Πέμπτη, 14 Ιουνίου 2012

Ο εθνομηδενισμός καραδοκεί να εισέλθει θριαμβευτής στο Υπουργείο (πρώην εθνικής) Παιδείας

   

  Ο Αντώνης Λιάκος προαλείφεται για υπουργός παιδείας σε μία κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Στα περισσότερα από τα ονόματα αυτά συμφωνεί και το ανάλογο ρεπορτάζ της εφημερίδας «κυριακάτικη δημοκρατία». Προστίθενται όμως και ονόματα όπως αυτή της κυρίας Λούκας Κατσέλη για το υπουργείο Ανάπτυξης, του Παναγιώτη Κουρουμπλή, του Αλέξη Μητρόπουλου, του Πάνου Τρυγάζη, του Αντώνη Λιάκου για το υπουργείο Παιδείας, του Πάνου Σκουρλέτη για τη θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου, του Πέτρου Τατσόπουλου και του Τάσου Κουράκη,εφόσον δεν προταθεί για πρόεδρος της Βουλής.  Θυμίζουμε τις αναφορές περί Αντώνη Λιάκου σε ένα παλαιότερο κείμενό μας, στην ανασκόπηση των αντιδράσεων για το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι, θα αποτελούσε ιδανικό δίδυμο για τον εθνομηδενισμό με τη Μαρία Ρεπούση στο υπουργείο (πρώην εθνικής) παιδείας, σε μία κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-Δημοκρατικής Αριστεράς.  Ο καθένας διατηρεί τις απόψεις του για το Μνημόνιο, τους δανειστές και τα κόμματα. Εδώ συζητάμε κάτι διαφορετικό.

Στις 28 Ιανουαρίου 2007, η εφημερίδα Το Βήμα παρουσιάζει αφιέρωμα όπου αρθρογραφούν η συγγραφέας του βιβλίου Ιστορίας κ. Μαρία Ρεπούση, η κ. Χριστίνα Κουλούρη και ο πνευματικός τους μέντορας Αντώνης Λιάκος, καθηγητής Ιστορίας στο πανεπιστήμιο Αθηνών. Από τη μία δηλώνουν την έκπληξή τους για το μέγεθος των αντιδράσεων κι από την άλλη ο κ. Λιάκος με ακόμη σκληρότερα λόγια από τα προ τριών εβδομάδων της κ. Κολούρη απαξιώνει (στον τίτλο μάλιστα του άρθρου του!) ως «ψυχωτικούς» όλους τους αντιδρώντες! Ο Ιός επιχείρησε να επανέλθει στο θέμα ορίζοντας τον «εθνικό χώρο» στις 11 Μαρτίου την ίδια ημέρα που ο δημοσιογράφος της ίδιας εφημερίδας Γιώργος Παπαδόπουλος Τετράδης ασκούσε ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά του βιβλίου Ιστορίας, αλλά και του Αντώνη Λιάκου και άλλων σχετικά με δηλώσεις τους σε δημόσια εκδήλωση.
Ανάλογη έντονη υποστήριξη προσέφεραν αργότερα προς την κ. Ρεπούση (βλ. σχετική αναφορά στη συνέχεια) η διευθύντρια της συγκεκριμένης έκδοσης και καθηγήτρια Ιστορίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Χριστίνα Κουλούρη, οι συμμετέχουσες σε επιτροπές της έκδοσης κ.κ. Άννα Φραγκουδάκη και Θάλεια Δραγώνα και οι παρόντες στην παρουσίαση κ. Αντώνης Λιάκος, καθηγητής της Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Νίκος Γεωργιάδης επτανήσιος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, ο κ. Θ. Βερέμης, Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, ο οποίος εισηγήθηκε στο Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο και έγινε δεκτό, να προωθηθεί η χρήση του τετράτομου έργου ως βοηθήματος των καθηγητών της Ιστορίας στα σχολεία.

Το πόρισμα της Ακαδημίας Αθηνών προξένησε τις εντονόταττες αντιδράσεις των υποστηρικτών της κ. Ρεπούση, οι οποίοι με μένος εστράφησαν εναντίον της. (Όπως π.χ. ο κ. Αντ. Λιάκος, ή ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Μπίστης, ο οποίος σε τηλεοπτική συζήτηση με τον δημοσιογράφο κ. Κύρτσο και τον –ενάντιο στο βιβλίο- κ. Κώστα Ζουράρι, αντί να επιφυλαχθεί να μελετήσει το πόρισμα της Ακαδημίας και τις τεκμηριωμένες παρατηρήσεις του, έσπευσε να θυμηθεί ότι προ 40/ετίας, επί Χούντας, τα μέλη της τότε Ακαδημίας σιώπησαν προ του δικτάτορα Παπαδόπουλου, για να δεχθεί την παρατήρηση του κ. Κύρτσου ότι «για το βιβλίο λέμε, δεν θα βγάλουμε τώρα σκελετούς από την ντουλάπα»).

Έτσι, είδαμε και στη διαμάχη για το βιβλίο Ιστορίας ότι ο "διάλογος" από την πλευρά των υπερασπιστών του εγχειριδίου ξεκίνησε με την αναφορά ότι οι αντιδράσεις προέρχονται από το «εθνικιστικό λόμπυ» (βλ. πρώτη συνέντευξη Τύπου κ. Ρεπούση) και στη συνέχεια με απαξιωτικές ύβρεις που σταδιακά προσέγγιζαν ιδεολογικοπολιτικούς χαρακτηρισμούς, όπως νοικοκυρές, εργάτες και κτηνοτρόφοι, αγράμματοι, ψυχωτικοί(!), εσμός Αλευρομαγείρων, εθνικιστικό λόμπυ, φαιοχίτωνες, ακροδεξιοί, φαικόκκινη συμμαχία κλπ. (Μετά την υποσημείωση για τον ρόλο και τη δράση του Στρατηγού κ. Αλευρομάγειρου, ο χαρακτηρισμός «εσμός αλευρομαγείρων», όπως και «ψυχωτικοί», που προέρχεται και αυτός από τον καθηγητή Ιστορίας κ. Αντώνη Λιάκο δείχνουν έναν χουλιγκανικό τρόπο αντίδρασης. Απόδοση χαρακτηρισμών που δεν αρμόζουν σε καθηγητή πανεπιστημίου ο οποίος επιδιώκει μάλιστα να θεωρείται διανοούμενος περιωπής και ηγήτωρ ομάδας Ιστορικών.) 

Πηγή:  http://isxys.blogspot.com 
 
 

2 σχόλια:

  1. Λύκιε,
    σ' ευχαριστώ που ασχολήθηκες με αυτό το θέμα και το περιέλαβες στη θεματολογία σου. Μου δίνεις την ευκαιρία να σχολιάσω το θέμα.
    Η ιστορία είναι ένα από τα σπουδαιότερα στοιχεία που καλλιεργούν την εθνική συνείδηση του λαού και δίνει σε ένα εθνικό κράτος υπόσταση και λόγο ύπαρξης. Επομένως, συνάγεται το λογικό συμπέρασμα ότι η ιστοριογνωσία είναι επιβεβλημένη και αποτελεί αδήριτη ανάγκη για να εξασφαλιστεί η εθνική ψυχή και άρα η εθνική συνοχή και εξέλιξη. Η ιστορία, άλλωστε, ως γνωστόν, θεωρείται και είναι μία αξεπέραστη δεξαμενή προτύπων και παραδειγμάτων -είτε προς αποφυγή είτε προς μίμηση- και είναι αναντίρρητος ο εκπαιδευτικός ρόλος της. Η ιστοριογνωσία είναι πολύτιμος αρρωγός του πατριωτισμού, καλλιεργεί αξίες με εθνικό περιεχόμενο και, γιατί όχι, αποδεικνύει την ανωτερότητα κάποιων λαών που χρειάζεται να απολαμβάνουν το σεβασμό της οικουμένης.
    Περηφάνεια, σεβασμός προς το ελληνικό έθνος, ψυχική ανάταση, συλλογικά οράματα, πολιτισμική εξέλιξη: είναι συγκεντρωτικά όσα μπορεί να μας προσφέρει η ιστοριογνωσία. Δυστυχώς όμως όλα αυτά αφορούν το πνεύμα. Και λέω δυστυχώς γιατί ο Νεοέλληνας λίγο πια ασχολείται με οτιδήποτε απομακρύνεται από τη φθαρτή σάρκα.
    Θεωρώ ότι είναι λάθος να λέμε πως ξέρουμε ιστορία, όχι γιατί είναι ψέμα, αλλά γιατί δεν είναι όλη η αλήθεια. Πιστεύω ότι ακόμα και οι καθηγητές πανεπιστημίου γνωρίζουν μόνο ένα τμήμα της. Πόσο μάλλον ο απλός άνθρωπος. Η ιστορία -παγκόσμια και εθνική- θα μπορούσε να παρομοιαστεί με την άμμο της θάλασσας. Φυσικά αυτό δεν αποτελεί άλλοθι για κανένα ιστορικό ατόπημα που εντοπίζεται σε βιβλία και πόσο μάλλον σχολικά που όλοι οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να μάθουν και βαθμοθηρικά να αποστηθίσουν και να αναπαράγουν.
    Η δικαιολογία του λάθους δεν υπάρχει σε αυτή την περίπτωση που αναφέρει το άρθρο. Άλλωστε, η προπαγάνδα δεν κάνει λάθη. Δυστυχώς δεν είναι μόνο το βιβλίο της Στ' δημοτικού αυτό στο οποίο εντοπίζεται μια κατάφωρη παραχάρηξη της ιστορικής αλήθειας. Κι σε άλλα σχολικά ιστορικά βιβλία φαίνεται η προσπάθεια των συγγραφέων να χρησιμοποιήσουν πιο "ευγενικές" φράσεις και λέξεις για να αποτυπωσουν τα δεινά γεγονότα του παρελθόντος του λαού μας.
    Προσωπικά πιστεύω ότι η καταγραφή των ιστορικών γεγονότων στα βιβλία εξυπηρετεί τα συμφέροντα των ισχυρών. Σήμερα δεν συμφέρει κανέναν η εθνική αφύπνιση του ακρωτηριασμένου ελληνικού έθνους. Αντιθέτως, όσο πιο βαθύς είναι ο ύπνος τόσο ευκολότερα μπαίνει ο κλέφτης! Επιδιώκουν λοιπόν να καταρρίψουν κάθε οχυρό του λαού και του κράτους. Ένας λαός χωρίς εθνική συνείδηση δεν αντιστέκεται, δε μάχεται, δε διεκδικεί, αλλά παραδίνεται στον κατακτητή. Και το κάνει γιατί δε νιώθει ότι κάτι χάνει, γιατί αυτό που τελικά χάνει δεν το είχε πραγματικά, την ελευθερία του. Θέλουν να υποδουλώσουν την ψυχή μας και το μυαλό μας πριν κυριεύσουν ολοκληρωτικά το κράτος μας. Η επιφανειακή και λανθασμένη γνώση της ιστορίας θα μας κάνει εύκολα να παραχωρήσουμε την εθνική κυριαρχία μας όταν ανοίξουν ξανά τα θέματα της Μακεδονίας, της Θράκης και του Ανατολικού Αιγαίου. Τα θέματα αυτά με λύπη διαπιστώνω ότι περιμένουν στο συρτάρι της παγκοσμιοποιημένης άρχουσας τάξης για να βγουν την κατάλληλη στιγμή, τη στιγμή που ο λαός και ειδικά οι νέοι άνθρωποι θα παρακολουθούν με απάθεια τις εξελίξεις στο ελληνικό ζήτημα αφού θα περιεργάζεται με θαυμασμό τα καθρεφτάκια και τα διάφορα μπιχλιμπίδια που κρύβει ο σύγχρονος δούρειος ίππος που γράφει την ταμπέλα "υλική ευμάρεια".
    Αντιγόνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αντιγόνη μου,
    σε ευχαριστώ κι εγώ με την σειρά μου που μπήκες στον κόπο να σχολιάσεις απολύτως εύστοχα και με λόγο που δείχνει πλήρη κατάρτιση γνώσεων και ρητορικής δεινότητος, που όμως πίσω από αυτόν, δείχνει ένα τόσο φωτεινό και σπουδαίο μυαλό! Υποκλίνομαι στον λόγο και το πνεύμα σου. Ειλικρινά πιστεύω ότι σε «αδικεί» το βήμα των σχολίων, ενώ σου αντιστοιχεί αξιότατα το βήμα των αρθογράφων. Σου προτείνω λοιπόν από τώρα, όποτε εσύ το επιθυμήσεις, να μου αποστείλεις άρθρα σου τα οποία και θα δημοσιεύω στον ιστοχώρο μας. Αυτά λοιπόν στην συνέχεια, θα «ταξιδεύουν» στην ελληνική μπλογκόσφαιρα!
    Επί του θέματος τώρα:
    Τα πράγματα είναι έτσι ακριβώς όπως τα περιγράφεις και βέβαια συμφωνώ απόλυτα.
    Προσθέτω, όσον αφορά την σημασία της ιστοριογνωσίας ως στοιχείο της εθνικής συνειδήσεως, ότι εκτός της επίγνωσης της ταυτότητος που κληροδοτεί στους επιγόνους του έθνους, διδάσκει προφυλάσσοντας από μέλλοντα σφάλματα την επόμενη και την παρούσα γενεά, μιάς και η ιστορία δεν έχει γραμμική, αλλά κυκλική αλληλουχία, δηλαδή επαναλαμβάνεται.
    Πράγματι το σιωνιστικό σχέδιο, περιελάμβανε την αφαίρεση της ιστορικής μας μνήμης, ώστε και σε συνδυασμό με την πτώχευση-νόθευση της γλώσσας, την υποβάθμιση των ελληνικών αξιών (οικογένεια, θρησκεία, παραδόσεις, κτλ), να μην υπάρχει ο συνεκτικός δεσμός μεταξύ μας που θα μας ένωνε σε μια αντίσταση και απόρριψη των «νέων» μοντέλων του εθνομηδενισμού, της πολυπολιτισμικότητας και της ομογενοποίησής μας με άλλους λαού που ήδη επιχειρούν να μας επιβάλλουν. Αυτοί στους οποίους το άρθρο αναφέρεται όπως αντιλαμβάνομαι θα γνωρίζεις, είναι «πρόθυμοι» επιστήμονες, στην υπηρεσία των εντολέων-χορηγών τους (Open Society Foundation, Central European University , κτλ), δηλαδή του εβραιοσιωνιστή George Soros και των βραχιόνων του στα ελληνικά πανεπιστήμια! Η επικράτησή τους στα ελληνικά πανεπιστήμια και την ελληνική διανόηση, είναι πλέον τέτοιας εκτάσεως, που δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι μονοπωλούν την δική τους προπαγάνδα , η οποία πλέον έχει διαποτίσει ολόκληρες γενεές Ελλήνων επιστημόνων αλλά και εκπαιδευτικών. Ευτυχώς όμως, δειλά δειλά, διακρίνονται φωνές αντίδρασης και εναντίωσης και πιστεύω ότι ένα σημαντικό μερίδιο της φοιτητιώσας νεολαίας εγρηγορεί και αντιλαμβάνεται την πλεκτάνη. Όμως αυτό το μερίδιο ακόμη δεν αθροίζει την λεγόμενη «κρίσιμη μάζα», που μπορεί να κρημνίσει το τερατούργημα…
    Ελπίζουμε να συμβεί σύντομα, αν και οι τελευταίες πολιτικές εξελίξεις μας βάζουν σε βάσιμες υποψίες ότι επίκειται συραξιακή αντιπαράθεση στους μεν με τους δε!
    ΛΥΚΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αφήστε το σχόλιό σας
Φίλοι του ιστολογίου, παρακαλώ να κάνετε ελεύθερα τον σχολιασμό σας, αλλά να απέχετε από ύβρεις και προσβολές προσώπων, καθώς και να χρησιμοποιείτε την Ελληνική γλώσσα και γραφή (όχι greeklish). Προσβλητικά και υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται. Επίσης διαγράφονται spam και διαφημίσεις άλλων ιστολογίων, αλλά και κάθε άλλο σχόλιο που δεν συνάδει με το ύφος και το ήθος που ορίζει ο δημιουργός και διαχειριστής του ιστολογίου.

Τα σχόλια ελέγχονται πριν δημοσιευθούν.


.