Σωστά Κύρε! Η τύπισσα το οργάνωσε όλο αυτό έχοντας τους σκοπούς της, όπως περιέγραψες εν προκειμένω με το μήνυμα που ήθελε να περάσει στον Νίκο. Με την ευκαιρία, σε καλωσορίζω στον Καταχθόνιο Δαίμονα. ΛΥΚΙΟΣ.
Ευχαριστώ παιδιά, μού ξέφυγε ίσως σε κάποια στιγμή που άναβα το τσιγάρο μου.
Πώς τοποθετείστε εσείς πάνω σε αυτά; Εγώ πάντως συμφωνώ στα σχόλια με κάποιον που είπε ότι Πλάτων ξεπλάτων ο πατέρας, την μεγάλωσε σαν πριγκίπισσα και μάλιστα ανασφαλή, αλλά ξέχασε να της διδάξη να έχει και συμπόνια. Και κάποια κοπέλα επίσης την είπε που@@να με διδακτορικό. Σαφώς πατριαρχικών αντιλήψεων δηλαδή η σχολιαστής αυτή, όπως κι εγώ.
Ο πατερας μεγαλωσε την μοναχοκορη του κανοντας της ολα τα χατηρια για να "ισοφαρισει" ετσι τον λιγοστο ποιοτικο χρονο που περνουσε μαζι της, λογω των πολλων ωρων εργασιας. Με αυτον τον τροπο την κακομαθε και η ιδια δεν εμαθε ποτέ να εκτιμαει την αξια των πραγματων, καθως οτι ζητουσε σιγουρα θα της το παρειχε ο μπαμπας της. Την ιδια συμπεριφορα συνεχισε και με τον "Δημητρη" και ο Δημητρης δεν της την αρνηθηκε. Λεει καποια στιγμη "2 χρονια δεν εβαλες ουτε μια δραχμη στο σπιτι μας". Ομως, με αυτον τον τροπο, οταν δεν "επενδυεις" σε μια σχεση ή προσπαθεια, παραμενεις φευγατος και δεν "δενεσαι". Λεγεται πως ερωτευεται πιο πολυ αυτος που δινει, καθως λογιζεται ως "επενδυση". Οροι της οικονομικης επιστημης που ομως βρισκουν εφαρμογη. Ειναι η σπανιοτητα που προσδιδει αξια σε κατι. Ο μηχανικος ανθρωπος συνηθιζει να μην δινει αξια και να θεωρει ευτελες αυτο που προσφερεται σε αφθονια. (βλεπε Καποδιστρια και πατατα). Ισως ενας τροπος αυτο να ειχε αποφευχθει, θα ηταν εαν ο Δημητρης εβρισκε τροπο να κανει την κοπελα να επενδυει στη σχεση τους.
Το προβλημα με την στρεβλα αναπτυγμενη αρσενικη αρχη (η κοπελα συμπεριφερεται ως ανδρας, με αρχ..δια αλλων ομως κ οχι τα δικα της γι αυτο και ζηταει στηριγμα/αποκουμπι και ας μην το παραδεχεται) ειναι πως η υπερβολη αυτη παει χερι-χερι με ελλειψη αγαπης και ενσυναισθησης, ενα χαρακτηριστικο της θηλυκης αρχης. Βλεπουμε την κοπελα να μην νοιαζεται ιδιαιτερα για τα συναισθηματα των αλλων ανθρωπων. Ο χιμαιρικος ανθρωπος με ατροφικο θετικο συναισθηματικο κεντρο που καθισταται τοξικος.
Αν δουμε τους τρεις ανδρες, ως σωμα+συναισθημα+ νους, τοτε ο ιδανικος ανδρας ειναι και οι τρεις μαζι. Η κοπελα εμφανιζει και καθρεφτιζει στον καθενα αυτο που της προσφερει, αλλα αυτο δεν ειναι αρκετο. Βλεπουμε και απο το χρονο των σχεσεων παντως πως νους>συναισθημα>σωμα.
Ας θυμομαστε ομως πως ποτέ δεν θα βρουμε στο συντροφο αυτο που εμεις χρειαζεται να αναπτυξουμε στον εαυτο μας. Μπορουμε μονο προσκαιρα να το απολαμβανουμε, αντιλαμβανομενοι απο αυτην την ελξη, τι ειναι αυτο που μας αρεσει και αρα χρειαζομαστε να εχουμε. Τοτε μπορουμε να δουμε την σχεση μας ως συντροφικη και να περιορισουμε την προσκολληση. Νομιζω παντως πως πιο κοντα εφτασε ο Δημητρης ως νους.
Παραβλέπουμε κάτι πολύ σημαντικο στην γαλούχηση της κοπέλας. Ο πατέρας παιζει ενα διττο ρολο. Του πατέρα και της μητέρας μαζί. Μοιραίο είναι λοιπόν οι ισορροπίες να χαθούν. Ένας πατέρας δεν μπορεί να υποκαταστήσει το ρόλο της μητερας, ομοίως και το αντίθετο. Αυτομάτως έχουμε μια "συναισθηματικη αναπηρια" της κοπέλας. Η έλλειψη της μητρικής παρουσίας, ενίσχυσε την αρσενικη της αρχή μέσω της γαλουχησης του πατέρα, ο οποίος οσες προσπάθειες και να εκανε για να καλύψει το κενο της μάνας, δεν έπαυαν να υπερισχύουν τα γιανκ χαρακτηριστικά. Επομένως μην απορούμε για την συμπεριφορά της κοπέλας στη σχέση της με τους άνδρες. Όλες οι φοβίες και οι ανασφάλειες της προσωποποιηθηκαν στους τρεις άνδρες. "Τους χρησιμοποίησε" για να ανακαλύψει τον εαυτό της. Επελεξε τρεις διαφορετικους χαρακτήρες για να πειραματιστεί,να ψάξει σε βαθος τί έχει η ίδια ανάγκη να βιωσει, για να επιστρέψει ξανά στον κόσμο της ανασφάλειας, της αβεβαιότητας και της ανισορροπίας , χωρίς τελική επιλογή.
IRENE, ειναι οντως στα πλαισια του θεμιτου το οτι "τους "χρησιμοποιησε" για να ανακαλυψει τον εαυτο της" και να βρει τι θελει. Ομως, ενδεχεται και να ηθελε να τους "τιμωρησει" και αυτο αναφερεται μεταξυ 26.00 και 28.00.
Σε καθε περιπτωση ειναι θεμιτο το να κανει καποιος σχεσεις. Αυτο που δεν ειναι θεμιτο ειναι να διατηρει παραλληλες σχεσεις εν κρυφω. Αυτη ειναι η "πουτανιά". Τα ψεμματα. Ο "ανδρας" δεν φοβαται να λεει την αληθεια και να αναλαμβανει τις συνεπειες των δικων του πραξεων.
Στο δικο μου μυαλο δεν νοειται το "κρυφο". Ειναι μεγαλη ανανδρεια, διοτι υποδηλωνει μεγαλο φοβο. Βεβαια μια γυναικα λογω βιολογικης εξελιξης, εχει μαθει σε μια τετοια συμπεριφορα για την επιβιωση της. Αυτο ειναι κατανοητο, διοτι ακομα και σε αυτο το παραδειγμα του "Κοινου Παρονομαστη" ο Νικος ως πιο "κανιβαλος" θα ειχε επιτεθει στην κοπελα λογω παθους και ενα εγκλημα θα ηταν πιθανο, αν δεν τον ειχαν συγκρατησει καποιοι αλλοι που μπορουσαν. Βλεπουμε πως ο Δημητρης δεν αντεδρασε και αν και αυτο δειχνει "αναισθητο", πιθανοτατα να αποτελει την σωστοτερη αντιδραση γιατι δεν το κανει για λογους κακιας ή αντεκδικησης. Αυτες ειναι οι συνεπειες της δικιας της συμπεριφορας. Ενας "ανδρας" ειναι παντα ετοιμος να αντιμετωπιζει τις συνεπειες της δικης του συμπεριφορας και αφου η ιδια συμπεριφερθηκε ετσι, δεν νοειται να αναμενει τωρα μια προστασια απο αλλου.
Ποτέ η προβολη δεν επιφερει ικανοποιηση, οποτε ειναι λογικο να επιστρεψει η κοπελα σε ανισορροπια και ανασφαλεια. Το νοημα της σχεσης (συντροφικης,πατερικης ή φιλικης) με εναν "ανδρα" ειναι η μαθηση της ανδρικης συμπεριφορας μεσω του παραδειγματος και η αναπαραγωγη μετα αυτης της συμπεριφορας. Μπορει για τη γυναικα να ειναι λιγο πιο δυσκολο, αλλα γινεται. Συνοπτικα, δεν ειναι οι επιλογες οσο ο τροπος που τις συνοδευουν. Η ιδια συμπεριφορα της κοπελας θα ηταν "ανδρικη" αν ειχε πει την αληθεια. Το ψεμμα ειναι που ποναει, πολυ περισσοτερο απο την απορριψη.
Αυτο ειναι ενα μαθημα για τις δικες μας σχεσεις. Να βρισκουμε το θαρρος να εκφραζουμε την αληθεια μας στις σχεσεις μας. "Και αν δεν το δεχτει ο αλλος;" Τοτε ισως αυτο ειναι που θα επρεπε να συμβει ετσι κι αλλιως και εμεις το καθυστερουσαμε.
Η ειλικρίνεια είναι μια πολύτιμη αξία, που πρέπει να διέπει τις ανθρώπινες σχέσεις. Αυτό διότι ουσιαστικά πρόκειται για την ομολογία της αλήθειας. Ωστόσο η ειλικρίνεια δεν πρέπει να παρέχεται πάντοτε απροσχημάτιστα. Πολλές φορές η ωμή και απροκάλυπτη αποκάλυψη της αλήθειας, μπορεί να μην τύχει της κατάλληλης υποδοχής από τον αποδέκτη της. Αν ο αποδέκτης δεν είναι έτοιμος ψυχολογικά να αποδεχτεί μια αλήθεια, μπορεί αυτή να τον βλάψει σοβαρά και κάποιες φορές, ανεπανόρθωτα. Αν κάποιος στο όνομα της ειλικρίνειας, παραβλέψει την ετοιμότητα του άλλου να αποδεχτεί την σκληρή αλήθεια και την αποκαλύψει αφιλτράριστη, τότε το μόνο που θα ωφελήσει είναι τον εαυτό του, το Εγώ και τις όποιες ενοχές τον βαρύνουν. Σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελήσει τον αποδέκτη της.
Άρα είναι θεμιτό και ανθρώπινο, η ειλικρίνεια να διέρχεται μέσα από τα κατάλληλα φίλτρα, πριν αποκαλύψει αλήθειες σε ανθρώπους που δεν είναι έτοιμοι να την υποδεχτούν. Αυτά τα φίλτρα, είναι η σταδιακή προετοιμασία του αποδέκτη, ώστε να μπορέσει να υποδεχθεί την αλήθεια, με το μικρότερο δυνατό κόστος σε βάρος του. Τότε και μόνον τότε προσφέρουμε καλή υπηρεσία σε αυτόν. Αν ένας ιατρός, αποκαλύψει ωμά και απροκάλυπτα στον ανυποψίαστο ασθενή του, ότι πάσχει από καλπάζοντα καρκίνο και θα πεθάνει σε δεκαπέντε μέρες, σαφώς θα είναι "ειλικρινής" μαζί του. Η κυνικότητα όμως αυτής της ειλικρίνειας είναι που θα σκοτώσει τον ασθενή του, πριν ακόμη αυτός προλάβει να συνειδητοποιήσει τι του συμβαίνει...
Οι γυναίκες δεν είναι λιγότερο ειλικρινείς από τους άνδρες, ένεκα του φόβου μην φάνε ξύλο. Απλά αυτές ως περισσότερο διαισθητικές και με περισσότερη ενσυναίσθηση από τους άνδρες, σκέφτονται τις συνέπειες μιας σκληρής αποκάλυψης και μετριάζουν την ειλικρίνεια ή προετοιμάζουν σταδιακά τον αποδέκτη της, ώστε να την αποδεχθεί πιο ομαλά. Έτσι, μια πρόσκαιρη απόκρυψη της αλήθειας και μια σταδιακή "διαρροή" της, δεν είναι ψέμα και έλλειψη ειλικρίνειας. Είναι σκόπιμη αναβολή της, προκειμένου να μην επιφέρει περισσότερη βλάβη απ΄όση θα μπορούσε να κομίζει η ίδια η αλήθεια...
Ναι εχεις δικαιο. Καλο ειναι να σκεφτομαστε το πως θα το παρει ο αλλος. Αν ερθεις και με πεις χοντρο, δεν ειναι ειλικρινεια, ειναι αγενεια, διοτι δεν σε αφορα. Εαν ομως ερθει η κοπελα μου και μου πει το ιδιο, παλι ειναι αγενεια αν και την αφορα. Αυτο ομως δεν σημαινει πως δεν θα πρεπει να το πει, αλλα πως θα πρεπει να χρησιμοποιησει ενα τροπο, ωστε να μου το πει χωρις να προσβαλλει εμενα ή τα συναισθηματα μου. Τοτε εχει νοημα διοτι δειχνει πως νοιαζεται και για τους δυο μας και οχι μονο για τον εαυτο της. Δενεμαι συμφωνος με την τεχνικη των "διαρροων", διοτι παλι δειχνει ανανδρεια. Μιλαμε πάντα για την ιδανικη και βελτιστη συμπεριφορα, διοτι ολες οι συμπεριφορες που αναφεραμε ειναι λιγοτερο ή περισσοτερο καλες
"Αν ένας ιατρός, αποκαλύψει ωμά και απροκάλυπτα στον ανυποψίαστο ασθενή του, ότι πάσχει από καλπάζοντα καρκίνο και θα πεθάνει σε δεκαπέντε μέρες, σαφώς θα είναι "ειλικρινής" μαζί του." Οχι εδω δεν συμφωνω. Η δουλεια του ιατρου ειναι να λεει την αληθεια. Η αληθεια δεν ειναι πως θα πεθανει σε 15 μερες, διοτι υπαρχουν και περιπτωσεις αν και σπανιες οπου επηλθε ιαση. Μπορει να πει πως αυτος δεν μπορει να κανει κατι, και πως πολλες φορες συμβαινει οι ασθενεις σε τετοια περιπτωση να πεθαινουν συντομα. Ακομα και αν ειναι βεβαιο, τοτε παλι δουλεια του ιατρου ειναι να πει την αληθεια, και οχι να κανει babysitting. Αν εχω δηλητηριαστει και ειναι βεβαιο πως θα πεθανω σε 2 μερες, θα ηθελα να το ξερω για να τακτοποιησω οτι εκκρεμεις υποθεσεις εχω ανοιχτες με τον κοσμο που αφηνω πισω μου. Δουλεια του ιατρου για την οποια πληρωνεται ειναι να πει την ιατρικη αληθεια. (give it straight) Ποιος ξερει; Εγω μπορει να δοκιμασω κατι κουλο, να παω σε κανα σαμανο και μπορει και να δουλεψει. Ο δυτικος ιατρος δεν ειναι ο μονος "θεος".
Συμφωνω σαφως ομως, πως αν δεν μας αφορα, δεν ειναι δικια μας δουλεια να λεμε την αληθεια που βλεπουμε σε αλλους. Οταν ομως μας αφορα και ειναι σε βαρος μας η αποκρυψη, χρειαζεται να την λεμε. Η μπορουμε να θυμομαστε την τριπλη διυλιση του Σωκρατη.
1. Αληθεια. Να ειμαστε σιγουροι πως αυτο που λεμε ειναι η αληθεια και οχι κατι που ακουσαμε ή υποθετουμε 2. Χρησιμο. Να ειναι κατι που μπορει να φανει χρησιμο 3. Καλοσυνη. Να ειναι τουλαχιστον κατι καλο.
Έχουν γίνει ειδικά σεμινάρια στους νοσοκομειακούς ιατρούς (κυρίως σε χειρουργούς και ογκολογους), απο ειδικούς ψυχιάτρους και ψυχολόγους, για το πως πρέπει να αναγγέλλουν στους ασθενείς τους, τις σκληρές ιατρικες αλήθειες. Με ποιό τρόπο δηλαδή, θα λενε στους ασθενείς τους ότι πάσχουν από καρκίνο ή χρειάζονται ακρωτηριασμό ή πως η εγχείρηση ενέχει μεγάλο κίνδυνο θανάτου, κτλ, ώστε αυτοί να το αντιμετωπίζουν με θετικό τρόπο και να προκαλούν την δική τους ψυχική συμμετοχή στον αγώνα επιβίωσης. Εχει αποδειχθεί πως όταν συμβεί αυτό, οι ασθενείς αποκτούν το σθένος να πολεμήσουν την νόσο και πολλές φορές, αυτό έχει θετικά ως και εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η κυνική αποκάλυψη της ιατρικής αλήθειας, χωρίς τον ανάλογο τρόπο, έχει αποδειχθεί πως επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. ΛΥΚΙΟΣ.
Ειναι θεμιτη η ωραιοποιηση της αληθειας, οχι ομως και η αποκρυψη της. (You can sugar coat the truth, but you should not hide it) Ο ασθενης δεν παει στον γιατρο για τα ωραια του ματια, αλλα για να του κανει διαγνωση και να του πει τι πρεπει να κανει για ιαση. Στην περιπτωση του καρκινου, η δυτικη ιατρικη εχει μαυρα μεσανυχτα, οποτε η αληθεια ειναι πως αν ο ασθενης ακολουθησει το ιατρικο σχημα που του προσφερει ο ιατρος, τοτε οι πιθανοτητες ειναι υψηλες να πεθανει εντος λιγων μηνων.
Οι περιπτωσεις οπου ζητειται η ψυχικη συμμετοχη του ασθενη, σιγουρα θα επιφερουν στατιστικα καλυτερα αποτελεσματα, ακριβως επειδη ο ασθενης πιστευει πως συμμετεχει. Πάντα ο ασθενης πρεπει να συμμετεχει σε τετοιες δυσκολες περιπτωσεις οπου ζητειται η ιαση, διοτι ο ασθενης σε αυτες τις ασθενειες νοσει ταυτοχρονα στο σωμα και στη ψυχη.
Δεν θεωρω δηλαδη πως προκειται για αποκαλυψη της ιατρικης αληθειας αυτη που καταρρακωνει τον ασθενη λεγοντας του πως θε πεθανει συντομα. Δεν υπαρχει κανενα βιολογικο νοημα σε μια τετοια ασθενεια. Το νοημα της ασθενειας ειναι η αποπειρα του σωματος να επιτυχει ιαση σε μια βαθυτερη νοσο, συνηθως ψυχογενους χαρακτηρα. Αρα αυτο που ανακοινωνει η ιατρικη στον εκαστοτε ασθενη, ειναι η δικια της ανικανοτητα να προσφερει ενα θεραπευτικο σχημα. Σαν να λεει: "Ξερετε, στην περιπτωση της ασθενειας σας, το θεραπευτικο σχημα που σας προτεινουμε, εχει αποτυχια 85% σε οριζοντα 24 μηνων". Αυτη ειναι η αληθεια και ειναι ηθικα υποχρεωμενοι να την ανακαλυπτουν στον καθε ασθενη, ωστε να κανει τα οποια κουμαντα του. Απο τη στιγμη που προκειται για τη ζωη του ασθενους και οχι για πελατη του ιατρου, δεν νοειται ο ασθενης να στερειται της ιατρικης αληθειας. Αυτο θα επρεπε να ειναι ποινικα κολασιμο.
Αγαπητέ Ελ. Στοχαστή, αφού ως διαχειριστής σου απονείμω το proficiency στην Αγγλική που παρέχει ο Κ.Δ., θα σου πω ότι δεν αναφέρθηκα ούτε σε ωραιοποίηση της αλήθειας, μα ούτε και στην απόκρυψή της. Ένας ιατρός μπορεί να εξηγήσει με σταδιακό τρόπο τα αίτια, τις φάσεις ή την εξέλιξη μιας νόσου, ώστε καταρχήν ο ασθενής να έχει επίγνωση του θέματος γνωστικά. Στη συνέχεια, θα πρέπει να ενημερωθεί για το πως εκδηλώνεται στο δικό του σώμα η συγκεκριμένη νόσος και πως αυτό αντιδρά. Έπειτα θα πρέπει να μάθει πως η επιστήμη βοηθά το σώμα να αντιδράσει και πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει η θέληση του πάσχοντα, να κατανικήσει τη νόσο και να επιβιώσει. Η ψυχική συμμετοχή, πρέπει οπωσδήποτε να προκληθεί από τον θεράποντα ιατρό, διότι χωρίς αυτήν, κανένα θεραπευτικό σχήμα δεν θα πετύχει θετικό αποτέλεσμα. Ο ιατρός θα πρέπει διαρκώς να ενθαρρύνει τον ασθενή, βλέποντάς τον ως συνεργάτη στη θεραπεία και όχι ως υποκείμενο του θεραπευτικού του πρωτοκόλου. Όλα αυτά, δεν συνιστούν ωραιοποίηση, ούτε και απόκρυψη της αλήθειας. Απλά αποφεύγουν την ωμή και κυνική εκφορά της, με φράσεις που μπορούν να αποθαρρύνουν κάθε προσπάθεια αντίστασης και μάχης. Κάποιοι ιατροί μπορεί να πουν: "Κυρία μου, δυστυχώς τα νέα δεν είναι καθόλου καλά για την υγεία σας. Σας χτύπησε ο καρκίνος και μάλιστα είναι εξαιρετικά επιθετικός. Στην δική σας μάλιστα περίπτωση οι θεραπείες δεν έχουν αποτέλεσμα και ακολουθούμε παρηγορητική θεραπεία για να μην πονάτε μέχρι να συμβεί το μοιραίο. Στην περίπτωσή σας, μέσα σε 15-20 ημέρες όλα θα έχουν τελειώσει, οπότε μπορείτε να τακτοποιήσετε τυχών εκκρεμότητες που έχετε..." Αυτή η τακτική εξαφανίζει κάθε πιθανότητα ψυχικής συμμετοχής στην θεραπεία ή την αντίσταση. Ο ασθενής αποκτά μια γνώση του τι λέει η ιατρική στατιστική και οτι η επιστήμη δεν μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά. Κανένα περιθώριο λάθος εκτίμησης και ελπίδας δεν δόθηκε. Ο ασθενής έχει ήδη παραδοθεί αμαχητί στην ασθένεια και τελικά θα πεθάνει από την παραίτηση... Αυτό δεν είναι όμως ιατρική τοποθέτηση, με την έννοια του θεραπευτή. Είναι τοποθέτηση ενός διεκπεραιωτή επιστήμονα. Η αλήθεια εδώ αποδόθηκε με λάθος τρόπο, διότι αυτός που την αποκάλυψε είχε την θεραπευτική ευθύνη, δηλαδή την αρωγό επίδραση στον ασθενή. Όφειλε λοιπόν να την προσαρμόσει με τέτοιο τρόπο, που ο ασθενής να την αποδεχτεί με τρόπο θετικό και μαχητικό. Χωρίς ψέμματα, αλλά και χωρίς αποθάρρυνση.
Σε γενικές γραμμές είναι σωστή η τοποθέτηση σου αγαπητέ μου Λύκιε. Θα αναφερθω ομως σ'ένα προσωπικό παράδειγμα πριν από χρόνια, όπου μετά από πολλές επισκέψεις σε γιατρούς, για τα αν απαιτείται να προβω σε χειρουργική επέμβαση και οι ολοι με εβαζαν σε μια γκρι ζώνη, βρέθηκε ένας γιατρός ο οποίος μετα από μια πολύ ειδική εξέταση, και περιμένοντας τα αποτελέσματα αυτής, με πήρε τηλέφωνο και μου ανακοίνωσε ωμά ότι αν δεν χειρουργηθώ αμεσα, η ζωή μου βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο. Καθ'ότι ήμουν αποφασισμένη να αντιμετωπισω τις όποιες παραμέτρους ερχόντουσαν στη ζωη μου, χαλυβδωθηκα τοσο πολύ, που ευχαρίστησα κιόλας τον γιατρό που ήταν τόσο ειλικρινής και αποφασιστικός μαζι μου. Αυτα τα λέω γιατί υπάρχουν άνθρωποι που θελουν να αντιμετωπίζουν όλες τις δυσκολιες της ζωής καταματα, χωρις υπεκφυγες. Μετα από αυτό ισχυροποιήθηκα τόσο πολύ μέσα μου, εκτίμησα τη ζωη, ευεργετησα ανθρώπους, αγαπησα και αγαπώ ακομα πιο πολύ, και προσπαθώ να ζω την κάθε στιγμή σαν να μην υπάρχει αύριο... Οι δυσκολιες της ζωής σε αλλάζουν ολοκληρωτικά όταν ήδη έχεις δουλέψει μέσα σου.
Αφήστε το σχόλιό σας Φίλοι του ιστολογίου, παρακαλώ να κάνετε ελεύθερα τον σχολιασμό σας, αλλά να απέχετε από ύβρεις και προσβολές προσώπων, καθώς και να χρησιμοποιείτε την Ελληνική γλώσσα και γραφή (όχι greeklish). Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται. Επίσης διαγράφονται spam και διαφημίσεις άλλων ιστολογίων, αλλά και κάθε άλλο σχόλιο που δεν συνάδει με το ύφος και το ήθος που ορίζει ο δημιουργός και διαχειριστής του ιστολογίου.
Ενδιαφέρουσα ταινία φίλε Λύκιε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτός ο Νίκος όμως..πώς βρέθηκε στο καφενείο..δεν μάς είπε.
Είπε φίλε. Του έκλεισε ραντεβού η τύπισσα για να δει ο Νίκος πως δεν την βλέπουν όλοι οι άντρες σαν που@@να όπως αυτός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΥΡΟΣ
Σωστά Κύρε! Η τύπισσα το οργάνωσε όλο αυτό έχοντας τους σκοπούς της, όπως περιέγραψες εν προκειμένω με το μήνυμα που ήθελε να περάσει στον Νίκο.
ΔιαγραφήΜε την ευκαιρία, σε καλωσορίζω στον Καταχθόνιο Δαίμονα.
ΛΥΚΙΟΣ.
Ευχαριστώ παιδιά,
ΑπάντησηΔιαγραφήμού ξέφυγε ίσως σε κάποια στιγμή που άναβα το τσιγάρο μου.
Πώς τοποθετείστε εσείς πάνω σε αυτά; Εγώ πάντως συμφωνώ στα σχόλια με κάποιον που είπε ότι Πλάτων ξεπλάτων ο πατέρας, την μεγάλωσε σαν πριγκίπισσα και μάλιστα ανασφαλή, αλλά ξέχασε να της διδάξη να έχει και συμπόνια. Και κάποια κοπέλα επίσης την είπε που@@να με διδακτορικό. Σαφώς πατριαρχικών αντιλήψεων δηλαδή η σχολιαστής αυτή, όπως κι εγώ.
Ας κανω και εγω ενα σχολιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πατερας μεγαλωσε την μοναχοκορη του κανοντας της ολα τα χατηρια για να "ισοφαρισει" ετσι τον λιγοστο ποιοτικο χρονο που περνουσε μαζι της, λογω των πολλων ωρων εργασιας. Με αυτον τον τροπο την κακομαθε και η ιδια δεν εμαθε ποτέ να εκτιμαει την αξια των πραγματων, καθως οτι ζητουσε σιγουρα θα της το παρειχε ο μπαμπας της. Την ιδια συμπεριφορα συνεχισε και με τον "Δημητρη" και ο Δημητρης δεν της την αρνηθηκε. Λεει καποια στιγμη "2 χρονια δεν εβαλες ουτε μια δραχμη στο σπιτι μας". Ομως, με αυτον τον τροπο, οταν δεν "επενδυεις" σε μια σχεση ή προσπαθεια, παραμενεις φευγατος και δεν "δενεσαι". Λεγεται πως ερωτευεται πιο πολυ αυτος που δινει, καθως λογιζεται ως "επενδυση". Οροι της οικονομικης επιστημης που ομως βρισκουν εφαρμογη. Ειναι η σπανιοτητα που προσδιδει αξια σε κατι. Ο μηχανικος ανθρωπος συνηθιζει να μην δινει αξια και να θεωρει ευτελες αυτο που προσφερεται σε αφθονια. (βλεπε Καποδιστρια και πατατα). Ισως ενας τροπος αυτο να ειχε αποφευχθει, θα ηταν εαν ο Δημητρης εβρισκε τροπο να κανει την κοπελα να επενδυει στη σχεση τους.
Το προβλημα με την στρεβλα αναπτυγμενη αρσενικη αρχη (η κοπελα συμπεριφερεται ως ανδρας, με αρχ..δια αλλων ομως κ οχι τα δικα της γι αυτο και ζηταει στηριγμα/αποκουμπι και ας μην το παραδεχεται) ειναι πως η υπερβολη αυτη παει χερι-χερι με ελλειψη αγαπης και ενσυναισθησης, ενα χαρακτηριστικο της θηλυκης αρχης. Βλεπουμε την κοπελα να μην νοιαζεται ιδιαιτερα για τα συναισθηματα των αλλων ανθρωπων. Ο χιμαιρικος ανθρωπος με ατροφικο θετικο συναισθηματικο κεντρο που καθισταται τοξικος.
Αν δουμε τους τρεις ανδρες, ως σωμα+συναισθημα+ νους, τοτε ο ιδανικος ανδρας ειναι και οι τρεις μαζι. Η κοπελα εμφανιζει και καθρεφτιζει στον καθενα αυτο που της προσφερει, αλλα αυτο δεν ειναι αρκετο. Βλεπουμε και απο το χρονο των σχεσεων παντως πως νους>συναισθημα>σωμα.
Ας θυμομαστε ομως πως ποτέ δεν θα βρουμε στο συντροφο αυτο που εμεις χρειαζεται να αναπτυξουμε στον εαυτο μας. Μπορουμε μονο προσκαιρα να το απολαμβανουμε, αντιλαμβανομενοι απο αυτην την ελξη, τι ειναι αυτο που μας αρεσει και αρα χρειαζομαστε να εχουμε. Τοτε μπορουμε να δουμε την σχεση μας ως συντροφικη και να περιορισουμε την προσκολληση. Νομιζω παντως πως πιο κοντα εφτασε ο Δημητρης ως νους.
Ελ Στοχαστης
Πολύ ωραία και εμπεριστατωμένη η ανάλυση των χαρακτήρων και ο αποσυμβολισμός που έκανες, αγαπητέ Ελ. Στοχαστή. Με κάλυψες πλήρως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΥΚΙΟΣ.
Παραβλέπουμε κάτι πολύ σημαντικο στην γαλούχηση της κοπέλας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πατέρας παιζει ενα διττο ρολο. Του πατέρα και της μητέρας μαζί. Μοιραίο είναι λοιπόν οι ισορροπίες να χαθούν. Ένας πατέρας δεν μπορεί να υποκαταστήσει το ρόλο της μητερας, ομοίως και το αντίθετο. Αυτομάτως έχουμε μια "συναισθηματικη αναπηρια" της κοπέλας. Η έλλειψη της μητρικής παρουσίας, ενίσχυσε την αρσενικη της αρχή μέσω της γαλουχησης του πατέρα, ο οποίος οσες προσπάθειες και να εκανε για να καλύψει το κενο της μάνας, δεν έπαυαν να υπερισχύουν τα γιανκ χαρακτηριστικά. Επομένως μην απορούμε για την συμπεριφορά της κοπέλας στη σχέση της με τους άνδρες. Όλες οι φοβίες και οι ανασφάλειες της προσωποποιηθηκαν στους τρεις άνδρες. "Τους χρησιμοποίησε" για να ανακαλύψει τον εαυτό της. Επελεξε τρεις διαφορετικους χαρακτήρες για να πειραματιστεί,να ψάξει σε βαθος τί έχει η ίδια ανάγκη να βιωσει, για να επιστρέψει ξανά στον κόσμο της ανασφάλειας, της αβεβαιότητας και της ανισορροπίας , χωρίς τελική επιλογή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστω αγαπητε Λυκιε.
IRENE, ειναι οντως στα πλαισια του θεμιτου το οτι "τους "χρησιμοποιησε" για να ανακαλυψει τον εαυτο της" και να βρει τι θελει. Ομως, ενδεχεται και να ηθελε να τους "τιμωρησει" και αυτο αναφερεται μεταξυ 26.00 και 28.00.
Σε καθε περιπτωση ειναι θεμιτο το να κανει καποιος σχεσεις. Αυτο που δεν ειναι θεμιτο ειναι να διατηρει παραλληλες σχεσεις εν κρυφω. Αυτη ειναι η "πουτανιά". Τα ψεμματα. Ο "ανδρας" δεν φοβαται να λεει την αληθεια και να αναλαμβανει τις συνεπειες των δικων του πραξεων.
Στο δικο μου μυαλο δεν νοειται το "κρυφο". Ειναι μεγαλη ανανδρεια, διοτι υποδηλωνει μεγαλο φοβο. Βεβαια μια γυναικα λογω βιολογικης εξελιξης, εχει μαθει σε μια τετοια συμπεριφορα για την επιβιωση της. Αυτο ειναι κατανοητο, διοτι ακομα και σε αυτο το παραδειγμα του "Κοινου Παρονομαστη" ο Νικος ως πιο "κανιβαλος" θα ειχε επιτεθει στην κοπελα λογω παθους και ενα εγκλημα θα ηταν πιθανο, αν δεν τον ειχαν συγκρατησει καποιοι αλλοι που μπορουσαν. Βλεπουμε πως ο Δημητρης δεν αντεδρασε και αν και αυτο δειχνει "αναισθητο", πιθανοτατα να αποτελει την σωστοτερη αντιδραση γιατι δεν το κανει για λογους κακιας ή αντεκδικησης. Αυτες ειναι οι συνεπειες της δικιας της συμπεριφορας. Ενας "ανδρας" ειναι παντα ετοιμος να αντιμετωπιζει τις συνεπειες της δικης του συμπεριφορας και αφου η ιδια συμπεριφερθηκε ετσι, δεν νοειται να αναμενει τωρα μια προστασια απο αλλου.
Ποτέ η προβολη δεν επιφερει ικανοποιηση, οποτε ειναι λογικο να επιστρεψει η κοπελα σε ανισορροπια και ανασφαλεια. Το νοημα της σχεσης (συντροφικης,πατερικης ή φιλικης) με εναν "ανδρα" ειναι η μαθηση της ανδρικης συμπεριφορας μεσω του παραδειγματος και η αναπαραγωγη μετα αυτης της συμπεριφορας. Μπορει για τη γυναικα να ειναι λιγο πιο δυσκολο, αλλα γινεται. Συνοπτικα, δεν ειναι οι επιλογες οσο ο τροπος που τις συνοδευουν. Η ιδια συμπεριφορα της κοπελας θα ηταν "ανδρικη" αν ειχε πει την αληθεια. Το ψεμμα ειναι που ποναει, πολυ περισσοτερο απο την απορριψη.
Αυτο ειναι ενα μαθημα για τις δικες μας σχεσεις. Να βρισκουμε το θαρρος να εκφραζουμε την αληθεια μας στις σχεσεις μας. "Και αν δεν το δεχτει ο αλλος;" Τοτε ισως αυτο ειναι που θα επρεπε να συμβει ετσι κι αλλιως και εμεις το καθυστερουσαμε.
Ελ Στοχαστης
Η ειλικρίνεια είναι μια πολύτιμη αξία, που πρέπει να διέπει τις ανθρώπινες σχέσεις. Αυτό διότι ουσιαστικά πρόκειται για την ομολογία της αλήθειας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστόσο η ειλικρίνεια δεν πρέπει να παρέχεται πάντοτε απροσχημάτιστα. Πολλές φορές η ωμή και απροκάλυπτη αποκάλυψη της αλήθειας, μπορεί να μην τύχει της κατάλληλης υποδοχής από τον αποδέκτη της.
Αν ο αποδέκτης δεν είναι έτοιμος ψυχολογικά να αποδεχτεί μια αλήθεια, μπορεί αυτή να τον βλάψει σοβαρά και κάποιες φορές, ανεπανόρθωτα.
Αν κάποιος στο όνομα της ειλικρίνειας, παραβλέψει την ετοιμότητα του άλλου να αποδεχτεί την σκληρή αλήθεια και την αποκαλύψει αφιλτράριστη, τότε το μόνο που θα ωφελήσει είναι τον εαυτό του, το Εγώ και τις όποιες ενοχές τον βαρύνουν. Σε καμία περίπτωση δεν θα ωφελήσει τον αποδέκτη της.
Άρα είναι θεμιτό και ανθρώπινο, η ειλικρίνεια να διέρχεται μέσα από τα κατάλληλα φίλτρα, πριν αποκαλύψει αλήθειες σε ανθρώπους που δεν είναι έτοιμοι να την υποδεχτούν.
Αυτά τα φίλτρα, είναι η σταδιακή προετοιμασία του αποδέκτη, ώστε να μπορέσει να υποδεχθεί την αλήθεια, με το μικρότερο δυνατό κόστος σε βάρος του.
Τότε και μόνον τότε προσφέρουμε καλή υπηρεσία σε αυτόν.
Αν ένας ιατρός, αποκαλύψει ωμά και απροκάλυπτα στον ανυποψίαστο ασθενή του, ότι πάσχει από καλπάζοντα καρκίνο και θα πεθάνει σε δεκαπέντε μέρες, σαφώς θα είναι "ειλικρινής" μαζί του.
Η κυνικότητα όμως αυτής της ειλικρίνειας είναι που θα σκοτώσει τον ασθενή του, πριν ακόμη αυτός προλάβει να συνειδητοποιήσει τι του συμβαίνει...
Οι γυναίκες δεν είναι λιγότερο ειλικρινείς από τους άνδρες, ένεκα του φόβου μην φάνε ξύλο. Απλά αυτές ως περισσότερο διαισθητικές και με περισσότερη ενσυναίσθηση από τους άνδρες, σκέφτονται τις συνέπειες μιας σκληρής αποκάλυψης και μετριάζουν την ειλικρίνεια ή προετοιμάζουν σταδιακά τον αποδέκτη της, ώστε να την αποδεχθεί πιο ομαλά.
Έτσι, μια πρόσκαιρη απόκρυψη της αλήθειας και μια σταδιακή "διαρροή" της, δεν είναι ψέμα και έλλειψη ειλικρίνειας. Είναι σκόπιμη αναβολή της, προκειμένου να μην επιφέρει περισσότερη βλάβη απ΄όση θα μπορούσε να κομίζει η ίδια η αλήθεια...
ΛΥΚΙΟΣ.
Ναι εχεις δικαιο. Καλο ειναι να σκεφτομαστε το πως θα το παρει ο αλλος. Αν ερθεις και με πεις χοντρο, δεν ειναι ειλικρινεια, ειναι αγενεια, διοτι δεν σε αφορα. Εαν ομως ερθει η κοπελα μου και μου πει το ιδιο, παλι ειναι αγενεια αν και την αφορα. Αυτο ομως δεν σημαινει πως δεν θα πρεπει να το πει, αλλα πως θα πρεπει να χρησιμοποιησει ενα τροπο, ωστε να μου το πει χωρις να προσβαλλει εμενα ή τα συναισθηματα μου. Τοτε εχει νοημα διοτι δειχνει πως νοιαζεται και για τους δυο μας και οχι μονο για τον εαυτο της. Δενεμαι συμφωνος με την τεχνικη των "διαρροων", διοτι παλι δειχνει ανανδρεια. Μιλαμε πάντα για την ιδανικη και βελτιστη συμπεριφορα, διοτι ολες οι συμπεριφορες που αναφεραμε ειναι λιγοτερο ή περισσοτερο καλες
ΑπάντησηΔιαγραφή"Αν ένας ιατρός, αποκαλύψει ωμά και απροκάλυπτα στον ανυποψίαστο ασθενή του, ότι πάσχει από καλπάζοντα καρκίνο και θα πεθάνει σε δεκαπέντε μέρες, σαφώς θα είναι "ειλικρινής" μαζί του."
Οχι εδω δεν συμφωνω. Η δουλεια του ιατρου ειναι να λεει την αληθεια. Η αληθεια δεν ειναι πως θα πεθανει σε 15 μερες, διοτι υπαρχουν και περιπτωσεις αν και σπανιες οπου επηλθε ιαση. Μπορει να πει πως αυτος δεν μπορει να κανει κατι, και πως πολλες φορες συμβαινει οι ασθενεις σε τετοια περιπτωση να πεθαινουν συντομα. Ακομα και αν ειναι βεβαιο, τοτε παλι δουλεια του ιατρου ειναι να πει την αληθεια, και οχι να κανει babysitting. Αν εχω δηλητηριαστει και ειναι βεβαιο πως θα πεθανω σε 2 μερες, θα ηθελα να το ξερω για να τακτοποιησω οτι εκκρεμεις υποθεσεις εχω ανοιχτες με τον κοσμο που αφηνω πισω μου. Δουλεια του ιατρου για την οποια πληρωνεται ειναι να πει την ιατρικη αληθεια. (give it straight) Ποιος ξερει; Εγω μπορει να δοκιμασω κατι κουλο, να παω σε κανα σαμανο και μπορει και να δουλεψει. Ο δυτικος ιατρος δεν ειναι ο μονος "θεος".
Συμφωνω σαφως ομως, πως αν δεν μας αφορα, δεν ειναι δικια μας δουλεια να λεμε την αληθεια που βλεπουμε σε αλλους. Οταν ομως μας αφορα και ειναι σε βαρος μας η αποκρυψη, χρειαζεται να την λεμε. Η μπορουμε να θυμομαστε την τριπλη διυλιση του Σωκρατη.
1. Αληθεια. Να ειμαστε σιγουροι πως αυτο που λεμε ειναι η αληθεια και οχι κατι που ακουσαμε ή υποθετουμε
2. Χρησιμο. Να ειναι κατι που μπορει να φανει χρησιμο
3. Καλοσυνη. Να ειναι τουλαχιστον κατι καλο.
Ελ Στοχαστης
Έχουν γίνει ειδικά σεμινάρια στους νοσοκομειακούς ιατρούς (κυρίως σε χειρουργούς και ογκολογους), απο ειδικούς ψυχιάτρους και ψυχολόγους, για το πως πρέπει να αναγγέλλουν στους ασθενείς τους, τις σκληρές ιατρικες αλήθειες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε ποιό τρόπο δηλαδή, θα λενε στους ασθενείς τους ότι πάσχουν από καρκίνο ή χρειάζονται ακρωτηριασμό ή πως η εγχείρηση ενέχει μεγάλο κίνδυνο θανάτου, κτλ, ώστε αυτοί να το αντιμετωπίζουν με θετικό τρόπο και να προκαλούν την δική τους ψυχική συμμετοχή στον αγώνα επιβίωσης. Εχει αποδειχθεί πως όταν συμβεί αυτό, οι ασθενείς αποκτούν το σθένος να πολεμήσουν την νόσο και πολλές φορές, αυτό έχει θετικά ως και εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Η κυνική αποκάλυψη της ιατρικής αλήθειας, χωρίς τον ανάλογο τρόπο, έχει αποδειχθεί πως επιφέρει τα αντίθετα αποτελέσματα.
ΛΥΚΙΟΣ.
Ειναι θεμιτη η ωραιοποιηση της αληθειας, οχι ομως και η αποκρυψη της. (You can sugar coat the truth, but you should not hide it) Ο ασθενης δεν παει στον γιατρο για τα ωραια του ματια, αλλα για να του κανει διαγνωση και να του πει τι πρεπει να κανει για ιαση. Στην περιπτωση του καρκινου, η δυτικη ιατρικη εχει μαυρα μεσανυχτα, οποτε η αληθεια ειναι πως αν ο ασθενης ακολουθησει το ιατρικο σχημα που του προσφερει ο ιατρος, τοτε οι πιθανοτητες ειναι υψηλες να πεθανει εντος λιγων μηνων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι περιπτωσεις οπου ζητειται η ψυχικη συμμετοχη του ασθενη, σιγουρα θα επιφερουν στατιστικα καλυτερα αποτελεσματα, ακριβως επειδη ο ασθενης πιστευει πως συμμετεχει. Πάντα ο ασθενης πρεπει να συμμετεχει σε τετοιες δυσκολες περιπτωσεις οπου ζητειται η ιαση, διοτι ο ασθενης σε αυτες τις ασθενειες νοσει ταυτοχρονα στο σωμα και στη ψυχη.
Δεν θεωρω δηλαδη πως προκειται για αποκαλυψη της ιατρικης αληθειας αυτη που καταρρακωνει τον ασθενη λεγοντας του πως θε πεθανει συντομα. Δεν υπαρχει κανενα βιολογικο νοημα σε μια τετοια ασθενεια. Το νοημα της ασθενειας ειναι η αποπειρα του σωματος να επιτυχει ιαση σε μια βαθυτερη νοσο, συνηθως ψυχογενους χαρακτηρα. Αρα αυτο που ανακοινωνει η ιατρικη στον εκαστοτε ασθενη, ειναι η δικια της ανικανοτητα να προσφερει ενα θεραπευτικο σχημα. Σαν να λεει: "Ξερετε, στην περιπτωση της ασθενειας σας, το θεραπευτικο σχημα που σας προτεινουμε, εχει αποτυχια 85% σε οριζοντα 24 μηνων". Αυτη ειναι η αληθεια και ειναι ηθικα υποχρεωμενοι να την ανακαλυπτουν στον καθε ασθενη, ωστε να κανει τα οποια κουμαντα του. Απο τη στιγμη που προκειται για τη ζωη του ασθενους και οχι για πελατη του ιατρου, δεν νοειται ο ασθενης να στερειται της ιατρικης αληθειας. Αυτο θα επρεπε να ειναι ποινικα κολασιμο.
ΕΣ
Αγαπητέ Ελ. Στοχαστή, αφού ως διαχειριστής σου απονείμω το proficiency στην Αγγλική που παρέχει ο Κ.Δ., θα σου πω ότι δεν αναφέρθηκα ούτε σε ωραιοποίηση της αλήθειας, μα ούτε και στην απόκρυψή της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας ιατρός μπορεί να εξηγήσει με σταδιακό τρόπο τα αίτια, τις φάσεις ή την εξέλιξη μιας νόσου, ώστε καταρχήν ο ασθενής να έχει επίγνωση του θέματος γνωστικά. Στη συνέχεια, θα πρέπει να ενημερωθεί για το πως εκδηλώνεται στο δικό του σώμα η συγκεκριμένη νόσος και πως αυτό αντιδρά. Έπειτα θα πρέπει να μάθει πως η επιστήμη βοηθά το σώμα να αντιδράσει και πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει η θέληση του πάσχοντα, να κατανικήσει τη νόσο και να επιβιώσει.
Η ψυχική συμμετοχή, πρέπει οπωσδήποτε να προκληθεί από τον θεράποντα ιατρό, διότι χωρίς αυτήν, κανένα θεραπευτικό σχήμα δεν θα πετύχει θετικό αποτέλεσμα.
Ο ιατρός θα πρέπει διαρκώς να ενθαρρύνει τον ασθενή, βλέποντάς τον ως συνεργάτη στη θεραπεία και όχι ως υποκείμενο του θεραπευτικού του πρωτοκόλου.
Όλα αυτά, δεν συνιστούν ωραιοποίηση, ούτε και απόκρυψη της αλήθειας. Απλά αποφεύγουν την ωμή και κυνική εκφορά της, με φράσεις που μπορούν να αποθαρρύνουν κάθε προσπάθεια αντίστασης και μάχης.
Κάποιοι ιατροί μπορεί να πουν: "Κυρία μου, δυστυχώς τα νέα δεν είναι καθόλου καλά για την υγεία σας. Σας χτύπησε ο καρκίνος και μάλιστα είναι εξαιρετικά επιθετικός. Στην δική σας μάλιστα περίπτωση οι θεραπείες δεν έχουν αποτέλεσμα και ακολουθούμε παρηγορητική θεραπεία για να μην πονάτε μέχρι να συμβεί το μοιραίο. Στην περίπτωσή σας, μέσα σε 15-20 ημέρες όλα θα έχουν τελειώσει, οπότε μπορείτε να τακτοποιήσετε τυχών εκκρεμότητες που έχετε..."
Αυτή η τακτική εξαφανίζει κάθε πιθανότητα ψυχικής συμμετοχής στην θεραπεία ή την αντίσταση. Ο ασθενής αποκτά μια γνώση του τι λέει η ιατρική στατιστική και οτι η επιστήμη δεν μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά. Κανένα περιθώριο λάθος εκτίμησης και ελπίδας δεν δόθηκε. Ο ασθενής έχει ήδη παραδοθεί αμαχητί στην ασθένεια και τελικά θα πεθάνει από την παραίτηση...
Αυτό δεν είναι όμως ιατρική τοποθέτηση, με την έννοια του θεραπευτή. Είναι τοποθέτηση ενός διεκπεραιωτή επιστήμονα.
Η αλήθεια εδώ αποδόθηκε με λάθος τρόπο, διότι αυτός που την αποκάλυψε είχε την θεραπευτική ευθύνη, δηλαδή την αρωγό επίδραση στον ασθενή.
Όφειλε λοιπόν να την προσαρμόσει με τέτοιο τρόπο, που ο ασθενής να την αποδεχτεί με τρόπο θετικό και μαχητικό. Χωρίς ψέμματα, αλλά και χωρίς αποθάρρυνση.
ΛΥΚΙΟΣ.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε γενικές γραμμές είναι σωστή η τοποθέτηση σου αγαπητέ μου Λύκιε. Θα αναφερθω ομως σ'ένα προσωπικό παράδειγμα πριν από χρόνια, όπου μετά από πολλές επισκέψεις σε γιατρούς, για τα αν απαιτείται να προβω σε χειρουργική επέμβαση και οι ολοι με εβαζαν σε μια γκρι ζώνη, βρέθηκε ένας γιατρός ο οποίος μετα από μια πολύ ειδική εξέταση, και περιμένοντας τα αποτελέσματα αυτής, με πήρε τηλέφωνο και μου ανακοίνωσε ωμά ότι αν δεν χειρουργηθώ αμεσα, η ζωή μου βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο. Καθ'ότι ήμουν αποφασισμένη να αντιμετωπισω τις όποιες παραμέτρους ερχόντουσαν στη ζωη μου, χαλυβδωθηκα τοσο πολύ, που ευχαρίστησα κιόλας τον γιατρό που ήταν τόσο ειλικρινής και αποφασιστικός μαζι μου. Αυτα τα λέω γιατί υπάρχουν άνθρωποι που θελουν να αντιμετωπίζουν όλες τις δυσκολιες της ζωής καταματα, χωρις υπεκφυγες. Μετα από αυτό ισχυροποιήθηκα τόσο πολύ μέσα μου, εκτίμησα τη ζωη, ευεργετησα ανθρώπους, αγαπησα και αγαπώ ακομα πιο πολύ, και προσπαθώ να ζω την κάθε στιγμή σαν να μην υπάρχει αύριο... Οι δυσκολιες της ζωής σε αλλάζουν ολοκληρωτικά όταν ήδη έχεις δουλέψει μέσα σου.
ΑπάντησηΔιαγραφή