Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

ΕΝΑΣ "ΞΕΝΟΣ" ΥΒΡΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ



 
 Γράφει ο ΛΥΚΙΟΣ.

 Από τις 16 Δεκεμβρίου του 2012 έως και τις 30 Απριλίου του 2013, στον ιερό αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και συγκεκριμένα στο Μουσείο, συμβαίνει μια απίστευτη σύληση της ιερότητας και της σημαντικότητας του χώρου.

 Η νομενκλατούρα της ελληνικής παρακμιακής «κουλτούρας» του υπουργείου πολιτισμού, έκρινε ότι δίπλα στα εκθέματα που προέρχονται από τον χώρο των Δελφών, ηλικίας 2500 ετών, απίστευτης αισθητικής και τεχνοτροπίας, ταιριάζει να εκτεθεί ένα σύνολο από χαρτιά και τελάρα που πάνω τους, κάποιος μουτζούρωσε γραμμές και ασυνάρτητα γράμματα με μαύρο μελάνι! 
   

 Πρόκειται για κάποιο ψώνιο της ελληνικής υποκουλτούρας, που πίστεψε ότι είναι καλλιτέχνης. Δεν μας πειράζει αυτό καθαυτό το εν λόγω άτομο, αφού είναι δική του υπόθεση να πιστεύει ότι θέλει (ή ότι του επιτρέπουν) για τον εαυτό του. Δικαίωμά του!

 Κάποιοι όμως, θέλουν να επιβάλλουν στο σύνολο της κοινωνίας την δική τους άποψη για το τι είναι τέχνη και τι δεν είναι…  Και προφανώς τα «έργα» του κ. Γιώργου Ξένου, είναι Η ΤΕΧΝΗ που εκφράζει τον σημερινό πολιτισμό μας και ως εκ τούτου θα πρέπει να αντιπαρατεθεί με τα εκθέματα των Δελφών, όπως αυτά του Αντινόου και του Ηνιόχου σε μάρμαρο και χαλκό που έφτιαξαν οι αρχαίοι καλλιτέχνες!

 Αλλά ακόμη και έτσι να ήταν, η έκθεση έργων τέχνης γίνεται σε ειδικούς προς τον σκοπό αυτό χώρους, που ονομάζονται γκαλερί τέχνης ή απλά καλλιτεχνικές εκθέσεις. Εκεί μπορεί κανείς να επισκεφτεί τους χώρους και να θαυμάσει τα έργα του καλλιτέχνη, αφού προηγουμένως θα  το έχει επιλέξει συνειδητά.

 Στην περίπτωση του Μουσείου των Δελφών όμως, ο επισκέπτης γνωρίζει ότι θα δει τα εκθέματα-ευρήματα του παρακείμενου αρχαιολογικού χώρου, υψίστης ιστορικής, αρχαιολογικής και φιλοσοφικής σημασίας και θα θαυμάσει παράλληλα την αψέγαστη αρχαιοελληνική τέχνη, μαζί με την αρμονική και αισθητική αντίληψη που είχαν οι τότε καλλιτέχνες.  Όταν ξαφνικά όμως, ο επισκέπτης αντιληφθεί ότι δίπλα στα αρχαία αγάλματα βρίσκονται και χαρτιά κολλημένα στον τοίχο με σελοτέηπ και ασυνάρτητα γράμματα με μαύρο μαρκαδόρο, ενώ δίπλα μια επεξηγηματική επιγραφή αναφέρει «-Η Πύλη- του Γ. Ξένου», ενώ στην επόμενη αίθουσα τα αντίστοιχης ανοησίας «έργα», μονοπωλούν, τότε τι ακριβώς συνειρμούς οδηγείται να κάνει;


 Αφού δηλαδή πρώτα θαύμασε τα αρχαιοελληνικά εκθέματα και τον πολιτισμό που αυτά εκπροσωπούσαν, στην συνέχεια  έρχεται αντιμέτωπος με ένα σοκαριστικό θέαμα. Βλέπει την κακογουστιά, την υπερβολή και το κενό περιεχόμενο κάποιων υποτιθέμενων «έργων τέχνης», δείγματα αμετροέπειας, πνευματικής θολότητας και ανούσιου μοντερνισμού, έργων που υποδηλώνουν ερεβώδες ψυχικό υπόβαθρο και ψυχική νόσο. Είναι αναμενόμενο λοιπόν, ο επισκέπτης να συγκρίνει την αρχαία με την νέα εποχή! Από την σύγκριση αυτή, εύκολα θα συνάγει το συμπέρασμα ότι ο υψηλός πολιτισμός των αρχαίων Ελλήνων χάθηκε απόλυτα και την θέση του πήρε η -απόλυτη επίσης- ηθική και πνευματική κενότητα, η εξαθλίωση και ο εκφυλισμός. Οι Έλληνες πλέον, θα φαίνονται ως ανάξιοι κληρονόμοι και συνεχιστές των αρχαίων προγόνων τους.
                                              

 Αυτό επιθυμούν να αναδείξουν οι φωστήρες του υπουργείου πολιτισμού; Την παρακμή του πολιτισμού μας, που πρέπει να την θυμίζουμε επισταμένως σε κάθε τουρίστα που έρχεται στην χώρα μας, με την διάθεση να θαυμάσει από κοντά τον λαμπρότερο πολιτισμό που έμαθε από το σχολείο του;

 Αν ναι, τότε οι υβριστές του ελληνισμού και οι συκοφάντες γραικύλοι που πληρώνονται από το υστέρημα του πενόμενου ελληνικού λαού, θα πρέπει να λογοδοτήσουν και να απολογηθούν. Παρότι στο βιβλίο επισκεπτών, πολλοί κατακρίνουν την παρουσία των «έργων» Ξένου, η αρμόδια υπάλληλος του Μουσείου, μειδιάζει και ειρωνεύεται τους θιγέντες  Έλληνες …  και βέβαια δεν θα μεταφέρει ποτέ στους προϊσταμένους της, την απαξία αυτής της επιλογής.

 Ας καταλάβουν καλά, ότι το Μουσείο είναι χώρος έκθεσης αρχαιολογικών ευρημάτων και όχι γκαλερί.

Η ακόλουθη επιστολή, απεστάλη στο Υπουργείο Πολιτισμού:

«Η έκθεση των "έργων" του Ξένου στο μουσείο των Δελφών, αποτελεί υψίστη ύβρη στον πολιτισμό μας, καθώς και στην απαράμιλλου κάλλους και αισθητικής, αρχαιοελληνική τέχνη. Ένα μουσείο, το οποίο αποτελεί ιδιόκτημα του ελληνικού λαού και όχι κάποιων υπαλλήλων του υπουργείου πολιτισμού, οφείλει να εκθέτει τα ευρήματα του αρχαιολογικού χώρου, με απόλυτο σεβασμό σε αυτά, αλλά και ότι εκπροσωπούν.

 Αυτά, εκπροσωπούν την τελειότητα της αισθητικής και της τέχνης των αρχαίων προγόνων των Ελλήνων και αποτελούν φωτεινό παράδειγμα, για το που δύναται να φθάσει ένας ανθρώπινος πολιτισμός. Αποτελεί δε παρακαταθήκη και κληροδότημα για τους επιγόνους, όχι μόνο των Ελλήνων, αλλά και όλων όσων κοινωνούνται  με αυτά, από όλο τον κόσμο. Εμείς, οι απόγονοι και κληρονόμοι τους, οφείλουμε τον σεβασμό στα κειμήλια αυτά, αφού αποτελούν θησαυρό ανεκτίμητης πνευματικής αξίας. Η νόθευση του ιερού αυτού χώρου, από «έργα» ενός αμφισβητήσιμης αξίας αυτοαποκαλούμενου «καλλιτέχνη», τα οποία αποτελούν κυριολεκτικά μελανές μουντζούρες σε λευκό χαρτί και γυαλί, προκαλούν το όνειδος κάθε επισκέπτη και θαυμαστή του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, ενώ δημιουργούν συνειρμούς από την αυθόρμητη σύγκριση της αίσθησης του κάλλους και της τέχνης των αρχαίων, με αυτή των νέων Ελλήνων…   Εύκολα κανείς, θα θεωρούσε τους νέους Έλληνες, ανάξιους κληρονόμους του αρχαίου τους παρελθόντος!

Ποιός είναι αυτός που έχει δικαίωμα να νοθεύει και να ασελγεί στην ιερή μας κληρονομιά, επ΄ονόματι της νεο(θολο)κουλτούρας και να προσβάλλει αυτήν με κάθε είδους «μοντέρνα» άποψη περί του τι εστί τέχνη; Το μουσείο των Δελφών, αποτελεί γκαλερί κουλτουριάρηδων «καλλιτεχνών» ή έναν χώρο τον οποίο πληρώνουμε ακριβά (6 ευρώ έκαστος) για να δούμε και να θαυμάσουμε από κοντά τα ευρήματα του αρχαίου αυτού χώρου;  Με ποιο δικαίωμα, κάποιος αποφασίζει ότι μαζί με αυτά πρέπει να δούμε και τις μουτζούρες ενός ψώνιου της σημερινής παρακμιακής «τέχνης»;  Αν θέλαμε να δούμε ορνιθοσκαλίσματα και μουτζούρες, θα μπορούσαμε να επισκεφθούμε μια γκαλερί (ή έναν παιδικό σταθμό της γειτονιάς μας)!

Αν ήμουν Ιάπωνας επισκέπτης, αφού θαύμαζα τους Κούρους, τα απίστευτου κάλλους αγάλματα του Αντινόου και του Ηνιόχου, καθώς και τα υπόλοιπα εκθέματα, θα γελούσα με τα «έργα» του Ξένου  μέσα στον ίδιο ιερό χώρο και έπειτα θα συλλογιζόμουν κατά πόσο εξέπεσε ο ελληνικός πολιτισμός, μέσα στην πάροδο των 2500 χρόνων που μεσολάβησαν…

Όμως, εκτός της επιλογής των «έργων» του Ξένου, ακόμη και αντίστοιχα έργα κάποιου σπουδαιότερου και αληθινότερου καλλιτέχνη κι αν εξέθεταν, πάλι θα αποτελούσε νόθευση και ιεροσυλία, η παράλληλη παράθεση σύγχρονων έργων με αυτά των αρχαίων Ελλήνων.

Κύριοι, αφήστε τις απόψεις σας περί τέχνης στους γκαλερίστες και σεβαστείτε τους αρχαίους χώρους, αφού αυτοί δεν σας ανήκουν και ως εκ τούτου δεν έχετε κανένα δικαίωμα να τους νοθεύετε σύμφωνα με τις άρρωστες ιδεολογίες σας. 

Παρακαλώ πολύ, να καθαιρέσετε άμεσα τα «έργα» του Ξένου από το μουσείο των Ελλήνων (Δελφών) και να τα αναρτήσετε όπου αλλού επιθυμείτε, μακριά όμως από την ιστορία και τον αρχαίο πολιτισμό μας.

Επίσης σας παρακαλώ να δείτε τις αρνητικές κριτικές που καταγράφονται στο βιβλίο επισκεπτών του Μουσείου και να υπολογίσετε την αλγεινή εντύπωση που προκαλεί στους επισκέπτες η εσφαλμένη σας αυτή επιλογή!

 Ευχαριστώ.»

Όποιος επισκεφτεί το Μουσείο των Δελφών, ας μην ξεχάσει να διαμαρτυρηθεί έντονα στους υπαλλήλους και να καταγράψει την ένστασή τους στο βιβλίο επισκεπτών. 

ΛΥΚΙΟΣ.


10 σχόλια:

  1. Φίλε μου Λύκιε, καλημέρα!
    Σε συγχαίρω για την προσπάθεια που κάνεις να στηλιτεύσεις και να επικρίνεις την νεοελληνική κακογουστιά και θρασύτητα συνάμα, με την οποία κάποιοι πιστεύουν ότι μπορούν να καταξιωθούν στον χώρο της "δήθεν" τέχνης και να αναδείξουν με αυτό το τρόπο τον κομπλεξισμό τους. Δυστυχώς στην σημερινή Ελλάδα «το γλύψιμο» και η δωροδοκία καλά κρατούν ακόμα, καθ΄ ότι αυτοί οι υποτιθέμενοι καλλιτέχνες πληρώνουν αδρά το κράτος ούτως ώστε να μπορέσουν να προβληθούν. Μπράβο σου, αφού καταφέρνεις να βάλεις ένα λιθαράκι στην πάταξη αυτής της διαστρέβλωσης και της ισοπέδωσης των αξιών και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Πιστεύω ότι θα ακολουθήσουν αρκετοί το παράδειγμα σου μετά από αυτή την κοινοποίηση στο ευρύ κοινό! Ενας από αυτούς θα είμαι και εγώ. Θα στείλω επίσης μια επιστολή στην αρμόδια υπηρεσία για την έντονη διαμαρτυρία μου.
    ΧΙΛΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα φίλε ΧΙΛΩΝ!
    Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αν και νομίζω ότι καθένας που θα αντιλαμβανόταν κάτι αντίστοιχο, θα ενεργούσε παρόμοια, αρκεί να ήταν στοιχειωδώς ελληνόψυχος. Οφείλουμε λοιπόν, όλοι μας να διατρανώνουμε την αντίθεσή μας σε κάθε τι που βυσσοδομεί το παρελθόν, την ιστορία, αλλά και το μέλλον μας!
    ΛΥΚΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα φίλε ΛΥΚΙΕ και καλή χρονιά εύχομαι σε όλους τους συνσχολιαστές και φίλους θαμώνες ΧΙΛΩΝ , Δανάη ,ΘΥΛΗΚΗ ΦΩΝΟΥΛΑ ,Αντιγόνη , ΑΝΤΑΡΤΗ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ, ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ,ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ,ΠΥΡΦΟΡΟ ΕΛΛΗΝ,Στοχαστή ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ και όποιον όποια από αστοχία παρέλειψα .

    Ένα πολύ ωραίο άρθρο φίλε ΛΥΚΙΕ δείγμα σεβασμού τους προγόνους μας,θα συμφωνήσω απόλυτα με τον ΧΙΛΩΝ και ευελπιστώ ότι ο Δαίμων ( όχι ο ΚΑΤΑΧΘΟΝΙΟΣ ) του τυπογραφείου να κλέψει αυτό το άρθρο σου και να το διοχετεύσει και σε άλλα ιστολόγια .

    ΜΕ ΤΑ ΣΕΒΗ ΜΟΥ

    Α Ρ Μ Α Γ Ε Δ Ω Ν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα φίλε μου ΑΡΜΑΓΕΔΩΝ!
    Επίσης καλή χρονιά, σε σένα και την οικογένειά σου! Χαίρομαι που βρίσκει αποδοχή το ανωτέρω άρθρο. Ελπίζω όσοι επισκεφτούν το Μουσείο των Δελφών, να συμφωνήσουν μαζί μου και να διαμαρτυρηθούν. Δεν πρέπει να αφήνουμε να περνούν αυτά, χωρίς αντίδραση!
    ΛΥΚΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χαιρετώ σας !
    ( Αι ευχαίμου ανηρτήθησαν εις προηγουμένην και σαφώς καταλληλοτέραν ανάρτησιν )
    Εδώ δίδω απλώς συγχαρητήρια εις τον καλλιτέχνην , το υπαλληλικόν προσωπικόν καθώς και εις τα διευθυντικά στελέχη άτινα συνεπικουρούν το δυσειδές εγχείρημα !
    Συγχαρητήρια κύριοι!
    Εισήλθατε εις την περιοχήν της ύβρεως , Προσέξατε υμείς καθώς είθισται να ακολουθεί η Νέμεσις , ημείς δε θα ήμεθα άπραγοι παρατηρητές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χαιρετώ φίλε Αντιδραστικέ!
    Πράγματι θα ακολουθήσει η Νέμεσις, αφού η υπομονή των Ελλήνων φθάνει στα όριά της, ενώ η προκλήσεις των διαβολέων (εκούσιων και ακούσιων) του Ελληνισμού, διαρκώς πολλαπλασιάζονται κάνοντας το ποτήρι να ξεχειλίσει...
    Και βέβαια οι Έλληνες, δεν θα μένουν άλλο άπραγοι παρατηρητές!
    ΛΥΚΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ!!!!!!!!!!!!!!ΑΛΛΑ ΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΔΗΘΕΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΣΟΥ!!!!!!!!! ΛΙΓΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΒΛΑΠΤΕΙ!!!!!!!!!!!!!!!! ΒΓΑΛΤΕ ΤΙΣ ΖΩΡΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΓΛΑΜΑΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΗΝ ΜΠΕΡΔΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΜΕ ΤΟ ΧΥΔΑΙΟ!!!!!!!!!!!
    ΜΙΑ ΘΥΛΗΚΗ ΦΩΝΟΥΛΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν η φωτό που έχετε βάλει, ειναι οι εν λόγο πίνακες που ζωγράφου Ξένου τότε τι να πω! Στα αλήθεια είναι μουντζούρες!! Αυτό λέγεται "τέχνη";; Έλεος! Δίπλα στα κλασσικά έργα των Ελλήνων βάλανε αυτές τις παιδικές μουντζούρες, τι να πω δηλαδή!!!!!!!!!! Αυτός ο Ξενος, τον ξέρει η μανούλα του; Δεν ντρέπεται να πιστεύει οτι οι σαχλαμάρες που σχεδιάζει ειναι άξιες να στέκονται δίπλα στα αριστουργήματα των Δελφών; Αυτό ειναι ΑΜΑΡΤΙΑ!!!! Ξεφτιλισμος των προγόνων μας, αλλά και όλων των Ευρωπαίων αφού και ο δικός τους πολιτισμός στον ελληνικό στιρήχθηκε!! Αντιδραστικέ να ερθει επιτέλους και αυτή η Νέμεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα φίλε ΛΥΚΙΕ χάρηκα που αυτό το άρθρο σου πήρε "σάρκα και οστά" και σε άλλα ιστολόγια .
    Κάποιες φορές δεν είναι αρκετό να έχουν γνώση μόνον οι φύλακες, αλλά κρίνετε απαραίτητο να έχει γνώση και ο απλός πολίτης .
    Και πάλι χαιρετίζω τον δαίμονα του τυπογραφείου για αυτήν του την απόφαση . :)

    ΜΕ ΤΑ ΣΕΒΗ ΜΟΥ

    Α Ρ Μ Α Γ Ε Δ Ω Ν

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  10. Ναι φίλε Αρμαγεδών,
    το άρθρο αυτό αναδημοσιεύτηκε σε πολλά ιστολόγια και σε κάποια σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως. Όπως απάντησα και στην τελευταία ανάρτηση στη Ανδρομέδα, δεν ευελπιστώ στην αλλαγή της κατάστασης από τους τυπικούς μηχανισμούς (καταγγελία στο υπουργείο, δημοσίευση, κτλ.), αλλά περισσότερο στην ευαισθητοποίηση των ελλήνων πολιτών, ώστε να
    αντιδρούν πάντα όταν αντιμετωπίζουν την ύβρη της εθνικής μας παρακαταθήκης, καθώς και των εθνικών μας συμβόλων. Δυστυχώς η διάβρωση των κρατικών υπηρεσιών, από ανθρώπους που κυριαρχούν μετά από τόσα χρόνια κομματισμού και εθνομηδενιστικής θολοκουλτούρας, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια να πιστέψουμε ότι κάποια αυτιά θα ακούσουν την φωνή μας. Δεν επενδύω σε αυτούς που με την νοοτροπία τους κατέστρεψαν (και καταστρέφουν ακόμα) το κράτος. Επενδύω σε ανθρώπους σαν εσάς! Σε αυτούς που θα μπορέσουν να ξαναχτίσουν αύριο την Ελλάδα, σε πιο γερά θεμέλια…
    Σε ευχαριστώ,
    ΛΥΚΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας
Φίλοι του ιστολογίου, παρακαλώ να κάνετε ελεύθερα τον σχολιασμό σας, αλλά να απέχετε από ύβρεις και προσβολές προσώπων, καθώς και να χρησιμοποιείτε την Ελληνική γλώσσα και γραφή (όχι greeklish). Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται. Επίσης διαγράφονται spam και διαφημίσεις άλλων ιστολογίων, αλλά και κάθε άλλο σχόλιο που δεν συνάδει με το ύφος και το ήθος που ορίζει ο δημιουργός και διαχειριστής του ιστολογίου.

ΠΡΟΣΟΧΗ:
Τα σχόλια ελέγχονται πριν δημοσιευθούν.



.