! αν άρχει ο άνδρας ή η γυνή και πότε έγινε η συνομωσία που αφαιρέθηκε το πρώτο, έχω σκάσει στα γέλια. Ολη σας λοιπόν η ενέργεια είναι στα δυο πρώτα κέντρα σας μόνιμα, από τότε που σας πρωτοσυνάντησα, και νομίζετε αλήθεια ότι εσείς οι ενεργειακά υποανάπτυκτοι είστε σε θέση να μιλήσετε για μενα; Αγαπούλες, κάντε μου λιγάκι κούκου και γω αμέσως θα σας κάνω τζα.
Αγαπητέ Kwisatz Haderach, είναι σεβαστές οι απόψεις σου, όπως και των άλλων. Απέφυγε λοιπόν την κριτική στα πρόσωπα των σχολιαστών και γράψε την γνώμη σου επάνω στο θέμα της ανάρτησης. Αν θέλεις να κάνεις την κριτική σου για το εγχείρημα που κάνουμε, γράψ΄την στο Αναψυκτήριο. Αν καταληφθεί ο χώρος των σχολίων με την κριτική και όχι με την ουσία, τότε υπονομεύεται το εγχείρημά μας. Σε παρακαλώ λοιπόν, να συνεχίσεις στο Αναψυκτήριο.
Υ.Γ. λέγοντας "γράψε την γνώμη σου επάνω στο θέμα της ανάρτησης" εννοώ την εισφορά σου στα παραγγέλματα που αναλύουμε. Στην ουσία τους όμως και όχι στο αν συμφωνείς με το εγχείρημα που κάνουμε σε αυτή την ανάρτηση. ΛΥΚΙΟΣ.
Αγαπητέ Joker, όλοι οι συνδαιτυμόνες είναι το βαρύ πυροβολικό μας, οι δικοί μας ήρωες που καλούνται να γράψουν το έπος! Στο ανθολόγιο του Στοβαίου, αναφέρονται ρητά που δεν περιλαμβάνονται στα Δ.Π. όπως τα γνωρίζουμε. Δεν ξέρω ποια είναι η γνήσια πηγή των Δ.Π., αλλά μπορούμε να εξετάζουμε και ρητά που τυπικά δεν ανήκουν σε αυτά. Ειδικά το "γυναικός άρχε", εύκολα υποψιαζόμαστε τους λόγους για τους οποίους μπορεί να αφαιρέθηκε στην πορεία... (και από ποιους).
Εδώ θέλω να πω κάτι για τις ερμηνείες. Αυτές οι ρήσεις των σοφών, είναι γραμμένες λιτά και απλά, αλλά απηχούν διαφορετικά μέσα στην συνείδηση του καθενός. Απευθύνονται στην εσωτερική μας ικανότητα να ερμηνεύουμε αυτές τις σοφίες και εξαρτάται από το επίπεδο της νοητικής μας εξέλιξης, το πως θα εισπράξουμε μέσα μας την κάθε ρήση. Η νοητική εξέλιξη του Joker για παράδειγμα, μπορεί και αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο από αυτή του 22Αρη ή την δική μου. Αυτό διότι η δυναμική των λέξεων και των εννοιών τους, δονεί διαφορετικά τον κάθε νου, αναλόγως του πως έχει βιώσει και κατανοήσει την κάθε έννοια. Μην ξεχνάμε ότι τα ΔΠ είναι το καταστάλαγμα της σοφίας των σημαντικότερων φιλοσόφων της ελληνικής αρχαιότητας, που σημαίνει ότι η ανάλυσή τους ξεδιπλώνει και το σύνολο της φιλοσοφίας τους. Θα μπορούσαν να γραφτούν τόμοι αναλύσεων για κάθε Δελφικό Παράγγελμα... Παρόλα αυτά, είναι πολύ διδακτικό να υπάρχει καταγεγραμμένη η ανάλυση και η ερμηνεία των ρήσεων, ως υποβοήθηση των νέων στο να προσεγγίσουν αυτά τα νοήματα. Θέλω να πω ότι δεν είναι ζητούμενο να καταφύγουμε σε μεγάλες φιλοσοφικές αναλύσεις για κάθε ρήση, αλλά μια σύντομη και περιεκτική ανάλυση του περιεχομένου της, σαφώς με φιλοσοφικό τρόπο.
Σχετικά με το "Γήρας προσδέχου" συμφωνώ με τις περισσότερες ερμηνείες σας. Η προσδοχή του γήρατος, δηλαδή της τελευταίας και προθανάτιας φάσης του βίου μας, εισφέρει τεράστιο όφελος στην αυτογνωσία μας. Μιλάμε για εσωτερική αποδοχή (προσδοχή) και όχι επιφανειακή, όπως λέμε ότι δεχόμαστε μια ασθένεια που όμως ξέρουμε ότι θα περάσει. Τι καλούμαστε να προσδεχτούμε εσωτερικά; Μα αυτό που φέρει το γήρας: την φθορά του σώματος, η οποία συνοδεύεται από κατάπτωση ζωτικότητας, δύναμης και αντοχής, ευρωστίας και υγείας! Το σώμα φθίνει την πορεία του και ετοιμάζεται για τον θάνατο. Η ψυχή και ο νους, λαμβάνουν το μήνυμα απ΄το σώμα, ώστε να προετοιμάζονται για την τελική πορεία. Είναι καιρός για θεώρηση του βίου, για συμπεράσματα, για αξιολόγηση και εξαγωγή σοφίας. Το σώμα μας λέει ότι η φάση που κατακτούσαμε βιώματα και εμπειρίες με τη συμμετοχή του (ως όχημα που μας πήγαινε παντού) παρέρχεται και ο εναπομείνας χρόνος πρέπει να αξιοποιηθεί διαφορετικά. Ο χρόνος που απομένει είναι ο πλέον πολύτιμος, διότι έρχεται να ανακεφαλαιώσει συνολικά τον βίο μας και να απαλλαχθούμε απ΄ότι περιττό και άχρηστο κουβαλούσαμε σε όλη μας τη ζωή. Οι σωματικές εξαρτήσεις που μας δέσμευαν, ατονούν και μας ελευθερώνουν. Το γήρας είναι η τελευταία φάση της απελευθέρωσής μας, αν προσδεχτούμε τον ρόλο του και δεν αντισταθούμε σε αυτό. Είναι η πλέον ιερή φάση της ανθρώπινης πορείας, γι' αυτό και αποτίνουμε το σέβας μας προς τους γηραιούς ανθρώπους, την γνώμη των οποίων λαμβάνουμε υπόψιν μας, διότι περιέχουν σοφία απηλλαγμένη από τα πάθη και την άγνοια της νεότητας.
Λυπάμαι Λύκιε μα οι μαντικές σου ικανότητας σε πρόδωσαν,σου δίνω άλλες δυο εκαιρίες,χαχα! Μιας και το ανέφερες όμως θα αδράξω την ευκαιρία να προσκαλέσω στο εγχείρημα μας τους ΣΥΝ-EΛΛΗΝΕΣ από το φιλικό φαντάζομαι blogg.Νομίζω θα μπορούσαμε όλοι μαζί να αναλύουμε τα παλιά και ίσος να ανακαλύπτουμε και καινούργια ΔΠ!Επίσης όλοι μαζί θα ήταν ποιο εύκολο να ΑΝΤΙ-ΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ και να ΚΑΤΑ-ΠΟΛΕΜΟΥΜΕ οποιονδήποτε ναρκισσιστικό ΑΝΤΙ-ΝΟΟ με τον ευγενή και ύψιστο στόχο να ΟΜΟ-ΝΟΗΣΟΥΜΕ! (Περνώ αυτήν την πρωτοβουλία ερήμην τον υπολοιπων συμμετεχόντων γιατί φαντάζομαι πως δεν θα έχει κανένας σας πρόβλημα).
Το ιστολόγιο ασφαλώς και είναι φιλικό, αφού το βλέπεις να φιγουράρει μονίμως στα φιλικά ιστολόγια του ΚΔ, από τότε που αυτό ξεκίνησε. Ούτως ή άλλως, ο ΚΔ είναι ανοιχτός προς όλους και φιλόξενος για κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο, ανεξαρτήτως των ιδεών του. Πολλοί είναι αυτοί που έρχονται, φεύγουν και επανέρχονται περιοδικά, αφήνοντας το ανανεωμένο στίγμα τους, την κάθε φορά. Οι αντί-νοοι όμως είναι πολύτιμοι, διότι μας κάνουν να δοκιμάζουμε την αντοχή των επιχειρημάτων μας και της λογικής μας, ώστε να επιβεβαιώνουμε ότι είμαστε στον ορθό δρόμο της λογικής και της αλήθειας. Όλοι είμαστε κερδισμένοι από την διάδραση των αντιθέτων. Για σκέψου να μιλάγαμε και να λέγαμε όλοι τα ίδια. Να συμφωνούσαμε σε όλα και μην είχε κανείς να προτείνει κάτι νέο, κάτι διαφορετικό, μια αμφισβήτηση, μια διαφωνία, μια αντίθεση που να μας ταρακουνήσει από αυτό που θα μπορούσε να μας κάνει δογματικούς! Ωστόσο, αυτός που γνωρίζει κάτι, δεν φοβάται τίποτα. Η αλήθεια δεν φοβάται το ψέμα, την διαβολή και τη στρέβλωση. Αντέχουμε την αλήθεια όμως ή προτιμούμε να πιστεύουμε στο δόγμα μας, κλεισμένοι μέσα στο "ασφαλές" καβούκι μας; Νομίζω ότι μέσα μας, όλοι θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν έχουμε πλανηθεί και πολλές φορές η πραγματικότητα διαψεύδει της ιδέες και τις επιλογές μας. Το να διατηρούμε το μυαλό μας ανοιχτό, μας επιτρέπει να μην εγκλωβιζόμαστε σε νοητικές παγίδες και δογματισμός, ενώ αναζητούμε την αλήθεια των πραγμάτων.
Να υποθέσω οτι ο Αντίνοος του έργου είμαι εγώ, μάλιστα. Πάντως ναι, ίσως να υπήρχε περισσότερο ενδιαφέρον αν γινόσασταν πολλοί, καταρχίν θα είχαμε την ευκαιρία να ξεφυλλίσουμε οικογενειακά φωτογραφικά άλμπουμ, όπως όταν είμασταν παιδάκια, θυμάστε; Που βλέπαμε με τη μαμμά και τον μπαμπά τα άλμπουμ και βλέπαμε πώς ήταν στα νιάτα τους οι παπούδες μας και οι θείοι μας; Vintage πράματα, θα αποκτούσε και καλλιτεχνική νότα το μπλογκ, δαύτες είναι εξελιγμένες μέθοδοι καταπολέμησεις αντίνοων, ναι βεβαια. Άσε που θα μάθαινα και για τη χαμένη πρόγιαγια μου με καταγωγή από τα βάθη της Ταταρομογγολίας, που ήταν δισέγγονη της συνηφάδας της τριτοξαδέρης του Τζένκις Χάν, λίγο τό χετε να σου ανοίγουν τα στραβά σου για την πραγματική καταγωγή σου; Εν ολίγοις, όρεξη νά χετε, να δείτε τις μογγόλικες μούρες όλου του σογιού μου, ποιος ξέρει μπορεί να τις δείτε και με υποσημειώσεις αριθμού ταυτότητας και αμκα, Κριμαίας εννοείται.
Λύκε θα συμφωνήσω στα περισσότερα μαζί σου(άλλωστε είχα εκφράσει παρόμοιες απόψεις και παλαιότερα) και θα προσθέσω όμως κάτι ακόμα,όσον αφορά τον ρολο του Αντί-νοου και του κάθε Αντίνοου... Όπως μου απάντησε κάποτε ένας γερος σοφός όταν τον ρώτησα αν μου επιτρέπει να του μιλώ στον ενικό:"Σημασία έχει η Πρόθεσης"!
Αγαπητέ μου ΛΕΩΝΟΡ, ναι συμφωνώ για την πρόθεση, αλλά απ' την άλλη έστω και έτσι, εμείς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση, ασχέτως των κινήτρων της. Εξάλλου για να είσαι Αντίνοος, θα πρέπει να έχεις κάποιο εσωτερικο κίνητρο, να είσαι αυτό που λέμε "πνεύμα αντιλογίας" για παράδειγμα! Ωστόσο μην περιμένεις απολογισμό μετά τις "μάχες". Δεν θα καταλήξουν ποτέ σε ξεκάθαρες δηλώσεις τύπου "είχες δίκιο" ή "έκανα λάθος". Η όποια νίκη σου θα είναι εσωτερική. Μέσα στην δική σου συνείδηση, θα γνωρίζεις ότι η γνώση σου δοκιμάστηκε και παγιώθηκε πανηγυρικά ή ότι ήταν αδύναμη και χρειάζεται αναθεώρηση... Αλλά έχεις πάντα και την επιλογή να αγνοήσεις κάθε αντίνοο και να παίζεις μπάλα με τους ομόνοους. Σε έναν κήπο ανθίζουν όλα τα λουλούδια, αλλά μαζεύουμε αυτά που μας αρέσουν.
Βρε Kwisatz Haderach, είσαι πραγματικά ένα επιδέξιο τρολ, που "άθελά" σου μας προσφέρεις τροφή για σκέψη και για δοκιμασία. Πραγματικά είσαι αστείρευτο πνεύμα αντιλογίας, με καλή αίσθηση χιούμορ. Τα κίνητρά σου τα έχουμε ήδη αναλύσει στο παρελθόν, αλλά δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία για μας. Είναι δικό σου θέμα η ψυχοσωματική σου ταυτότητα, είτε έχει φολίδες είτε όχι...
Αγαπητέ Λύκιε,εσύ και λίγοι άλλοι που γνωρίζετε το ιστορικό του κάθε αντίνοου,καλά κάνετε και τον αποδέχεστε ως δοκιμασία.Φαντάσου όμως την δικη μου έκπληξη,όταν με περίσσιο θράσος μου υπαγορεύτηκε να ξεκουμπιστώ από μια ανάρτηση από κάποιον άλλο απλό σχολιαστή σαν κι εμενα!Αυτό που θέλω να τονίσω πάντως είναι πως αυτές οι συμπεριφορές μονο αποτρεπτικές είναι για κάποιον που ίσος θελήσει να συμμετάσχει και δεν μπορεί να γνωρίζει το ιστορικό.(σας ανέφερα σε προγενέστερο σχόλιο πως είναι σημαντικό να κοιτάζουμε τις καταστάσεις με τα ματια ενός τρίτου ανυποψίαστου ατόμου)
Κατανοώ όσα λες, αγαπητέ ΛΕΩΝΟΡ. Γι αυτό και έσπευσα να εξηγήσω την κατάσταση, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Ας πούμε ότι η έκπληξη ενός νεότευκτου επισκέπτη, είναι το τίμημα της πολυφωνίας σε έναν τέτοιο ανοιχτό χώρο. Η δική μου παρέμβαση σε τέτοιες περιπτώσεις είναι αναγκαία, ώστε να εξηγήσω πριν παρεξηγηθώ. Είμαι σίγουρος όμως ότι κατάλαβες το πνεύμα μου και ότι το ξεπεράσαμε κι αυτό. Ωστόσο, εσύ ως παλαιός θαμώνας του ΚΔ, γνωρίζεις το πνεύμα μου και την ελευθερία του ΚΔ.
Εδω φίλτατοι συνδαιτυμόνες του ΚΔ,θέλω να αναφερθώ στον τρίτο κατά σειρά της παρούσας αναρτήσεως,σκληρότατο βασικό πυρήνα των βασικών μας αρχων!
Δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από την ίδια την ΕΛΛΗΝΙΚH ΓΛΩΣΣΑ!!!
Αυτό το θεόπνευστο πιθανότατα αριστουργηματικό,μαθηματικό,γενεσιουργικό,ποιητικό δημιούργημα είναι ένα από τα υπέρτατα οπλικά συστήματα αυτού του πλανήτη!Κατά κανόνα ανώτερο από οποιοδήποτε στρατιωτικό οπλικό σύστημα,γιατί δεν είναι καταστροφικό,είναι ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚO!Η ζωντανοτάτη γλώσσα μας γεννα και αναπαράγεται σε καθημερινή βάση,ανακυκλώνοντας ακόμα και λέξης που έχουν επιστρέψει ως αντιδάνεια από άλλες γλώσσες που χρησιμοποιούν πάμπολλες δικες μας.Για να μην μακρηγορήσω παραπέμπω ενδιαφέρον άρθρο που πρόσφατα εντόπισα.Κάτι σας έλεγα για το σύμπαν,είδατε μέσα σε λίγες μέρες...
Ελληνική Γλώσσα: Γιατί πλησιάζει την τελειότητα https://ethernews.com/elliniki-glwsa-plhsiazei-thn-teleiothta/
Αφήστε το σχόλιό σας Φίλοι του ιστολογίου, παρακαλώ να κάνετε ελεύθερα τον σχολιασμό σας, αλλά να απέχετε από ύβρεις και προσβολές προσώπων, καθώς και να χρησιμοποιείτε την Ελληνική γλώσσα και γραφή (όχι greeklish). Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται. Επίσης διαγράφονται spam και διαφημίσεις άλλων ιστολογίων, αλλά και κάθε άλλο σχόλιο που δεν συνάδει με το ύφος και το ήθος που ορίζει ο δημιουργός και διαχειριστής του ιστολογίου.
Αγαπητέ Λύκιε και αγαπητοί σχολιαστές,επαναφέρω το ερώτημα που δυστυχώς κανένας δεν μπήκε στον κόπο να απαντήσει σε προηγουμενη ανάρτηση:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος21 Φεβρουαρίου 2022 - 7:37 μ.μ.
Newks μα και εσείς οι υπόλοιποι,ακροαστείτε παρακαλώ αυτό το τραγούδι και περιμένω να μου αναφέρεται ποιος στίχος σας έκανε περισσότερη εντύπωση;
Μ'αεροπλάνα Μπέλλου Στίχοι
https://www.youtube.com/watch?v=pd-lVUbVgds
ΛΥΚΑΝΟΡ
ΛΕΩΝΟΡ
Όλοι οι στίχοι είναι εντυπωσιακοί !
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ώσπου οι τροχιές μας συναντάνε, τις βασικές σου τις αρχές"
ΑπάντησηΔιαγραφή"Σήκω ψυχή μου δώσε ρεύμα...
Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα..."
Ποιες αρχές συναντούν όλοι αναπόφευκτα κάποια στιγμή;
Πόσο ρεύμα μπορεί να δώσει μια ψυχή; Πόσο εύκολα μπορεί το φως αυτό να αποτινάξει τη μαυρίλα;
22Αρης
@22Αρης
ΔιαγραφήΑνώνυμος27 Φεβρουαρίου 2022 - 11:39 π.μ.
"Ώσπου οι τροχιές μας συναντάνε, τις βασικές σου τις αρχές"
Ερώτμα:Ποίες οι θεμελιώδης βασικές αρχές του Ελληνισμού;
ΛΕΩΝΟΡ
Αγαπητέ ΛΕΩΝΟΡ, θεωρείς ότι το ερώτημά σου σχετίζεται με κάποιο τρόπο προς το αντικείμενο της ανάρτησης;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμίζω ότι εδώ θα μιλήσουμε για τα Δελφικά Παραγγέλματα.
ΛΥΚΙΟΣ.
Αγαπητέ οικοδεσπότη θεωρώ πως οι βασικές αρχές του Ελληνισμού είναι τα ίδια τα ΔΠ!Αν όχι μονο τα ΔΠ,σίγουρα όμως αποτελούν έναν σκληρό πυρήνα των βασικών μας αρχων!
ΔιαγραφήΛΕΩΝΟΡ
Πολύ ωραία. Παραθέτω ενα βιντεο Τρισδιάστατης αναπαράστασης 3D του Ιερού και της αρχαίας πόλης των Δελφών ( Πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του έργου "Ψηφιακοί Δελφοί" της Εφορείας Αρχαιοτήτων Φωκίδος). Απο το τίποτα καλό είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=XtaN9uYhOa0
Γήρας προσδέχου. Το πρώτο ΔΠ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή να αποδέχεσαι με ευχαρίστηση τα γηρατειά.
Να αποδέχεσαι το βιολογικό σου ρολόι και το γεγονός της παρακμής και της φθοράς. Να μην βαρυγκομάς, πρώτον επειδή για να γερνάς σημαίνει ότι πρόλαβες να ζήσεις και δεύτερον επειδή πλησιάζοντας στο τέλος της διαδρομής, φέρεις γεμάτες τις αποσκευές σου με τα απαραίτητα και ουχί τα περιττά.
Οφείλει ο άνθρωπος να συμφιλιώνεται με τη θνητότητα του σάρκινου φορέα του και να αποτιμά τη διαδρομή και τα ίχνη που αφήνει όπως ο χρόνος αφήνει τα δικά του σημάδια.
Οριοθετώντας με αρχή, μέση και τέλος τις ηλιακές μας περιστροφές, επιτρέπουμε στον εγκέφαλό μας να βάλει τάξη στην αταξία του χάους.
Ανατολή
Αντιματριξιανοί μισογύνηδες αναλύουν δελφικά παραγγέλματα και ψάχνουν τρόπο να τα σπρεντάρουν ολούθε στο νετ. Τί άλλο θα δούμε! Ζούμε όντως συναρπαστικές εποχές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Ξεκίνα πρώτα με τα "ΑΠΑΝΤΑ" του Ηρόδοτου.
ΔιαγραφήΤα χαιρετισματα μου.
Kwisatz Haderach, το σχόλιό σου δεν εισφέρει κάτι στον σκοπό της ανάρτησης (ερμηνεία και σχόλια επί των ΔΠ), παρά μόνον επίκριση για τους σχολιαστές.
ΔιαγραφήΑν λοιπόν δεν έχεις να εισφέρεις επί του θέματος, μην επανέλθεις με παρόμοια πρόθεση.
ΛΥΚΙΟΣ.
Όχι, το σχόλιο δεν ήταν επικριτικό, ήταν κριτικό, όπως είναι πάντα τα σχόλια αυτού του τύπου που κάνω. Τόσα χρόνια κι ακόμη να καταλάβεις αυτή τη λεπτή διαφορά... Ξεκινήσατε λάθος καταρχίν. Θα πρέπει να ορίσετε την ετυμολογία των δελφών, ώστε να ξέρετε για αρχή από πού κι από τί έρχονται οι ...παραγγελιές. Γιατί δίνετε την εντύπωση οτι μάλλον δεν ξέρετε.
ΔιαγραφήΤο "αντιματριξιανοί μισογύνηδες" είναι επικριτικός χαρακτηρισμός ανθρώπων που σχολιάζουν και δεν τους αρμόζει.
ΔιαγραφήΗ κριτική σου είναι καλοδεχούμενη, όταν λες ότι "Ξεκινήσατε λάθος καταρχίν. Θα πρέπει να ορίσετε την ετυμολογία των δελφών, ώστε να ξέρετε για αρχή από πού κι από τί έρχονται οι ...παραγγελιές"
Αυτή είναι μια σαφής άποψη προς συζήτηση.
Βέβαια το ότι λέμε "Δελφικά" τα παραγγέλματα, είναι επειδή αναγράφονταν στο Ναό των Δελφών και όχι επειδή έχουν κάποια άλλη σχέση με τους Δελφούς.
Πρόκειται για ηθικά παραγγέλματα, που συνέγραψαν οι επτά σοφοί της αραιότητας.
Νομίζω μάλιστα πως ο όρος "παραγγέλματα" είναι νεωτεριστικός.
Ωστόσο περιμένω την δική σου άποψη περί ετυμολογήσεως των Δελφών και πως αυτή επιδρά στα παραγγέλματα.
ΛΥΚΙΟΣ.
"Γήρας προσδέχου. Το πρώτο ΔΠ."
ΑπάντησηΔιαγραφήΓήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος!
προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!
ΛΕΩΝΟΡ
Καλησπέρα.Νομίζω είναι θεμιτό πρώτα να ετυμολογούμε και κατόπιν να ερμηνεύουμε-αναλύουμε.
ΔιαγραφήΛΕΩΝΟΡ
Λύκιε τα λες τόσο καλά , αλλά , μοιάζει να στερούνται καρδιακού περιεχομένου , ή ίσως είσαι εσύ τόσο φτασμένου επιπέδου , τι συμβαίνει πες μου , πώς να προχωρήσουμε όπως εσύ , ή τουλάχιστον όπως ο Πωλ στις καλές του ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά εντάξει, ο Λύκιος είναι πολύ εγκρατής τύπος, σφίγγεται. Εγώ τον έχω τεστάρει ακραία, το τί ψυχομπινελίκι του χω ρίξει είν άλλο πράμα αχχαχαχα! Και κείνος εκεί, βράχος! Όπως πολυ σωστά έχεις καταλάβει εγώ βέβαια είμαι πολύ εξελιγμένο ον, αλλά δεν οφείλεται κάπου συγκεκριμένα, έτσι γεννήθηκα. Ενδεχομένως να έχω κάνει βήματα σε προηγούμενες ενσαρκώσεις, είναι πολλά τα σενάρια που παίζουν, ούτε γω εχω καταλήξει κάπου. Υπάρχει και η περίπτωση αυτη να είναι η πρώτη και μοναδική μου ενσάρκωση. Μικρός όταν ήμουνα, για πολλά χρόνια είχα φάει το έργο ότι έχω έρθει ως εξωγήινος πράκτορας με αποστολή να γράψω αναφορά για το τι θα δω εδώ, σοβαρά δεν κάνω πλάκα. Αν ισχύει αυτό, το σίγουρο είναι ότι όταν έρθει η ώρα να παραδώσω την αναφορά, θα εισηγηθώ εξόντωση του πλανήτη όπως και δήποτε, μη σου πω όλου του ηλιακού συστήματος, πους δε μπάττον. Θα σου πω και κάτι τελευταίο, το οποίο βέβαια υποθετω ότι είναι λίγο αργά τώρα για να στο πω. Κατά τη γνώμη μου, για την υγιή πνευματική εξέλιξη ενός ανθρώπου, το σημαντικότερο είναι να μην κάνει ό,τι κάνουν όλοι από μικροί. Δλδ να μην σπουδάσει, να μην δουλέψει, να μην κάνει παιδιά και οικογένεια, να μην έχει κεκτημένα, να μην είναι προσκολλημενος στους γονείς του, να μην έχει στόχο να αποκτήσει χρήματα, να μην ζει σε αστικό περιβάλλον. Θα μου πεις τώρα, πώς να το σκεφτεί κάποιος αυτό; Αντε ντε! Οπως σου είπα θα πρέπει να έχει γεννηθεί αλλιώς από την πλειοψηφία, όπως εγώ. Πιτσιρικάδες όταν ήμασταν εκεί στην εφηβεία μας και έλεγε ο καθένας τί θέλει να γίνει ή να κάνει όταν μεγαλώσει, όλοι λέγανε ότι θέλουν να σπουδάσουν περιεργα πραγματα, να κάνουν πολλά λεφτά, να ταξιδέψουν όλο τον κόσμο, να κάνουν μεγάλη οικογένεια κι άλλες τέτοιες κοινότυπες μπούρδες. Εγώ τους έλεγα ότι θέλω να ζήσω σε μια καλλύβα δίπλα στη θάλασσα και με κοιτούσαν με φρίκη. Και τώρα μετά από πολλά χρόνια, εγώ είμαι αυτός που τους κοιτάζω όλους αυτούς με φρίκη έτσι όπως καταντήσανε.
ΔιαγραφήΑγαπητέ Ανώνυμε, ο λόγος μου πρέπει να συνδιάζει την δική μου προσωπικότητα με τον ρόλο του διαχειριστή, που πρέπει να διέπεται από κάποια σχετική αντικειμενικότητα και με τις ανάλογες αποστάσεις ώστε να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις και άλλες παρερμηνείες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι σίγουρος ότι στις προσωπικές μου συνομιλίες είμαι πιο χύμα και βγάζω περισσότερα συναισθήματα.
Αυτό και τίποτα περισσότερο δεν συμβαίνει αγαπητέ...
ΛΥΚΙΟΣ.
Τα ΔΠ είναι από μόνα τους τόσο μεστά σοφίας που οποιοσδήποτε τα διαβάσει εκκινεί αυτόματα τον μηχανισμό προβληματισμού και εγρήγορσης επί του μηνύματος που κομίζουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ νεολαία είναι καλό να έρθει σε επαφή με αυτές τις σύντομες ρήσεις γιατί στην τρυφερή ηλικία απορροφούν ευκολότερα και δέχονται την κραδασμικότητα των ηθικών διδαγμάτων.
Δυστυχώς αυτό το έργο δεν επιτελείται ούτε στο σχολείο ούτε στα οικογενειακά περιβάλλοντα. Θα πρέπει λοιπόν να φροντίσουμε ώστε οι νέοι να ζυμώνονται με τα ΔΠ με όποιον τρόπο είναι αυτό δυνατό. Από παραμύθια με τα ΔΠ που δε θα λείπουν από κανένα παιδικό δωμάτιο, βίντεο που θα γίνονται viral ώστε να εντυπωθούν όπως οι ήρωες της Marvel και προώθησή τους σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα όπου συχνάζουν τα νιάτα.
Οι γονείς ας βρουν τον τρόπο να μυήσουν τα παιδιά τους κι όσοι δεν έχουν δικά τους παιδιά ας παίξουν αυτόν τον ρόλο από τη θέση του θείου/θείας, νονού, οικογενειακού φίλου δημιουργώντας συνθήκες εποικοδομητικών συζητήσεων μαζί τους.
Ανατολή
Πολύ σωστά αγαπητή μου Ανατολή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια για να μυήσουν τα παιδιά οι γονείς και οι δάσκαλοι, θα πρέπει πρώτα να μυηθούν και οι ίδιοι.
Η ανάλυση που μπορούμε να προσφέρουμε εδώ, ίσως διευκολύνει αυτούς που δεν έχουν χρόνο ή ικανότητα στοχασμού πάνω σε αυτές τις σοφίες.
Ο διαδραστικός τρόπος εκμάθησης είναι ο καλύτερος, αλλά θα πρέπει να ασχοληθεί κανείς πολύ επισταμένα για να εντάξει το σύνολο των ΔΠ, σε αυτό το μοντέλο εκπαίδευσης. Ας γίνουμε κι εμείς η αφετηρία, για να παρακινήσουμε κάποιους που ειδικεύονται σε τέτοια μοντέλα.
ΛΥΚΙΟΣ.
Σε αυτό το σημείο θέλω να παρακαλέσω με ευγενικό τρόπο (άλλωστε δεν ειναι και αρμοδιότητα μου) τους σχολιαστές να γραφουν επί του θέματος,διαφορετικά να γραφουν σε άλλες αναρτήσεις που δεν αφορούν τα ΔΠ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό το θέμα ένεκα που αφορά κάποιον σκληρό πυρήνα των βασικών μας αρχων ως λαου,θα τολμήσω να πω πως αγγίζει τα όρια της Ιερότητος...
Λύκιε εδώ θα παρακαλέσω και εσένα να επιδείξεις τον μέγιστο βαθμό αυστηρότητας όσον αφορά τα σχόλια εκτος θέματος.Ευχαριστώ!
ΛΕΩΝΟΡ
Μωρέ δε βαριέστε να είστε πάντα τόσο σοβαροί; Τόσο πιστοί στους τύπους και στο γράμμα; Βάλτε λίγη φρεσκάδα στις οπτικές και στις αντιδράσεις σας! Τόσες μέρες και ακόμη ασχολείστε με το νάμπερ ουάν των δπ. Έτσι όπως πάτε θα κάνετε καναν χρόνο για να τα τελειώσετε. Δεν βλέπετε ότι σ' αυτές τις παρεμβάσεις που θεωρείτε άσχετες, είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για να δείτε επί του πρακτέου ποια δπ μπορεί να ταιριάζουνε; Ότι ενδεχομένως να μπορείτε και να τα ομαδοποιήσετε ανα περίπτωση και να μη μείνετε μόνο στην άκαμπτη θεωρητικολογία; Δείξτε λίγη νοητική ευλυγισία ρε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι δυο και τρία χρονια να κάνουμε,ακόμα και πέντε αξίζει τον κόπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό τώρα που μου κάνει εντύπωση ειναι ότι δημιουργήθηκε τελικά μια ανάρτηση ειδικά για να μην ενοχλούμε αυτούς που δεν ενδιαφέρονταν και τώρα έρχονται εδώ.Σε πρώτη φάση κάνουν άσχετα σχόλια,μα μόλις βλέπουν πως αυτό δεν θα πιάσει για πολύ,αλλάζουν τακτική.Σε δεύτερη φάση μας κάνουν υποδείξεις ενώ ήσαν πολέμιοι από την αρχή.Εντωμεταξύ μας κάνουν υποδείξεις χωρίς να έχουν μπει καν στον κόπο να συμμετάσχουν έστω και με την ποιο απλή ανάλυση.
Χμμ εδώ μάλλον αποσκοπούσε το σχόλιο του Joker...
"Ανώνυμος23 Φεβρουαρίου 2022 - 6:37 π.μ.
Joker
Λυκανορα, τι λειπει τελικα απο τον ληστη που σκεφτοταν να χτυπησει την τραπεζα; Το βλεπεις;
Ας δουμε το υπο συζητηση εγχειρημα μας. Ας πουμε το τρεχω εγω και ο Λυκιος, και εσυ συμμετεχεις σε επιπεδο ιδεων οπως ζητηθηκε και προσφερεις εργο πανω σε αυτο. Πολυ πιθανον εαν αρχιζει να επιτυγχανει το εγχειρημα μετα απο πολλους κοπους και προσπαθειες, να σου ανατεθει καποιος ρολος και συμμετοχη.
Ερχεται τωρα καποιος αλλος που δεν συμμετειχε και δεν προσφερε και λεει θελω και εγω μεριδιο.
Η αξιωση αυτη ειναι δικαιολογημενη; Οχι βεβαια. Ας το δουμε και σε μια επιχειρηση. Παει ο αλλος, "Γεια σας ηρθα, θελω ποσοστο". Ο ιδιος μπορει να πιστευει πως το δικαιουται και με το παραπανω, υπαρχουν απειροι τετοιοι, ακομα και οι γυφτοι ετσι σκεφτονται, γιατι ετσι επιβιωνουν, ομως ΕΧΕΙ ΘΕΜΕΛΙΩΘΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ; Το αξιζει αυτο που ζηταει; Το εχει δουλεψει; Τι εχει θυσιασει προς αυτο τον σκοπο; Αυτο μπορει να συμβει και στο μελλον, αυτη ειναι η εννοια του συμβολαιου,ομως και παλι παρομοια ισχυουν.
Τι μπορει να προσφερει; Μπορει να το επιτυχει; Πώς θα τα καταφερει; Προσφερει τελικα; Αφου αυτο το πρωτο μερος επιτευχθει και θεμελιωθει το δικαιωμα, τοτε παμε στο β μερος, στην "εισπραξη".
Αυτονοητο θαρρεις; Καθολου"
ΛΕΩΝΟΡ
Θα μπορούσαμε και να τα ομαδοποιήσουμε. Γιατί δεν αποπειράσαι εσύ, Kwisatz, να το κάνεις μια και κάτι έχεις κατά νου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέχρι τότε, ας κοιτάξουμε το δεύτερο ΔΠ όπως τα βλέπουμε στη φωτό που ανάρτησε ο αγαπητός Λύκιος.
ΈΧΘΡΑΣ ΔΙΆΛΥΕ
Δηλαδή να διαλύεις τις έχθρες. Να βρίσκεις πάντα τον τρόπο να εξουδετερώνεις την εχθρότητα και τα μίση. Να εξομαλύνεις τις διαφιλονικίες και να γεφυρώνεις όσα εκ πρώτης όψεως μοιάζουν ασυμβίβαστα. Να παραγκωνίζεις το Εγώ σου για να μη βρίσκει χώρο να ανθίζει η εχθρότητα. Και να εξηγείς με επιχειρήματα και καρδιά την ανωτερότητα της συμφιλίωσης. Το όφελος που αποκομίζουν όλοι, το σύνολο, στο οποίο ανήκει εις εξ ημών, όταν εκλείπει το μίσος.
Η έχθρα είναι απότοκο των παθών από τα οποία προσπαθούμε να απαλλαγούμε. Χρειάζεται πολλή εσωτερική δουλειά για να μάθει κανείς να πολεμάει δίκαια τα πάθη του.
Ανατολή
Όπα,κυρια Aνατολή,κόψε λίγο!
ΔιαγραφήΕγώ κατάλαβα πως σε αυτή την ανάρτηση θα θέταμε τις βάσης και τους κανόνες για το πως θα προχωρήσουμε,το πλάνο,ο πιλότος!
Όχι μονο πήρες τα ηνία του άρματος χωρίς να ρωτήσεις κανέναν,μα άρχισες να το τρέχεις λες και τα ΔΠ είναι μια "ξεπέτα".
Βασικά δεν έχω κανένα πρόβλημα να συζητάμε το πλάνο ακόμα και μέχρι το καλοκαίρι,παιδιά δεν μας κυνηγάει κανένας.Η πρωτοβουλία σου βάζει μια σειρά της φωτογραφίας και όχι της ανάρτησης του 2012,και αυτό είναι θέμα υπό συζήτηση.
Tα Δελφικά Παραγγέλματα (ερμηνεία)
https://katahthoniosdemon.blogspot.com/2012/06/t.html?m=0
Το μεγάλο σου λάθος πάντως κατά την ταπεινή μου άποψη ειναι το ότι προσκαλείς σε συμμετοχη τον σχολιαστή που ουσιαστικά μας έδιωξε από την προηγουμενη ανάρτηση με τον πλέον απαξιωτικό τρόπο λες και ο ΚΔ ειναι τσιφλίκι του.
Kwisatz Haderach22 Φεβρουαρίου 2022 - 7:15 μ.μ.
Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις συ ΛΥΚΑΝΟΡ, κάντο ΓΑΤΗΝΟΡ το νικ αχχαχα! Μα εξ αρχής τα σχόλια είναι εντελώς εκτός θέματος του ποστ. Εξάλλου σας παρέπεμψε ο Λύκιος σε αντίστοιχη σχετική δημοσίευση, πάντε κει να τα πείτε. Από δω εσύ περιμένεις να διαδόσεις τα δελφικά παραγγέλματα; Σε αυτή τη χρονική περίοδο κιόλας, που ήδη ξεχώρισε η ήρα απ' το στάρι; Αλλος ένας εκτός τόπου και χρόνου... Καλά εσείς για ινσταγκραμ και τικ τοκ και πινγκ πονγκ δε λέγατε; Οργανωθείτε και κάντε τις διαδόσεις σας, τί μας πρήζετε τους υπόλοιπους; Άμα οργανώσετε καμιά καλή μπίζνα που θα βγει και κανά μαρούλι, δώσε σήμα. Για τζαμπέ αφισοκολλήσεις δεν είμαστε πλέον.
Το ότι δεν συμμετέχουν η υπόλοιποι σχολιαστές που δηλωσαν συμμετοχη αισθάνομαι ότι οφείλεται στην παρουσία του συγκεκριμένου σχολιαστή.Παρακαλώ πάρτε θέση.
Όπως βλέπω μάλλον θα συζητάμε τον πιλότο για κάνα χρόνο...
ΛΕΩΝΟΡ
Αγαπητέ ΛΕΩΝΟΡ, ο Kwisatz Haderach έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να σχολιάζει και ενίοτε γίνεται εριστικός και αρέσκεται να προκαλεί αντιδράσεις, ειδικά σε όσους ανταποκρίνονται στο "παιχνίδι" του. Ωστόσο έχει σεβαστές απόψεις που ξέρει να τις υποστηρίζει πολύ καλά. Σαφώς και ο ΚΔ δεν είναι τσιφλίκι του, όπως και κανενός άλλου. Εγώ είμαι υπεύθυνος για την τήρηση των κανόνων του ιστολογίου και όταν αυτά παραβιάζονται, επαναφέρω την κανονικότητα και την τάξη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ ο Kwisatz Haderach, επί του συγκεκριμένου θέματος διατυπώνει κάποιες ενστάσεις, παρόλο που αρχικά ξεκίνησε με φάουλ...
Όμως κανείς δεν υποχρεώνει κάποιον να ανταποκρίνεται στα σχόλια του και όποιος θέλει, μπορεί σαφώς να τα αγνοήσει.
Η Ανατολή παρέλαβε τη σειρά που βλέπει στην εικόνα της ανάρτησης,που όντως δεν είναι η ίδια με αυτή που έχουμε στον ΚΔ.
Δεν νομίζω όμως ότι είναι αναγκαίο να τηρήσουμε κάποια συγκεκριμένη σειρά, αφού μπορούμε ακόμη και να ομαδοποιήσουμε όσα κρίνουμε ότι μπορούμε να εξετάσουμε μαζί.
Νομίζω ότι μπορεί κανείς να εισάγει ελεύθερα κάποιο ή κάποια ΔΠ και να τα αναλύει με τον δικό του τρόπο, ώστε να προκαλείται ο διάλογος.
Κάτι τέτοιο έκανε η Ανατολή.
Αν θεωρείς ότι δεν εξαντλήθηκε η ανάλυση στο προηγούμενο ΔΠ, τότε ας επιμείνουμε σε αυτό και ταυτόχρονα εξετάζουμε και το νέο που έφερε η Ανατολή.
ΛΥΚΙΟΣ.
Αγαπητέ Λύκιε ο συγκεκριμένος σχολιαστής ενώ δείχνει σημάδια εξυπνάδας και μορφώσεως,πάσχει όμως αλλου.Όπως ευστοχότατα ανέφερε και ο μεγάλος Σωκράτης "Η μόρφωση δεν είναι θέμα γνώσεων,είναι θέμα συμπεριφοράς".
ΔιαγραφήΠεριμένω και την άποψη των υπολοιπων ,μα κύριος του Joker που έγινε άφαντος.
ΛΕΩΝΟΡ
Και ποιες είναι οι βάσεις τελικά, Λεωνορ; Πώς θα τα προχωρήσουμε τα ΔΠ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Ανατολή πολύ καλά έκανε και προσκάλεσε τον αντιδραστικό της παρέας να συμμετέχει. Προφανώς του αναγνωρίζει ότι έχει άποψη και μπορεί να είναι και χρήσιμη.
Το ΔΠ που έπιασε λέει ακριβώς αυτό: ΕΧΘΡΑΣ ΔΙΑΛΥΕ.
Αν δεν εφαρμόζουμε στην πράξη τις υποδείξεις των παραγγελμάτων τότε μάλλον δεν έχουμε καταλάβει το περιεχόμενό τους και θεωρητικολογούμε χωρίς ουσία.
22Αρης
Φιλε μου από την θεωρία στην πράξη μεσολαβεί το Χάος.
ΔιαγραφήΣτην συγκεκριμένη περίπτωση τίθενται αλλα θέματα και περιμένω και τις απόψεις δυο ακόμα τουλάχιστον σχολιαστών που σύμφωνα με τα γραφόμενα τους θα συμμετείχαν στο εγχείρημα.
(Το περίμενα πως κάποιος θα αντιπαρέθετε ως επιχείρημα το συγκεκριμένο ΔΠ,πολύ όμορφα,αξίζουν και ξεδιπλώνονται διαφορα χαχαχα).
ΛΕΩΝΟΡ
Ησυχάστε, ησυχάστε παρακαλώ, ησυχάστε. Σιγά μην ανοίξω και λογιστικό φύλλο για να κάνω ομαδοποίηση! Ακόμη δεν έχετε καταλάβει, ότι ο δικός μου ρόλος είναι να διεγείρω νόες, είμαι κάτι σαν πιξελικό ελεςντί. Βεβαίως, τις περισσότερες φορές το μπετόν αρμέ είναι τόσο συμπαγές, που ούτε καν εγώ δεν μπορώ να του κάνω ρωγμές. Θα έλεγα λοιπόν, να το συνεχίσουμε όπως τις καλές παλιές εποχές για να ευθυμήσουμε και λίγο. Οπότε, ανασκουμπωθείτε και αναμένω τον εξοστρακισμό μου. Τίμια πράματα όμως, έτσι; Μην κλέψει κανείς, γιατί θα το καταλάβω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με την πρόταση της Ανατολής τα Δελφικά Παραγγέλματα να διαβάζονται σε όλα τα παιδικά δωμάτια, έψαξα και βρήκα για την αναδεξιμιά μου το "Ο Μάξιμος και ο θησαυρός των Δελφών" της Ελ. Ταχμαζίδου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόλις το παραλάβω θα σας πω τη γνώμη μου.
22Αρης
Αγαπητέ Λέωνορ, σκόπευα να απαντήσω στις αντιρρήσεις σου αλλά με κάλυψαν όσα εύστοχα έγραψε ο φίλος 22Αρης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπικά δεν με ενοχλούν οι παρεμβάσεις κανενός και μάλιστα όταν γνωρίζουμε πως τα σχόλια περνούν από έλεγχο προτού δημοσιευθούν για να αποφεύγονται οι χοντροκομμένες αστοχίες που κανέναν δεν ωφελούν. Οι λοιπές "χαριτωμενιές" για να το θέσω κομψά, θα διαπιστώσεις ότι εξασκούν την υπομονή σου, την εγκράτεια και γενικά το θυμικό σου, αν δεν το έχεις ήδη αντιληφθεί.
Αν βρω χρόνο θα επιχειρήσω μια ομαδοποίηση των ΔΠ. Αν κάποιος έχει ήδη εκπονήσει αυτή την εργασία, έστω και νοητικά, ας την καταθέσει πρώτος.
Ποιος προτείνεις λοιπόν να είναι ο "πιλότος" αυτού του εγχειρήματος, φίλε Λεωνορ;
Μέχρι να τοποθετηθούν αυτοί που περιμένεις, να ακούσουμε τη δική σου πρόταση ώστε να αποφευχθούν οι "ξεπέτες".
Έγραψες το εξής για το ΓΗΡΑΣ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ:
"Γήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος!
προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!"
Αν γερός=ιερός τότε το πρώτο ΔΠ μεταφράζεται διαφορετικά και δεν έχει σχέση με το γήρας=γηρατειά.
Μήπως εννοείς ότι πρέπει να ερμηνευτεί πιότερο ως "να (υπό)δέχεσαι τα ιερά; Να είσαι δεκτικός σε ότι είναι ιερό;
Ανατολή
Κυρια Ανατολή,χρόνος=Κρόνος...
ΔιαγραφήΟ χρόνος όπως και το χρήμα είναι δημιουργήματα του ανθρώπου,που ενώ δημιουργήθηκαν για να τον εξυπηρετήσουν,κατέληξαν να τον σκλαβώσουν!Από την ανατολή εισέρχεται καθημερινά με τα σημερινά δεδομένα ο ζωοδότης Ήλιος!Ο Εωσφόρος!Ας δούμε τον παππου Ησίοδο!
Ηριγένεια Ηώς και Αστραίος : Ο Ζέφυρος, ο Βορέας, ο Νότος, ο Εωσφόρος
Οποιοσδήποτε ιουδαίος προφήτης,μοναχα απέχθεια μου προκαλεί σε σύγκριση με τον Ησίοδο που μαζί με τον Όμηρο αποτελούν έναν ακόμα θεμελιώδη πυρήνα των βασικών μας αρχων!
Επίσης Γραία=Ιέρεια,οποτε λίγη υπομονή παρακαλώ.
ΛΕΩΝΟΡ
Κύριε Λεωνορ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπομονή; Άπλετη! Έχουμε και απόκριες να οργανώσουμε! Ο Καταχθόνιος δε φεύγει από τη θέση του.
Ανατολή
https://www.youtube.com/watch?v=TXYT-fnjaWk
ΔιαγραφήΠαραθέτω τραγουδάκι με γερο και στο κλίμα των ημερών για να ευθυμήσουμε λίγο!
ΛΕΩΝΟΡ
Χαχα
ΔιαγραφήΠρώτη φορά το ακούω αυτό το άσμα! Έχεις μπει ήδη στο διονυσιακό έθιμο βλέπω!
Καλά κούλουμα!
Ανατολή
Joker
ΑπάντησηΔιαγραφήJoker
Καλημερα. Εδω ειμαι και εγω, δεν θα μπορουσα να απεχω απο ενα στατιστικα σχεδον καταδικασμενο εγχειρημα. Υπαρχει ωραιοτερη μαχη απο αυτην; Υπαρχει πιο ξεκαθαρη ενδειξη μεγαλειου και ομορφιας απο την επιτυχια ενος τετοιου εγχειρηματος; Δεν αποτελει ενα εξαισιο, δικαιο και αγνο σκοπο; Ειναι το ξεκαθαρο οραμα ενος ωραιου σκοπου που θα βαλει ολα τα κομματια στην θεση τους. Οπως καθε εγχειρημα, πρωτα πρεπει να "προσφερουμε θυσια στους θεους". Τί θα ευχαριστησει τους θεους/Θεο ωστε να κανει δεκτη την θυσια μας; Να θυσιασουμε μηπως κανα αρνι και να ψησουμε παιδακια χωρις να τα φαμε; Μία ηταν πάντα η πραγματικη θυσια και αυτη ειναι να θυσιασουμε μερος των εαυτων μας. Να καταθεσουμε την δικια μας εργασια, τον δικο μας ιδρωτα αλλα προσφεροντας τον με την καρδια μας, που σημαινει να ανοιξουμε την καρδια μας, να νιωσουμε την γνωση και να την βιωσουμε (αλλα και να πονεσουμε ετσι) ως αλλοι ποιητες οπως στην ταινια που μας προτεινες Λυκανορα. Εχουμε την δυναμη και την γενναιοτητα να το πραξουμε και να αντεξουμε;
Χαιρετιζω τις προσπαθειες σας Ανατολη και Λυκανορα, ομως Λυκιε χρειαζομαστε και το βαρυ πυροβολικο. Πώς θα παμε στην Τροια ανευ Αχιλλεα και Οδυσσεα; Οπως ο Οδυσσεας καλεσε τον Αχιλλεα στην μαχη, ετσι θα καλεσω και εγω τον φιλο Λυκιο, λεγοντας πως το εγχειρημα σε χρειαζεται, και οχι ως φυλακα, αλλα ως ηρωα στην πρωτη γραμμη. Οι κεντρικοι ηρωες ειναι αυτοι που μετατρεπουν συνηθισμενο, σε χιλιοτραγουδισμενο απο ποιητες, επος.
Πρωτα ομως να συμφωνησουμε στην πηγη πανω στην οποια θα εργαστουμε. Να δεχτουμε πως μια απο τις καλυτερες πηγες ειναι το ανθολογιο του Στοβαιου απο οπου και εχουν σωθει τα περισσοτερα;
https://archive.org/details/joannisstobaeian03stovuoft/page/126/mode/2up
Εντυπωση εδω μου προκαλεσε το "Γυναικός άρχε" από την αποψη πως δεν το συνανταμε στις αλλες πηγες
Μια αριστη πηγη για τα δελφικα δεν βρηκα ετσι που κοιταξα καπως προχειρα και αυτο αποτελει ενα μεγαλο φαουλ. Θα πρεπει να την συνταξουμε εμεις και εδω θα χρειαστουμε καθε βοηθεια διαθεσιμη. Πιστευω παντως πως η wikipedia αποτελει μια ακομα χρησιμη πηγη(βασιστηκε στον Στοβαιο) αν και βλεπω κακες αποδοσεις νοηματων
shorturl.at/ltHTU
Ωστοσο, ειναι σαφως μια χαρα, να ξεκινησουμε και με την εξαιρετικη εικονα της οικουμενικης δελφικης ενωσης, που μεταξυ αλλων δειχνει και υπεροχα. Θα ηταν ωραιο να την βρισκαμε και σε υψηλοτερη αναλυση, αν και δεν νομιζω να την προσφερουν διοτι την εμπορευονται απότι καταλαβα. Παμε λοιπον οπως ξεκινησαμε και προσαρμοζομαστε στην πορεια, δεν θα τα χαλασουμε εκει. Καθε κομματι σοφιας ειναι καλο, περιττο να κολλαμε σε μια "σειρα"
22Αρη, ωραιο φαινεται το βιβλιο που προτεινες
https://www.youtube.com/watch?v=KHwsOp2B0uo
Οταν ακουσα ομως κατι "Φθόνει μηδένι" δεν μπορεσα να μην σκεφτω "Ξενερωσε μας κι αλλο"
Παμε λοιπον. Μια βασικη παραμετρος στην εργασια μας ειναι η εξης. Να συμφωνησουμε πως ολα τα δελφικα παραγγελματα ειναι κομματια βαθυτερης γνωσεως απο τους αρχαιους σοφους, οποτε ενεχουν μερος της αληθειας; Τοτε, ειναι λογικο να πουμε πως δεν γινεται να αλληλοαναιρουνται. Επομενως, δεν μπορει το ενα να ερχεται σε αντιθεση με καποιο αλλο. Αρα, θα πρεπει να βρουμε την κοινη συνισταμενη, την τομη, το σημειο οπου συναντιουνται μεταξυ τους ωστε να ισχυουν ταυτοχρονως. Επομενως μια πρωτη βασικη αρχη, ειναι η αρχη της μη αλληλοαναιρεσης, πως δεν μπορουν δηλ να πανε κοντρα μεταξυ τους. Το κραταμε αυτο.
Joker
ΔιαγραφήΔιορθωση: Οι κεντρικοι ηρωες ειναι αυτοι που μετατρεπουν κατι συνηθισμενο, σε χιλιοτραγουδισμενο απο ποιητες, επος.
ΥΓ. Ειναι πολυ ευστοχες Λεωνορ οι παρατηρησεις σου, ομως δεν ειναι ακομα του παροντος να απαντηθουν
Joker
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαμε οπως ωραια ξεκινησες Ανατολη.
"Γήρας προσδέχου. Το πρώτο ΔΠ. Δηλαδή να αποδέχεσαι με ευχαρίστηση τα γηρατειά."
Και Λυκανορα
"Γήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος!
προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!"
Αλλα δεν μπορουμε να μην βαλουμε και οποια δελφικα αναφερονται σε ιδια λεξη ωστε να βοηθησουμε τους εαυτους μας στην κατανοηση. Εχουμε το τελευταιο στην εικονα το "Καιρον προσδεχου". Δεν θα μπορουσαμε να μην αναφερθουμε ομως και στο περιφημο νεοτερο (αν και μη δελφικο) ρητο "οι καιροι ου μενετοι" (οι καταλληλοι καιροι δεν περιμενουν για πολυ)
Παμε πρωτα στο προσδεχου. Καταρχας, δεν λεει απο-δεχου ωστε να δηλωσει πληροτητα. Οι λεξεις πχ απογυμνωνω, αποτελειωνω, δειχνουν πληροτητα, ηταν γυμνος και τον απογυμνωσα να ξεμπερδευουμε εντελως, ειχε τελειωσει, αλλα τωρα αποτελειωσε μια και καλη και τελος. Εαν λοιπον ελεγε "αποδεχου", τοτε ναι, η ερμηνεια "να αποδέχεσαι με ευχαρίστηση τα γηρατειά" θα ηταν απολυτως σωστη. Λεει ομως "προσδεχου" μια λεξη που σημερα δεν την χρησιμοποιουμε. Απο το λεξικο διαβαζουμε: "Το προς σημαινει κινηση/κατευθυνση και σε συνθεση με πληθος λεξεων δηλωνει: κινηση προς (προσερχομαι,προστρεχω), προσθηκη(προσθετω,προσαυξανω), το κοντα(προσαρμοζω,προσκολληση), σχεση(προσεχω,προσποιουμαι) και άλλα."
Για να φευγει απο τη μεση, το γηρας ειναι η γεροντικη ηλικια, η μεγαλυτερη ηλικια, (old age), ο καιρος αυτος που ειμαστε μεγαλοι σε ηλικια και μας εχει βρει το γηρας. "Δεινόν το γήρας, ου γαρ έρχεται μόνον" Επομενως, αναφερομαστε σε αυτην την ηλικια οπου μας εχει βρει το γηρας, και το αντιλαμβανομαστε απο αυτα που ερχονται μαζι του, διοτι δεν ερχεται μονο του, ερχονται μαζι και διαφορες δυσκολιες και δεινα. Αν δεν μας βρισκουν αυτα τα δεινα, τοτε δεν μιλαμε για γηρας αλλα για μεγαλυτερη ηλικια. Και το γηρας παντως αποτελει εναν "καιρο", μια χρονικη εποχη της ζωης μας, πιο συγκεκριμενη. Με το "Καιρον προσδεχου" το παραγγελμα επεκτεινεται και σε αλλες εποχες/χρονικες περιοδους της ζωης μας πχ ακομα και η ζωη μας ως μαθητης του δημοτικου, συμβαινει σε εναν "καιρο", σε μια χρονικη περιοδο, στην οποια θα πρεπει παλι να δεχτουμε την θεση μας και να κανουμε αυτο που ερχεται με αυτην. Το ιδιο ισχυει για πολλους και διαφορετικους "καιρους" πχ οταν ειμαστε φανταροι ή γονεις.
Επιστρεφουμε. Προσδεχου. Νομιζω καλη η αποδοση "κινησου/κατευθυνσου προς την δεκτικοτητα". Ωστοσο, μου ερχεται στο μυαλο και η λεξη "προσευχησου". Τί διαφορα εχει το "ευχομαι" απο το "προσευχομαι"; Εδω η κινηση ειναι κατα βαση εσωτερικη, συντελειται μεσα μας, και οχι απλα εξωτερικα. Επομενως, θα μπορουσε να δηλωνει εσωτερικη δεκτικοτητα και να σημαινει ετσι "Δεξου το, μεσα σου". Σε καθε περιπτωση ομως, το ζητημα παραμενει. "Πώς καταφερνουμε ειτε να κινηθουμε προς την δεκτικοτητα ειτε να εφαρμοσουμε δεκτικοτητα και αποδοχη εσωτερικα μας; Πώς καταφερνουμε να αποδεχτουμε το γηρας;" Αυτο δεν μας το λεει το δελφικο. Μας λεει τί πρεπει να κανουμε, δεν μας λεει ομως και το πώς θα το επιτυχουμε αυτο.
Ισως η συχνοτερη αιτια για την οποια μετανιωνουν οι ανθρωποι πριν πεθανουν ειναι το οτι δεν εζησαν. Δεν εζησαν τη ζωη που θα ηθελαν. Καπου επισης γραφει ο Yalom νομιζω. "Ο φοβος για τον θανατο, ειναι αναλογος της ζωης που δεν ζησαμε." Επομενως, δεν γινεται να αποδεχτεις το γηρας χωρις να εχεις ζησει τη ζωη σου. Το γηρας θα το δεχτεις, οταν εχεις ζησει μια πληρη ζωη. Διαφορετικα, θα μετανιωνεις για τον τροπο που (δεν) εζησες τη ζωη σου. Και αυτο ειναι λαθος, διοτι μεταξυ αλλων δεν σεβεται και το δελφικο παραγγελμα 100 (βασει wikipedia) "Πραττε αμετανοητως" (να πρατεις ετσι ωστε να μην μετανιωνεις). Επομενως οταν ο σοφος λεει "Γηρας προσδεχου" μας λεει κινησου με τετοιο τροπο ωστε να αποδεχτεις/"προσδεχτεις" εσωτερικα το γηρας οταν ερθει, και φερσου με τροπο αναλογο της χρονικης περιοδου της ζωης σου στην οποια μπηκες.
Κυρια Aya κανε μια τοποθέτηση επί των τεκταινομένων σε αυτή την ανάρτηση,αν έχεις την καλοσύνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΕΩΝΟΡ
Μην παντρεύεις τους ΕΘΝΙΚΟΥΣ ( με τους οποιους ουδεμία σχέση έχω ) με τα ΔΠ.
ΔιαγραφήΟταν είμαι έτοιμη θα συμmετ-άσχω. Την καλημέρα μου και Καλή Σαρακοστή.
Με εκτίμηση.
Aya
"Μην παντρεύεις τους ΕΘΝΙΚΟΥΣ ( με τους οποιους ουδεμία σχέση έχω ) με τα ΔΠ."
ΔιαγραφήΚυρια Aya δεν είναι στις προθέσεις μου να γίνω κουμπάρος!
Τα ΔΠ πάντως παρήχθησαν εκ των προγόνων των σημερινών Ελλήνων,οι οποιοι ήσαν Εθνικοί!
’Aλλωστε και η λέξης Έθνος είναι καθαρά Ελληνική νομίζω!
Δεν στέκομαι σε τι δογμα κατατάσσει τον εαυτό του ο καθένας μας,αν τον κατατάσσει.
ΛΕΩΝΟΡ
Joker
ΑπάντησηΔιαγραφή"Αρχη ανδρα δεικνυσι"
Η εξουσια αναδεικνυει τον ανδρα και το ποιον του. Ναι μεν χρηση της οταν πρεπει, οχι ομως καταχρηση της
Στα επομενα δελφικα θα αναλυθουν επισταμενως οι πρακτικες που εχεις παρατηρησει, κυριως σε οσα εμφανιζουν την λεξη "Μισει"
Ας ολοκληρωσουμε το παρον, και μετα θα παμε και εκει
"Αρχη ανδρα δεικνυσι"
ΔιαγραφήΚαι η κατάχρηση της,υποδεικνύει το ποιον του ανδρός...
Το Άρχην,να μάθεις να άρχεις και να άρχεσαι!Η εξουσία νομίζω είναι άλλη λέξη.
Δηλαδή η αρχηγία υποδεικνύει τις ποιότητες του άνδρα,καλές ή κακές...ουσιαστικά αποδεικνύει τι άνδρας είναι.
ΛΕΩΝΟΡ
Joker
ΔιαγραφήΛεγοντας παρον εννοω το "Γήρας προσδέχου"
Και η εννοια "γηρας" και η προτροπη "προσδεχου" χρειαζονται περισσοτερη ερμηνεια. Μετα, πρεπει να μπουμε και στην ουσια της προτροπης του δελφικου, εξαγοντας το αποσταγμα που θα μας ακολουθει δια βιου στην ζωη μας.
Εφαρμοζοντας το, οταν ερθει η στιγμη του γηρατος, να μπορουμε με ελαφρυ χαμογελο και νευμα να ψιθυριζουμε στον εαυτο μας "Γήρας προσδέχου"
Αλλωστε δεν μπορει να θεωρειται ληξαν αν δεν τοποθετηθει και ο Λυκιος. Ας επιτρεψουμε λιγο χρονο, να φιλοσοφησουμε πανω σε αυτο κια να καταθεσουμε τις σκεψεις μας μετα. }
Αλλωστε, Δελφικο Νο 48: "Φιλοσοφος γινου" (δεν το αναλυουμε ακομα, αυτο ηταν προσεχως (preview)
Κυριες και κύριοι η κατάπτωση μας σαν κοινωνία-ες σε όλα,μα όλα τα επίπεδα,νομίζω ότι οφείλεται στο γεγονός του ότι ξεχάσαμε τις βασικές μας τις Αρχές!(άσε που στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν τις διδαχθήκαμε ποτε).Οι παλαιότερες κοινωνίες μετέφεραν μέσο των παραδόσεων τα περισσότερα σημαντικά πράγματα,μα αυτή η μακροχρόνια αλυσίδα μετάδοσης χάθηκε με την αστικοποίηση.Σε συνάρτηση με την καλπάζουσα τεχνολογική εξέλιξη δε,χάσαμε τελείως τη μπάλα και φτάσαμε στα σημερινά χαλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πρόταση του Joker να αναλύσουμε και να κοινωνήσουμε τα γνωμικά και τις ρήσεις μας,ήχησε στα αυτιά μου σαν ουρανια μελωδία.Όλοι γραφουν διαφορα,όμορφα και άσχημα,ακόμα και άσχετα,μα κανένας δεν μπαίνει στον κόπο να παράγει κάτι δημιουργικό.Ποσο μάλλον να προσπαθήσει να τα μεταδώσει στην νεολαία,στα μέσα δικτυώσεις που χρησιμοποιεί σήμερα!
Το αντικείμενο που θα επιχειρήσουμε να αναλύσουμε είναι σοβαρότατο και για αυτόν τον λόγο το μονο που δεν πρέπει να μας απασχολεί είναι η χρονική του διάρκεια.Δεν μας κυνηγά κανένας.
Καλο μας ταξίδι!
ΛΕΩΝΟΡΑΣ
ΓΗΡΑΣ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ (Συνοψίζω)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓήρας προσδέχου. Το πρώτο ΔΠ.
Δηλαδή να αποδέχεσαι με ευχαρίστηση τα γηρατειά.
Να αποδέχεσαι το βιολογικό σου ρολόι και το γεγονός της παρακμής και της φθοράς. Να μην βαρυγκομάς, πρώτον επειδή για να γερνάς σημαίνει ότι πρόλαβες να ζήσεις και δεύτερον επειδή πλησιάζοντας στο τέλος της διαδρομής, φέρεις γεμάτες τις αποσκευές σου με τα απαραίτητα και ουχί τα περιττά.
Οφείλει ο άνθρωπος να συμφιλιώνεται με τη θνητότητα του σάρκινου φορέα του και να αποτιμά τη διαδρομή και τα ίχνη που αφήνει όπως ο χρόνος αφήνει τα δικά του σημάδια.
Οριοθετώντας με αρχή, μέση και τέλος τις ηλιακές μας περιστροφές, επιτρέπουμε στον εγκέφαλό μας να βάλει τάξη στην αταξία του χάους.
Ανατολή
"Γήρας προσδέχου. Το πρώτο ΔΠ."
Γήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος!
προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!
Καλησπέρα.Νομίζω είναι θεμιτό πρώτα να ετυμολογούμε και κατόπιν να ερμηνεύουμε-αναλύουμε.
ΛΕΩΝΟΡ
Έγραψες το εξής για το ΓΗΡΑΣ ΠΡΟΣΔΕΧΟΥ:
"Γήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος!
προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!"
Αν γερός=ιερός τότε το πρώτο ΔΠ μεταφράζεται διαφορετικά και δεν έχει σχέση με το γήρας=γηρατειά.
Μήπως εννοείς ότι πρέπει να ερμηνευτεί πιότερο ως "να (υπό)δέχεσαι τα ιερά; Να είσαι δεκτικός σε ότι είναι ιερό;
Ανατολή
συνεχιζετε...
...συνεχεια από προηγούμενο
ΑπάντησηΔιαγραφήJoker
Παμε οπως ωραια ξεκινησες Ανατολη.
"Γήρας προσδέχου. Το πρώτο ΔΠ. Δηλαδή να αποδέχεσαι με ευχαρίστηση τα γηρατειά."
Και Λυκανορα
"Γήρας = εκ του γηραιός=εκ του Ιερός=Γέρος!
προσδέχου=προς+δέχομαι,δεκτικός=κατευθύνσου στην δεκτικότητα!"
Αλλα δεν μπορουμε να μην βαλουμε και οποια δελφικα αναφερονται σε ιδια λεξη ωστε να βοηθησουμε τους εαυτους μας στην κατανοηση. Εχουμε το τελευταιο στην εικονα το "Καιρον προσδεχου". Δεν θα μπορουσαμε να μην αναφερθουμε ομως και στο περιφημο νεοτερο (αν και μη δελφικο) ρητο "οι καιροι ου μενετοι" (οι καταλληλοι καιροι δεν περιμενουν για πολυ)
Παμε πρωτα στο προσδεχου. Καταρχας, δεν λεει απο-δεχου ωστε να δηλωσει πληροτητα. Οι λεξεις πχ απογυμνωνω, αποτελειωνω, δειχνουν πληροτητα, ηταν γυμνος και τον απογυμνωσα να ξεμπερδευουμε εντελως, ειχε τελειωσει, αλλα τωρα αποτελειωσε μια και καλη και τελος. Εαν λοιπον ελεγε "αποδεχου", τοτε ναι, η ερμηνεια "να αποδέχεσαι με ευχαρίστηση τα γηρατειά" θα ηταν απολυτως σωστη. Λεει ομως "προσδεχου" μια λεξη που σημερα δεν την χρησιμοποιουμε. Απο το λεξικο διαβαζουμε: "Το προς σημαινει κινηση/κατευθυνση και σε συνθεση με πληθος λεξεων δηλωνει: κινηση προς (προσερχομαι,προστρεχω), προσθηκη(προσθετω,προσαυξανω), το κοντα(προσαρμοζω,προσκολληση), σχεση(προσεχω,προσποιουμαι) και άλλα."
Για να φευγει απο τη μεση, το γηρας ειναι η γεροντικη ηλικια, η μεγαλυτερη ηλικια, (old age), ο καιρος αυτος που ειμαστε μεγαλοι σε ηλικια και μας εχει βρει το γηρας. "Δεινόν το γήρας, ου γαρ έρχεται μόνον" Επομενως, αναφερομαστε σε αυτην την ηλικια οπου μας εχει βρει το γηρας, και το αντιλαμβανομαστε απο αυτα που ερχονται μαζι του, διοτι δεν ερχεται μονο του, ερχονται μαζι και διαφορες δυσκολιες και δεινα. Αν δεν μας βρισκουν αυτα τα δεινα, τοτε δεν μιλαμε για γηρας αλλα για μεγαλυτερη ηλικια. Και το γηρας παντως αποτελει εναν "καιρο", μια χρονικη εποχη της ζωης μας, πιο συγκεκριμενη. Με το "Καιρον προσδεχου" το παραγγελμα επεκτεινεται και σε αλλες εποχες/χρονικες περιοδους της ζωης μας πχ ακομα και η ζωη μας ως μαθητης του δημοτικου, συμβαινει σε εναν "καιρο", σε μια χρονικη περιοδο, στην οποια θα πρεπει παλι να δεχτουμε την θεση μας και να κανουμε αυτο που ερχεται με αυτην. Το ιδιο ισχυει για πολλους και διαφορετικους "καιρους" πχ οταν ειμαστε φανταροι ή γονεις.
συνεχιζετε...
...συνεχεια από προηγούμενο
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιστρεφουμε. Προσδεχου. Νομιζω καλη η αποδοση "κινησου/κατευθυνσου προς την δεκτικοτητα". Ωστοσο, μου ερχεται στο μυαλο και η λεξη "προσευχησου". Τί διαφορα εχει το "ευχομαι" απο το "προσευχομαι"; Εδω η κινηση ειναι κατα βαση εσωτερικη, συντελειται μεσα μας, και οχι απλα εξωτερικα. Επομενως, θα μπορουσε να δηλωνει εσωτερικη δεκτικοτητα και να σημαινει ετσι "Δεξου το, μεσα σου". Σε καθε περιπτωση ομως, το ζητημα παραμενει. "Πώς καταφερνουμε ειτε να κινηθουμε προς την δεκτικοτητα ειτε να εφαρμοσουμε δεκτικοτητα και αποδοχη εσωτερικα μας; Πώς καταφερνουμε να αποδεχτουμε το γηρας;" Αυτο δεν μας το λεει το δελφικο. Μας λεει τί πρεπει να κανουμε, δεν μας λεει ομως και το πώς θα το επιτυχουμε αυτο.
Ισως η συχνοτερη αιτια για την οποια μετανιωνουν οι ανθρωποι πριν πεθανουν ειναι το οτι δεν εζησαν. Δεν εζησαν τη ζωη που θα ηθελαν. Καπου επισης γραφει ο Yalom νομιζω. "Ο φοβος για τον θανατο, ειναι αναλογος της ζωης που δεν ζησαμε." Επομενως, δεν γινεται να αποδεχτεις το γηρας χωρις να εχεις ζησει τη ζωη σου. Το γηρας θα το δεχτεις, οταν εχεις ζησει μια πληρη ζωη. Διαφορετικα, θα μετανιωνεις για τον τροπο που (δεν) εζησες τη ζωη σου. Και αυτο ειναι λαθος, διοτι μεταξυ αλλων δεν σεβεται και το δελφικο παραγγελμα 100 (βασει wikipedia) "Πραττε αμετανοητως" (να πρατεις ετσι ωστε να μην μετανιωνεις). Επομενως οταν ο σοφος λεει "Γηρας προσδεχου" μας λεει κινησου με τετοιο τροπο ωστε να αποδεχτεις/"προσδεχτεις" εσωτερικα το γηρας οταν ερθει, και φερσου με τροπο αναλογο της χρονικης περιοδου της ζωης σου στην οποια μπηκες. (Joker)
(Εδώ απαντάμε μονο για το συγκεκριμένο ΔΠ) ΛΕΩΝΟΡ
Συνεχίζω...
ΔιαγραφήΕδώ θέλω να τονίσω την τεραστια σημασία της ορθογραφίας που άριστα μας υποδεικνύει και σηματοδοτεί.Όμως κάποιες φορες δεν πρέπει να εγκλωβιζόμαστε σε αυτή γιατί ο ήχος προηγείται της γραφής!
-Γήρας=πέρας=οδεύεις εις τo πέρας της αποστολής-ενσάρκωσης σου!
-πέρας=πείρα=η γνώση που αποκτάται μέσο του πρακτέου της ζωής!
-πήρα=εμπειρία=η γνώση σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο που σε κάποιες περιπτώσεις είναι μοναδική!
-Γηραιός=Ιερός=λόγο της πολυτιμης εμπειρίας του,ειδικά στα παλαιά χρονια που τα βιβλία σπάνιζαν και η τεχνολογία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη!
Και ναι Ανατολή,σαφώς πρέπει να είμαστε δεκτικοί σε οτιδήποτε Ιερό!
ΛΕΩΝΟΡ
Μάλιστα. Ένα μάτσο εντολές λοιπόν, οι οποίες ουσιαστικά αφορούν ένα σύστημα προσαρμογής του χειρότερου γένους στην εδώ αθλιότητα. Οι οποίες μάλιστα υποτίθεται από δόθηκαν από σοφούς. Για μενα που δεν ανήκω στο δικό σας γένος, είναι πραγματικά εκτός από αστείες και βαθιά προσβλητικές κάποιες έως και ανίερες. πΧ. αυτό το γήρας προσδέχου. Δεν υπάρχει κάτι πιο ατιμωτικό και υβριστικό της ύπαρξης από τα γηρατειά. Μόνο ένας βαθιά διαστροφικός δημιουργός θα έδινε τέτοια πορεία στα παιδιά του κι ένα βαθιά διαστροφικό ιερατείο θα την εξυμνούσε. Η παρακμή, η φθορά που βιώνει ένα σώμα κι ένας νους, η ξεφτίλα που φτάνει να ζει ένας άνθρωπος στη δύση του όταν χέζεται και κατουριέται πάνω, είναι χαρακτηριστικά που μόνο κατώτερα όντα και υπήκοοι ατελών δημιουργών όχι μόνο θα δέχονταν, αλλά θα έψαχναν και τρόπους για να τα εξυμνήσουν. Πολύ λυπάμαι αλλά και νά θελα δε θα μπορούσα να σας ακολουθήσω σ' αυτήν την υβριστική πορεία. Κι ο λόγος είναι ότι μέσα στην καρδιά μου διατηρώ ακόμη τις μνήμες των εποχών εκείνων που μαζί με τα αδερφια μου, τους ΘΕΟΥΣ, ζούσαμε την αιώνια νεότητα. Οι υπόλοιποι μπορείτε να συνεχίσετε την προσπάθεια της προσδοχής και της αποδοχής όλων των διαστροφών που σας μάθανε. Καλημέρα σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο δικαίωμα της άποψης παράγεται από το ελευθέριο της βούλησης...
ΔιαγραφήΣε αυτό το σημείο θα τολμήσω να σου κάνω ευθέως μια ερώτηση:
Στο δικό σου γένος,στην δικη σου φυλή,πως γράφετε πως ετυμολογείται και πως ηχεί η λέξη AΝΘΡΩΠΟΣ;
ΛΕΩΝΟΡ
Στο δικό μου γένος και στη δική μου φυλή, δεν υπήρχε κάν ο άνθρωπος! Θα ήταν προσβολή προς τον πυρήνα της ύπαρξης να υπάρχει ένα τέτοιο υποτακτικό ον για το δικό μου γένος και τη δική μου φυλή. Τα υπόλοιπα για γραφές και ετυμολογίες κλπ. ήταν επίσης κατα πολύ μεταγενέστερα από το δικό μου γένος, δημιουργήματα της κατωτερότητας των ανθρώπων ηταν αυτά, ακριβώς γιατί δεν είχανε την ικανότητα να επικοινωνούν τηλεπαθητικά μέσω δονήσεων.
ΔιαγραφήΤώρα με αυτά που μας γραφεις θυμήθηκα αυτό...
ΔιαγραφήAncient Aliens: Dinosaur Humanoids Alive Today? (Season 8) | History
https://www.youtube.com/watch?v=VGzl7XTtDPw
ΦΑΚΕΛΟΣ LACERTA ΜΕΡΟΣ1 (συνεντευξη 1η)
https://www.youtube.com/watch?v=WDYg-2qTZEY
ΛΕΩΝΟΡ
Πωλάκι μου,ξεπέρασέ το.
ΔιαγραφήΚατέβα απ'το καλάμι σου.
Ναι, τώρα με το συμπάθιο κιόλας, αλλά εσείς εδώ ας πούμε, με τί προσόντα νομίζετε ότι είστε σε θέση να κρίνετε κάποιον άλλον; Εσείς δεν ξέρετε εσείς ποιοι είστε, περιμένετε από τις 49 εντολές του δελφομωυσή να αυτοπροσδιοριστείτε. Και μάλιστα όχι μόνον αυτό, αλλά έχετε ως δήθεν ευγενές κίνητρο να τις μεταλαμπαδεύσετε στους νέους, κατ' ουσίαν να ικανοποιήσετε το δικό σας καταπιεσμένο πατρικό ένστικτο, που χρειάζεται εκτόνωση μιας και δεν έχετε καταφέρει να κάνετε δικά σας παιδιά. Συστηματικά επίσης ασχολείστε με αυτό το δήθεν μέγα συμπαντικό μυστήριο, το δίπολο του άνδρα και της γυναίκας, το μεταφέρατε και δω, αλίμονο! αν άρχει ο άνδρας ή η γυνή και πότε έγινε η συνομωσία που αφαιρέθηκε το πρώτο, έχω σκάσει στα γέλια. Ολη σας λοιπόν η ενέργεια είναι στα δυο πρώτα κέντρα σας μόνιμα, από τότε που σας πρωτοσυνάντησα, και νομίζετε αλήθεια ότι εσείς οι ενεργειακά υποανάπτυκτοι είστε σε θέση να μιλήσετε για μενα; Αγαπούλες, κάντε μου λιγάκι κούκου και γω αμέσως θα σας κάνω τζα.
ΔιαγραφήΑγαπητέ Kwisatz Haderach, είναι σεβαστές οι απόψεις σου, όπως και των άλλων. Απέφυγε λοιπόν την κριτική στα πρόσωπα των σχολιαστών και γράψε την γνώμη σου επάνω στο θέμα της ανάρτησης. Αν θέλεις να κάνεις την κριτική σου για το εγχείρημα που κάνουμε, γράψ΄την στο Αναψυκτήριο. Αν καταληφθεί ο χώρος των σχολίων με την κριτική και όχι με την ουσία, τότε υπονομεύεται το εγχείρημά μας.
ΔιαγραφήΣε παρακαλώ λοιπόν, να συνεχίσεις στο Αναψυκτήριο.
ΛΥΚΙΟΣ.
Υ.Γ. λέγοντας "γράψε την γνώμη σου επάνω στο θέμα της ανάρτησης" εννοώ την εισφορά σου στα παραγγέλματα που αναλύουμε. Στην ουσία τους όμως και όχι στο αν συμφωνείς με το εγχείρημα που κάνουμε σε αυτή την ανάρτηση.
ΔιαγραφήΛΥΚΙΟΣ.
Ξαναβάζω το λινγκ των Δελφικών Παραγγελμάτων, ώστε να βλέπουμε την σειρά και την γρήγορη ερμηνεία τους, προς διευκόλυνσή μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://katahthoniosdemon.blogspot.com/2012/06/t.html?m=0
Αγαπητέ Joker, όλοι οι συνδαιτυμόνες είναι το βαρύ πυροβολικό μας, οι δικοί μας ήρωες που καλούνται να γράψουν το έπος!
Στο ανθολόγιο του Στοβαίου, αναφέρονται ρητά που δεν περιλαμβάνονται στα Δ.Π. όπως τα γνωρίζουμε. Δεν ξέρω ποια είναι η γνήσια πηγή των Δ.Π., αλλά μπορούμε να εξετάζουμε και ρητά που τυπικά δεν ανήκουν σε αυτά. Ειδικά το "γυναικός άρχε", εύκολα υποψιαζόμαστε τους λόγους για τους οποίους μπορεί να αφαιρέθηκε στην πορεία... (και από ποιους).
Εδώ θέλω να πω κάτι για τις ερμηνείες. Αυτές οι ρήσεις των σοφών, είναι γραμμένες λιτά και απλά, αλλά απηχούν διαφορετικά μέσα στην συνείδηση του καθενός. Απευθύνονται στην εσωτερική μας ικανότητα να ερμηνεύουμε αυτές τις σοφίες και εξαρτάται από το επίπεδο της νοητικής μας εξέλιξης, το πως θα εισπράξουμε μέσα μας την κάθε ρήση.
Η νοητική εξέλιξη του Joker για παράδειγμα, μπορεί και αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο από αυτή του 22Αρη ή την δική μου. Αυτό διότι η δυναμική των λέξεων και των εννοιών τους, δονεί διαφορετικά τον κάθε νου, αναλόγως του πως έχει βιώσει και κατανοήσει την κάθε έννοια. Μην ξεχνάμε ότι τα ΔΠ είναι το καταστάλαγμα της σοφίας των σημαντικότερων φιλοσόφων της ελληνικής αρχαιότητας, που σημαίνει ότι η ανάλυσή τους ξεδιπλώνει και το σύνολο της φιλοσοφίας τους. Θα μπορούσαν να γραφτούν τόμοι αναλύσεων για κάθε Δελφικό Παράγγελμα...
Παρόλα αυτά, είναι πολύ διδακτικό να υπάρχει καταγεγραμμένη η ανάλυση και η ερμηνεία των ρήσεων, ως υποβοήθηση των νέων στο να προσεγγίσουν αυτά τα νοήματα.
Θέλω να πω ότι δεν είναι ζητούμενο να καταφύγουμε σε μεγάλες φιλοσοφικές αναλύσεις για κάθε ρήση, αλλά μια σύντομη και περιεκτική ανάλυση του περιεχομένου της, σαφώς με φιλοσοφικό τρόπο.
Σχετικά με το "Γήρας προσδέχου" συμφωνώ με τις περισσότερες ερμηνείες σας.
Η προσδοχή του γήρατος, δηλαδή της τελευταίας και προθανάτιας φάσης του βίου μας, εισφέρει τεράστιο όφελος στην αυτογνωσία μας. Μιλάμε για εσωτερική αποδοχή (προσδοχή) και όχι επιφανειακή, όπως λέμε ότι δεχόμαστε μια ασθένεια που όμως ξέρουμε ότι θα περάσει. Τι καλούμαστε να προσδεχτούμε εσωτερικά;
Μα αυτό που φέρει το γήρας: την φθορά του σώματος, η οποία συνοδεύεται από κατάπτωση ζωτικότητας, δύναμης και αντοχής, ευρωστίας και υγείας! Το σώμα φθίνει την πορεία του και ετοιμάζεται για τον θάνατο. Η ψυχή και ο νους, λαμβάνουν το μήνυμα απ΄το σώμα, ώστε να προετοιμάζονται για την τελική πορεία. Είναι καιρός για θεώρηση του βίου, για συμπεράσματα, για αξιολόγηση και εξαγωγή σοφίας. Το σώμα μας λέει ότι η φάση που κατακτούσαμε βιώματα και εμπειρίες με τη συμμετοχή του (ως όχημα που μας πήγαινε παντού) παρέρχεται και ο εναπομείνας χρόνος πρέπει να αξιοποιηθεί διαφορετικά. Ο χρόνος που απομένει είναι ο πλέον πολύτιμος, διότι έρχεται να ανακεφαλαιώσει συνολικά τον βίο μας και να απαλλαχθούμε απ΄ότι περιττό και άχρηστο κουβαλούσαμε σε όλη μας τη ζωή. Οι σωματικές εξαρτήσεις που μας δέσμευαν, ατονούν και μας ελευθερώνουν. Το γήρας είναι η τελευταία φάση της απελευθέρωσής μας, αν προσδεχτούμε τον ρόλο του και δεν αντισταθούμε σε αυτό. Είναι η πλέον ιερή φάση της ανθρώπινης πορείας, γι' αυτό και αποτίνουμε το σέβας μας προς τους γηραιούς ανθρώπους, την γνώμη των οποίων λαμβάνουμε υπόψιν μας, διότι περιέχουν σοφία απηλλαγμένη από τα πάθη και την άγνοια της νεότητας.
ΛΥΚΙΟΣ.
Τελικά είδατε που το σύμπαν έχει αυτιά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί όμως και να διαβάζει Καταχθόνιο Δαίμονα!χαχα.
LIVE: "Ο ρόλος του πνευματικού ανθρώπου κατά την Άποψη του Μάριου Πλωρίτη"
https://www.youtube.com/watch?v=0vkhshUhdH0
ΛΕΩΝΟΡ
Το σύμπαν βλέπω συνεχίζει να μας εκπλήσσει!!!
ΔιαγραφήΑ-ΔΕΛΦΙΚΑ ΔΙΑ-ΒΗΜΑΤΑ
http://zeys-elaynon.blogspot.com/2022/03/blog-post_13.html
ΛΕΩΝΟΡ
Πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση στην ιστοσελίδα σου, αγαπητέ ΛΕΟΝΩΡ.
ΔιαγραφήΤο σύμπαν έχει μεγάλη κβαντικότητα τελευταία!
Χαχα
ΛΥΚΙΟΣ.
Δικό του είναι δλδ το μπλογκ; Ο ΛΕΩΝΟΡ είναι αυτός που γράφει και κει; Ρωτάω για να ξέρω τι γίνεται.
ΔιαγραφήΛυπάμαι Λύκιε μα οι μαντικές σου ικανότητας σε πρόδωσαν,σου δίνω άλλες δυο εκαιρίες,χαχα!
ΔιαγραφήΜιας και το ανέφερες όμως θα αδράξω την ευκαιρία να προσκαλέσω στο εγχείρημα μας τους ΣΥΝ-EΛΛΗΝΕΣ από το φιλικό φαντάζομαι blogg.Νομίζω θα μπορούσαμε όλοι μαζί να αναλύουμε τα παλιά και ίσος να ανακαλύπτουμε και καινούργια ΔΠ!Επίσης όλοι μαζί θα ήταν ποιο εύκολο να ΑΝΤΙ-ΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ και να ΚΑΤΑ-ΠΟΛΕΜΟΥΜΕ οποιονδήποτε ναρκισσιστικό ΑΝΤΙ-ΝΟΟ με τον ευγενή και ύψιστο στόχο να ΟΜΟ-ΝΟΗΣΟΥΜΕ!
(Περνώ αυτήν την πρωτοβουλία ερήμην τον υπολοιπων συμμετεχόντων γιατί φαντάζομαι πως δεν θα έχει κανένας σας πρόβλημα).
ΛΕΩΝΟΡΑΣ
Το ιστολόγιο ασφαλώς και είναι φιλικό, αφού το βλέπεις να φιγουράρει μονίμως στα φιλικά ιστολόγια του ΚΔ, από τότε που αυτό ξεκίνησε.
ΔιαγραφήΟύτως ή άλλως, ο ΚΔ είναι ανοιχτός προς όλους και φιλόξενος για κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο, ανεξαρτήτως των ιδεών του. Πολλοί είναι αυτοί που έρχονται, φεύγουν και επανέρχονται περιοδικά, αφήνοντας το ανανεωμένο στίγμα τους, την κάθε φορά.
Οι αντί-νοοι όμως είναι πολύτιμοι, διότι μας κάνουν να δοκιμάζουμε την αντοχή των επιχειρημάτων μας και της λογικής μας, ώστε να επιβεβαιώνουμε ότι είμαστε στον ορθό δρόμο της λογικής και της αλήθειας.
Όλοι είμαστε κερδισμένοι από την διάδραση των αντιθέτων.
Για σκέψου να μιλάγαμε και να λέγαμε όλοι τα ίδια. Να συμφωνούσαμε σε όλα και μην είχε κανείς να προτείνει κάτι νέο, κάτι διαφορετικό, μια αμφισβήτηση, μια διαφωνία, μια αντίθεση που να μας ταρακουνήσει από αυτό που θα μπορούσε να μας κάνει δογματικούς!
Ωστόσο, αυτός που γνωρίζει κάτι, δεν φοβάται τίποτα. Η αλήθεια δεν φοβάται το ψέμα, την διαβολή και τη στρέβλωση.
Αντέχουμε την αλήθεια όμως ή προτιμούμε να πιστεύουμε στο δόγμα μας, κλεισμένοι μέσα στο "ασφαλές" καβούκι μας;
Νομίζω ότι μέσα μας, όλοι θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν έχουμε πλανηθεί και πολλές φορές η πραγματικότητα διαψεύδει της ιδέες και τις επιλογές μας. Το να διατηρούμε το μυαλό μας ανοιχτό, μας επιτρέπει να μην εγκλωβιζόμαστε σε νοητικές παγίδες και δογματισμός, ενώ αναζητούμε την αλήθεια των πραγμάτων.
ΛΥΚΙΟΣ.
Να υποθέσω οτι ο Αντίνοος του έργου είμαι εγώ, μάλιστα. Πάντως ναι, ίσως να υπήρχε περισσότερο ενδιαφέρον αν γινόσασταν πολλοί, καταρχίν θα είχαμε την ευκαιρία να ξεφυλλίσουμε οικογενειακά φωτογραφικά άλμπουμ, όπως όταν είμασταν παιδάκια, θυμάστε; Που βλέπαμε με τη μαμμά και τον μπαμπά τα άλμπουμ και βλέπαμε πώς ήταν στα νιάτα τους οι παπούδες μας και οι θείοι μας; Vintage πράματα, θα αποκτούσε και καλλιτεχνική νότα το μπλογκ, δαύτες είναι εξελιγμένες μέθοδοι καταπολέμησεις αντίνοων, ναι βεβαια. Άσε που θα μάθαινα και για τη χαμένη πρόγιαγια μου με καταγωγή από τα βάθη της Ταταρομογγολίας, που ήταν δισέγγονη της συνηφάδας της τριτοξαδέρης του Τζένκις Χάν, λίγο τό χετε να σου ανοίγουν τα στραβά σου για την πραγματική καταγωγή σου; Εν ολίγοις, όρεξη νά χετε, να δείτε τις μογγόλικες μούρες όλου του σογιού μου, ποιος ξέρει μπορεί να τις δείτε και με υποσημειώσεις αριθμού ταυτότητας και αμκα, Κριμαίας εννοείται.
ΔιαγραφήΛύκε θα συμφωνήσω στα περισσότερα μαζί σου(άλλωστε είχα εκφράσει παρόμοιες απόψεις και παλαιότερα) και θα προσθέσω όμως κάτι ακόμα,όσον αφορά τον ρολο του Αντί-νοου και του κάθε Αντίνοου...
ΔιαγραφήΌπως μου απάντησε κάποτε ένας γερος σοφός όταν τον ρώτησα αν μου επιτρέπει να του μιλώ στον ενικό:"Σημασία έχει η Πρόθεσης"!
ΛΕΩΝΟΡ
Αγαπητέ μου ΛΕΩΝΟΡ, ναι συμφωνώ για την πρόθεση, αλλά απ' την άλλη έστω και έτσι, εμείς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την πρόκληση, ασχέτως των κινήτρων της. Εξάλλου για να είσαι Αντίνοος, θα πρέπει να έχεις κάποιο εσωτερικο κίνητρο, να είσαι αυτό που λέμε "πνεύμα αντιλογίας" για παράδειγμα!
ΔιαγραφήΩστόσο μην περιμένεις απολογισμό μετά τις "μάχες". Δεν θα καταλήξουν ποτέ σε ξεκάθαρες δηλώσεις τύπου "είχες δίκιο" ή "έκανα λάθος".
Η όποια νίκη σου θα είναι εσωτερική. Μέσα στην δική σου συνείδηση, θα γνωρίζεις ότι η γνώση σου δοκιμάστηκε και παγιώθηκε πανηγυρικά ή ότι ήταν αδύναμη και χρειάζεται αναθεώρηση...
Αλλά έχεις πάντα και την επιλογή να αγνοήσεις κάθε αντίνοο και να παίζεις μπάλα με τους ομόνοους.
Σε έναν κήπο ανθίζουν όλα τα λουλούδια, αλλά μαζεύουμε αυτά που μας αρέσουν.
ΛΥΚΙΟΣ.
Βρε Kwisatz Haderach, είσαι πραγματικά ένα επιδέξιο τρολ, που "άθελά" σου μας προσφέρεις τροφή για σκέψη και για δοκιμασία. Πραγματικά είσαι αστείρευτο πνεύμα αντιλογίας, με καλή αίσθηση χιούμορ.
ΔιαγραφήΤα κίνητρά σου τα έχουμε ήδη αναλύσει στο παρελθόν, αλλά δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία για μας.
Είναι δικό σου θέμα η ψυχοσωματική σου ταυτότητα, είτε έχει φολίδες είτε όχι...
ΛΥΚΙΟΣ.
Αγαπητέ Λύκιε,εσύ και λίγοι άλλοι που γνωρίζετε το ιστορικό του κάθε αντίνοου,καλά κάνετε και τον αποδέχεστε ως δοκιμασία.Φαντάσου όμως την δικη μου έκπληξη,όταν με περίσσιο θράσος μου υπαγορεύτηκε να ξεκουμπιστώ από μια ανάρτηση από κάποιον άλλο απλό σχολιαστή σαν κι εμενα!Αυτό που θέλω να τονίσω πάντως είναι πως αυτές οι συμπεριφορές μονο αποτρεπτικές είναι για κάποιον που ίσος θελήσει να συμμετάσχει και δεν μπορεί να γνωρίζει το ιστορικό.(σας ανέφερα σε προγενέστερο σχόλιο πως είναι σημαντικό να κοιτάζουμε τις καταστάσεις με τα ματια ενός τρίτου ανυποψίαστου ατόμου)
ΔιαγραφήΛΕΩΝΟΡ
Κατανοώ όσα λες, αγαπητέ ΛΕΩΝΟΡ. Γι αυτό και έσπευσα να εξηγήσω την κατάσταση, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων. Ας πούμε ότι η έκπληξη ενός νεότευκτου επισκέπτη, είναι το τίμημα της πολυφωνίας σε έναν τέτοιο ανοιχτό χώρο. Η δική μου παρέμβαση σε τέτοιες περιπτώσεις είναι αναγκαία, ώστε να εξηγήσω πριν παρεξηγηθώ. Είμαι σίγουρος όμως ότι κατάλαβες το πνεύμα μου και ότι το ξεπεράσαμε κι αυτό.
ΔιαγραφήΩστόσο, εσύ ως παλαιός θαμώνας του ΚΔ, γνωρίζεις το πνεύμα μου και την ελευθερία του ΚΔ.
ΛΥΚΙΟΣ.
Joker
ΑπάντησηΔιαγραφήshorturl.at/jvDX6
Ωραία που τα βρήκες όλα συγκεντρωμένα με την μετάφρασή τους, Joker.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που λείπει, είναι ο σχολιασμός του καθενός ξεχωριστά. Αυτό που επιτελείται εδώ καλή ώρα. Να κρατήσουμε στο τέλος την ουσία και το καταστάλαγμα.
Ανατολή
Εδω φίλτατοι συνδαιτυμόνες του ΚΔ,θέλω να αναφερθώ στον τρίτο κατά σειρά της παρούσας αναρτήσεως,σκληρότατο βασικό πυρήνα των βασικών μας αρχων!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα μπορούσε να είναι άλλος από την ίδια την ΕΛΛΗΝΙΚH ΓΛΩΣΣΑ!!!
Αυτό το θεόπνευστο πιθανότατα αριστουργηματικό,μαθηματικό,γενεσιουργικό,ποιητικό δημιούργημα είναι ένα από τα υπέρτατα οπλικά συστήματα αυτού του πλανήτη!Κατά κανόνα ανώτερο από οποιοδήποτε στρατιωτικό οπλικό σύστημα,γιατί δεν είναι καταστροφικό,είναι ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚO!Η ζωντανοτάτη γλώσσα μας γεννα και αναπαράγεται σε καθημερινή βάση,ανακυκλώνοντας ακόμα και λέξης που έχουν επιστρέψει ως αντιδάνεια από άλλες γλώσσες που χρησιμοποιούν πάμπολλες δικες μας.Για να μην μακρηγορήσω παραπέμπω ενδιαφέρον άρθρο που πρόσφατα εντόπισα.Κάτι σας έλεγα για το σύμπαν,είδατε μέσα σε λίγες μέρες...
Ελληνική Γλώσσα: Γιατί πλησιάζει την τελειότητα
https://ethernews.com/elliniki-glwsa-plhsiazei-thn-teleiothta/
ΛΕΩΝΟΡ
Πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις του αρθρογράφου. Συμφωνώ μαζί του, περισσότερο απ' όσο με τους αριθμολεξοπλάστες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΥΚΙΟΣ.
Ήδη έχουμε 76 σχόλια και για να μην γίνεται κουραστική η ανάγνωση, μεταφερόμαστε στο ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ Ερμηνείες και σκέψεις στα Δελφικά Παραγγέλματα (2)
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://katahthoniosdemon.blogspot.com/2022/03/2.html
ΛΥΚΙΟΣ.